12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

5 alimente bogate în grăsimi sănătoase care sunt de fapt super bune

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

O listă cu 5 alimente ce conțin grăsimi sănătoase care sunt, de fapt, foarte bune pentru tine.

De ani de zile, oamenilor li s-a spus că grăsimile sunt rele și că ar trebui să mănânce alimente cu conținut scăzut de grăsimi, care sunt de obicei pline de zaharuri și ingrediente procesate. Dar adevărul este că anumite alimente ce conțin grăsimi sănătoase, în cantități potrivite, sunt esențiale pentru un organism sănătos.

A avea un stil de viață sănătos este adesea mai ușor de spus decât de făcut, mai ales când vine vorba de autodisciplină și de planificarea meselor și activităților. De aceea, este important să înveți diverse date nutriționale, astfel încât să poți alege cele mai bune alimente care îți pot îmbunătăți sănătatea și îți pot face antrenamentele mai eficiente.

Există o mulțime de alimente ce conțin grăsimi sănătoase care sunt bune pentru tine, trebuie doar să le găsești și apoi să le încorporezi în dieta ta. Așadar, dacă vrei să-ți îmbogățești dieta cu unele alimente sănătoase, bogate în grăsimi, atunci iată câteva sugestii care te vor ajuta să începi.

Brânza

Brânză bolognese alături de ierburi. Alimente ce conțin grăsimi sănătoase
Brânză bolognese alături de ierburi. Photo by Jez Timms

Cine spune că brânza nu este sănătoasă? Nu trebuie să renunți la acest aliment îndrăgit dacă vrei să treci la o dietă mai sănătoasă, deoarece brânza este bogată în calciu, seleniu, vitamina B12, fosfor și, bineînțeles, proteine.

CITEȘTE ȘI:
Cum evită cei mai longevivi oameni din Blue Zone să se îngrașe

De asemenea, la fel ca și alte alimente bogate în grăsimi, brânza este bogată în diverși acizi grași care ar putea reduce riscul diferitelor boli, dar mai ales al diabetului de tip 2. Cu toate acestea, dacă ai probleme cu consumul de prea multe lactate, atunci este important să ai grijă la consumul de brânză, mai ales seara.

Peștii grași

Pește cu ceapă și sparanghel photo by alimente ce conțin grăsimi sănătoase
Pește cu ceapă și sparanghel Photo by Visual Stories

Nu toți peștii sunt la fel, motiv pentru care este important să te informezi înainte de a-i include în dieta ta. Peștii grași, după cum sugerează și numele, sunt bogați în grăsimi sănătoase, acizi grași omega-3, proteine și alți nutrienți importanți.

Unele studii au confirmat faptul că un consum regulat de astfel de pește poate reduce riscul de boli de inimă, demență, depresie și alte tipuri de boli comune. Cele mai cunoscute tipuri de pește gras sunt păstrăvul, heringul, macroul, sardinele și somonul.

Dacă nu îți place să mănânci pește, dar vrei să te bucuri de alimente ce conțin grăsimi sănătoase, atunci poți opta pentru suplimente de ulei de pește de calitate, deoarece sunt bogate în acizi grași și vitamina D.

Avocado

Alimente ce conțin grăsimi sănătoase
Avocado cu ou pe farfurie alba

În unele culturi și țări, avocado este un aliment de bază în alimentația fiecăruia. Cu toate acestea, în unele părți ale lumii, au devenit populare destul de recent, motiv pentru care unele persoane nu sunt încă familiarizate cu beneficiile consumului de avocado. Aceste fructe sunt destul de atipice, deoarece sunt pline de carbohidrați și sunt alimente ce conțin grăsimi sănătoase.

CITEȘTE ȘI:
Fructele de catina – 8 Beneficii si remedii naturale.

Avocado are mai multe grăsimi decât unele alimente de origine animală, motiv pentru care ar trebui să le consumi, mai ales dacă ești vegetarian sau vegan. Așadar, dacă încerci să-ți dai seama care sunt cele mai sănătoase grăsimi, atunci sunt șanse ca avocado și cel mai bun produs al său, uleiul de avocado, să fie pe listă.

De asemenea, este plin de fibre, iar conținutul lui sănătos poate reduce colesterolul rău (LDL), în timp ce crește nivelul de colesterol bun (HDL).

Nucile și semințele

Alimente ce conțin grăsimi sănătoase
Nuci si semințe

Semințele și nucile sunt ambele alimente ce conțin grăsimi sănătoase și fibre. Așadar, dacă ai probleme intestinale, să mănânci mai multe nuci și semințe este o modalitate excelentă de a-ți promova sănătatea intestinală. Consumul regulat de nuci și semințe te va face mai sănătos și, eventual, va reduce riscul de diabet, boli de inimă și obezitate.

Cele mai bune nuci pentru început sunt migdalele, alunele, nucile, nucile caju și fisticul. Iar în cazul în care vă plac semințele, atunci nu ezitați să mâncați semințe de chia, semințe de floarea-soarelui și semințe de dovleac.

Ciocolata neagră

Ciocolata neagra
Ciocolata neagră

Acest lucru poate fi surprinzător, dar ciocolata neagră este plină de grăsimi, fibre, magneziu, mangan și cupru. Este, de asemenea, bogată în antioxidanți și poate reduce tensiunea arterială, poate îmbunătăți funcția creierului și poate proteja pielea de daunele provocate de soare.

CITEȘTE ȘI:
Semințele de chia 17 Beneficii majore pentru tine

Dacă însă vrei să mănânci mai multă ciocolată neagră, asigură-te că aceasta conține cel puțin 70% cacao sănătoasă. Poți mânca ciocolata ca atare sau o poți adăuga în smoothie-ul de dimineață sau în fulgii de ovăz. Cantitatea zilnică recomandată variază între 60 și 30 g pe zi.

Concluzie

Aceste alimente ce conțin grăsimi sănătoase sunt o completare excelentă a dietei tale, dar asigură-te că le consumi cu atenție, urmând sfaturile privind consumul zilnic recomandat.

Consumul acestor superalimente va fi foarte benefic pentru sănătatea ta, așa că nu ezita să le incluzi în rutina ta, dar dacă suferi de afecțiuni existente, consultă-ți medicul sau dieteticianul pentru informații suplimentare. A avea o dietă sănătoasă și echilibrată este primul pas către o viață sănătoasă și fericită. 

Întrebări si răspunsuri

Este sănătos să mănânci alimente ce conțin grăsimi sănătoase?

Consumul unei cantități prea mari de grăsimi saturate în dieta dumneavoastră poate crește colesterolul “rău” LDL din sânge, ceea ce poate crește riscul de boli de inimă și de accident vascular cerebral. Colesterolul “bun” HDL are un efect pozitiv prin faptul că duce colesterolul din părțile corpului în care este prea mult spre ficat, unde este eliminat.

Ce alimente bogate in grăsimi sunt rele?

Grăsimi nesănătoase sau “rele” sunt, produse de patiserie din comerț, prăjituri, gogoși, brioșe, prăjituri, aluat de pizza, alimentele ambalate pentru gustări (biscuiți, popcorn la microunde, chipsuri), margarină si grăsimi vegetale.

Alte alimente nocive sunt alimentele prăjite de tip fastfood precum cartofi prăjiți, pui prăjit, nuggets de pui, pește pane.

Dacă mănânci grăsimi te îngrași?

Consumul de grăsimi nu determină creșterea în greutate. Dimpotrivă, ar putea chiar să ne ajute să scăpăm de câteva kilograme. Persoanele care au o dietă bogată în grăsimi, dar săracă în carbohidrați rafinați, cum ar fi pâinea albă și orezul alb, tind să slăbească și să observe și alte beneficii pentru sănătate.

A fost util articolul 5 Alimente bogate în grăsimi sănătoase care sunt de fapt super bune? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete