Carbohidrații seara trebuie evitați?

Mit sau realitate ca nu e bine sa consumam carbohidrați seara?

Carbohidrații seara trebuie evitați? Este valabil acest avertisment? Cui se aplică? Este un mit sau nu faptul că nu putem mânca carbohidrați seara după ora 18:00?

Cu siguranță ați auzit deja recomandarea de a nu consuma carbohidrați noaptea. Este valabil acest avertisment? Cui se aplică? Haideți sa vedem ce spun cercetătorii.

Una dintre controversele clasice în nutriție este dacă să mănânci carbohidrați noaptea. Acești nutrienți au o funcție energetică fundamentală motiv pentru care există experți care susțin că nu sunt necesare în timpul orelor de somn.

Cu toate acestea, există și alte tendințe care justifică includerea lor în cadrul meselor de seara. În cele ce urmează, vom explica ce recomandă literatura științifică în ceea ce privește avantajele sau dezavantajele sale.

Carbohidrații seara trebuie evitați?
Carbohidrații seara trebuie evitați?

Asimilarea carbohidraților depinde de momentul zilei

Potrivit ultimelor progrese ale cronobiologiei, o știință care studiază interacțiunile dintre organism și nutrienți în funcție de momentul în care sunt consumați, organismul tolerează carbohidrații mai bine noaptea decât dimineața.

Mai precis, se explică faptul că includerea zaharurilor în prima masă a zilei poate crește riscul de patologie metabolică. Din acest motiv posturile au devenit atât de la modă. Cu toate acestea, o anumită cantitate de carbohidrați poate fi administrată la cină fără efecte adverse asupra organismului, cu condiția ca aceștia să aibă o glicemie scăzută și să facă parte dintr-o dietă normocalorică.

CITEȘTE ȘI:
Ce să mănânci înainte de antrenament 6 alimente recomandate de nutriționiști

Chiar și așa, cel mai bun lucru de făcut pentru a asimila acești nutrienți ar fi să mănânci cina înainte de apus. Acest lucru este indicat de un studiu publicat în jurnal Nutrienți. De asemenea, ultima masă a zilei trebuie să aibă întotdeauna un volum mai mic decât masa de prânz. Această recomandare se aplică în special persoanelor sedentare.

Este posibil să includeți carbohidrați la cină într-o proporție adecvată. Cu toate acestea, consumul de mese multiple în fiecare seară este asociat cu un risc crescut de obezitate și sindrom metabolic.

Literatura stiintifica susține că consumul de zaharuri simple după apus are un impact negativ asupra organismului. După miezul nopții, între timp, se recomandă doar consumul de proteine.

Carbohidrații seara trebuie evitați?
Carbohidrații seara trebuie evitați?

Pentru sportivi, recomandările sunt diferite

În cazul în care persoana face sport, se poate recomanda un aport de carbohidrați seara. Zaharurile au o funcție de refacere în acest moment al zilei. De fapt, ele favorizează resinteza rezervelor de glicogen, mai ales dacă sunt combinate cu proteine.

Acest lucru este confirmat de cercetările publicate în Journal of the International Society of Sports Nutrition. Acesta subliniază importanța sincronizarii nutrienților atunci când vine vorba de maximizarea recuperării musculare.

Carbohidrații de peste noapte ar putea îmbunătăți eficiența sportivului în sesiunile de antrenament ulterioare și ar putea reduce riscul de deteriorare a mușchilor din cauza epuizării nutrienților.

CITEȘTE ȘI:
Numărul 1 cel mai rău obicei alimentar pentru inima ta

Limitați carbohidrații noaptea pentru a slăbi

Deși este posibil să includeți o porție mică de carbohidrați la cină, nu este întotdeauna cea mai bună idee. Ca parte a unui obiectiv de pierdere în greutate, poate fi benefic să vă limitați consumul de zaharuri.

În special în perioada nocturnă, ar putea fi mai bine să maximizați aportul de grăsimi și proteine, generând astfel o mai mare senzație de sațietate. In acest fel carbohidratii sunt limitati in aceasta masa, desi sunt permisi pentru restul zilei.

Aceste tipuri de obiceiuri alimentare sunt bine acceptate și respectate. Rezultatul este de obicei pozitiv, deoarece se generează un dezechilibru energetic în favoarea cheltuielilor. În plus, introducerea unei cine ușoare facilitează odihna și evită disconfortul intestinal în timpul nopții.

Din aceste motive, mulți nutriționiști susțin limitarea carbohidratilor în ultimele ore ale zilei. Cu toate acestea, poate fi posibil să se stabilească un protocol de pierdere în greutate cu o cantitate adecvată de carbohidrați la cină. Cu condiția ca acești carbohidrați să aibă un indice glicemic scăzut.

Principalul lucru este limitarea consumului de zaharuri simple după ultima masă a zilei. Gustarea de noapte poate avea o influență negativă asupra sănătății individului.

Da, puteți mânca carbohidrați noaptea

Așa cum am văzut, este posibil să mănânci carbohidrați noaptea. Cu toate acestea, trebuie luate în considerare o serie de considerente. Carbohidrații au o funcție energetică și de recuperare, motiv pentru care au un rol deosebit în alimentația multor sportivi.

CITEȘTE ȘI:
Simptome diabet. Tot ce trebuie sa știi despre aceasta boală

În cazul persoanelor sănătoase, este necesar să se evalueze cu atenție dacă se limitează sau nu acești nutrienți la sfârșitul zilei, deși ambele modele au avantajele și dezavantajele lor. Cel mai indicat este să evaluezi situația cu un nutriționist în funcție de obiectivele fiecărei persoane.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

A fost util articolul Carbohidrații seara trebuie evitați?? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături