Ceaiul sau cafeaua te deshidratează?

Ce spun cercetătorii despre băutul de ceai, cafea si deshidratare

Ceaiul sau cafeaua te deshidratează? Aceasta este o întrebare pe care mulți oameni și-o pun la un moment dat în dieta lor. Dacă sunteți un băutor de cafea sau ceai, s-ar putea să vă întrebați dacă nu cumva cafeaua vă deshidratează și dacă ar trebui să beți apă pentru a compensa consumul de cafea.

Care este primul lucru pe care îl cauți atunci când te simți însetat? Probabil că nu o ceașcă de cafea fierbinte, deoarece întotdeauna s-a crezut că ceaiul și cafeaua te deshidratează, nu-i așa? În timp ce vechea și buna H2O este, fără îndoială, cea mai bună alegere pentru a menține o stare de hidratare adecvată, băuturi precum cafeaua și ceaiul nu sunt complet interzise.

Citiți mai departe pentru a afla cum băuturile cu cofeină, cum ar fi ceaiul și cafeaua, vă pot ajuta de fapt să vă mențineți hidratat, plus cât de mult este prea mult să beți din ele.

Consumul de cafea și ceai te deshidratează?

Ceaiul sau cafeaua te deshidrateaza
Tineri care beau cafea dimineața

Atât cafeaua, cât și ceaiul (cu excepția cazului în care este decofeinizat sau ceai din plante) conțin cofeină, un stimulent care poate ajuta la creșterea nivelului de concentrare mentală, la scăderea oboselii și, uneori, la îmbunătățirea tranzitului intestinal, spune Nathalie Rhone, RDN, nutriționist cu sediul în New York City și fondator al cabinetului privat Nutrition by Nathalie.

CITEȘTE ȘI:
Top 9 motive să reduci consumul de zahăr

Cofeina crește fluxul de sânge către rinichi și producția de lichide, sau urina. Din acest motiv, s-a crezut că cofeina poate avea un impact negativ asupra stării de hidratare. Cu toate acestea, cercetările arată că un consum moderat de cofeină (gândiți-vă: până la 3 cești pe zi) nu pare să crească riscul de deshidratare.

Pentru a experimenta un efect de deshidratare, o persoană ar trebui să bea mult mai multe cești de cafea sau ceai într-o singură ședință decât consumă într-o zi chiar și cei mai dependenți de cofeină. Acest lucru are sens dacă ne gândim la faptul că atât cafeaua, cât și ceaiul sunt făcute din apă.

Pot să beau doar cafea și ceai în loc de apă?

Ceașcă de cafea latte cu inimioara
Ceașcă de cafea latte cu inimioara -Photo by Ibrahim Rifath

Ei bine, nu, nu chiar. În timp ce atât cafeaua, cât și ceaiul pot fi luate în calcul pentru aportul zilnic de lichide, este totuși inteligent să beți cel puțin 8 căni (sau aproximativ 2 litri) de apă în fiecare zi. Gândiți-vă la cafeaua de dimineață ca la o sursă suplimentară de apă bonus.

Apa plată este cea mai bună opțiune pentru a vă menține hidratat (și apa cu lămâie este bună); ajută la menținerea unui nivel constant de energie, elimină toxinele din sistem și menține buna funcționare a digestiei.

CITEȘTE ȘI:
Retenția de apă in organism: Cauze și 7 metode să reduci excesul

De asemenea, un aport ridicat de apă nu are șanse să aibă ca rezultat efecte secundare adverse. Pe de altă parte, excesul de cofeină poate provoca dureri de cap, probleme gastrointestinale, creșterea tensiunii arteriale, greață, insomnie și chiar anxietate la unele persoane.

Bineînțeles, contează și modul în care vă preparați cafeaua sau ceaiul. Adăugările precum cremele de cafea aromate sau pachetele de miere pot transforma băuturile în bunătăți dulci. Păstrați-vă ceașca (și nivelul de zahăr din sânge) sub control, savurând-o simplă sau cu un minim de amestecuri.

Încercați să adăugați doar un pic de lapte integral sau de lapte vegetal neîndulcit. Dacă chiar aveți nevoie să adăugați puțină dulceață, optați pentru un strop de miere sau un îndulcitor natural, cum ar fi Stevia sau fructul de călugăr.

Atenție: studiile arată că, cu cât mâncăm mai multe dulciuri, cu atât mai multe dulciuri poftim.

Există și alte surse de hidratare?

Alte surse de hidratare fructe si legume
Alte surse de hidratare fructe si legume

Contează cu adevărat ceea ce mănânci, nu doar ceea ce bei. Cea mai mare parte a aportului de lichide – în special atunci când urmați o dietă bogată în fructe și legume – provine de fapt din ceea ce mâncați.

Băutura unui suc verde mare în fiecare dimineață și includerea unei varietăți de fructe și legume crude în alimentația dumneavoastră vă va ajuta să vă mențineți hidratat pe tot parcursul zilei.

CITEȘTE ȘI:
Motivul nr. 1 pentru care cei mai longevivi oameni din lume nu mănâncă singuri

Castraveții, salata verde și țelina sunt unele dintre cele mai bogate legume în apă, în timp ce pepenele galben, căpșunile și pepenele galben sunt opțiuni excelente pentru fructele hidratante.

Schimbați chiflele și pâinea cu pachețele de salată atunci când mâncați hot-dog, hamburgeri sau sandvișuri pentru a vă crește aportul de apă prin intermediul alimentelor.

O altă idee: folosiți crudități, cum ar fi țelina și castraveții, în locul chipsurilor sărate atunci când mâncați tortilla sau hummus.

Cât de multă este prea multă cofeină?

Fiecare persoană reacționează diferit la cofeină, așa că nu există o recomandare unică pentru consumul de cafea sau ceai. În schimb, fiți atenți la modul în care organismul dumneavoastră răspunde la diferite surse de cofeină.

Pentru unii, acea ceașcă de cafea de dimineață este perfectă, în timp ce alții consideră că se descurcă mai bine cu un fel de ceai verde. Alții simt că au nevoie de un energizant în jurul prânzului sau după-amiaza.

Consumul de cofeină la o oră atât de târzie din zi poate avea un impact asupra capacității de a adormi și poate perturba calitatea somnului.

În general, experții recomandă să se limiteze la una sau două cești pe zi, de preferat înainte de prânz. După-amiaza, optați pentru un ceai din plante pentru a vă bucura de acest ritual fără să consumați cofeină în exces.

CITEȘTE ȘI:
6 Cele mai șocante adevăruri despre industria fast-food

În cele din urmă, dacă numărarea paharelor pare prea dificilă, aruncați o privire la urină pentru a vă asigura că sunteți hidratat în mod corespunzător. Dacă urina pare galben pal, continuați să faceți o treabă bună. Nuanțele mai închise pot semnala deshidratare.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

A fost util articolul Ceaiul sau cafeaua te deshidratează? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături