3.8 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

7 beneficii pentru sănătate ale codului

Peștele cod este o sursă excelentă de vitamine și minerale. Codul este un pește sănătos ce poate reduce colesterolul, vă poate îmbunătăți starea de spirit și multe altele. Aflați mai multe despre beneficiile peștelui cod din acest articol.

Trebuie să citești asta...

Mai mult de o duzină de alte specii de pești au numele comun de cod, numele generic pentru un gen specific de pește, Gadus. Carnea albă și fulgurantă și aroma blândă a codului îl fac un pește popular și foarte bine exploatat.

Peștele de Atlantic și cel de Pacific sunt cele două forme cele mai răspândite de cod pe care majoritatea oamenilor le-au mâncat în restaurantele cu fructe de mare. Datorită compoziției sale nutriționale, puteți clasifica de obicei codul ca fiind un pește sănătos, iar oamenii îl iau adesea în considerare pentru conținutul său de ulei.

Pestele Cod: introducere

Codului face parte din familia Gadidae și din genul Gadus. Este omnivor și are o formă cilindrică, cu o burtă verzuie spre maro și o carne densă. Aroma sa blândă și textura densă și fulguroasă îl fac o alegere de bază pentru pește și cartofi prăjiți, tacos de pește și tocănițe de pește, printre alte feluri de mâncare.

Codul este bogat în B12, fosfat, seleniu și proteine, printre alte substanțe nutritive. De asemenea, conține potasiu, niacină, vitamina B6, acid pantotenic și acizi grași omega-3. De asemenea, puteți obține din el ulei din ficat de cod, care este bogat în vitaminele A, D, E și acizi grași omega-3 (EPA și DHA)

Nota Organics Food

Cod de Atlantic și cel din Pacific sunt cele două specii de cod cele mai răspândite. Codul de Atlantic locuiește în apele mai adânci ale Atlanticului de Nord. În același timp, codul din Pacific există în regiunile vestice și estice ale Pacificului de Nord. Uleiul din ficat de cod este un supliment care conține o concentrație mare de acizi grași omega-3.

Soiuri de cod

Deși mai mulți pești diferiți sunt numiți “cod”, următoarele sunt cele mai răspândite tipuri de cod:

  • Cod de Atlantic (Gadus Morhua): Acest cod este prezent în apele Oceanului Atlantic de Nord. De obicei sunt mari, cu un gust mai dulce și carnea lor se fărâmițează în bucăți mai mari.
  • Cod de Pacific (Gadus Macrocephalus): Acest cod este prezent în apropierea coastei Alaskăi. Sunt mai blânzi și mai savuroși, iar carnea lor este mai consistentă și mai fermă.
  • Cod de Groenlanda (Gadus Ogac): Acest cod este prezent în apele care se întind din Alaska până în vestul Groenlandei. Carnea sa hrănitoare este palidă și solzoasă, dar mai fermă, mai rigidă și cu o aromă mai blândă.
CITEȘTE ȘI:
Calorii Merluciu Alfredo

Proprietăți nutriționale ale codului

Conform USDA, 100 de grame de cod conține următoarele valori nutriționale.

  • Energie: 82 kcal
  • Apă: 81.2 g
  • Proteine: 17.8 g
  • Lipide (grăsimi): 0.67 g

Vitamine și minerale

Sunt prezente diverse vitamine și minerale.

  • Calciu, Ca: 16 mg
  • Magneziu, Mg: 32 mg
  • Fosfor, P: 203 mg
  • Potasiu, K: 413 mg
  • Sodiu, Na: 54 mg
  • Seleniu, Se: 33,1 µg
  • Niacină: 2,06 mg
  • Vitamina B-12: 0.91 µg
  • Vitamina A, RAE: 12 µg

Informații nutriționale

Peștele de cod nu are carbohidrați, fibre sau zahăr ca atare. Cu toate acestea, prăjirea și condimentarea pot adăuga câțiva carbohidrați la mâncare. Codul are un conținut foarte scăzut de grăsimi, cu doar 0,67 grame pe cană (deși poate varia, în funcție de diferitele specii). Grăsimile polinesaturate reprezintă jumătate din grăsimile din cod, dintre care o parte provin din acizii grași omega-3.

Codul este o sursă excelentă de proteine; datorită conținutului său scăzut de grăsimi, calorii și carbohidrați, codul este considerat o proteină foarte slabă. Alimentele care sunt bogate în proteine, dar sărace în grăsimi sunt proteine slabe. Proteinele slabe includ alimente precum peștele, lactatele și untul de arahide. Aceste proteine slabe ajută la dezvoltarea musculaturii, la pierderea în greutate, la scăderea riscului de boli cardiovasculare, la stimularea imunității și ajută la repararea mușchilor.

Aveți nevoie de vitaminele B pentru o serie de funcții ale corpului, inclusiv metabolismul nutrienților și eliberarea energiei din alimente. De exemplu, micronutrientul de cod este vitamina B12, care ajută la producerea de globule roșii și ADN. O porție de 1 cană conține 0,91g din această vitamină. De asemenea, acești pești au un conținut ridicat de vitamina B6 și niacină, ambele esențiale pentru sute de reacții chimice din organism. Alte substanțe nutritive minore includ vitamina C, vitamina D, fier și sodiu.

Codul conține diverse minerale vitale, inclusiv fosfor și seleniu. Fosfor este necesar pentru formarea oaselor și a dinților și, de asemenea, facilitează funcționarea normală a mai multor vitamine B. Între timp, seleniu ajută la formarea și protejarea ADN-ului.

CITEȘTE ȘI:
Fructe împotriva demenței, depresiei și artritei

Nota Organics Food

Codul este un pește alb cu carnea fermă, cu un conținut ridicat de vitamine și nutrienți. Codul este o sursă bună de proteine slabe, vitaminele B (B3, B6 și B12) și minerale precum fosforul. In ciuda faptului că este unul dintre cei mai siguri pești care se pot consuma, codul conține mercur. Ca urmare, ar trebui să consultați un dietetician înainte de a consuma cod în timpul sarcinii. Prea mult mercur în organism este otrăvitor și poate provoca anomalii neurologice și comportamentale, în special la copii.

Beneficiile pentru sănătate ale codului

Ajută la gestionarea greutății

Conform unei cercetări, consumul unei diete pescatariene (care include pește, dar fără carne) este asociat cu un IMC (indice de masă corporală) mai mic. De asemenea, acest lucru se datorează faptului că peștele înlocuiește carnea în ceea ce privește caloriile și grăsimile saturate, ceea ce duce la pierderea în greutate.

Reglează tensiunea arterială

În conformitate cu această cercetare, peștele cod conține potasiu, care are beneficii antihipertensive. De asemenea, acesta lărgește arterele, ceea ce ajută la minimizarea tensiunii vaselor de sânge. Ca urmare, fluxul sanguin se îmbunătățește și puteți controla tensiunea arterială și evita hipertensiunea.

Potasiul din cod îl face un vasodilatator excelent, ceea ce ajută la reducerea colesterolului rău din sângele nostru, previne înfundarea arterelor și reduce riscul de atac de cord.

Îmbunătățește sănătatea inimii și previne bolile cardiovasculare

Cercetarea aceasta arată că consumul de omega-3 ajută la scăderea tensiunii arteriale cu câteva puncte, reducând riscul de boli de inimă. Așadar, a avea suficienți acizi grași omega-3 în alimentație este mai eficient decât reducerea aportului de sodiu în tratarea hipertensiunii arteriale.

Consumul de pește poate reduce riscul de boli coronariene cu până la 30%. Mai mult, consumul de cod cel puțin o dată pe săptămână reduce riscul de boli de inimă și de accident vascular cerebral.

