Borș rusesc

Trebuie să vezi asta

vegis.ro%20

După mai multe solicitări pentru rețeta de borș, iat-o. Borș rusesc… toată lumea știe ce este și mulți oameni din întreaga lume s-au îndrăgostit de această supă iconică de sfeclă roșie. Serviți cu o lingură de smântână.

Îmi place culoarea rubinie intensă a acestui borș rusesc! Este atât de sănătos și nutritiv; plin de fasole (proteine), sfeclă (fier), morcovi (caroten), cartofi (vit C, potasiu, Vit B6), de multe ori se adaugă varză (vit K, vit C, fibre, etc…). Mă simt atât de bine când servesc asta familiei mele.

Borș rusesc
Borș rusesc

Rețeta familiei noastre de borș (supă de sfeclă)

Aceasta este varianta familiei noastre de borș clasic și este una dintre cele două supe pe care copilul mei o adoră cu desăvârșire (a doua fiind supa de chiftele a bunicii). Borșul este cu siguranță în mod regulat în rutina obișnuită de acasă!

Această versiune se păstrează mai bine pentru că este o versiune fără carne, dar nu duce lipsă de aromă deoarece folosește supa de pui de bună calitate.

Cel mai bine este să aveți toate ingredientele pregătite și gata de plecare, ceea ce face ca această supă să fie super ușoară și fără griji. Începeți prin a curăța, dați pe răzătoare, feliați și tăiați în cubulețe toate legumele pentru borș.

CITEȘTE ȘI:
Legume la tigaie grill

Principalul ingredient și anume sfecla dă o aromă și o culoare desavarsită acestei retete.

După ce cartofii sunt decojiți și tăiați în felii, transferați-i într-un bol cu apă rece pentru a nu se decolora până când sunt gata de utilizare.

Sfecla
Sfecla

Istoria sfeclei

În timp ce sfecla și produsele din sfeclă devin din ce în ce mai populare pe piața alimentelor naturale, sfecla nu este deloc nouă. Înregistrările sugerează că oamenii din Babilon, Grecia și Roma antice se bucurau de această rădăcină vegetală, iar arheologii au găsit dovezi ale utilizării ei în anumite părți din Africa de Nord, de asemenea. Civilizațiile antice au apreciat inițial frunzele și tulpinile de sfeclă pentru uz culinar și au folosit rădăcinile ca medicament. Grecii și romanii antici au apelat chiar și la sfeclă pentru presupusele lor calități afrodisiace.

Beneficii sfeclă

Sfecla roșie este un aliment hipocaloric, plin de o varietate de nutrienți. Următoarele estimări privind nutrienții de la Departamentul pentru Agricultură al Statelor Unite (USDA) se bazează pe o porție de ½ cană de sfeclă tăiată în felii:

Sfecla roșie este, de asemenea, o sursă de betaină, un tip de antioxidant care este evident în rădăcinile sale bogate, de culoare roșie. Rădăcina de sfeclă este, de asemenea, o sursă notabilă de mangan, acid folic și vitamina B2.

CITEȘTE ȘI:
Rețete de mâncăruri cu ridichi
Bors rusesc aromat
Bors rusesc aromat

Cum se curăță și se taie sfecla:

Cum să eliminați petele de sfeclă:

Când mănânci borș des, înveți repede să ții șervețelul în poală și bavețica copiilor. Dacă vă pătați cu suc de sfeclă pe haine, rezolvați pata imediat.

Ciorba ruseasca
Ciorba ruseasca
Bors rusesc

Borș rusesc

Borș rusescOrganics Food
După mai multe solicitări pentru rețeta de borș, iat-o. Borș rusesc… toată lumea știe ce este și mulți oameni din întreaga lume s-au îndrăgostit de această supă iconică de sfeclă roșie. Serviți cu o lingură de smântână.
Nici o recenzie inca
Timp de Pregatire 30 mins
Timp Gătire 40 mins
Timp Total 1 hr 10 mins
Fel Ciorba
Bucătărie Ruseasca
Porții 10

Ingrediente Reteta
 

Instructiuni de preparare
 

  • Se curăță, se dau pe răzătoare și/sau se taie în felii toate legumele (cartofii tăiați în felii se păstrează în apă rece pentru a preveni rumenirea până în momentul utilizării, apoi se scurg).
    3 cartofi
  • Se încălzește o oală mare de supă la foc mediu/înalt și se adaugă 2 linguri de ulei de măsline. Adăugați sfecla rasă și sotați 10 minute, amestecând ocazional până când sfecla se înmoaie.
    4 linguri ulei masline, 8 cani supa de pui
  • Adăugați 8 căni de supa și 2 căni de apă. Adăugați cartofii feliați și morcovii feliați, apoi gătiți timp de 10-15 minute sau până când se străpung ușor cu o furculiță.
    8 cani supa de pui
  • În timp ce cartofii se gătesc, puneți o tigaie mare la foc mediu/înalt și adăugați 2 linguri de ulei. Adăugați ceapa tocată, țelina și ardeiul gras. Se sotează amestecând din când în când până când se înmoaie și devine ușor aurie (7-8 minute). Adăugați 3 linguri de sos rosii și prăjiți 30 de secunde, apoi transferați în oala de supă pentru a continua gătitul împreună cu cartofii.
    4 linguri ulei masline, 2 teline, 1 ardei roșu, 1 ceapa, 3 linguri sos rosii
  • Când cartofii și morcovii ajung la gradul de înmuiere dorit, adăugați 1 conservă de fasole cu sucul ei, 2 frunze de dafin, 2-3 linguri de oțet alb, 1 linguriță de sare, 1/4 linguriță de piper negru, 1 cățel de usturoi pisat și 3 linguri de mărar tocat. Se mai fierbe încă 2-3 minute și se mai adaugă sare și oțet după gust.
    2 frunze de dafin, 2-3 linguri otet alb, 1 catel usturoi, 3 linguri marar, 1 cutie fasole alba

Calorii & Valori Nutriționale

Etichete ciorba ruseasca, supa de post
Ați încercat această rețetă?Arata-le si celolalti cat de tare e @Organicsfood.ro sau eticheteaza #organicsfood.ro!