13 Cele mai rele alimente pentru corpul tău, potrivit științei

Trebuie să vezi asta

vegis.ro%20

Cele mai nocive alimente pentru organism, conform științei. Mănâncă-le și vei plăti prețul

Cu atât de multe bunătăți tentante disponibile pe rafturile magazinelor alimentare, care sunt bogate în calorii și zahăr, poate fi dificil să reziști tentațiilor.
Pentru a te ajuta, am întocmit o listă cu cele mai rele alimente pentru corpul tău, cele pe care ar trebui să eviți să le consumi dacă încerci să slăbești.

Se spune că “ești ceea ce mănânci”, dar nimeni nu acordă cu adevărat atenție la ceea ce se spune. În cazul în care ar face-o, industria slăbitului ar arăta foarte diferit. Cu atât de multe bunătăți disponibile pe rafturile magazinelor alimentare, care sunt bogate în calorii și zahăr, poate fi dificil să reziști tentațiilor.

Pentru a te ajuta, am întocmit o listă cu cele mai rele alimente pentru corpul tău, cele pe care ar trebui să eviți să le consumi dacă încerci să slăbești.

Chipsurile de cartofi

Bag of potato chips
Shutterstock

Pun pariu că nu te poți opri doar la o singură… porție. Adică doar aproximativ 18 chipsuri, mai exact. Este posibil să te oprești aici? Dacă ești un fan al varietății cu sare și paprika îți urez mult noroc.

Într-o singură porție se găsesc 500 de miligrame de sodiu și aproximativ 1/4 linguriță de sare. Acest lucru reprezintă aproximativ o treime din totalul miligrame de sodiu recomandat de Asociația Americană a Inimii pentru un adult mediu într-o zi.

CITEȘTE ȘI:
Calorii nutriție și beneficii pentru sănătate ale piersicilor

Potrivit unei cercetări publicate în New England Journal of Medicine, chipsurile de cartofi au contribuit la acumularea unei greutăți mai mari în organismul consumatorilor decât băuturile zaharoase, carnea procesată, carnea roșie și alte alimente.

Evită chipsurile de cartofi, care sunt considerate a fi cele mai nesănătoase de pe planetă.

Puiul prăjit

Fried chicken
Shutterstock

Un conținut mai mic de grăsimi saturate decât cel al cărnii de vită, precum și un conținut mai mare de proteine, fac din pui o alegere mai bună decât carnea roșie atunci când vine vorba de o alimentație sănătoasă.

Gătiți-l în ulei încins până când devine auriu, apoi transformați-l într-una dintre cele mai nesănătoase mese posibile, acoperindu-l cu făină și prăjindu-l într-o baie fierbinte de ulei. Ca urmare a prăjirii puiului în ulei, felul de mâncare absoarbe o cantitate semnificativă de grăsime, ceea ce ridică numărul de calorii al mesei.

Journal of Food Science and Technology raportează că prăjirea alimentelor la temperaturi ridicate în uleiuri vegetale (cum ar fi uleiul de canola și de porumb) sau în uleiuri din semințe (cum ar fi uleiul de susan sau de semințe de struguri) duce la formarea de grăsimi trans, care sunt legate de un risc crescut de boli de inimă, cancer și obezitate, printre alte probleme de sănătate.

CITEȘTE ȘI:
Fructele Kiwi 10 motive pentru care trebuie să le mănânci

De asemenea, grăsimile saturate din carnea de pui cu piele ridică nivelul colesterolului LDL (rău), ceea ce duce la acumularea de plăci în artere, crescând riscul de boli de inimă și de accident vascular cerebral.

Gogoșile

Glazed donuts
Shutterstock

Numele însuși vă dă un indiciu despre motivul pentru care sunt atât de teribile pentru dumneavoastră: Aluat! Sunt produse din făină albă, zahăr și untură vegetală, iar apoi sunt prăjite până devin crocante și aurii.

Potrivit Clinicii Mayo, acest lucru se traduce prin faptul că gogoșile includ și grăsimi trans, care sunt cel mai rău tip de grăsimi, deoarece îți cresc colesterolul rău, scăzând în același timp colesterolul bun.

Torturile și prăjiturile din comerț

Fondant on cake
Shutterstock

Maripanul din torturi este, în esență, un fel de plastilină comestibilă în forma sa cea mai elementară. Ce conține mai exact? În această rețetă se folosesc următoarele componente: zahăr, apă, gelatină, unt vegetal sau untură și glicerol, printre altele. Yummy…extraordinar. Ca să nu mai vorbim de faptul că ingredientul final, propilenglicol, a fost legat de sănătatea proastă a rinichilor în studiile efectuate de cei de la National Kidney Foundation.

Cartofi prăjiți cu brânză

Cheese fries
Shutterstock

Toată lumea știe că cartofii prăjiți sunt un exemplu de alimente rele pentru tine, așa că nu ar trebui să fie o surpriză faptul că dacă îi ungi cu un sos de brânză lipicios și sărat nu face decât să agraveze și mai mult situația.

CITEȘTE ȘI:
7 alimente și băuturi utile când ești deshidratat

Sosurile de brânză cumpărate din magazin, pot conține până la 430 miligrame de sodiu, ceea ce reprezintă 19 la sută din doza zilnică de sodiu recomandată pentru adulți. În plus, include aproximativ 10% din grăsimile recomandate zilnic într-o singură porție – și asta înainte de a vorbi despre ce conțin cartofii prăjiți.

Mezelurile

Processed deli meat cold cuts
Shutterstock

În mezeluri, există un conservant cunoscut sub numele de nitrat de sodiu, despre care s-a demonstrat că provoacă o inflamație cronică în artere, ceea ce poate duce la ateroscleroză, adică la îngustarea vaselor de sânge.

Supa la conservă

Canned soup
Shutterstock

Chiar și supele făcute cu o colecție generoasă de fasole și legume pot fi excesiv de sărate. O supă delicioasă de mazăre spartă, de exemplu, ar fi greu de întâlnit cu mai puțin de 500 mg de sodiu pe porție. Nu este de mirare că supele la conservă sunt incluse în lista “Șase alimente sărate” a Asociației Americane a Inimii, care se știe că sunt nesănătoase pentru inimă.

Crema de cafea fără lapte

Coffee creamer milk
Shutterstock

Nu este minunat cât de convenabil este? Nu cumva ai câteva dintre ele ascunse în sertarul biroului tău chiar acum? Să-ți spun ceva: aruncă-le. Aceste creme de cafea care durează o veșnicie sunt adesea fabricate din uleiuri parțial hidrogenate, cunoscute uneori sub numele de grăsimi trans, care sunt dăunătoare pentru sănătatea ta.

CITEȘTE ȘI:
20 Combinații de alimente care te ajută să slăbești

Rețineți întotdeauna că grăsimile trans vă cresc șansele de a dezvolta boli de inimă sau accidente vasculare cerebrale prin creșterea nivelului de colesterol LDL (rău).

Margarina

Margarine stick
Shutterstock

Deoarece conține grăsimi trans, consumul unui cub de margarină crește șansele de a dezvolta boli coronariene. Potrivit unui studiu publicat în Epidemiology, cu cât margarina este mai solidă, cu atât cantitatea de grăsimi trans este mai mare. Pe pâine prăjită, untul este frecvent o opțiune preferabilă.

Rezultatele unei cercetări din 2016 publicate în PLOS One au identificat doar câteva asocieri între consumul de margarină și bolile cardiovasculare. Deoarece conține grăsimi trans, consumul unui baton de margarină crește șansele de a dezvolta boli coronariene.

Potrivit unui studiu publicat în Epidemiology, cu cât margarina este mai solidă, cu atât cantitatea de grăsimi trans este mai mare. Untul este o obtiune mai sanatoasa! Rezultatele unei cercetări din 2016 publicate în PLOS One au identificat doar câteva asocieri între consumul de unt și bolile cardiovasculare.

Hot dogs

Hot dog bun ketchup
Shutterstock

Din ce anume este făcută această mâncare misterioasă de culoare maro-roz este o enigmă. Potrivit Consiliului Național pentru Hot Dog și Cârnați al SUA, hot dogii sunt fabricați din resturi de carne de vită, pui sau porc dupa ce bucatile cele mai bune au fost folosite pentru a face carne tocată, fripturi și alte produse din carne. Aceste resturi sunt apoi amestecate cu nitrați pentru a ajuta la legarea proteinelor din carne.

CITEȘTE ȘI:
Dieta 6:1 – Poți pierde 5 – 10 kg în 10 zile cu acest sistem de dietă

Ca și în cazul majorității celorlalte mese discutate în acest articol, hot-dogii sunt îmbogățiți cu grăsimi saturate și sodiu, iar mulți dintre ei includ nitrați, un conservant care a fost asociat cu cancerul de către Institutul Național de Cancer al SUA.

Burgerii vegetarieni

Veggie burgers with vegetables
Shutterstock

Trecerea la o dietă bazată pe plante este o decizie înțeleaptă, cu excepția cazului în care alegeți produse care înlocuiesc carnea cu un alt element periculos.

Potrivit lui Katherine Zertasky, dietetician nutriționist înregistrat la Mayo Clinic, “anumiți burgeri pe bază de plante vor avea grăsimi suplimentare și, de multe ori, grăsimea suplimentară va fi o grăsime saturată”.

Grăsimea saturată a fost legată de creșterea nivelului de colesterol dăunător, ceea ce ridică posibilitatea ca aceasta să ne crească riscul de boli de inimă. Un alt semnal de alarmă pentru burgerii vegetali este cantitatea de sodiu pe care o conțin. Unii sunt extrem de sărați, incluzând până la 900 mg de sodiu pe porție.

Cereale îndulcite cu zahăr

Cereal
Cereale indulcite Shutterstock

Recunoașteți: sunteți conștienți că acel bol de cereale conține zero fibre și o cantitate disproporționată de carbohidrați și zahăr. Tocmai din acest motiv este considerat cel mai prost mic dejun pentru pierderea în greutate.

O opțiune mai bună pentru micul dejun ar fi să amesteci o cantitate mică de lapte și ciocolată neagra în fulgii tăi de ovăz calzi și aburinzi, care au un conținut ridicat de fibre alimentare și proteine.

CITEȘTE ȘI:
Tofu – beneficii calorii nutriție

Covrigii

13 cele mai rele alimente pentru corpul tău, potrivit științei
Covrigi Brașoveni

Astfel de produse pentru micul dejun sunt printre cele mai proaste lucruri pe care le poți mânca dimineața. Adică, este o bilă uriașă de aluat din făină albă cu un conținut de carbohidrați de aproximativ cinci felii de pâine albă prăjită.

Chiar dacă un covrig mediu are aproximativ 250 de calorii, vei simți foamea la scurt timp după ce îl mănânci. Îți va crește rapid nivelul de zahăr din sânge, urmat de o scădere la fel de rapidă, ceea ce te va face să poftești și mai mult zahăr. Din acest motiv, ar trebui să evitați covrigii cumpărați din magazine, disponibili pe piață.

A fost util articolul 13 Cele mai rele alimente pentru corpul tău, potrivit științei? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

notino.ro%20

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

vegis.ro

Ultimele Rețete