Potasiul ajută la echilibrul fluidelor corporale și chiar contracarează efectele sodiului. Potasiul ajută, de asemenea, la relaxarea vaselor de sânge și la promovarea fluxului sanguin prin scăderea rigidității și contracției vaselor de sânge, eliberând sistemul cardiovascular de stres.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Salată cu icre de cod Nautica

Îmbunătățește sănătatea creierului

Peștele de cod este o sursă excelentă de acizi grași omega-3. Potrivit unui studiu, acizii grași omega-3 aduc beneficii dezvoltării și funcționării creierului. De asemenea, acizii grași omega-3 sunt necesari pentru funcționarea creierului, benefici pentru funcția cognitivă la vârstnici, abilitățile de dezvoltare la copii și bunăstarea emoțională la adulți. Prin urmare, peștele, în principal codul, este una dintre cele mai bune surse ale acestor grăsimi, deoarece conține un conținut ridicat de acizi grași omega-3.

Scade colesterolul

Codul, ca și alți pești, este bogat în acizi grași omega-3, care sunt acizi grași esențiali. Organismul are nevoie de omega-3, dar nu îi poate produce singur. Prin urmare, obținerea acestora prin intermediul dietei este esențială. De asemenea, alte studii arată că “trigliceridele”, colesterolul rău, pot fi reduse prin consumul adecvat de acizi grași omega-3.

Îmbunătățește sănătatea osoasă și dentară

Chiar dacă poate părea ciudat, peștele poate fi o sursă bună de calciu, iar oasele de pește conțin calciu atunci când sunt consumate întregi. Calciul este un nutrient vital și este necesar pentru dezvoltarea și sănătatea oaselor, precum și pentru transmiterea nervoasă și controlul mușchilor. Astfel, consumul de mai mult pește poate fi avantajos, iar acest lucru se datorează prezenței calciului în oasele de pește.

Nota Organics Food

Codul furnizează proteine, vitamina D și acizi grași omega-3, astfel încât poate contribui la satisfacerea tuturor cerințelor minerale. De asemenea, este benefic pentru cei cu diabet, boli de inimă sau ateroscleroză, iar consumul de pește reduce riscul de boli cardiovasculare. De asemenea, omega-3 și seleniul sunt antiinflamatorii, ajutând la reducerea inflamației care provoacă artrita reumatoidă, crizele de astm, migrenele și osteoartrita.

Rețete de casă pentru cod

Pește picant la cuptor (cod în stil Tandoori)

Cantitate 3-4 porții

Timp de preparare: 20-30 minute

Ingrediente

  • 1 kg de fileuri de cod, aproximativ două bucăți mari de aproximativ 10 cm lungime și 2 cm lățime sau tăiate în bucăți mai mici.

Pentru marinată:

  • Sare de mare: ¾ linguriță
  • Pudră de ardei iute roșu Kashmiri (sau piper cayenne): ¾ linguriță
  • Pulbere de curcuma: ¼ linguriță
  • Tandoori masala (sau garam masala): 1 linguriță
  • Pudră de chimen: ¼ linguriță
  • Pastă de ghimbir și usturoi (opțional):1 lingură
  • Ulei de măsline: 1 lingură
  • Coriandru proaspăt, coriandru proaspăt și felii de ceapă pentru garnitură
CITEȘTE ȘI:
Dieta fără carbohidrați și slăbitul – Cât de eficientă este?

Mod de preparare

  • Într-un vas de amestecare, combinați toate ingredientele pentru marinadă. Se marinează fileurile de pește în marinată. Întindeți amestecul de marinadă pe toate părțile peștelui cu mâinile. Se lasă la marinat timp de zece până la douăzeci de minute.
  • Preîncălziți cuptorul la 230 grade Celsius.
  • Ungeți o tavă de copt cu ulei după ce ați căptușit-o cu folie de aluminiu.
  • Așezați fileurile pe folia de aluminiu și introduceți tava în cuptor (neacoperit) timp de aproximativ 10 minute la 230 grade C.
  • Scoateți tava din cuptor, acoperiți partea de sus cu ulei și coaceți încă 3-5 minute până când nu mai rămâne masala “crudă” deasupra și partea de sus pare crocantă.
  • Scoateți din cuptor și acoperiți tava cu folie de aluminiu până când sunteți gata de servire.
  • Se ornează cu coriandru proaspăt tocat, felii de ceapă și felii de lime.
  • Se servește cu orez sau salată ca garnitură.

Peste cod cu curry

Servire: 5 porții

Timp de preparare: 20 minute

Ingrediente

  • Pește cod: 600 g
  • Ulei vegetal: 50ml
  • Ceapă tăiată în patru: 1
  • Roșii: 5
  • Ardei iute verde: 2
  • Căței de usturoi: 6
  • Sare: 1 linguriță
  • Pudră de ardei iute roșu: 1 linguriță
  • Pulbere de turmeric: 1 linguriță
  • Pudră de ardei iute Kashmiri: 1 linguriță
  • Coriandru: După gust

Metoda de preparare

  • Într-un robot de bucătărie, se combină ceapa, roșiile, ardeii verzi și cățeii de usturoi și se amestecă până când nu mai sunt cocoloașe mari și s-a format o pastă.
  • Se încălzește uleiul vegetal într-o tigaie mare la foc mediu.
  • Gătiți timp de 4-6 minute la foc mediu, după ce ați adăugat ceapa și pasta de tomate.
  • Gătiți condimentele timp de 4-6 minute după ce ați adăugat sarea, pudra de ardei iute, pudra de turmeric și pudra de ardei iute Kashmiri.
  • Se fierb timp de 1-2 minute după ce se adaugă coriandrul tocat fin.
  • Tăiați peștele de cod în bucăți și adăugați-l în tigaie.
  • Întindeți masala peste pește și acoperiți tigaia cu un capac timp de 15 minute, până când peștele este bine fiert.
CITEȘTE ȘI:
Calorii Rulouri de hering in sos tomat Nautica

Depozitarea și siguranța alimentelor

Dacă cumpărați cod proaspăt de la magazin, păstrați-l în ambalajul original până când sunteți gata să îl folosiți pentru a-i prelungi durata de valabilitate. Codul proaspăt poate fi păstrat în frigider timp de 1-2 zile în majoritatea situațiilor, dar este întotdeauna ideal să îl gătiți atunci când este proaspăt. Dacă doriți să păstrați codul pentru utilizare ulterioară, îl puteți congela timp de până la 6 luni.

Potențiale dezavantaje ale codului

Alergii

Peștele, inclusiv codul, se numără printre primii opt alergeni alimentari, deci este posibilă o alergie la cod. Cu toate acestea, spre deosebire de multe alte alergii alimentare care se manifestă în copilărie, este posibil ca o alergie la pește să nu se dezvolte până la vârsta adultă.

Toxicitatea mercurului

Toxicitatea mercurului este întotdeauna un risc în fructele de mare, iar codul are în general un nivel moderat. Din considerente legate de toxicitatea mercurului, se recomandă de obicei evitarea codului dacă sunteți însărcinată. Otrăvirea cu mercur poate duce la probleme neurologice și comportamentale, în special la copii.

Conținutul de sodiu

Acest pește este, de asemenea, dens în sodiu, care poate contribui la hipertensiune arterială, boli de inimă și accident vascular cerebral dacă este consumat în exces. Ca urmare, este de preferat să fie consumat cu moderație.

Concluzie

Codul este un pește alb cu carne fermă care trăiește în apele reci ale oceanelor Atlantic și Pacific. Aroma sa blândă și textura robustă și fulgurantă îl fac un ingredient popular în rețete precum fish and chips, tacos de pește și tocănițe de pește. De asemenea, codul este bogat în fosfor, potasiu, vitamina B12, niacină, seleniu, acizi grași omega-3, colină și iod, toate esențiale pentru funcționarea normală a organismului.

Prin urmare, codul are numeroase beneficii pentru sănătate, cum ar fi reglarea tensiunii arteriale, îmbunătățirea sănătății inimii și prevenirea bolilor cardiovasculare, îmbunătățirea sănătății creierului, reducerea nivelului de colesterol, îmbunătățirea sănătății osoase și dentare și controlul greutății.

Cu toate acestea, el conține o cantitate infimă de mercur, care poate provoca tulburări neuronale, în special la copii. Așadar, este mai bine să vă consultați mai întâi cu dieteticianul dacă doriți să încorporați codul în dieta dumneavoastră.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Cocktail fructe mare Sol Mar Lidl

Întrebări frecvente (FAQ)

Care sunt beneficiile consumului de cod?

Codul este un pește nutritiv cu numeroase beneficii nutriționale. Are un conținut ridicat de proteine și un conținut scăzut de grăsimi, ceea ce îl face o sursă excelentă de proteine. De asemenea, codul este bogat în vitamine și minerale necesare pentru buna funcționare a organismului, cum ar fi fosforul, potasiul, vitamina B12, niacina, seleniul, acizii grași omega-3, colina și iodul.

Aceste substanțe nutritive au mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv reglarea tensiunii arteriale, îmbunătățirea sănătății inimii și prevenirea bolilor cardiovasculare, îmbunătățirea sănătății creierului, scăderea nivelului de colesterol, îmbunătățirea sănătății osoase și dentare și controlul greutății.

Peștele Cod este bun pentru dumneavoastră?

Codul este un aliment foarte nutritiv, cu o concentrație mare de proteine, acizi grași omega-3, vitamine și minerale. De asemenea, este sărac în calorii și conține foarte puține grăsimi, iar consumul moderat este în general sigur. Datorită prezenței omega-3, codul poate contribui la reducerea riscului de hipertensiune arterială și la prevenirea anomaliilor neuronale și a bolilor cardiovasculare.

De asemenea, are și un conținut scăzut de mercur în comparație cu alte fructe de mare. Peștele de cod este, de asemenea, abundent în calciu și potasiu, care ajută la creșterea oaselor, îmbunătățesc fluxul sanguin, controlează tensiunea arterială și evită hipertensiunea.

Pot mânca cod în fiecare zi?

Codul, la fel ca majoritatea peștilor, conține mercur, așa că nu-l mâncați în fiecare zi. Intoxicația cu mercur este periculoasă, poate duce la probleme neurologice și comportamentale și poate fi deosebit de supărătoare pentru copii. Cu toate acestea, consumul de cod cu moderație este, în general, inofensiv și nu are consecințe negative.

Este codul mai bun decât somonul?

Fileurile proaspete de somon sunt bogate, grase și fragede, în timp ce fileurile de cod sunt slabe, solzoase și ușor tari. Somonul este un pește gras, ceea ce îl face ideal pentru utilizarea în rețete specifice, cum ar fi sushi și sashimi. De asemenea, somonul este mai sănătos decât codul, deși fileurile sale conțin mai multe grăsimi și calorii.

Somonul este mai hrănitor, deoarece conține acizi grași omega-3, vitamina B, potasiu și alte vitamine și nutrienți. Codul este mai slab și are mai puține calorii decât somonul. Potasiul, vitamina C și magneziul sunt, de asemenea, din belșug în acest pește.

Este codul sănătos pentru slăbit?

Codul este o alegere minunată pentru orice dietă de pierdere în greutate, datorită gustului său moderat și profilului impresionant de nutrienți (inclusiv vitaminele B12 și B6). Conform USDA, o porție obișnuită de 100 g are doar 82 de calorii și 17,8 grame de proteine, ceea ce poate duce la senzația de sațietate.

Este sănătos codul congelat?

Este un mit faptul că peștele congelat nu este la fel de sănătos ca peștele proaspăt. Mulți oameni cred că peștele își pierde din beneficiile pentru sănătate atunci când este congelat. Cu toate acestea, acesta își păstrează aceeași valoare nutritivă ca și peștele proaspăt. Veți obține aceeași cantitate de acizi grași omega-3 și proteine slabe, indiferent dacă mâncați pește proaspăt sau congelat.

Ce substanțe nutritive conține codul?

Nutrienții esențiali incluși în cod sunt vitamina B12, niacina, fosforul, seleniul, acizii grași omega-3, colina și iodul. De asemenea, codul este un deliciu pentru cei care urmăresc greutatea, deoarece conține mai puțin de 1 gram de grăsimi, carbohidrați, fibre și zahăr. Ca urmare, include o cantitate bună de proteine slabe și mai puține calorii, ceea ce are ca rezultat mai multe avantaje pentru sănătate.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

CITEȘTE ȘI:
10 fapte surprinzătoare despre ridichi. Beneficii, cum să le mănânci

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete