18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Ce trebuie să știi despre căderea părului, cum să treci peste asta și să fii frumoasă

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Dacă vă confruntați cu căderea părului, nu sunteți singur. Potrivit cercetărilor, peste 30% dintre femeile sub 40 de ani au avut această problemă. Este foarte frecventă și, în mod nesurprinzător, s-a agravat și în 2022. Dar nu intrați în panică!

Căderea părului este nedureroasă, dar asta nu o face mai ușoară. Pandemia, printre altele, este legată de această problemă. Un simptom alarmant îi derutează chiar și pe oamenii sănătoși. Se pare că stresul cronic este cauza căderii de păr, acum în creștere.

Irina Semenova, medic dermatolog și tricolog (specialist în tratamentul părului și al scalpului) din Sankt Petersburg, ne împărtășește observațiile și experiența sa personală. Ea a ținut un jurnal în toți cei 22 de ani de activitate medicală.

Iată una dintre intrările sale recente: ” Am mai mulți pacienți care au observat o creștere a căderii părului după debutul izolării în luna martie. Cauza nu este un virus, ci stresul fiziologic cauzat de necunoscut și de frică. Oamenii își pierd locurile de muncă, unii sunt despărțiți de cei dragi și nu pot merge doar pentru fitness (iar pentru ei este o problemă). Cei tineri, energici și sociabili sunt forțați să treacă la învățământul la domiciliu… Desigur, oricare dintre aceste schimbări de stil de viață poate provoca stres.

Fenomenul actual se numește “căderea părului prin șocuri”. Potrivit Irinei, de obicei începe la câteva luni după o experiență stresantă. Femeile care au născut se confruntă adesea cu o cădere similară a părului la două până la patru luni după naștere.

CITEȘTE ȘI:
Semințe de busuioc: Beneficii, nutriție și efecte secundare

“În cazul izolării și al căderii pandemice a părului, părul poate cădea din cauza nivelului ridicat de cortizol, hormonul stresului”, comentează Irina. “Imaginați-vă un ciclu de viață simplificat al foliculului de păr: creștere, odihnă și căderea părului.

Un dezechilibru hormonal poate opri faza de creștere și poate plasa un număr mare de foliculi de păr într-o fază de repaus. Aceasta este faza care precede căderea părului. Atunci când mai mulți foliculi decât în mod normal intră în faza de repaus, se activează a treia fază și cade mai mult păr. În cazul căderii de șoc a părului, părul cade pe tot capul și nu într-o anumită zonă.

Pot fi implicați și alți factori. Oamenii se “hrănesc” cu stresul consumând mai mult alcool, mâncând fast-food sau mâncând o masă hrănitoare și hrănitoare gătită în casă.

O astfel de mâncare și băutură poate afecta întregul organism, inclusiv foliculii de păr. Se știe că lipsa luminii solare afectează căderea părului. Părul are nevoie de vitamine. Fără suficientă vitamina D “soare” și activitate fizică, părul nostru duce lipsă de nutrienți importanți.”

Vestea bună? Căderea părului din cauza stresului este reversibilă, deoarece este un dezechilibru hormonal, nu genetic. Poate dura până la 5-6 luni, dar dispare! În orice caz, ocupați-vă de sănătatea dumneavoastră aici și acum și, mai presus de toate, reduceți nivelul de stres și învățați să negociați cu corpul dumneavoastră.

CITEȘTE ȘI:
Experții consideră că aceste 5 obiceiuri duc la îmbătrânirea pielii

Câteva motive în plus pentru pierderea părului la femei

Căderea părului pe tot parcursul vieții și schimbările în structura părului sunt considerate a fi mai degrabă o problemă feminină decât una masculină. Sunt implicate multe cauze și factori potențiali: dieta, vârsta și menopauza, boala, efectele experimentelor cu părul

Modificări hormonale

După nașterea unui copil, după începerea sau întreruperea tratamentului cu pilule sau în timpul menopauzei, modificările nivelului de hormoni pot afecta ciclul de creștere a părului. Nu este vorba doar de hormonii sexuali, cum ar fi estrogenul și testosteronul. Hormonii tiroidieni joacă, de asemenea, un rol, iar căderea și subțierea părului sunt adesea legate de problemele tiroidiene.

De altfel, o altă cauză a căderii părului sunt contraceptivele cu estrogeni. Dacă sunteți sensibilă la această problemă, luați în considerare alte opțiuni contraceptive.

Genetică

Genetica este o altă cauză frecventă a căderii părului la femei. Spre deosebire de “căderea șocantă a părului”, genetica afectează linia părului treptat, începând cu subțierea părului și agravându-se de obicei odată cu vârsta.

Diete

Dietele extreme pot provoca căderea părului la multe femei. Organismul protestează împotriva acestor restricții și oprește creșterea părului pentru a canaliza nutrienții către alte organe. Vitaminele B, biotina, zincul, fierul și vitamina E sunt importante pentru un păr sănătos.

CITEȘTE ȘI:
Cum să-ți faci propriul kit natural de prim ajutor

Deteriorări cauzate de îngrijirea necorespunzătoare a părului

Cozile de cal zilnice, împletiturile și agrafele de păr duc la căderea treptată a părului. Părului nu-i place să fie tras de păr tot timpul. Periajul părului într-un pumn umed de peri, uscarea cu uscătorul și substanțele chimice dure pot, de asemenea, să modifice ciclul de creștere.

Cum să ai un start bun în frumusețe

Nu există o soluție unică pentru toți. Opțiunea de tratament pentru căderea părului pe care să o alegeți va depinde în mare măsură de cât de gravă este problema. Trebuie să ajungem la rădăcina problemei – fără joc de cuvinte!

Părul nostru este o reflectare holistică a sănătății noastre interioare. Merită să fiți atenți la părul oamenilor fericiti – de obicei este minunat de bun și nu este doar meritul coaforului. Oamenii fericiți strălucesc de fericire din interior, iar părul lor este și el orbitor de strălucitor.

Dacă ai grijă de corpul tău, părul tău tinde să fie ridicat la frumusețea generală. Dar totul, de la o dietă echilibrată la reducerea la minimum a stresului și până la succesul exercițiilor fizice, este important aici.

Oamenii de știință cred că părul nu va cădea dacă există o cantitate adecvată în dietă:

  • Vitamine din grupa A, care previn uscarea și ruperea părului.
  • Vitamina B, care hrănește foliculii de păr cu oxigen.
  • Vitamina C care construiește structura părului și previne ruperea acestuia.
  • Vitamina E, care întărește foliculii de păr și previne căderea părului.
CITEȘTE ȘI:
Oamenii de știință au descoperit o genă care te face să te îngrași

Fierul (care poate chiar provoca căderea părului) și zincul, care ajută la menținerea sănătății scalpului, au, de asemenea, un efect pozitiv asupra calității părului.

Un test simplu pentru a determina calitatea părului

Menținerea părului “fericit” este o bătălie nesfârșită pe tot parcursul anului. Vara aduce adesea vârfuri despicate, încrețituri și deteriorări cauzate de umiditatea din cauza soarelui, uneori excesiv. Iarna le aduce uscăciune și statică.

Dacă nu vă puteți da seama dacă firele crețe sunt rezultatul unui păr uscat, iată un test simplu. Acesta măsoară porozitatea părului, ceea ce înseamnă cât de multă umiditate are nevoie pentru a rămâne puternic, a crește și a arăta frumos. O porozitate ridicată înseamnă că este uscată și necesită cea mai multă umiditate, în timp ce porozitatea scăzută necesită mai puțină.

Nu trebuie să fii tricholog sau să ai echipament special pentru acest test! Spălați-vă părul cu șampon și clătiți-l bine pentru a îndepărta orice produs cosmetic rezidual. Când este uscat (în acest caz, nu este nevoie să le uscați cu uscătorul), smulgeți câteva fire de păr și aruncați-le într-un castron larg umplut cu apă de la robinet

Nu faceți nimic timp de 3-4 minute. Doar observați părul. Se scufundă pe fundul recipientului sau plutește?

  • Părul cu porozitate scăzută va pluti la suprafață.
  • Părul cu porozitate medie va pluti și va rămâne suspendat în apă.
  • Părul cu porozitate mare se va scufunda pe fundul bolului.
CITEȘTE ȘI:
Apa de orez pentru păr și ten: Funcționează cu adevărat?

Odată ce ați determinat porozitatea părului, puteți stabili cu mai multă acuratețe și în mod corespunzător produsul de îngrijire a părului potrivit pentru a-l menține hidratat și sănătos.

Păr cu porozitate scăzută

Acest tip de păr respinge umezeala atunci când încerci să îl umezești. Părul este țeapăn – ca de paie. Alegeți produse mai ușoare, pe bază de lichide, cum ar fi balsamul, care nu se vor lipi de păr și nu îl vor lăsa gras.

Păr cu porozitate medie

În general, părul cu pori medii reușește să își păstreze bine stilul și culoarea, dar aveți grijă să nu îl ondulați sau să îl vopsiți prea des sau cu prea multă culoare. În timp, porozitatea medie se va transforma din aceasta în porozitate ridicată. Folosiți din când în când un balsam cu proteine pentru a vă menține părul hidratat.

Păr cu porozitate mare

Părul pierde ușor din hidratare. Refacerea hidratării este o necesitate pentru un păr sănătos ca acesta. Aplicați uleiuri, măști uleioase pentru a umple golurile din structura părului deteriorat și pentru a ajuta la reținerea umidității.

Citește și aceste articole:

Urmărește-ne și pe:
- Advertisement -

Ultimele rețete