3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Ce să mănânci la micul dejun să ai o zi plină de energie

Mâncatul micului dejun este o parte importantă a unui stil de viață sănătos. Asta pentru că micul dejun alimentează organismul pentru ca acesta să se simtă plin de energie și pregătit să se ocupe de sarcini, cum ar fi mersul la serviciu sau la școală.

Trebuie să citești asta...

Nu trebuie să vă începeți ziua cu o ceașcă sau două de cafea, chiar dacă obiectivul dvs. este să rămâneți treaz toată noaptea. Anumite alimente vă pot da impulsul energetic de care aveți nevoie la fel de mult ca și băuturile tonice. Să vorbim despre ele.

Mic dejun cu proteine

Pâinea prăjită cu un strat subțire de unt este cu siguranță o opțiune rapidă pentru micul dejun, dar este puțin probabil să fie consistentă. Acest lucru înseamnă că nu vă va înveseli dimineața. În loc să vă îndopați cu carbohidrați rapizi, optați pentru proteine. Acestea oferă o energie susținută și vă permit să rămâneți sătulă mai mult timp.

Totodată, proteinele sunt principalul element de construcție al organismului și sunt esențiale pentru funcționarea mușchilor și a sistemului imunitar. Alegeți ceea ce vă place: poate fi brânză de vaci (dar nu cu zero grăsimi, cel puțin 3-5%), preparate din ouă (chiar dacă doar fierte tari), pește sau carne.

Mâncatul a ceva mai greu decât iaurtul la prima oră a dimineții poate părea ciudat pentru unii. Mai ales când vine vorba de un piept de pui la aburi – cu siguranță trage mai mult pentru prânz.

Nutriționiștii au ajuns de mult timp la concluzia că un mic dejun consistent este foarte energizant și oferă o nutriție de lungă durată. Nu veți mai avea chef de gustări după câteva ore.

Dacă vă place brânza de vaci, adăugați la ea felii de fructe sau fructe de pădure, astfel încât să nu pară prea fadă și să vă ridice moralul. Peștele, cum ar fi peștele roșu, poate fi transformat într-un sandviș, caz în care alegeți pâine integrală și nu uitați să adăugați castraveți și salată verde pentru o crocantă plăcută.

CITEȘTE ȘI:
Dieta 6:1 – Poți pierde 5 – 10 kg în 10 zile cu acest sistem de dietă

Se acoperă cu ce doriți: pui fiert și somon afumat feliat. Pentru garnitură se recomandă castraveți, ierburi aromatice și semințe de in sau de susan.

Legume și fructe

Fructele și legumele sunt bogate în vitamine, carbohidrați complecși și fibre și nu numai că sunt răcoritoare, dar ajută și la digestie, ceea ce este deosebit de important dimineața. Dacă aveți probleme digestive, preferați fructele non-acide sau folosiți-le ca supliment, deoarece un exces de fructe sau legume proaspete poate fi deranjant pentru un sistem digestiv sensibil.

Merele, morcovii și bananele neconsumate sunt o opțiune relativ sigură și consistentă pentru micul dejun. Chiar și numai aroma lor îți va ridica moralul la fel de mult ca o înghițitură de cafea acidulată.

Încercați să combinați proteinele cu legume și ierburi în aceeași farfurie

Micul dejun este delicios și consistent cu avocado, iar tu poți experimenta aici. De exemplu, feliați un avocado pe pâine prăjită, un ou poșat și decorați cu sos hollandaise (care nu este ușor de preparat și puteți sări peste acest pas).

Puteți folosi 3-4 avocado pentru a face partea de sus a clătitelor: amestecați pulpa cu ouă, făină de nucă de cocos, praf de copt și puțin îndulcitor pentru a face un aluat. Spanacul este, de asemenea, foarte răcoritor dimineața. De asemenea, poate fi adăugat în salate. Frunzele de spanac fierte în smântână fac un sos excelent pentru piept de pui la abur sau pește slab.

CITEȘTE ȘI:
10 produse ieftine pentru sănătate și frumusețe

Respectarea unei diete sănătoase va face ca aceasta să fie mult mai plăcută. O opțiune de mic dejun cu mai puține grăsimi și mai multe proteine este o omletă proteică cu spanac. Puteți adăuga câteva linguri de lapte cu conținut scăzut de grăsime.

Cereale integrale

Dacă vă interesează elementele de bază ale unei alimentații sănătoase, probabil că ați auzit de carbohidrații rapizi și lenți. Pur și simplu, carbohidrații rapizi (cum ar fi pâinea albă și orezul) sunt mai ușor de digerat, cresc imediat nivelul de zahăr din sânge și sunt mai puțin sățioși. Acest lucru nu înseamnă că ar trebui să evitați mâncărurile făcute din făină albă, de exemplu; consumul lor rațional nu va duce la creșterea în greutate.

Nutriționiștii recomandă carbohidrații lenți la micul dejun, pentru a nu ți se face foame prea repede. Acestea au mai multe fibre și nutrienți de care organismul are nevoie pentru a menține un sistem digestiv sănătos.

Cel mai evident produs care îndeplinește acești parametri este fulgii de ovăz. Nu numai că poate fi gătit cu lapte și zahăr, dar poate fi și copt. Puteți adăuga un ou prăjit, brânză de vaci, avocado, spanac și alte verdețuri (în diverse combinații și proporții) la fulgii de ovăz fierți super sănătoși și dietetici, și puteți adăuga ceva asemănător unui bol, dar mai potrivit pentru micul dejun.

CITEȘTE ȘI:
10 Obiceiuri de dimineață care te ajută să slăbești

Pentru ca fulgii de ovăz să nu devină plictisitori, înlocuiți-i din când în când cu alte cereale: orez brun, terci de orz, hrișcă.

O felie de pâine integrală va fi de asemenea suficientă pentru un carbohidrat lent dimineața. Îl puteți folosi pentru a face sandvișuri sănătoase, de exemplu cu pateu de avocado, roșii dulci și castraveți proaspeți.

Nuci

Nucile sunt recomandate la micul dejun ca sursă de acizi grași sănătoși și de proteine vegetale foarte digerabile. Acestea pot fi consumate în orice moment al zilei, dar oferă o sursă suplimentară de energie și vigoare dimineața. Se recomandă consumul a aproximativ 30 g de nuci pe zi (sunt calorice).

Adăugați nuci în iaurt, în gustarea preferată (cerealele integrale sunt cele mai bune), zdrobiți-le și presărați-le pe ouăle amestecate sau pe puiul prăjit. Un pumn de cinci nuci este tot ce este nevoie pentru a vă face dimineața mai frumoasă. Bonus – un astfel de supliment va ajuta la prevenirea avitaminozei și a anemiei.

Ce să mănânci la micul dejun să ai o zi plină de energie

Pâine prăjită multigrâu, avocado și nuci – mixul perfect pentru micul dejun

Ce mai poți manca ca să fii plin de viată

  • Beți un pahar de apă plată. Cafeaua este o băutură foarte bună pentru a te revigora, dar nu ajută la deshidratare, care este adesea cauza somnolenței. Beți apă pe tot parcursul zilei și asigurați-vă că beți 1-2 pahare dimineața, la micul dejun.
  • Mănâncă câteva bucăți de ciocolată neagră – este revigorantă datorită dulceaței sale, te tonifică și este extrem de benefică pentru vasele de sânge. Mă refer la ciocolata cu un conținut ridicat de cacao, nu la ciocolata cu lapte sau albă.
  • Adăugați condimente la micul dejun. Unele, cum ar fi cardamomul și scorțișoara, accelerează metabolismul și circulația sângelui, așa că sunt răcoritoare. Puteți chiar să vă mulțumiți doar cu piper negru și să-l adăugați la un pahar de suc de roșii.
  • Învățați cum să preparați smoothie-uri. Nu este doar un moft, ci un fel de mâncare foarte sănătos din multe puncte de vedere, un concentrat ridicat de vitamine într-o cantitate mică. Experimentați cu ingrediente și condimente. Puteți începe prin a amesteca o banană, căpșuni și spanac pentru o băutură proaspătă și moderat dulce.
CITEȘTE ȘI:
L-Arginina: Beneficii, efecte secundare, dozare și dietă

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete