18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

7 alimente și băuturi utile când ești deshidratat

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Setea este un semnal întârziat. Asta înseamnă că, în momentul în care vă este sete, este posibil să fiți deja cel puțin deshidratat. Deshidratarea este rezultatul pierderii mai multor lichide decât cele pe care le asimilați. Multe lucruri vă pot cauza deshidratarea, inclusiv căldura, medicamentele, tulburările digestive și efortul excesiv.

Alimente și băuturi utile când esti deshidratat

S-ar putea să vă simțiți leșinat, amețit, însetat, obosit, să aveți gura uscată sau probleme de concentrare(1). Din fericire, există mai mult decât apă pentru a vă salva. De fapt, mai multe alimente și băuturi vă pot ajuta să vă rehidratați. Acest articol explorează 7 băuturi utile când sunteți deshidratat

Apă de nucă de cocos alături de bucăți de nuca de cocos
Apă de nucă de cocos alături de bucăți de nuca de cocos

Apă de nucă de cocos

Atunci când sunteți deshidratat, corpul dumneavoastră are nevoie de mai mult decât de lichide pentru a-și recăpăta echilibrul. În cele mai multe cazuri, trebuie, de asemenea, să refaceți electroliții care sunt pierduți în fluidele din organism, cum ar fi transpirația și urina (2). Electroliții sunt minerale de care corpul dumneavoastră are nevoie pentru funcții importante, cum ar fi echilibrul adecvat al fluidelor și menținerea unui ritm regulat al bătăilor inimii. Unele dintre cele mai comune sunt:

Apa de nucă de cocos face parte din categoria de alimente și băuturi utile când sunteți deshidratat, deoarece oferă apa de care ai mare nevoie și furnizează electroliți și câțiva carbohidrați. Acest lucru este foarte important dacă ești deshidratat și nu poți să ții prea mult altceva în jos. De asemenea, poate ajuta la prevenirea crampele musculare (2).

CITEȘTE ȘI:
12 Dintre efectele consumului de fulgi de ovăz

O porție de 1 cană (237 ml) de apă de nucă de cocos neîndulcită conține 9% din valoarea zilnică (DZR) de potasiu și are 45 de calorii. (3). Un mic studiu a constatat că apa de nucă de cocos reface fluidele pierdute în timpul exercițiilor fizice la fel de eficient ca și băuturile sportive. Cu toate acestea, participanții au raportat mai des că s-au simțit balonați și au avut mai multe dureri de stomac după ce au consumat apă de cocos. (4).

Dacă aveți greață sau vărsături, asigurați-vă că sorbiți încet apa de cocos. Dacă o înghițiți pe nerăsuflate vă poate deranja stomacul (4, 5). De asemenea, verificați ingredientele pentru zaharuri sau arome adăugate. Nu ar trebui să fie mult mai mult decât apa de nucă de cocos listată pe etichetă.

Bol de supă de vită pe masă
Bol de supă de vită pe masă

Ciorbe și supe

La fel ca apa de cocos, ciorbele și supele sunt băuturi utile când sunteți deshidratat. Acestea oferă un conținut ridicat de apă și electroliți. Această combinație este esențială în rehidratare (1, 6). Mai mult, supa de oase și alte supe cu proteine animale furnizează în plus colagen.

Aceasta este o proteină de origine animală importantă pentru sănătatea articulațiilor, ceea ce poate fi deosebit de important dacă deshidratarea este cauzată de efort excesiv (7, 8, 9). Cu toate acestea, organismul poate produce colagen și din multe alte surse de proteine.

CITEȘTE ȘI:
Beneficii cereale integrale – top 15 cele mai sănătoase

Dacă faci acasă ciorbă de oase, ține cont de faptul că dacă o gătești mai mult de 8 ore, crește conținutul de calciu și magneziu. Aceste minerale sunt importante pentru oase și, respectiv, mușchi. Adăugarea diferitelor legume crește, de asemenea, cantitatea de nutrienți (8).

O porție de 1 cană (237 ml) de supă de oase de vită, de exemplu, conține următorii electroliți(7):

În timp ce sodiul este un electrolit important de refăcut atunci când ești deshidratat, consumul excesiv este asociat cu probleme cardiace și tensiune arterială ridicată. Experții recomandă să vă limitați aportul de sodiu la 1.500-2.300 mg pe zi. (10, 11, 12, 13).

Pepene roșu, pepene galben și alți pepeni

Fructele și legumele au un conținut ridicat de apă și pot fi o opțiune excelentă pentru a vă menține hidratat. (14). Acest lucru este valabil mai ales în cazul fructelor precum pepenele roșu, pepenele galben și melonul. Toate acestea au un conținut foarte mare de apă, ceea ce le face alegeri extraordinare atunci când ești deshidratat.

O porție de 1 cană (152 de grame) de pepene roșu crud, tăiat în cubulețe, de exemplu, are aproape 92% (139 ml) de apă.

Melonul și pepenele galben sunt similare, cu un conținut de apă de aproximativ 90% într-o anumită porție. (15, 16, 17). Păstrarea pepenelui în frigider vă poate ajuta să vă răcoriți dacă deshidratarea a fost provocată de căldură.

CITEȘTE ȘI:
Cafea sau ceai: care este mai bun pentru sănătatea și energia noastră

De asemenea, puteți îngheța pepenele roșu și îl puteți folosi pentru a-l suge dacă aveți greață. Această metodă va introduce mai ușor lichidul în sistemul tău dacă ai stomacul deranjat.

Gazpacho – supa de roșii

Gazpacho este o supă crudă de roșii și legume care este populară în Spania și Portugalia, în special în lunile de vară. Ingredientul său principal – roșiile – se află în fruntea listei de alimente hidratante. Pe lângă conținutul lor de 94% de apă, roșiile crude furnizează 9% din DZR pentru potasiu și doar 33 de calorii în fiecare porție de 1 cană (180 de grame) (18).

Obținerea unei cantități suficiente de potasiu din alimente și băuturi utile când sunteți deshidratat, este importantă pentru gestionarea tensiunii arteriale și pentru prevenirea bolilor de inimă.(19, 20). Deși roșiile sunt fructe din punct de vedere botanic, oamenii au tendința de a le trata ca pe niște legume în bucătărie.

CITEȘTE ȘI:
Menopauza simptome, semne și tratamente

Pentru a face gazpacho, puteți amesteca roșiile crude alături de castraveți răcoritori, o felie de ardei gras, ulei de măsline, usturoi, ceapă și un strop de sare și piper – și veți obține un fel de mâncare răcoritoare și hidratantă.

Pepene verde tăiat în felii pe o farfurie
Pepene verde tăiat în felii pe o farfurie

Mai mult, fiind vorba de o supă crudă, primești tot conținutul de apă din aceste fructe și legume, care altfel s-ar putea evapora prin procesul de gătire.

Borcane cu trei smoothie-uri diferite
Borcane cu trei smoothie-uri diferite

Smoothie-uri

Smoothie-urile sunt si ele alimente și băuturi utile când sunteți deshidratat. Acestea sunt o modalitate foarte personalizabilă de a obține mai multe lichide. Acestea au de obicei o bază lichidă, cum ar fi laptele, sucul sau ceaiul rece neîndulcit, plus o mână de fructe și legume și, uneori, iaurt pentru un plus de proteine.

În locul produselor lactate, puteți folosi, de asemenea, lapte pe bază de plante sau pudre de proteine. Ceea ce rezultă este o modalitate cremoasă, dulce și răcoritoare de a reface lichidele pierdute.

Smoothie-urile cu fructe de pădure conțin o mulțime de vitamina C, care este esențială pentru un sistem imunitar sănătos. Acest lucru este deosebit de important dacă deshidratarea dvs. se datorează unei febre sau unei infecții. Dacă stomacul tău este sensibil, încearcă să adaugi ghimbir sau mentă la amestecul tău.

Studiile au arătat că acestea ajută la îndepărtarea grețurilor și ameliorează tulburările digestive (21, 22, 23). Adăugați puțină gheață pentru a face smoothie-ul foarte rece dacă va este greață. Alimentele reci tind să fie mai puțin mirositoare, ceea ce ar putea fi de ajutor dacă anumite mirosuri îți declanșează greața.

CITEȘTE ȘI:
Băutul de apă în fiecare dimineață mi-a dat mai multă energie și mi-a curățat pielea
Lapte proaspăt în pahar și sticlă pe masă
Lapte proaspăt în pahar și sticlă pe masă

Lapte

Un pahar de lapte oferă lichide, precum și proteine, carbohidrați și ceva grăsimi. Produsele lichide din lapte sunt băuturi utile când sunteți deshidratat, deoarece conțin o mulțime de electroliți utili. Iată câteva dintre principalele substanțe nutritive pe care le veți obține în (245 ml) de lapte 2%. (24):

De asemenea, conține o cantitate mică de sodiu, care poate ajuta organismul să rețină mai multe lichide.(24, 25). Un experiment efectuat pe 72 de bărbați adulți a constatat că atât laptele integral, cât și cel degresat, au fost mai hidratante decât apa la 3-4 ore după consum.

Acest lucru se datorează faptului că nutrienții suplimentari din lapte, cum ar fi lactoza, sodiul și potasiul, ajută organismul dumneavoastră să încetinească rata de absorbție a lichidelor și viteza cu care acestea sunt excretate în urină. (25).

Laptele este o opțiune bună dacă te confrunți cu un apetit scăzut sau greață. Beți-l rece dacă sunteți deosebit de supraîncălzit sau folosiți-l pentru a reface caloriile și lichidele după un antrenament.

Bol cu tzatziki grecesc
Bol cu tzatziki grecesc

Tzatziki

Acest preparat grecesc este făcut din iaurt și castravete – ambele cu conținut de apă. Iaurtul singur are un conținut ridicat de apă (85%) și multe dintre aceleași beneficii ca și laptele. Acesta conține, de asemenea, unele probiotice, care sunt bacterii prietenoase pentru intestin. Castravetele este și el hidratant. Este alcătuit din 85% apă (26, 27).

CITEȘTE ȘI:
10 alimente să arăți mai tânără și mai sănătoasă

Dacă preparați tzatziki acasă, renunțați la etapa de strecurare a castraveților. Acest lucru va avea ca rezultat o consistență mai lichidă, dar va ajuta la păstrarea acelui minunat conținut de apă natural al castraveților. Serviți alături de crudități, cum ar fi sticksuri de morcovi cruzi și spălați, roșii cherry și rondele de castraveți.

Cum să preveniți deshidratarea

Unii oameni sunt mai expuși riscului de deshidratare decât alții. Printre grupurile cu risc mai mare se numără copiii, adulții în vârstă, sportivii și persoanele care lucrează în aer liber sau care trăiesc la altitudini mari. Mai multe afecțiuni pot duce la deshidratare, printre care:

Pentru a preveni deshidratarea, asigurați-vă că beți suficientă apă, consumați alimente și băuturi utile când sunteți deshidratat și urmăriți culoarea urinei. Aceasta ar trebui să varieze de la galben deschis, ca o limonadă, la chihlimbar deschis. Urina mai închisă la culoare este un semn de deshidratare. Evitați alcoolul, cofeina, sucurile sau băuturile îndulcite cu zahăr, deoarece acestea vă pot deshidrata și mai mult.

Dacă aveți probleme cu rinichii, este posibil ca alimentele din această listă să nu fie potrivite pentru dumneavoastră, iar un doctor ar putea fi nevoit să vă monitorizeze îndeaproape aportul de electroliți și nutrienți. Dacă sunteți grav deshidratat, solicitați imediat ajutorul unui profesionist din domeniul sănătății. Deshidratarea severă este o urgență medicală.

CITEȘTE ȘI:
Probiotice: Iată ce TREBUIE să știți – 5 alimente cu efect probiotic

Concluzie

Vă puteți deshidrata din mai multe cauze diferite, cum ar fi febra sau tulburările digestive, precum și efortul excesiv, supraîncălzirea sau anumite medicamente, cum ar fi diureticele. Consumul de apă este o modalitate excelentă de hidratare, iar multe alimente vă pot ajuta și ele să refaceți fluidele pierdute.

Atunci când sunteți deshidratat și vă simțiți grețos, încercați apa de cocos, supa, laptele sau pepenele refrigerat. Acestea furnizează, de asemenea, electroliți, care vă ajută organismul cu echilibrul de lichide.

Alte alimente și băuturi utile când sunteți deshidratat si bogate în apă, cum ar fi gazpacho și tzatziki, pot ajuta la refacerea fluidelor pierdute din cauza efortului excesiv sau a supraîncălzirii, oferind în același timp mai multă savoare și nutriție.

Deoarece setea este un semnal întârziat, asigurați-vă că vă mențineți hidratat cât mai mult posibil pentru a evita deshidratarea. Dacă credeți că ați putea fi grav deshidratat, solicitați imediat asistență medicală.

A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete