3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

7 lucruri pe care nutriționiștii vor să le știi despre dieta Keto

Concentrarea dietei keto pe alimentele bogate în grăsimi poate fi o provocare pentru a obține suficiente fibre

Trebuie să citești asta...

Iată un fapt surprinzător despre dieta ketogenică (sau keto): Chiar dacă se pare că toată lumea o încearcă, mulți experți în nutriție au unele îngrijorări cu privire la această tendință.

Asta nu înseamnă neapărat că trebuie să vă feriți cu totul, totuși. Câteva studii mici au arătat că consumul de keto poate duce la pierderea în greutate, cel puțin pe termen scurt. Unul dintre cele mai promițătoare, publicat în februarie 2017 în revista Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism (Jurnalul de endocrinologie clinică și metabolism), a urmărit 20 de persoane cu obezitate timp de patru luni și a constatat că o dietă ketogenică foarte săracă în calorii i-a ajutat să piardă o cantitate substanțială de grăsime, păstrându-și în același timp mușchii și forța.

Dar dacă sunteți nou la un plan de dietă keto, există cu siguranță unele preocupări care merită să fie luate în considerare.

Iată ce cinci dieteticieni înregistrați doresc ca începătorii să știe despre planurile de alimentație ultra-scăzute în carbohidrați și alimentele pentru dieta keto. În plus, singurul lucru pe care trebuie să-l faceți dacă vă gândiți să încercați keto.

1. Cei mai mulți oameni nu o fac chiar așa cum trebuie

Scopul dietei ketogenice este de a atinge și de a menține o stare de cetoză. Conform Harvard Health Publishing, cetoza apare atunci când există o lipsă de zahăr (din alimentele bogate în carbohidrați) care circulă în sânge, ceea ce determină organismul dumneavoastră să descompună grăsimile stocate pentru energie.

CITEȘTE ȘI:
Ce pot mânca dimineața ca să slăbesc? 27 cele mai bune alimente pentru micul dejun.

“Dar cei mai mulți oameni nu își limitează de fapt carbohidrații suficient de mult pentru a ajunge la cetoză, sau sar în și din cetoză atât de repede încât nu urmează cu adevărat o dietă cetogenică”, explică Amanda Kostro Miller, un dietetician-nutriționist înregistrat și licențiat din Chicago.

Pentru a ajunge la cetoză și pentru a rămâne acolo, majoritatea experților sunt de acord că trebuie să consumați doar 5 până la 10 la sută din calorii din carbohidrați.

2. Obținerea faptelor este crucială

Nu există o lipsă de fani ai dietei keto pe rețelele de socializare, iar mulți dintre ei iubesc să împărtășească sfaturi de nutriție. “Acest grup mare și entuziast poate fi util, dar poate fi, de asemenea, un focar de dezinformare și idei nesănătoase”, explică Annie Kay, MS, RDN, un dietetician holistic cu sediul în Berkshire Hills din Massachusetts.

Bineînțeles, este în totalitate în regulă să luați rețete și sfaturi keto-friendly online. Dar când vine vorba de a răspunde la întrebările nutriționale mai mari (cum ar fi cum să obțineți suficiente fibre sau cât de multă apă ar trebui să beți), ar trebui să vorbiți cu un profesionist. “Cheia este să primești sprijinul unui dietetician înregistrat pentru a te asigura că urmezi o dietă keto în cel mai sănătos mod posibil”, spune Kay.

CITEȘTE ȘI:
8 Fructe de vară care te vor ajuta să slăbești rapid

3. Poftele de carbohidrați sunt normale

Corpul uman a evoluat pentru a folosi carbohidrații ca sursă principală de energie, așa că va face tot ce poate pentru a ieși dintr-o stare de cetoză, explică Miller. Având în vedere acest lucru, nu ar trebui să fiți surprins dacă vă găsiți cu o dorință intensă pentru un covrig sau o prăjitură. “Chiar te lupți împotriva naturii”, spune Miller.

4. Ar putea funcționa mai bine pentru unii oameni

Este frustrant, dar adevărat: Din cauza genelor lor, unii oameni pur și simplu nu se descurcă la fel de bine cu o dietă săracă în carbohidrați și bogată în grăsimi. “Gena ACSL1 controlează capacitatea de a arde grăsimile ca sursă de energie, iar gena ApoA2 este gena supraalimentației.

Dacă există mutații pe aceste gene, organismul nu va descompune grăsimile în același mod”, spune Jennifer Smith, dietetician autorizat în zona Detroit.

Asta nu înseamnă că ar trebui să vă supuneți unui test genetic înainte de a încerca dieta keto. Dar ar trebui să țineți cont de faptul că, dacă urmați dieta perfect și totuși nu pierdeți în greutate, corpul dvs. ar putea fi pur și simplu mai potrivit pentru un alt tip de plan alimentar.

5. Încă trebuie să acordați atenție fibrelor

Majoritatea americanilor se luptă să obțină suficiente fibre – de fapt, majoritatea dintre noi obținem doar aproximativ jumătate din cantitatea recomandată de 25 până la 30 de grame pe zi, potrivit Centrul Medical al Universității California San Francisco (UCSF).

CITEȘTE ȘI:
20 Combinații de alimente care te ajută să slăbești

Adoptarea unei diete în stil keto tinde să reducă și mai mult aportul de fibre. Ceea ce poate fi o veste proastă, deoarece fibrele sunt importante pentru un sistem digestiv sănătos și au fost legate de alte beneficii pentru sănătate, potrivit UCSF.

“Pe termen scurt, prea puține fibre pot duce la constipație. Iar pe termen lung, un aport slab de fibre poate crește riscul de boală diverticulară și poate provoca o scădere a bacteriilor intestinale benefice”, explică Erin Judge, un dietetician-nutriționist înregistrat din Nashville, specializat în sindromul intestinului iritabil și în tulburări de sănătate digestivă.

Vestea bună? Majoritatea experților sunt de acord că este posibil să obțineți suficiente fibre într-o dietă keto, dar este nevoie de o planificare atentă. Un dietetician înregistrat poate oferi sugestii pentru a lucra mai multe alimente cu conținut scăzut de carbohidrați și bogate în fibre în dieta dvs., cum ar fi legumele fără amidon, nucile și avocado. Veți rămâne mai regulat, dar asta nu este tot. “În timp, o dietă bogată în fibre poate stimula bacteriile intestinale benefice și reduce riscul de probleme de sănătate, cum ar fi bolile de inimă, diabetul, hemoroizii și unele tipuri de cancer“, spune Judge.

6. Probabil că vă veți umple mai repede – dar există un dezavantaj

Alimentele bogate în grăsimi și proteine sunt super satisfăcătoare. Acesta este un lucru bun, deoarece faptul că rămâneți sătul înseamnă că sunteți mai puțin tentat să luați gustări fără minte. Dar, de asemenea, vă poate face să uitați să beți suficientă apă.

CITEȘTE ȘI:
Ar trebui să încercați dieta Lazy Keto? 6 argumente pro și contra pe care să le luați în considerare

Acest lucru vă poate expune la riscul de deshidratare și, potențial, poate face mai greu pentru rinichii dvs. să elimine produsele secundare care conțin azot din proteine care ar putea duce la afectarea rinichilor, explică Kay.

Cât de multă apă ar trebui să bei? Ei bine, potrivit Mayo Clinic, bărbații ar trebui să vizeze aproximativ 15 căni de lichid în fiecare zi (inclusiv din apă, alte băuturi și alimente), în timp ce femeile ar trebui să obțină puțin peste 11 căni.

Dar nu există recomandări specifice pentru cetodieteri, ceea ce reprezintă un alt motiv pentru care este atât de important să lucrați cu un dietetician înregistrat. El sau ea vă poate ajuta să vă dați seama de câtă apă aveți nevoie în funcție de mărimea și nivelul dvs. de activitate – și cele mai bune modalități de a o obține în fiecare zi.

7. S-ar putea să vă dea peste cap

Dieta keto vine cu o listă lungă de alimente care sunt interzise. Alimentele bogate în grăsimi și pe bază de proteine tind să fie considerate “bune”, în timp ce orice conține mai mult de câteva grame de carbohidrați este în esență “rău”.

Dar etichetarea alimentelor în acest fel poate determina oamenii să creadă că sunt “buni” sau “răi” pe baza a ceea ce mănâncă, spune Shana Spence, MS, un dietetician-nutriționist înregistrat și certificat, cu sediul în Brooklyn. Așadar, dacă cedezi unei pofte bogate în carbohidrați sau mănânci ceva care nu se află pe lista de alimente prescrise, s-ar putea să ajungi să simți că nu ai voință sau că nu vei putea niciodată să slăbești.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile uimitoare pentru sănătate ale tonului

Cheia este renunțarea la etichetele “bune” și “rele” și, în schimb, acceptarea faptului că unele alimente sunt pur și simplu mai sănătoase sau mai puțin sănătoase. “Da, ați mâncat o bucată de tort care nu era cea mai sănătoasă, dar asta nu înseamnă că sunteți “rău” sau că nu veți pierde niciodată în greutate”, spune Spence.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

Citește și aceste articole:

*Toate produsele recomandate sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

CITEȘTE ȘI:
Oamenii de știință au descoperit o genă care te face să te îngrași
Urmărește-ne și pe:
- Advertisement -

Ultimele rețete