18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

5 moduri de a scăpa de burtă după naștere

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Dacă ai născut și te întrebi cum să scapi de burtă după naștere, iată 5 modalități de a avea o burtică plată și de a reveni la forma inițială.

Probabil că nu există nimic mai tulburător din punct de vedere emoțional decât o sarcină. Genul de roller-coaster emoțional și epuizarea care apare în perioada postnatală poate avea un impact mare asupra ta. Dar, hei, totul merită în cele din urmă, nu-i așa?

Acestea fiind spuse, este perfect normal să îți dorești să îți recapeți corpul de dinainte de sarcină. Acum, am minți dacă ți-am spune că există un interval de timp specific pentru a scăpa de burta după naștere. De ce? Sarcina este o experiență unică pentru fiecare femeie, pentru că toate suntem diferite. În ciuda acestui fapt, ceea ce putem face este să îți oferim câteva sfaturi pentru o burtă plată după sarcină. Să începem, nu-i așa?

5 moduri de a scăpa de burta de după naștere
5 moduri de a scăpa de burta de după naștere

Ce cauzează burta după naștere mare

Pentru a vă ghida în acest proces, este esențial să înțelegeți mai întâi ce cauzează burta după naștere. Iată câteva dintre motivele pentru care burta ta va părea ușor mai mare după sarcină:

Uterul tău este încă mărit

Acum, iată ceva interesant: Uterul dumneavoastră are doar aproximativ 3-4 centimetri atunci când copilul începe să crească în el. Este demn de remarcat faptul că acesta se poate întinde de până la aproximativ 500 de ori pe parcursul sarcinii tale (3). Acum, acest lucru necesită și timp. Nu se întâmplă peste noapte. Știind acest lucru, sunt șanse ca nici el să nu se micșoreze la dimensiunea inițială la fel de repede, nu crezi?

Uterului îi poate lua între 6-8 săptămâni pentru a reveni complet la ceea ce a fost prin involuție (6). Acum, asta sună ca o perioadă lungă de timp pentru a avea acea burtă postnatală, nu-i așa? Dar încercați să nu vă faceți griji. Corpul feminin este destul de priceput la a reveni la formă în condițiile potrivite.

Vedeți, este posibil să vă confruntați cu unele dureri de după, cum ar fi contracții uterine și crampe care vă micșorează uterul la dimensiunile sale. Acest lucru începe de obicei la aproximativ 72 de ore după naștere și continuă până când involuția este completă (6). Unele mame sugerează că alăptarea poate ușura durerile de după naștere (7). De asemenea, purtarea unui brâu postnatal poate fi deosebit de eficientă în reducerea intensității acestor dureri.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune alimente care combat oboseala

Mușchii tăi abdominali sunt probabil separați

Sarcina sau traumatismul mușchilor abdominali îi poate face să se separe în ceea ce este cunoscut sub numele de diastază recti. În prezent, aproximativ 66% dintre femei se confruntă cu acest lucru în al treilea trimestru (10). Această afecțiune poate duce uneori la prelungirea pungii abdominale post-partum.

Deci, dacă ați pierdut cea mai mare parte din greutatea de sarcină și burta după naștere este încă acolo, diastaza recti poate fi responsabilă. Acest lucru, totuși, nu este întotdeauna un motiv de alarmă. Este adevărat, cazurile variază în intensitate, dar majoritatea nu necesită proceduri chirurgicale pentru a fi tratate.

Tânără femeie care face exerciții la domiciliu pentru recuperare după naștere
Tânără femeie care face exerciții la domiciliu pentru recuperare după naștere

Încă mai există ceva “grăsime din burta de bebeluș”

Mai multe lucruri contribuie la acumularea de grăsime pe burta după naștere din cauza sarcinii. În principiu, te vei îngrășa mai mult dacă consumi mai multe calorii decât arzi. Acum, atunci când ești însărcinată, schimbările hormonale pot face ca să îți fie greu să faci exerciții fizice. Prin urmare, vei arde mai puține calorii zilnic, în timp ce, tehnic, mănânci pentru doi sau mai mulți!

Multe femei raportează că cea mai semnificativă parte a creșterii lor în greutate are loc în al treilea trimestru. Aceiași hormoni te vor face să reții caloriile și să le depozitezi sub formă de grăsime. De ce vă puteți întreba? Pentru a ajuta la hrănirea și protejarea copilului în creștere. În plus, această grăsime este, de asemenea, folosită pentru a furniza nutrienți atunci când alăptați.

Încă mai ai pielea flască după sarcină

Aceasta este probabil cea mai frecventă problemă cu care se confruntă proaspetele mămici atunci când încearcă să își recupereze corpul de dinainte de sarcină. Vezi tu, pielea ta suferă o întindere intensă în timpul celor 9 luni de sarcină. Ca urmare, fibrele tale de colagen se pot rupe din cauza acestei întinderi excesive.

CITEȘTE ȘI:
16 Cele mai bune alimente pentru diabet

Pielea lăsată poate crea apoi un efect de șuviță pe burta ta după naștere. Cu toate acestea, acest lucru nu este un motiv de alarmă. Există modalități naturale care nu necesită intervenție chirurgicală și care vă vor ajuta să reduceți la minimum acea piele lăsată. Discutăm acest lucru în detaliu mai târziu în acest articol.

Cât timp este nevoie pentru ca burta după naștere să se micșoreze

Sigur, acum ai acea pungă de pe burtă. Acum întrebarea care rămâne este cum o poți pierde. Cel mai important, cât timp îți va lua să scapi complet de ea? Haideți să aflăm.

În primul rând, trebuie să înțelegi că acestea sunt doar linii directoare generale. Nu este asigurat că totul se va întâmpla în termenele stipulate. Uneori se poate întâmpla mai devreme sau mai târziu. Nu uita că organismul tău este unic, la fel și experiența ta. Nu îți bate capul dacă procesul durează puțin mai mult.

În funcție de indicele de masă corporală (IMC), ar trebui să te aștepți să iei între 5-8 kilograme dacă aștepți un singur copil. Dacă ești însărcinată cu gemeni, intervalul este între 11-28 de kilograme (11).

Cu toate acestea, vei pierde o parte din această greutate imediat după naștere. De ce se întâmplă acest lucru? Ei bine, în primul rând este vorba de greutatea bebelușului tău care a dispărut. Apoi, unele kilograme se pierd și în lichidul amniotic și în sângele care se elimină în timpul nașterii.

CITEȘTE ȘI:
13 lucruri pentru o viață mai sănătoasă pe care poate nu le știai

În timpul primei săptămâni, este foarte probabil să folosești baia mai des. De asemenea, s-ar putea să te trezești noaptea, îmbibată de transpirație. Transpirația crescută poate fi asociată cu o scădere a nivelului hormonilor de sarcină.

Prin urmare, te vei trezi pierzând până la 9 kilograme până la sfârșitul primei luni, fără prea multe bătăi de cap (11). La încă 2 săptămâni după aceasta, uterul tău se va apropia de dimensiunea sa inițială, ceea ce va face ca burta ta să arate mai plat.

Alăptarea poate fi, de asemenea, foarte utilă pentru a te ajuta să dai jos burta după naștere. De reținut că mamele care alăptează folosesc între 400-500 de calorii pentru a produce întreaga cantitate de lapte de care au nevoie majoritatea bebelușilor. Acest lucru se întâmplă, de obicei, în primele 6 luni de la naștere (4).

Acest studiu sugerează chiar că majoritatea mamelor care alăptează exclusiv mai mult de 3 luni pierd mai mult în greutate. În mod ideal, poate dura între 6-8 săptămâni pentru ca uterul tău să se transforme complet la dimensiunea inițială (6). Totuși, acest lucru nu este întotdeauna cazul tuturor mamelor.

Acum, cauți sfaturi pentru o burtă plată după sarcină? În continuare, ne uităm la câteva trucuri care te vor ajuta să grăbești puțin lucrurile.

Tânără care face exerciții fizice la domiciliu după un program bine stabilit
Tânără care face exerciții fizice la domiciliu după un program bine stabilit

Sfaturi pentru a obține o burtă plată

Burta după naștere poate fi încăpățânată. Acest lucru poate chiar te-a făcut să te întrebi: “se poate micșora abdomenul la dimensiunea inițială după naștere?”. Ei bine, cu o dietă corectă, exerciții fizice și obiceiuri de viață, da, se poate.

Acum, aceste orientări ar trebui să te ajute să slăbești după sarcină. Te rog să știi că este imperativ să asculți sfaturile pe care ți le dă medicul tău. Așadar, nu faceți modificări ale regimului de sănătate și nu începeți să faceți exerciții fizice înainte de a avea acordul medicului dumneavoastră.

Puneți un brâu postnatal

Folosirea brâurilor postpartum după naștere există de ceva vreme. Acest lucru se datorează, probabil, legăturilor pentru burtică de calitate medicală care sunt cunoscute pentru a da startul procesului de recuperare. Așadar, purtarea lor la o zi sau două după naștere poate fi de mare ajutor pentru a aplatiza burta după naștere.

CITEȘTE ȘI:
Top 9 motive să reduci consumul de zahăr

Unele dintre beneficiile mai specifice ale utilizării brâului după naștere includ (9):

Aceste beneficii le fac deosebit de eficiente pentru a grăbi recuperarea la naștere și pentru a scăpa de grăsimea acumulată pe burta după naștere.

Femeie mâncând alimente sănătoase
Femeie mâncând alimente sănătoase

Evitați mâncarea nesănătoasă și mâncați sănătos

A avea grijă de un nou-născut toată ziua poate avea un impact destul de mare asupra ta. Așa că nu este neobișnuit să poftești la acel parfait sau la ciocolată și să ignori complet tiparele tale alimentare sănătoase. Cu toate acestea, ar trebui să încerci pe cât posibil să reziști acestui impuls. Logica este simplă. Cu cât mâncarea este mai sănătoasă, cu atât mai bine și mai sănătos te vei simți și vei fi.

Acestea fiind spuse, acesta nu este nici cel mai bun moment pentru a începe o dietă cu restricții calorice. Aveți nevoie de nutriție pentru a vă stimula nivelul de energie și pentru a vă ajuta să vă hrăniți copilul. Așadar, pentru a obține planul de masă potrivit, consultați un specialist. Acesta vă va ajuta să obțineți nutrienții potriviți care să vă hrănească bebelușul și să vă stimuleze energia fără a risca un consum exagerat de calorii.

Mai jos sunt câteva exemple de gustări gustoase și sănătoase pe care le puteți încerca:

Iată care este regula generală: Evitați alimentele procesate, excesul de zahăr, alcoolul și băuturile stimulante. De asemenea, adăugarea de supă de oase făcută în casă la mesele dvs. vă poate oferi un impuls nutrițional foarte necesar. Acestea sunt o sursă deosebit de bună de colagen.

În cele din urmă, consumați mai multe proteine și grăsimi sănătoase. Acestea vă vor menține sătulă pentru mai mult timp, astfel încât veți putea evita să luați gustări între mese, scăzând riscul de a mânca în exces.

Mamă tânără care alăptează un copil după naștere
Mamă tânără care alăptează un copil după naștere

Citește și: Top 15 alimente bogate în fier, doza zilnică și beneficii cheie

Alăptarea va promova pierderea în greutate

Alăptarea bebelușului tău vine cu mai multe beneficii. În primul rând, ajungeți să vă legați împreună în timp ce îi oferiți nutrienții ideali și îi întăriți sistemul imunitar. Acestea fiind spuse, alăptarea joacă, de asemenea, un rol important în pierderea în greutate după naștere.

CITEȘTE ȘI:
Diferența dintre fructe si legume structura, aroma și valoare nutritivă

Poți pierde până la 300-500 de calorii zilnic atunci când alăptezi (4). Acest lucru va accelera, în cele din urmă, pierderea în greutate și, prin extensie, va reduce punga de pe burta după naștere.

Mămica făcând masaj de recuperare după naștere
Mămica făcând masaj de recuperare după naștere

Faceți masaj postnatal

Uneori, tot ce ai nevoie este puțină îngrijire de sine pentru a-ți îmbunătăți starea fizică și mentală postnatală. Masajele postnatale pot ajuta la creșterea fluxului de sânge în zona abdominală, ceea ce apoi vă accelerează recuperarea si la a elimina grasimea de pe burta după naștere. În plus, acestea sunt o modalitate excelentă de a face față pielii lăsate, deoarece uleiurile de masaj hrănesc și îmbunătățesc elasticitatea pielii tale.

Această activitate poate declanșa, de asemenea, eliberarea de hormoni ai plăcerii, cum ar fi oxitocina, care ajută semnificativ involuția. Deci da, un pic de autoindulgență vă va ajuta să vă micșorați uterul la dimensiunea inițială.

Cu toate acestea, femeile care au suferit o cezariană trebuie să se recupereze complet înainte de a primi masaje. Este recomandabil ca mai întâi să obțineți un acord de la medicul dumneavoastră înainte de a vă face o programare la salonul de masaj.

Mamă tânără care face exerciții cu copilul ei
Mamă tânără care face exerciții cu copilul ei

Citește și: Plan de masă pentru slăbit de 7 zile

Încercați un pic de fitness postnatal

Majoritatea medicilor recomandă o așteptare de 6 săptămâni înainte de a începe exercițiile pentru a pierde din greutatea rezultată din naștere, dacă ați avut o naștere normală. Cu toate acestea, este posibil să trebuiască să așteptați până la 8 săptămâni dacă ați avut o naștere prin cezariană (5).

Acestea fiind spuse, condiția fizică postnatală este crucială. Departamentul de Sănătate și Servicii Umane al SUA recomandă cel puțin 150 de minute de exerciții fizice moderate pentru femeile aflate în perioada postnatală (8). În continuare, analizăm modul în care poți fi proactivă în siguranță dacă ai câteva luni de la naștere și te simți mai puternică si sa elimini burta după naștere.

CITEȘTE ȘI:
Cei mai comuni 8 alergeni alimentari

Acum, dacă te-ai întrebat cum să obții un abdomen plat, iată care este trucul: începe cu antrenamente care vizează mușchii abdominali. De asemenea, nu te apuca imediat de abdomene.

Este normal ca mușchii tăi abdominali să se întindă în timpul sarcinii. În cele din urmă, ei încep să se vindece și să se repare singuri. Cu toate acestea, cercetările indică faptul că abdomenele efectuate prea devreme slăbesc și mai mult țesutul conjunctiv (1). Acest lucru îl face mai slab și mai subțire, ceea ce nu este ideal pentru un nucleu de coardă și de susținere.

Prin urmare, ar trebui să urmăriți mai întâi să vă întăriți cel mai adânc mușchi abdominal, mușchiul abdominal transvers. Acest studiu efectuat pe 40 de femei postpartum cu diastază recti arată cât de eficiente sunt exercițiile de întărire a nucleului (2). Acum, există mai multe antrenamente pentru abdomenul inferior pentru femei care vă pot ajuta să faceți acest lucru. Așa că trebuie doar să îl alegeți pe cel cu care vă simțiți cel mai confortabil.

Te-ai întrebat cum să aplatizezi grăsimea abdomenului postpartum? Înclinațiile pelviene sunt o modalitate deosebit de bună de a începe. Cu toate acestea, ar trebui să te consulți mai întâi cu medicul înainte de a încerca orice exerciții abdominale în timpul sarcinii și postnatale. Mai jos ne uităm la modul în care puteți efectua în mod sigur și eficient înclinările pelviene.

Tânără fată face exerciții pelviene
Tânără fată face exerciții pelviene

Înclinări pelviene

Alte antrenamente grozave după sarcină includ:

Abdomene inversate

Exerciții cu ajutorul antebrațelor

Alte exerciții de slăbit în sarcină care te vor ajuta să pierzi greutatea copilului includ: Exerciții de slăbit în timpul sarcinii:

CITEȘTE ȘI:
Cum să alegi și să depozitezi sucurile pentru a evita problemele de sănătate

Yoga. Aceste activități cu impact redus vă vor ajuta să vă întăriți mintea și corpul. Întotdeauna nu ezitați să cereți modificări pentru anumite posturi dacă sunteți nou în ele.

Plimbări. Acesta este poate cel mai blând mod de a începe antrenamentele postnatale. Mersul pe jos vă va activa sistemul limfatic și vă va ajuta să vă tonifiați mușchii de bază în siguranță.

Exerciții de întărire a trunchiului. Slăbirea mușchilor de bază poate duce la o mobilitate redusă și la dureri de spate. Întărirea lor reduce eficient nivelul de grăsime din burtă prin construirea unei mase musculare mai mari.

Concluzie

Parcurgerea sarcinii nu este întotdeauna cel mai ușor lucru de făcut. De asemenea, este normal ca organismul tău să sufere unele schimbări fizice în această perioadă. Unele dintre ele dispar după naștere, dar pentru altele, ar putea dura ceva timp. Grăsimea abdominală postnatală este una dintre aceste schimbări.

Acum, aceste sfaturi pentru abdomen plat după sarcină te vor ajuta să accelerezi lucrurile, dar nu uita, este un proces. Nu vă grăbiți corpul. Ai răbdare și acordă-i suficient timp pentru a se recupera.

A fost util articolul 5 moduri de a scăpa de burtă după naștere? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete