12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Avocado

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Interesul pentru avocado a crescut constant în ultimii ani, dar se știu puține lucruri despre fructul de avocado, care poate semăna mai degrabă cu un dovleac de grădină . Există avocado negru, cu țepi, oval și avocado mare, sferic.

De asemenea, unele dintre aceste varietăți diferă între ele cu până la un factor de trei în ceea ce privește mai multe elemente esențiale ale componenței chimice. Cu toate acestea, cu ajutorul unei selecții adecvate de soiuri, oamenii din întreaga lume au grijă de sănătatea pielii și a părului, vindecă ateroscleroza, ameliorează simptomele artritei și normalizează sistemul nervos.

Valori nutriționale 100 g

204
Calorii204
DZR %
Grăsime totală 19,5g25%
Grăsimi saturate 4,1 g20%
Colesterol 0mg0%
Sodiu 6mg0%
Glucide totale 8,6g3%
Fibre dietetice 6,7g24%
Zaharuri totale 0,5g
Proteine 1.9g
Vitamina D 0mcg0%
Calciu 12mg1%
Fier 1mg3%
Potasiu 485mg10%

Pe baza acestor date, luați în considerare faptul că, de exemplu, avocado Hass verde închis, cu coaja netedă, din California, conține de două ori mai multe grăsimi și de trei ori mai multe calorii decât avocado verde strălucitor, cu coaja netedă, cultivat în Florida. Dar, în general, orice varietate de avocado este bogată în uleiuri grase, campesterol și beta-sitosterol.

Acizii grași sunt în proporție de aproximativ 60% mononesaturați (până la 80% în unele soiuri) și 20% din fiecare acid nesaturat și saturat. Biotina (cunoscută și sub numele de vitamina B7) din pulpa de avocado este mai multă decât în majoritatea fructelor crude, iar vitamina D din uleiul de avocado este mai multă decât în ouă și unt.

Fructe de avocado verzi
Fructe de avocado verzi

Proprietățile medicinale ale avocado erau deja cunoscute de azteci, care au început să cultive această plantă în urmă cu aproximativ 5.000 de ani pe teritoriul Mexicului modern. Ei îl numeau “untul pădurii” și foloseau componentele sale pentru a trata scabia și pentru a scăpa de mătreață.

CITEȘTE ȘI:
Capsuni beneficii calorii vitamine

Astăzi, cunoștințele despre proprietățile medicinale ale avocado s-au extins, iar diverse părți ale acestei plante sunt considerate acum un remediu pentru boli precum ateroscleroza, osteoartrita, diabetul de tip 2 și pentru a preveni hipertensiunea, anemia și bolile gastrointestinale legate de excesul de aciditate.

Au fost efectuate o varietate de studii pentru a determina efectul preparatelor experimentale de avocado asupra sănătății pacienților cu sindrom metabolic. Sindromul în sine a fost descris ca un grup de anomalii patologice în ceea ce privește obezitatea, tensiunea arterială, colesterolul lipoproteic cu densitate mare etc. Prezența sindromului indică o creștere semnificativă a riscului de boli cardiovasculare și de diabet zaharat de tip 2.

Analiza unei serii de date a arătat un efect modulator deosebit al preparatelor de avocado asupra profilului lipidic, ceea ce le-a dat cercetătorilor motive să recomande avocado ca supliment zilnic pentru a corecta și normaliza diferitele verigi ale sindromului metabolic. Studiile au confirmat, de asemenea, că avocado protejează împotriva grăsimii de pe burtă și a apariției complicațiilor cauzate de diabet.

Uleiul de avocado, care conține nesaponificabili biologic activi (fitosteroli, campesterol, β-sitosterol, stigmasterol), poate opri procesele inflamatorii, poate prezenta proprietăți antioxidante și analgezice, ceea ce dă motive pentru a folosi avocado în lupta împotriva aterosclerozei. Aceiași compuși nesaponificabili s-au dovedit eficienți în refacerea articulațiilor la osteoartrită.

Particularitatea avocado se numește prezența în compoziția sa a unei monosacaride numite mannogeptuloză. Stabilizează sistemul nervos, reduce oboseala, iritabilitatea, somnolența, crește eficiența și concentrarea atenției. Comparativ recent, din experimentele pe animale de laborator s-a aflat despre efectul terapeutic al avocado asupra ficatului și a țesuturilor mucoase ale stomacului. Dar, în practica de vindecare, utilizarea avocado pentru restabilirea funcției GI și a ficatului are o lungă tradiție.

În aceeași tradiție, proprietățile anticonvulsivante, antimicrobiene ale acestei fructe de pădure sunt utilizate în mod activ. Cu ajutorul diferitelor componente ale plantelor de secole, opriți diareea, exorcizați viermii, tratați gastrita cu aciditate scăzută și anemia. Avocado a fost folosit ca agent de vindecare a rănilor, antibacterian și regenerator în tratamentul diferitelor boli ale gurii (gingii și dinți).

CITEȘTE ȘI:
Care este diferența dintre piersici și nectarine?

Utilizare medicală

În practica terapeutică oficială, se utilizează pe scară largă un grup de preparate farmacologice, care includ compuși nesaponificabili din avocado și soia. Cea mai cunoscută dintre ele este Piascledina franceză (“Piascledine 300”) de la Laboratoires Expanscience.

Mai puțin cunoscut este Cartilast. Acestea sunt utilizate pentru osteoartrită, iar Piascledine 300 și-a confirmat în mod repetat eficacitatea în condiții clinice la pacienții cu osteoartrită comorbidă (adică la pacienții cu două sau mai multe boli interrelaționate). În mod special, eficacitatea avocado-soia a fost stabilită în cazul osteoartritei, al cărei sindrom dureros este considerat un factor de risc semnificativ în dezvoltarea bolilor cardiovasculare.

Medicamentul demonstrează o serie de proprietăți farmaceutice:

În general, remediul favorizează refacerea componentei matricei extracelulare în articulațiile șoldului și genunchiului (în țesutul cartilaginos). Observațiile arată o eficacitate terapeutică mai mare a produsului la pacienții cu osteoartrită a articulațiilor șoldului. Dar acțiunea sa nu este limitată de acest lucru. Medicamentul este, de asemenea, indicat în tratamentul complex al parodontitei, deoarece ajută la reducerea inflamației și a sângerării gingiilor.

În medicina populară

Inițial, tradițiile medicinale ale popoarelor aztece, incașe și mayașe clasificau avocado ca fiind afrodisiac. Acest lucru se datora probabil faptului că fructele, care creșteau în perechi pe o ramură, semănau cu testiculele. Se crede că numele familiar “avocado” este un derivat din “ahuacaquahuitl”, care se traduce prin “testiculul unui bărbat”.

Prin urmare, în America Centrală, fructul plantei era folosit pentru a stimula libidoul, a crește fertilitatea masculină și a spori potența. Cu toate acestea, pe măsură ce avocado s-a răspândit în întreaga lume, această practică medicală tradițională nu s-a răspândit pe scară largă.

Astăzi, avocado și-a lăsat amprenta în medicina populară din țările tropicale și subtropicale în care crește acest copac. Frunzele de avocado, de exemplu, sunt folosite de mult timp pentru tratarea diabetului în medicina tradițională din Maroc. În acest scop, practicienii colectează frunzele căzute, care conțin ciuperci de drojdie și mucegai, și prepară un extract slab zaharat.

CITEȘTE ȘI:
8 Fructe de vară care te vor ajuta să slăbești rapid

Toate părțile plantei sunt folosite în medicina populară:

Deși există rețete populare foarte răspândite care implică frunzele, cojile și sâmburii fructului de avocado, utilizarea acestor părți ale plantei pentru consumul intern implică un anumit risc din cauza conținutului lor de toxină persină, care poate perturba sistemul digestiv și poate provoca reacții alergice. Prin urmare, următoarele rețete pentru infuzii și decocții fanii medicinii tradiționale ar trebui să trateze cu precauție specială.

Decocturi și infuzii

Din frunzele, cojile și semințele de avocado se prepară decocturi și infuzii. În timp ce puteți cu ușurință să obțineți pielea și semințele de avocado prin simpla conservare după ce ați mâncat pulpa, pentru a colecta frunzele va trebui, cel mai probabil, să germinați sămânța și să așteptați până când germenul dezvoltă frunze. Acest lucru este ușor de făcut, totuși, chiar și pe un pervaz de fereastră în apartament.

În medicina orientală.

Avocado, ca element de nutriție corectivă, a fost inclus în practica terapeutică orientală relativ recent. De obicei, este recomandat în lista alimentelor reci și răcoroase pentru consumul pe timp de caniculă.

În medicina tibetană, avocado este considerat ca făcând parte din dieta persoanelor cu constituție biliară. Deoarece avocado este un fruct neîndulcit și bogat în acizi grași, există recomandări de a consuma această boabă în Wind.

Controlul greutății

Mai multe studii au arătat că avocado, în ciuda conținutului său caloric, nu interferează cu pierderea în greutate. De exemplu, în cadrul unui experiment, 61 de participanți (atât sănătoși, cât și supraponderali și obezi, inclusiv 13 bărbați și 48 de femei) au fost împărțiți aleatoriu în 2 grupuri.

CITEȘTE ȘI:
Fructele de pădure și fructele te ajută să ai dinții mai albi

Primul grup a inclus un avocado și jumătate (200 g) pe zi într-o dietă de slăbire de 6 săptămâni. Acest lucru a corespuns la 30,6 g de grăsime, care a înlocuit 30 g de grăsime provenită în mod normal din margarină și ulei vegetal. Iar cel de-al doilea grup a eliminat complet avocado din dieta lor.

Pierderea în greutate a fost similară în ambele grupuri, iar IMC și procentul de grăsime corporală au scăzut în mod asemănător. Acest lucru a confirmat sugestia că avocado poate fi inclus în dieta de slăbire. Într-un alt studiu, 26 de persoane (sănătoase, dar supraponderale) au primit o jumătate de avocado la prânz. Toți au raportat reduceri semnificative ale foamei și ale dorinței de a mânca și au observat un sentiment de sațietate.

Nivelurile de sațietate după consumul de avocado față de alimentele cu carbohidrați au fost, de asemenea, studiate într-un alt studiu. 31 de participanți supraponderali/obezi au primit trei mese pe zi: o masă cu conținut scăzut de grăsimi (76% carbohidrați, 14% grăsimi, 5 g de fibre; ~640 kcal), o masă bogată în grăsimi (51% carbohidrați, 40% grăsimi, 8,6 g de fibre), inclusiv o jumătate de avocado – 68 g, și o masă bogată în grăsimi (50% carbohidrați, 43% grăsimi, 13,1 g de fibre), inclusiv un avocado întreg – 136 g.

După 6 ore, oamenii de știință au măsurat senzația de foame/slăbiciune a participanților, concentrându-se pe nivelurile hormonilor responsabili de aceste senzații. După mesele cu jumătăți de avocado și cu avocado întreg, participanții nu s-au simțit flămânzi mai mult timp, deși au afirmat că se simțeau mai sătui dacă mâncau fără avocado imediat după masă.

Alimentele pe bază de carbohidrați au crescut nivelul de insulină, în timp ce alimentele grase au crescut nivelul hormonului PYY (peptida pancreatică YY, un inhibitor natural al apetitului).

Protecția ADN

Cercetătorii, după ce au efectuat studii clinice, au ajuns la concluzia că xantofilele carotenoide din avocado au proprietăți antioxidante și protejează împotriva deteriorării ADN-ului, prevenind îmbătrânirea prematură.

CITEȘTE ȘI:
Calorii nutriție și beneficii pentru sănătate ale piersicilor

La un experiment au participat 82 de bărbați care lucrau ca piloți sau făceau zboruri frecvente. Cu toții au fost expuși la niveluri ridicate de radiații ionizante din aer, care deteriorează ADN-ul și accelerează procesul de îmbătrânire. Ca urmare, oamenii de știință au concluzionat că cei care au primit vitamina C și carotenoide, inclusiv xantofilele din avocado, au dezvoltat mai lent leziuni ale ADN-ului.

Absorbția îmbunătățită a vitaminei A

Se știe că lipidele alimentare cresc biodisponibilitatea pro-vitaminei A (carotenoidele) din alimente, dar un alt studiu a arătat că acestea îmbunătățesc, de asemenea, conversia carotenoidelor în vitamina A și absorbția acesteia în organism. Au fost efectuate două experimente, împărțind participanții în două grupuri de câte 12 bărbați și femei.

În primul experiment, participanților dintr-un grup li s-a oferit o masă cu un avocado Hass proaspăt (23 g de grăsime), iar participanților din celălalt grup li s-a oferit aceeași masă, dar fără avocado. Sursa de carotenoizi în primul studiu a fost sosul de roșii preparat dintr-un soi de roșii bogat în β-caroten (33,7 mg β-caroten), iar în cel de-al doilea studiu, morcovi proaspeți (27,3 mg β-caroten și 18,7 mg α-caroten). La douăsprezece ore după ingestie, subiecții au făcut analize de sânge și au măsurat nivelul provitaminei și al vitaminei A.

Consumul de avocado a îmbunătățit absorbția β-carotenului cu un factor de 2,4 în primul experiment și de 6,6 în cel de-al doilea. De asemenea, absorbția α-carotenului s-a îmbunătățit de 4,8 ori la cel de-al doilea. În plus, transformarea carotenoidelor în vitamina A s-a îmbunătățit de 4,6 și, respectiv, de 12,6 ori. Astfel, pentru o absorbție maximă și transformare în vitamina A, carotenoizii trebuie consumați împreună cu avocado.

Extractul de semințe de avocado împotriva ulcerului gastric

Semințele de avocado, care sunt de obicei aruncate, au proprietăți antiinflamatorii, antioxidante și antimicrobiene. Un studiu efectuat pe șoareci de laborator a testat eficacitatea extractului de semințe asupra ulcerelor gastrice induse de indometacin.

CITEȘTE ȘI:
Perele, beneficii sănătate, calorii si nutriție

Extractul din experiment a redus nivelul de stres oxidativ, a crescut de 4,25 ori activitatea unor enzime necesare pentru o digestie normală. Compușii fenolici conținuți în semințele de avocado au inhibat procesele care duc la dezvoltarea ulcerelor. Prin urmare, extractul de semințe de avocado poate fi un remediu natural pentru a preveni apariția sau tratarea ulcerului gastric.

Protecție împotriva aterosclerozei

La adulții care sunt supraponderali din cauza obezității, consumul sistematic de avocado poate reduce riscul de ateroscleroză. Acestea au fost concluziile oamenilor de știință de la Universitatea americană din Pennsylvania, care au realizat experimentul pe 45 de voluntari. La un moment dat în cadrul studiului, participanții au fost împărțiți în trei grupuri, fiecare cu propria dietă: primul cu conținut scăzut de grăsimi, al doilea cu conținut moderat de grăsimi și al treilea – similar cu al doilea, dar cu adăugarea unui avocado pe zi.

Mai mult, în dieta nr. 2, acizii grași mononesaturați au fost prezenți în aceeași cantitate ca în dieta nr. 3, dar au avut o origine diferită (adică nu au fost derivați din avocado). După 5 săptămâni, au comparat colesterolul rău și particulele oxidate de lipoproteine cu densitate scăzută (LDL), constatând că nivelurile de LDL erau semnificativ mai scăzute în grupul 3 decât în celelalte două grupuri și mai scăzute decât înainte de începerea studiului.

Deoarece oxidarea particulelor LDL accelerează formarea plăcii în artere și duce la apariția bolilor de inimă și a cancerului, reducerea acestora este considerată un semn pozitiv și un motiv pentru a dezvolta terapia cu avocado.

Pentru pierderea în greutate

Un avocado de 100 g conține în medie 200-220 kcal, ceea ce nu face ca acest produs să fie dietetic. Unele soiuri au un conținut caloric mai mic, de aproximativ 160 kcal, dar altele – cum ar fi soiul Hass – sunt mult mai mari (peste 500 kcal/100g). În 1998, avocado a intrat chiar și în Cartea Recordurilor Guinness datorită conținutului său ridicat de energie.

CITEȘTE ȘI:
Cate calorii au bananele top beneficii

Cu toate acestea, avocado poate fi o “pastilă de înfometare” eficientă. Mannogeptuloza este motivul. Această monosacaridă reduce secreția enzimelor necesare pentru a digera glucoza, ceea ce, pentru aceeași cantitate de alimente, face ca celulele să “moară de foame”. O altă proprietate a avocado-ului, datorită căreia dieteticienii îl includ în programele de slăbire, este prezența grăsimilor mononesaturate ușor de digerat.

Avocado accelerează metabolismul, ceea ce a făcut posibilă formularea, de exemplu, a dietei keto “stea” sau a dietei “supă” de Fiona Kirk. Metabolismul și activitatea fizică a persoanelor cu o dietă bazată pe grăsimi saturate (acid palmitic) au fost comparate cu cele ale persoanelor care consumă, în condiții egale, grăsimi mononesaturate (acid oleic). Al doilea grup a avut o rată metabolică cu 4,5% mai mare și o activitate fizică cu 13,5% mai mare.

În plus, grăsimile nesaturate pot activa o proteină specială numită PPAR-alfa, care arde grăsimea deja acumulată în depozitele subcutanate din coapse, abdomen și fese. Susținătorii acizilor grași mononesaturați au avut rezultate cu doar 1,6 la sută mai bune împotriva grăsimii subcutanate abdominale decât susținătorii slăbitului cu uleiuri de in și șofrănel, care sunt bogate în grăsimi polinesaturate.

Într-o serie de experimente efectuate de cercetătorii în domeniul nutriției, subiecții care au mâncat avocado și alte alimente care conțin acizi grași nesaturați la prânz s-au simțit sătui mai mult timp decât cei din al doilea grup de control, care au mâncat un prânz la fel de caloric, dar cu un nivel scăzut de acizi nesaturați.

În consecință, cei din al doilea grup au mâncat mai des și mai des pentru a-și satisface foamea, ceea ce nu a contribuit la pierderea în greutate. În plus, aportul regulat de acizi grași mononesaturați ajută organismul să nu mai refacă rezervele de grăsimi “dăunătoare”.

A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.
Articolul precedentHrișca 17 beneficii pentru femei
Articolul următorCaise

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete