24.5 C
București
sâmbătă, octombrie 1, 2022

Boabele de grâu: O cereală integrală care te menține sănătos

Boabele de grau, cea mai populară cereală din lume pentru pâine, paste și alte alimente - sunt pline de fibre, proteine, fier și alte substanțe nutritive. Aflați informații despre beneficiile pentru sănătate ale grâului și încercați o rețetă de pâine integrală.

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Boabele de grâu reprezintă partea comestibilă grâului, inclusiv tărâțele de grâu, germenii și endospermul, înainte ca acestea să fie supuse oricărei prelucrări. Tărâța este stratul exterior dur al bobului de grâu. Aceasta este plina de diverse substanțe nutritive, cum ar fi vitamina B și fibre. În același timp, germenul este miezul bogat în nutrienți, plin de vitamina E și acizi grași esențiali. Endospermul este stratul mijlociu bogat în energie, cu proteine și carbohidrați.

Boabele de grâu oferă un profil nutrițional imens. Specialitatea boabelor de grâu constă în faptul că nu sunt supuse rafinării sau prelucrării în timpul fabricării. Aceasta multiplică beneficiile pe care le oferă acest superaliment.

Boabele de grâu pierd, de obicei, tărâțe și o parte din germeni în timpul metodelor de prelucrare, cum ar fi măcinarea. Prin urmare, boabele pot pierde până la 40% din valoarea lor nutritivă în timpul procesării, ceea ce le reduce beneficiile.

Consumul de boabe de grâu oferă atât beneficii preventive, cât și curative. Sunt, de asemenea, o sursă excelentă de proteine vegetariene. Un studiu arată că proteinele din grâu prezintă o complementaritate nutrițională remarcabilă atunci când sunt combinate cu alte alimente, cum ar fi leguminoasele sau oleaginoasele.

Valoarea nutrițională a boabelor de grâu

Boabele de grâu conțin o gamă largă de macronutrienți și micronutrienți. Conform USDA, 100 de grame de boabe de grâu conțin:

  • Calorii: 354 kCal
  • Proteine: 18,75 g
  • Carbohidrați: 66.67 g
  • Grăsimi: 3.12 g
  • Fibre: 8.3 g

Vitamine și minerale

Nota Organics Food

Boabele de grâu au o gamă variată de macronutrienți și micronutrienți. Acestea sunt bogate în proteine, moderate în carbohidrați și extrem de sărace în grăsimi. Sunt incredibil de bogate în fibre și nu conțin elemente nocive precum zahăr, sodiu, grăsimi nesaturate și trans. De asemenea, sunt prezente mai multe vitamine și minerale esențiale precum fier, zinc, magneziu, vitamina B6, vitamina A, vitamina E, vitamina K, mangan, cupru și acid pantotenic

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile pentru sănătate ale spanacului egiptean
Boabele de grâu: o cereală integrală care te menține sănătos
Boabele de grâu: o cereală integrală care te menține sănătos

Beneficiile pentru sănătate ale boabelor de grâu

Există multe beneficii preventive și curative ale consumului de boabe de grâu. Unele dintre ele includ:

Boabele de grâu pot reduce riscul de diabet zaharat

Boabele de grâu au un indice glicemic scăzut (IG), ceea ce înseamnă că nu cresc prea mult nivelul de zahăr din sânge. IG al boabelor de grâu este de aproximativ 30. IG variază până la 100, alimentele sub 55 fiind considerate cu IG scăzut.

Mai multe studii arată că consumul de alimente cu IG scăzut ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge și a secreției de insulină. Ca urmare, ajută la reducerea riscului de diabet de tip 2.

Pierderea în greutate și gestionarea greutății

Alimentele cu IG scăzut, precum boabele de grâu, sunt, de asemenea, bogate în fibre. Un aport ridicat de fibre ajută la pierderea în greutate prin faptul că vă mențineți sătul pentru o perioadă lungă de timp și vă îmbunătățește sănătatea generală a intestinului. Așadar, consumul de alimente bogate în fibre reduce foamea și nevoia de a ronțăi frecvent alimente. Ca urmare, vă reduce aportul de calorii. Studiile au demonstrat că alimentele cu IG scăzut s-au dovedit a fi benefice pentru pierderea în greutate la pacienți.

Reduc colesterolul LDL (rău)

Studiile arată că dietele cu IG scăzut limitează rata enzimelor implicate în sinteza colesterolului prin reducerea nivelului de insulină. Un alt studiu indică faptul că fibrele alimentare reduc reabsorbția acizilor biliari și a colesterolului. Prin urmare, alimentele cu IG scăzut și bogate în fibre, precum boabele de grâu, pot ajuta la reglarea nivelului de colesterol din sânge.

Reduc riscul de boli cardiovasculare

Boabele de grâu sunt bogate în fitonutrienți, antioxidanți și fibre și au un IG scăzut. Prin urmare, acestea pot preveni și reduce riscul de afecțiuni cardiovasculare, cum ar fi infarctul, hipertensiunea arterială, accidentul vascular cerebral etc.

Un studiu arată că consumul de alimente cu IG scăzut poate minimiza formarea cheagurilor. Acesta arată o reducere cu 53% a formării de cheaguri de sânge la persoanele care au urmat o dietă cu IG scăzut după 24 de zile, în comparație cu cele care au avut o dietă cu IG ridicat.

CITEȘTE ȘI:
Fructele de pădure și fructele te ajută să ai dinții mai albi

Îmbunătățește sănătatea digestivă

Conținutul ridicat de fibre din boabele de grâu îmbunătățește sănătatea digestivă. Aceasta se datorează faptului că cerealele integrale ajută la prevenirea constipației, menținând scaunul moale și voluminos. De asemenea, un studiu de 26 de ani efectuat pe 170.776 de femei a arătat un risc redus de apariție a unei afecțiuni gastrointestinale numită boala Crohn la femeile care consumă un aport ridicat de fibre din fructe.

Boabele de grâu protejează împotriva cancerului

Cerealele integrale s-au dovedit a fi un schimbător de joc împotriva anumitor tipuri de cancer, deoarece sunt bogate în agenți care luptă împotriva cancerului, cum ar fi fibrele, antioxidanții și fitoestrogenii. Mai multe studii arată că cerealele integrale precum boabele de grâu sunt eficiente împotriva cancerelor gastrointestinale precum cel gastric și cel de colon. De asemenea, acestea s-au dovedit eficiente împotriva cancerului de sân și a cancerului de prostată.

Îmbunătățesc rezistența oaselor

Boabele de grâu sunt pline de calciu și fier. Un mineral trecut cu vederea în acest grup este manganul. Boabele de grâu au o cantitate adecvată de mangan. Un studiu sugerează că manganul este foarte eficient în creșterea rezistenței osoase.

Manganul are un impact pozitiv asupra tuturor aspectelor legate de rezistența osoasă, cum ar fi mineralizarea osoasă și sinteza cartilajului osos și a colagenului.

Previn anemia

Anemia este o tulburare în care organismul nu are parte de formarea de globule roșii sănătoase. Ca urmare, poate duce la oboseală, ten palid și disconfort toracic. Cauzele comune sunt deficiențele alimentare, cum ar fi lipsa de fier, de acid folic sau de vitamina B12. Prin urmare, alimentele bogate în fier, cum ar fi boabele de grâu, pot ajuta la evitarea anemiei feriprive și la menținerea unei dezvoltări sănătoase a globulelor roșii

Boabele de grâu sunt o sursă bună de fier, fiecare sfert de cană furnizând 10% din cantitatea zilnică necesară. Pentru a ajuta la absorbția fierului, combinați boabele de grâu cu alte mese bogate în fier, cum ar fi carnea de vită hrănită cu iarbă, linte și spanac, precum și cu alimente bogate în vitamina C.

CITEȘTE ȘI:
Dieta vegană vs dieta vegetariană: Tot ce trebuie să știți

Modalități de a include boabele de grâu în dieta dumneavoastră

  • Boabele de grâu sunt atât de versatile încât le puteți folosi pentru a pregăti diverse feluri de mâncare, de la simplu la complex și de la dulce la sărat.
  • Cel mai elementar preparat ar fi să le fierbi în apă clocotită ca și alte cereale. Acoperiți-le cu multă apă, aduceți-le la fierbere și apoi fierbeți-le într-o oală până se înmoaie.
  • Le puteți folosi ca pe niște terci pentru micul dejun de dimineață. De asemenea, puteți folosi boabele de grâu în loc de quinoa, orez și mei. În plus, le puteți folosi în felul principal de mâncare, cum ar fi pulao de grâu.
  • Le puteți încorpora în salate, adăugând legume și dressinguri la alegere.
  • De asemenea, puteți servi boabele de grâu cu fructe, iaurt și lapte, precum fulgii de ovăz, pentru a vă satisface pofta de dulce. De asemenea, li se poate da o tentă italiană și se pot transforma în risotto!

Rețete delicioase cu boabe de grâu

  1. Salată ușoară de boabe de grâu

Ingrediente:

  • Boabe de grâu: 100 g
  • Morcov (decojit și tăiat în felii): 1
  • Castravete (decojit și tăiat în felii): 1
  • Măr: 1
  • Suc de lămâie: 2 linguri
  • Miere: 1 lingură
  • Sare: ½ linguriță
  • Piper negru: ½ linguriță
  • Apă: 200 ml

Mod de preparare:

  • Se adaugă boabele de grâu în apa clocotită și se aduc la fierbere la foc mic
  • Se fierb și se acoperă până la aproximativ 40 de minute
  • Scurgeți și transferați într-un bol mare. Se lasă să se răcească.
  • Bateți împreună sucul de lămâie, mierea, sarea și piperul într-un bol mic
  • Adăugați acest dressing peste boabele de grâu răcite
  • Adăugați mărul, morcovul și castravetele
  • Amestecați salata pentru a acoperi dressingul și serviți
  • Puteți adăuga ulei de măsline extravirgin pentru un plus de textură și grăsimi sănătoase.
CITEȘTE ȘI:
Papricaș de pui unguresc Rețeta pas cu pas
  1. Pulao de boabe de grâu

Ingrediente:

  • Boabe de grâu: 100 g
  • Ulei: 1 linguriță
  • Ceapă: ½ tocat
  • Ardei: ½ tocat
  • Mazăre verde: 50 g
  • Usturoi: 4-5 căței tocați
  • Pudră de coriandru: 1 linguriță
  • Semințe de chimen: 1 linguriță
  • Ardei iute verde: 1, tocat

Mod de preparare:

  • Clătiți boabele de grâu și înmuiați-le peste noapte în 2 căni de apă.
  • Adăugați puțin ulei într-o oală sub presiune și puneți-o la foc mediu.
  • Adăugați ceapa și amestecați până când devine aurie.
  • Adăugați ardeiul capia, ardeiul iute și mazărea și gătiți timp de un minut.
  • Adăugați boabele de grâu clătite și sarea.
  • Se gătește la foc mediu timp de două fluierături în oala sub presiune, apoi la foc mic pentru încă două fluierături.
  • Se ornează și se servește.

Precauții și posibile efecte secundare ale boabelor de grâu

Unele afecțiuni asociate includ:

Alergia la grâu

Alergia la grâu este o reacție alergică la consumul de alimente care conțin grâu. Reacțiile alergice pot fi cauzate și de inhalarea făinii de grâu. Simptomele includ mâncărimi, iritații la nivelul gâtului și al gurii, dureri de cap, greață, vărsături, diaree, erupții cutanate, urticarie, congestie nazală etc.

Boala celiacă

Este o afecțiune autoimună în care organismul lansează un răspuns imunitar în intestinul subțire atunci când consumă gluten. Din nefericire, reacția deteriorează în cele din urmă mucoasa intestinului subțire. Aceasta împiedică în continuare absorbția nutrienților, ceea ce duce la multe alte afecțiuni.

Sensibilitatea la gluten non-celiacă

Simptomele includ dureri de cap și oboseală, dar această afecțiune nu este o alergie sau legată de autoimunitate.

Nota Organics Food

Grâul poate cauza probleme anumitor persoane din cauza glutenului care se găsește în el. Glutenul este o proteină care poate provoca efecte secundare la unele persoane. Cu toate acestea, majoritatea oamenilor pot mânca boabe de grâu sau orice produs din grâu fără nicio problemă

Concluzia

Boabele de grâu sunt porțiunea comestibilă a unui bob de grâu care include tărâțele de grâu, germenul și endospermul înainte de procesarea boabelor. Bobul de grâu, germenul și endospermul oferă diverse substanțe nutritive sănătoase. Acest lucru face din boabele de grâu un superaliment dens în nutrienți, cu beneficii imense pentru sănătate. De exemplu, ajută la pierderea în greutate, reduce riscul de boli cardiovasculare, gestionează colesterolul LDL (rău), îmbunătățește sănătatea digestivă și previne diabetul

CITEȘTE ȘI:
Fructoza 9 beneficii pentru sanatate. Contraindicații

Boabele de grâu sunt nerafinate sau neprocesate, ceea ce le păstrează intactă valoarea nutritivă. Boabele de grâu sunt incredibil de versatile și pot face parte din diverse preparate pentru toate mesele. Cu toate acestea, ar trebui să le consumați cu moderație și după un consult adecvat din partea unui medic calificat. Boabele de grâu pot provoca reacții alergice la unele persoane, deoarece conțin gluten. Persoanele cu alergie la grâu, boală celiacă și sensibilitate la gluten non-celiacă ar trebui să evite boabele de grâu.

Întrebări frecvente (FAQ)

Sunt bune boabele de grâu?

Consumul moderat de boabe de grâu poate fi sănătos pentru dumneavoastră, deoarece acestea sunt bogate în mai multe minerale și vitamine esențiale. De exemplu, acestea sunt bogate în proteine, moderate în carbohidrați și au puține grăsimi. De asemenea, sunt bogate în fibre alimentare și lipsite de colesterol.

Boabele de grâu au, de asemenea, micronutrienți precum zinc, fier, mangan, calciu și fosfor. În plus, sunt cereale integrale și nu sunt supuse rafinării sau prelucrării. Prin urmare, ele oferă mai multe beneficii pentru sănătate, cum ar fi reducerea riscului de boli cardiovasculare, pierderea în greutate, digestie sănătoasă, prevenirea cancerului etc.

Care sunt beneficiile boabelor de grâu?

Boabele de grâu au multiple beneficii pentru sănătate datorită profilului lor nutrițional bogat. Printre beneficiile lor se numără ajutorul în pierderea în greutate, reducerea riscului de boli cardiovasculare, gestionarea colesterolului LDL (rău), îmbunătățirea sănătății digestive și prevenirea diabetului.

Acestea ajută la întărirea oaselor și previn anemia. De asemenea, s-au dovedit eficiente împotriva anumitor tipuri de cancer, precum cel gastric, de sân și de prostată.

Sunt boabele de grâu un superaliment?

Superalimentul este un aliment despre care se afirmă că conferă beneficii pentru sănătate datorită densității excepționale de nutrienți. Profilul nutrițional, beneficiile pentru sănătate și versatilitatea boabelor de grâu fac din acestea un superaliment.

Sunt boabele de grâu mai sănătoase decât orezul?

Boabele de grâu sunt cu siguranță mai bune decât orezul, în special decât orezul alb. Spre deosebire de orezul alb, boabele de grâu au un indice glicemic scăzut, ceea ce nu permite ca nivelul de zahăr din sânge să crească atât de mult.

Boabele de grâu posedă, de asemenea, carbohidrați complecși care mențin o persoană sătulă și previne supraalimentarea. Conținutul de proteine din boabele de grâu este mult mai mare decât în cazul orezului, de asemenea.

Ar trebui să se înmoaie boabele de grâu?

Ar fi mai bine să le înmuiați, deoarece ar reduce timpul de gătire și le-ar face puțin mai pline și mai fragede. Cu toate acestea, nu este obligatoriu să înmuiați boabele de grâu. Depinde și de preparate. De exemplu, unele mâncăruri, cum ar fi pulao, necesită înmuiere peste noapte. Pe de altă parte, unele preparate precum terciul sau salatele nu necesită înmuiere. În schimb, le puteți fierbe și le puteți folosi pentru preparate.

Sunt boabele de grâu Keto?

Nu. Dieta ketogenică este o dietă bogată în grăsimi și foarte săracă în carbohidrați. Boabele de grâu au o cantitate moderată de carbohidrați și foarte puține grăsimi. Este o porție de alimente integrale adecvate pe care le puteți consuma pe tot parcursul vieții. Pe de altă parte, keto este doar o dietă pe termen scurt pentru pierderea rapidă de grăsime.

Boabele de grâu pot fi consumate crude?

Deoarece boabele de grâu sunt prea tari pentru a fi mestecate, nu ar trebui să le mâncați crude. În schimb, este mai bine să consumați boabele de grâu fierte, ca orice altă cereală. De asemenea, le puteți înmuia peste noapte și le puteți găti. Ele posedă în continuare o textură de nucă. Cu toate acestea, nu este recomandat să le consumați crude.

Sunt boabele de grâu bune pentru pierderea în greutate?

Da! Acestea sunt bogate în fibre și au un indice glicemic scăzut, ceea ce vă face să vă simțiți sătul și previne mâncatul în exces. De asemenea, sunt bogate în proteine, moderate în carbohidrați și neglijabile în grăsimi. Prin urmare, boabele de grâu posedă toate substanțele nutritive esențiale pentru a ajuta la pierderea în greutate.

Boabele de grâu sunt bogate în carbohidrați?

A. Sunt moderat de bogate în carbohidrați. Cu toate acestea, sunt carbohidrați complecși, iar cineva se poate simți sătul după ce le consumă. Carbohidrații sunt sursa principală de energie în corpul nostru.

Un echilibru între carbohidrați, proteine și grăsimi este esențial pentru un stil de viață sănătos. Consumul de boabe de grâu și o dietă echilibrată nu va dăuna niciodată obiectivului tău de pierdere a grăsimilor sau de sănătate.

Boabele de grâu au fibre?

Da. Conform USDA, 100 de grame de boabe de grâu au 12,5 grame de fibre. Prin urmare, fibrele dietetice din boabele de grâu îi conferă un avantaj față de mai multe alte alimente și le face sănătoase.

Care este valoarea nutritivă a boabelor de grâu?

A. Conform USDA, 100 de grame de boabe de grâu conțin:
Calorii: 333 kcals
Proteine: 14,5 g
Carbohidrați: 68.75 g
Grăsimi: 2.08 g
Fibre: 12.5 g
Fier: 3,75 mg
Calciu: 42 mg
Sodiu: 0 mg

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete