6 C
București
duminică, noiembrie 27, 2022

Alergarea, un exercițiu care generează plăcere cerebrală

Trebuie să citești asta...

Alergarea, o modalitate excelentă de a stimula creierul si de a fi mai sănătos

Se stie ca alergarea generează plăcere la nivelul creierului. Alergarea cel puțin o jumătate de oră pe zi are un efect imens asupra sănătății noastre psihologice. În plus, se știe că după alergare, stresul și anxietatea scad, iar starea de spirit este mai bună. Uneori chiar devenim mai creativi!

Alergarea este un exercițiu foarte plăcut pentru creier.Atât de mult încât, la nivel neuronal, are aproape același impact ca un orgasm. Într-adevăr, este un torent de endorfine și serotonină care acționează aproape ca un “reset“, ca un mecanism de resetare pentru a tăia prin stres și griji și a trezi starea de bine.

Beneficiile sunt atât de profunde încât este indicat să alergi în fiecare zi cel puțin o jumătate de oră. Știința ne arată, de ani de zile, relația intensă dintre exercițiile fizice și o bună sănătate a creierului.

Cu toate acestea, de multe ori credem că înotul sau faptul de a face parte dintr-o echipă de fotbal sau de baschet este sănătos pentru mușchii noștri, pentru rezistența, agilitatea sau strategia noastră. Dar, neglijăm impactul uriaș al sportului asupra emoțiilor noastre în special.

Alergarea generează plăcere cerebrală
Alergarea generează plăcere cerebrală

Alergarea: beneficii pentru creierul nostru

Se spune că alergarea este o formă de libertate. Creierul o interpretează cel puțin în acest fel. Într-adevăr, pentru acest organ fascinant, un produs al evoluției noastre și care trăiește închis în oasele craniului, mișcarea este sinonimă cu viața.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile exercițiilor Dead Bug

De asemenea, ne răsplătește cu neurotransmițători abundenți, precum endorfinele, de fiecare dată când ne hotărâm să alergăm. Acest cocktail de bunăstare ajunge să genereze schimbări remarcabile în corpul și creierul nostru dacă practicăm această activitate în mod regulat. Să vedem care sunt beneficiile.

Un creier mai agil care procesează mai bine informația

Potrivit unui studiu din 2018 al Universității West Michigan, alergarea timp de o jumătate de oră ne optimizează procesele cognitive și executive. Ce înseamnă acest lucru? Această practică duce la o îmbunătățire a capacității noastre de a ne aminti, de a rezolva probleme, de a ne menține atenția sau chiar de a gândi.

Alergarea, un exercițiu care generează plăcere cerebrală
Alergarea generează plăcere la nivelul creierului si elimina stresul.

Mai puțin stres

Trăim într-o societate în care stresul și anxietatea sunt copiloții noștri de călătorie. Într-adevăr, coabităm cu aceste realități psihologice încât ne reduc calitatea vieții și potențialul. Dacă acesta este cazul nostru, puține lucruri vor fi la fel de benefice ca mersul la alergare. Dar dacă nu suntem obișnuiți, este mai bine să o facem treptat.

Dacă facem acest lucru în fiecare zi, vom observa o îmbunătățire a stării noastre de spirit. Punem mai mult problemele în perspectivă și aplicăm o nouă abordare mentală la acele preocupări care ne înconjoară. Stresul va fi redus moderat pe parcursul săptămânilor.

Alergarea, un exercițiu care generează plăcere cerebrală
Alergarea, un exercițiu care generează plăcere cerebrală

Alergarea și relația sa cu creativitatea

Aceste date sunt interesante… Ce relație poate exista între alergare și creativitate? Potrivit unui studiu publicat în revista Frontiers in Psychology, relația este foarte importantă. După cum a citat odată scriitorul Henry David Thoreau, de îndată ce picioarele noastre încep să se miște, gândurile apar și idei fascinante se nasc în mintea noastră.

CITEȘTE ȘI:
Ce este quercetina, beneficii, doza zilnică, prospect

Pe de altă parte, Lorenza Colzato, psiholog cognitivist la Universitatea Leiden din Olanda, a descoperit că această relație este într-adevăr reală. Exercițiile fizice regulate, și în special cursa de alergare, ajută la inversarea gândurilor noastre divergente.

Alergarea ne protejează de demență și tulburări cognitive

Cercetarea ne protejează de afectarea cognitivă. Cu toate acestea, acest lucru nu înseamnă că a fi un atlet previne, de exemplu, dezvoltarea bolii Alzheimer.

Mai degrabă implică faptul că șansele sunt din ce în ce mai mici. Și, mai ales, că vom face față mai eficient trecerii timpului  prin grija față de sănătatea creierului nostru.

În plus, s-a demonstrat că alergarea optimizează fluxul de sânge către creier. Este, de asemenea, mai bogat în oxigen și nutrienți. Acest lucru aduce în cele din urmă beneficii celulelor creierului prin întărirea conexiunii și sănătății acestora.

Știm, de asemenea, că exercițiile fizice stimulează eliberarea unui tip foarte puternic de neurotrofe care îmbunătățește rezistența țesutului nostru cerebral.

În concluzie, nu contează dacă nu suntem sportivi profesioniști. De asemenea, deși facem deja sport de câteva ori pe săptămână, este foarte recomandat să alergăm în mod regulat.

În mod ideal, în loc să o faceți pe banda de alergare sau la sala de sport, faceți-o în aer liber cu prietenii sau cu câinele dvs. Va fi mult mai plăcut și creierul dvs. vă va mulțumi pentru asta!

CITEȘTE ȘI:
Broccoli, cea mai sănătoasă legumă de pe planetă?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete