12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Ce este quercetina, beneficii, doza zilnică, prospect

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Quercetina este o substanță chimică care se găsește în mod natural într-o serie de alimente, inclusiv în mere, ceapă, ceaiuri, fructe de pădure și vin roșu. Acest flavonoid se găsește, de asemenea, în unele plante medicinale, cum ar fi ginkgo biloba și sunătoarea.

Acest articol explorează proprietățile quercetinei: utilizări, beneficii, efecte secundare, prospect si doza zilnică recomandată.

Quercetina acționează ca un antioxidant, neutralizând radicalii liberi – subprodusele chimice care dăunează membranelor celulare și deteriorează ADN-ul. Disponibilă sub formă de supliment alimentar, quercetina posedă, de asemenea, proprietăți antihistaminice și antiinflamatorii.

Ce este quercitina?

Quercetina este unul dintre cei mai abundenți antioxidanți din dietă și joacă un rol important în a ajuta organismul tău să combată daunele provocate de radicalii liberi, care sunt legate de bolile cronice.

Quercetina este utilizată pentru a trata bolile inimii și ale vaselor de sânge, cum ar fi “ateroscleroza” (întărirea arterelor), colesterolul excesiv, bolile de inimă și dificultățile de circulație.

În plus, este utilizată pentru a trata diabetul, cataracta, febra fânului, ulcerul peptic, schizofrenia, inflamațiile, astmul, guta, infecțiile virale, sindromul oboselii cronice (CFS), prevenirea cancerului și infecțiile cronice ale prostatei. În plus, quercetina este utilizată pentru a promova rezistența și performanța sportivă.

Quercetina este o substanță chimică care se găsește în mod natural într-o serie de alimente, inclusiv în mere, ceapă, ceaiuri, fructe de pădure și vin roșu.
Quercetina este o substanță chimică care se găsește în mod natural într-o serie de alimente, inclusiv în mere, ceapă, ceaiuri, fructe de pădure și vin roșu.

Unde se găsește quercetina

Quercetina se găsește în mod natural în multe alimente pe bază de plante, în special în stratul exterior sau în coajă.

Sursele alimentare bune sunt:

Cantități de quercitina in alimente
Cantități de quercitina in alimente

Beneficiile pentru sănătate ale quercetinei

Proprietățile antioxidante ale quercetinei au fost legate de o varietate de posibile avantaje pentru sănătate. Iată câteva dintre cele mai convingătoare beneficii științifice ale acesteia.

CITEȘTE ȘI:
Ce este uleiul de lavandă? La ce este bună lavanda?

1. Are potențial antiinflamator

Radicalii liberi pot provoca mai mult decât deteriorarea celulelor. Potrivit cercetărilor, cantitățile ridicate de radicali liberi pot contribui la activarea genelor asociate cu inflamația. Astfel, cantitățile ridicate de radicali liberi pot duce la un răspuns inflamator care este intensificat.

În timp ce o anumită inflamație este necesară pentru a ajuta organismul să se vindece și să lupte împotriva infecțiilor, inflamația cronică a fost legată de o varietate de probleme de sănătate, inclusiv unele tumori maligne, boli de inimă și de rinichi. Studiile au demonstrat că Quercetina ajută la scăderea inflamației.

Quercetina a inhibat indicatorii inflamatori în celulele umane în cadrul unor investigații în eprubetă, inclusiv factorul de necroză tumorală alfa (TNF) și interleukina-6 (IL-6) .

În cadrul unei cercetări de opt săptămâni care a inclus 50 de femei cu artrită reumatoidă, participantele care au luat 500 mg de quercetină au avut reduceri substanțiale ale rigidității matinale, ale disconfortului matinal și ale durerii post-activitate.

În plus, acestea au prezentat niveluri mai scăzute ale markerilor inflamatori, cum ar fi TNF, comparativ cu cele care au primit un placebo.

Deși aceste rezultate sunt încurajatoare, sunt necesare studii suplimentare pe oameni pentru a înțelege pe deplin potențialul antiinflamator al compusului.

2. Poate ajuta la ameliorarea simptomelor alergice

Efectele antiinflamatorii ale quercetinei ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor de alergie. În cercetări in vitro și pe animale, s-a descoperit că poate inhiba enzimele proinflamatorii și reduce substanțele proinflamatorii, cum ar fi histamina.

CITEȘTE ȘI:
Sucul de legume, 10 cele mai importante beneficii

De exemplu, un studiu a descoperit că suplimentarea cu quercetină a împiedicat șoarecii să dezvolte răspunsuri anafilactice la alune.

Cu toate acestea, nu se știe dacă substanța are același impact asupra alergiilor la oameni și, prin urmare, sunt necesare studii suplimentare înainte ca aceasta să poată fi recomandată ca tratament de substituție.

3. Are proprietăți anticancerigene

Deoarece quercetina este un antioxidant, ar putea avea un potențial anticancerigen. Într-un studiu de cercetare în eprubetă și pe animale, s-a demonstrat că quercetina inhibă creșterea celulelor canceroase de prostată și induce moartea celulară.

Alte cercetări in vitro și pe animale au constatat că substanța chimică a avut efecte comparabile asupra celulelor canceroase din ficat, plămâni, sân, vezică urinară, sânge, colon, ovare, glande limfoide și glande suprarenale.

4. Poate ajuta la reducerea șanselor de a dezvolta boli cronice ale creierului

Capacitățile antioxidante ale quercetinei ar putea ajuta la protejarea împotriva bolilor degenerative ale creierului, cum ar fi boala Alzheimer și demența, potrivit unor cercetări. În cadrul unei cercetări, șoarecilor cu boala Alzheimer li s-au administrat injecții cu quercetină la fiecare două zile, timp de trei luni.

Până la încheierea studiului, injecțiile au inversat mai multe semne ale bolii Alzheimer, iar șoarecii au avut performanțe mult mai bune la sarcinile de învățare .

CITEȘTE ȘI:
Calorii nutriție și beneficii pentru sănătate ale cartofilor

Un alt studiu a constatat că o dietă bogată în quercetină a redus biomarkerii bolii Alzheimer și a îmbunătățit funcția cerebrală la șobolanii aflați în stadiul intermediar timpuriu al bolii. Pe de altă parte, dieta a avut un efect redus sau chiar inexistent asupra șoarecilor cu boala Alzheimer în stadiu avansat.

Cafeaua este o băutură utilizată pe scară largă care a fost asociată cu un risc scăzut de apariție a bolii Alzheimer. Într-adevăr, cercetările indică faptul că ingredientul principal din cafea responsabil pentru posibilele sale beneficii preventive împotriva acestei afecțiuni este quercetina, nu cofeina.

5. Ajută la scăderea tensiunii arteriale

Unul din trei adulți suferă de hipertensiune arterială. Aceasta crește șansele de a dezvolta boli de inimă, cel mai mare ucigaș din Statele Unite. Potrivit cercetărilor, quercetina ar putea ajuta la scăderea nivelului tensiunii arteriale. Substanța chimică a părut să aibă un efect relaxant asupra arterelor sanguine în testele de eprubetă).

Atunci când șoarecilor cu hipertensiune arterială li s-a administrat zilnic quercetină timp de cinci săptămâni, nivelurile tensiunii arteriale sistolice și diastolice (cifra cea mai mare și cea mai mică) s-au redus în medie cu 18% și, respectiv, 23%.

În mod similar, un studiu efectuat, la care au participat 580 de persoane, a arătat că un consum zilnic de peste 500 mg de quercetină sub formă de supliment a redus tensiunea arterială sistolică și diastolică în medie cu 5,8 și, respectiv, 2,6 mm Hg.

CITEȘTE ȘI:
Ce sunt antioxidanții și cât de mult ar trebui să mănânci din ei?

Deși aceste rezultate sunt încurajatoare, sunt necesare mai multe cercetări pe oameni pentru a stabili dacă substanța chimică ar putea fi folosită ca medicament alternativ pentru hipertensiune.

{{ content }}

6. Rezistența în atletism

Conform unei evaluări din 2011 a 11 studii anterioare, este posibil ca quercetina să nu fie mai eficientă decât un placebo în ceea ce privește îmbunătățirea performanței atletice. Toate studiile au constatat că quercetina a crescut rezistența la efort prin VO2 max – consumul de oxigen în timpul activității fizice – dar impactul a fost mic.

Un alt studiu a descoperit o legătură mai izbitoare. După ce a consumat quercetină, o cercetare din 2013 a 60 de studenți de sex masculin care participaseră la activități sportive timp de cel puțin trei ani a observat îmbunătățiri ale masei corporale slabe, ale apei corporale totale, ale ratei metabolice bazale și ale cheltuielilor energetice totale.

Quercetina doza zilnică, prospect

Examine.com, o sursă excelentă de informații imparțiale despre suplimente și utilitatea acestora, oferă o doză recomandată pentru Quercetin pe baza cercetărilor anterioare. Consultați pagina noastră de dozare pentru mai multe informații despre doza recomandată de Quercetin.

Potrivit Examine.com, doza sugerată de Quercetin este cuprinsă între 12,5 și 25 mg pe kilogram de greutate corporală. Acest lucru se traduce prin aproximativ 900-1800mg pe zi pentru o persoană de 75 kg. Această doză este adesea împărțită în două sau trei doze zilnice.

CITEȘTE ȘI:
Mască de față cu turmeric pentru o piele strălucitoare

Quercetina este extrem de bine tolerată în combinație cu alte suplimente alimentare pe bază de plante, cum ar fi polifenolii și bioflavonoidele. Quercetina este deosebit de bine tolerată atunci când este combinată cu extract de ceai verde, taurină, berberină, baicalină, L-teanină și extract de scoarță de magnolie.

Reacții adverse și avertismente

Deși quercetina este un supliment alimentar relativ sigur pentru îmbunătățirea sănătății excelente, există unele probleme de siguranță care trebuie luate în considerare înainte de a utiliza acest supliment. Aceste probleme de siguranță se referă la interacțiunile quercetinei cu alte medicamente.

Quercetina poate afecta eficacitatea altor medicamente. Următoarele medicamente sunt foarte critice:

În plus, există puține date despre siguranța suplimentelor de Quercetin pentru femeile însărcinate sau care alăptează. Consultați-vă medicul înainte de a lua Quercetin dacă sunteți însărcinată sau alăptați.

Întrebări frecvente

Ce face quercetina pentru corpul tău?

Quercetina poate ajuta la protejarea împotriva bolilor de inimă și a cancerului. Quercetina poate ajuta, de asemenea, la stabilizarea celulelor care eliberează histamina în organism și, prin urmare, are un efect antiinflamator și antihistaminic.

Quercetina stimulează sistemul imunitar?

Quercetina este cunoscută pentru activitatea sa antioxidantă de captare a radicalilor și pentru proprietățile antialergice caracterizate prin stimularea sistemului imunitar, activitate antivirală, inhibarea eliberării de histamină, scăderea citokinelor proinflamatorii, crearea de leucotriene și suprimă producția de interleukine IL-4.

Cât de multă quercetină ar trebui să iau pe zi?

Dacă oamenii iau quercetină sub formă de supliment, cea mai frecventă doză este de 500 mg pe zi , dar unele persoane pot lua până la 1.000 mg pe zi. Suplimentele pot include și alte substanțe, cum ar fi bromelaina sau vitamina C, care pot ajuta organismul să absoarbă quercetina mai eficient.

Pot lua quercetină în fiecare zi?

Da, când se administrează pe cale orală: Quercetina este probabil sigură pentru majoritatea oamenilor atunci când este utilizată pe termen scurt. Quercetina a fost utilizată în siguranță în doze de până la 1 gram pe zi, timp de 12 săptămâni. Nu se știe dacă utilizarea pe termen lung sau dozele mai mari sunt sigure.

Quercetina poate fi luată pe stomacul gol?

Quercetina poate avea reacții adverse ușoare, cum ar fi dureri de stomac sau de cap, în special dacă o luați pe stomacul gol. Dacă luați medicamente eliberate pe bază de rețetă, consultați-vă cu medicul dumneavoastră înainte de a adăuga quercetină la regimul dumneavoastră, deoarece interacțiunile medicamentoase pot provoca efecte secundare suplimentare.

Este quercetina bună pentru anxietate?

Cercetări ample au arătat că aportul alimentar sau suplimentarea cu flavonoid natural quercetină ar putea fi util pentru tratarea simptomelor legate de anxietate.

Quercetina arde grăsimile?

Quercetina reduce deteriorarea oxidativă a grăsimilor și a colesterolului, ceea ce împiedică acumularea de grăsimi și reduce gradul de aderență al colesterolului și capacitatea acestuia de a bloca arterele. Studiile de cercetare confirmă că quercetina este valoroasă pentru pierderea în greutate și pentru atingerea unei greutăți și a unui IMC optime.

Concluzie

În concluzie, Quercetin are o serie de beneficii mari pentru promovarea sănătății pentru oricine dorește să adauge un supliment alimentar excelent la o dietă și un stil de viață sănătos. Unele dintre cele mai importante beneficii ale Quercetinei includ capacitatea de a ajuta organismul dumneavoastră să reducă inflamația și să îmbunătățească sănătatea sistemului imunitar.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina care reduce riscul de demență, potrivit unui nou studiu

Doza recomandată pentru un supliment de Quercetin este de aproximativ 12,5 – 25 mg pe kilogram de greutate corporală. Acest lucru echivalează cu aproximativ 900 – 1800mg pe zi pentru o persoană de 75 kg, luate în două sau trei porții separate pe parcursul zilei.

Quercetina este un supliment alimentar sigur atunci când este respectat prospectul sau sfatul medicului si utilizat în doza recomandată. Se potrivește bine cu alte bioflavonoide și suplimente de origine vegetală. Cu toate acestea, nu este recomandat să utilizați Quercetin dacă luați alte medicamente sau dacă sunteți însărcinată sau alăptați.

A fost util articolul Ce este quercetina? Beneficii, doza zilnică, prospect? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete