18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Carbohidrații te fac să te îngrași?

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Carbohidrații pot fi de-a dreptul confuzi. Unele surse susțin că consumul de carbohidrați poate împiedica pierderea în greutate și poate cauza creșterea în greutate, în timp ce altele spun că carbohidrații sunt o parte esențială a fiecărei diete.

În ciuda sfaturilor contradictorii, adevărul este că nu carbohidrații în sine vă fac să vă îngrășați, ci excesul de calorii.

Citiți mai departe pentru a afla mai multe despre carbohidrați și cum să vă bucurați de ei ca parte a unei diete sănătoase fără a lua în greutate.

Când vine vorba de carbohidrați și de creșterea în greutate, ceea ce contează cu adevărat este tipul de carbohidrați pe care îi mâncați, cât de mult consumați și cu ce îi înlocuiți dacă alegeți să reduceți consumul.

Carbohidrații te fac să te îngrași?
Carbohidrații te fac să te îngrași?

Ce sunt carbohidrații?

Carbohidrații joacă un rol important în dieta dumneavoastră. Atunci când mâncăm carbohidrați, corpul nostru îi transformă în glicogen (zahăr), furnizând organismului nostru energie. De fapt, carbohidrații sunt principala sursă de combustibil a organismului dumneavoastră.

Departamentul de Sănătate și Servicii Umane al SUA recomandă ca între 45% și 65% din aportul zilnic de calorii al unui adult să provină din carbohidrați, restul caloriilor provenind din proteine și grăsimi. Împreună cu proteinele și grăsimile, carbohidrații sunt unul dintre cei trei macronutrienți de care organismul dumneavoastră are nevoie pentru o funcționare optimă.

CITEȘTE ȘI:
Varza albă calorii beneficii sănătate și nutriție

Tipuri de carbohidrați

În diverse alimente există diferite tipuri de carbohidrați. Carbohidrații complecși se găsesc în mod natural în alimentele integrale, în timp ce carbohidrații rafinați sunt fabricați pentru a fi incluși în alimentele procesate. Deși nu există cu adevărat un aliment “bun” sau “rău”, nu toți carbohidrații sunt creați la fel. Anumiți carbohidrați sunt mai buni pentru sănătatea dumneavoastră decât alții.

Carbohidrații te fac să te îngrași?
Carbohidrații complecși

1. Carbohidrați complexi

Carbohidrații complexi tind să aibă un conținut ridicat de fibre. Le ia mai mult timp să se digere decât alți carbohidrați, așa că vă mențin satisfăcuți și vă simt plini pentru o perioadă lungă de timp. Majoritatea carbohidraților pe care îi consumați ar trebui să fie cei complecși.

Exemple de alimente care conțin carbohidrați complecși includ:

De exemplu, pâinea integrală are mai mulți carbohidrați complecși decât pâinea albă, iar orezul brun mai mult decât orezul alb

Carbohidrații te fac să te îngrași?
Carbohidrați rafinați

2. Carbohidrați rafinați

Este important să se limiteze carbohidrații rafinați, care sunt predominanți în alimente precum pâinea albă și prăjiturile procesate. Procesul de rafinare elimină o mare parte din fibre și valoarea nutritivă și vă lasă cu carbohidrați zaharoși și calorii goale care pot duce la creșterea în greutate.

Deoarece organismul procesează atât de repede carbohidrații rafinați, vă este din nou foame mai repede, ceea ce înseamnă că este probabil să mâncați mai mult pe parcursul zilei.

CITEȘTE ȘI:
3 Sfaturi pentru postul intermitent

Exemple de alimente care conțin carbohidrați rafinați includ:

Cum influențează carbohidrații greutatea

De fapt, carbohidrații nu cauzează creșterea instantanee în greutate. Cu toate acestea, carbohidrații cu amidon au tendința de a fi foarte calorici.

Consumul acestor calorii suplimentare este ceea ce provoacă creșterea în greutate. Cu toate acestea, chiar și unii carbohidrați complecși pot fi densi în calorii, așa că fiți atenți la mărimea porției dacă doriți să evitați creșterea în greutate.

Unele cercetări sugerează, de asemenea, că un consum mai mic de carbohidrați poate duce la reducerea poftei de a consuma alimente nesănătoase. Acest lucru poate fi util atunci când vine vorba de gestionarea creșterii în greutate. Sfaturi pentru reducerea carbohidraților

Găsirea unui echilibru sănătos

Când vine vorba de consumul de carbohidrați, numele jocului este echilibru. Sigur, este o problemă dacă dieta ta constă numai din carbohidrați, dar este, de asemenea, problematic dacă îi sari complet peste ei.

Dietele sărace în carbohidrați au trecut prin perioade în care au fost populare pentru pierderea în greutate, dar aceste tipuri de diete nu sunt lipsite de dezavantaje. În plus, niciuna dintre ele nu este garantată să vă facă să slăbiți.

Mulți experți pun de fapt la îndoială siguranța dietelor foarte sărace în carbohidrați din cauza temerilor că acestea pot contribui la complicații precum bolile de inimă.

CITEȘTE ȘI:
6 Cele mai bune rețete de paste pentru slăbit.

Atunci când urmați un plan de dietă care necesită restricționarea carbohidraților, este posibil ca organismul dumneavoastră să experimenteze ceea ce este cunoscut sub numele de “gripa carbohidraților” sau “gripa keto”, care își trage numele de la populara dietă ketogenică.

Atunci când vă restricționați aportul de carbohidrați, corpul dumneavoastră arde în schimb grăsimi pentru energie, dar, din păcate, acest lucru poate duce la senzația de simptome asemănătoare gripei și nu numai.

Efectele secundare ale restricției severe de carbohidrați pot include:

Consumul de carbohidrați

Pentru a vă gestiona aportul de carbohidrați, citiți întotdeauna etichetele nutriționale, practicați controlul porțiilor și țineți cont de recomandările privind mărimea corectă a porțiilor.

Vă puteți bucura de carbohidrați cu moderație și puteți adăuga legume sănătoase, cu puține calorii, pentru a vă completa mesele.

Dacă mâncați prea multe calorii, vă puteți îngrășa, indiferent dacă aceste calorii provin din carbohidrați sau nu. Dacă diminuați aportul de carbohidrați, care sunt probabil cea mai semnificativă sursă de calorii, puteți scădea aportul caloric în general, dar acest lucru depinde cu adevărat de ceea ce înlocuiți acei carbohidrați.

Deși poate părea contraintuitiv să incluzi mai multe grăsimi în dieta ta pentru a evita creșterea în greutate, unele grăsimi, cum ar fi acizii grași omega-3, ajută organismul tău să funcționeze mai eficient și pot contribui la scăderea riscului de boli de inimă. În general, moderația este cheia.

CITEȘTE ȘI:
Simptomele diabetului: Tot ce trebuie sa știi despre aceasta boală

Concluzii

Carbohidrații sunt o parte necesară a dietei dumneavoastră și pot fi un adaos delicios la orice masă, dar consumul excesiv de mult din orice tip de grup alimentar sau nutrient nu este recomandat pentru o dietă sănătoasă.

Surse:

  1. Departamentul de Sănătate și Servicii Umane al SUA și Departamentul de Agricultură al SUA. 2015–2020 Dietary Guidelines for Americans. 8th Edition. December 2015.
  2. Ludwig DS, Hu FB, Tappy L, Brand-Miller J. Dietary carbohydrates: role of quality and quantity in chronic disease. BMJ. 2018;361:k2340. doi:10.1136/bmj.k2340
  3. American Heart Association. Carbohydrates. Updated April 16, 2018.
  4. Ferretti F, Mariani M. Simple vs. complex carbohydrate dietary patterns and the global overweight and obesity pandemic. Int J Environ Res Public Health. 2017;14(10). doi:10.3390/ijerph14101174
  5. Martin CK, Rosenbaum D, Han H, et al. Change in food cravings, food preferences, and appetite during a low-carbohydrate and low-fat diet. Obesity (Silver Spring). 2011;19(10):1963-1970. doi:10.1038/oby.2011.62
  6. Bostock ECS, Kirkby KC, Taylor BV, Hawrelak JA. Consumer reports of “keto flu” associated with the ketogenic diet. Front Nutr. 2020;7. doi:10.3389/fnut.2020.00020
  7. Swanson D, Block R, Mousa SA. Omega-3 fatty acids epa and dha: health benefits throughout life1. Adv Nutr. 2012;3(1):1-7. doi:10.3945/an.111.000893
Arată mai multe +
{{ content }}

A fost util articolul Carbohidrații te fac să te îngrași? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete