18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Uleiul pe care îl folosim la gătit este de fapt ingredientul de bază în tot ceea ce gătim. Adăugăm ulei la legume și carne înainte de a le pune în tigaie, folosim ulei pentru a fragezi produsele de patiserie pe care le facem acasă și adăugăm ulei în salate.

Uleiul de gătit adaugă gust și textură alimentelor, ajutând în același timp să îmbunătățească sau să contracareze beneficiile nutriționale ale alimentelor. Uleiurile de gătit prietenoase cu inima pe care le puteți găsi pe rafturile magazinelor alimentare sunt în general considerate antiinflamatorii.

Consumul regulat al acestor uleiuri a fost legat științific de prevenirea inflamației cronice, care poate duce la boli cronice, declin cognitiv și alte probleme de sănătate.

Cu toate acestea, nu toate grăsimile sunt benefice în ceea ce privește valoarea lor nutrițională. Dimpotrivă, unele grăsimi contribuie la inflamația din organism. Puteți citi de ce nu toate grăsimile sunt la fel în acest articol. De asemenea, puteți consulta lista uleiurilor antiinflamatorii pentru a afla care sunt cele benefice.

De ce unele grăsimi provoacă inflamații?

Motivul pentru care unele uleiuri de gătit provoacă inflamații este că sunt bogate în grăsimi saturate. Dietele bogate în grăsimi saturate pot crește colesterolul rău (LDL), ceea ce poate duce la un risc crescut de atac de cord. În mod normal, se recomandă să se mențină proporția de grăsimi saturate în alimentație sub 5 la sută.

CITEȘTE ȘI:
Afinele: Beneficii sănătate, nutritie & calorii

Grăsimile saturate se găsesc în principal în produsele din carne, dar unele uleiuri de gătit sunt, de asemenea, bogate în grăsimi saturate. Nuca de cocos și uleiul de palmier sunt bogate în grăsimi saturate. Deși uleiul de nucă de cocos este prezentat ca fiind sănătos, acesta este bogat în grăsimi saturate și ar trebui evitat. Puteți totuși să folosiți uleiul de cocos cu moderație în rutinele de îngrijire a pielii și a părului sau în bucătărie. Deși acest ulei poate adăuga o aromă plăcută unor feluri de mâncare, nu este sănătos pentru inimă să faci acest lucru.

Uleiul de palmier se găsește mai ales în alimentele procesate. În plus față de grăsimile saturate ridicate din uleiul de palmier, pădurile sunt deteriorate pentru a obține acest ulei. Din aceste două motive, poate doriți să luați în considerare evitarea uleiului de palmier.

Pe scurt, trebuie să folosiți uleiul de cocos și de palmier cu moderație. Deci, ce uleiuri puteți folosi pentru gătit? Puteți găsi răspunsul în lista de mai jos.

1. Ulei de măsline

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Uleiul de măsline ocupă primul loc în topul uleiurilor comestibile în țările mediteraneene. Acest ulei este bogat în acizi omega-3, care sunt benefici pentru sănătatea inimii.

Pe lângă faptul că este bogat în acizi grași sănătoși, uleiul de măsline este o sursă bună de antioxidanți. Din acest motiv, a fost asociat cu reducerea inflamației în multe studii științifice. Uleiul de măsline are un punct de fum ridicat, ceea ce îl face un ulei excelent pentru a fi utilizat zilnic.

CITEȘTE ȘI:
7 alimente pe care să le eviți ca să slăbești

2. Ulei de avocado

Beneficiile uleiului de avocado pentru păr

Știți deja cât de bogate în nutrienți sunt avocado. Mulți dintre nutrienții din acest fruct se găsesc și în uleiul de avocado. La fel ca uleiul de măsline, uleiul de avocado este bogat în grăsimi nesaturate și este asociat cu reducerea inflamației.

3. Ulei de nucă

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Cercetările științifice arată că un consum regulat de ulei de nucă ajută la reducerea inflamației și menține stabil nivelul de zahăr din sânge. Faptul că acest ulei este bogat în nutrienți nu este surprinzător dacă luăm în considerare beneficiile nucilor, în special pentru sănătatea inimii.

4. Uleiul din semințe de in

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Uleiul de semințe de in este bogat în acizi grași omega-3. Uleiul din semințe de in, fibrele și lignanii de in sunt considerate a fi benefice pentru bolile cardiovasculare, ateroscleroza, diabetul, cancerul, artrita, osteoporoza și reducerea bolilor autoimune și neurologice.

5. Ulei de semințe de dovleac

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Conform cercetărilor științifice, uleiul din semințe de dovleac este asociat cu reducerea inflamației, deoarece este bogat în grăsimi nesaturate și antioxidanți. De asemenea, este asociat cu ajutorul pentru a ajuta la prevenirea diabetului de tip 2, a hipertensiunii și a unor tipuri de cancer.

6. Uleiul de floarea-soarelui

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Uleiul de floarea-soarelui este bogat în vitamina E. O lingură de ulei conține 28% din cantitatea zilnică recomandată de vitamina E. Uleiul de floarea-soarelui are un punct de fum ridicat și nu are un gust înțepător. Cu toate acestea, acest ulei conține multe grăsimi omega-6.

CITEȘTE ȘI:
Tipuri de diete vegetariene și beneficiile lor

Dacă se consumă prea mulți acizi grași omega-6, poate provoca inflamații în organism. Prin urmare, ar trebui să acordați atenție echilibrării acizilor grași omega-3 și omega-6 și să consumați ulei de floarea-soarelui în cantități rezonabile.

7. Ulei de arahide

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Uleiul de arahide este bogat în grăsimi mononesaturate. Puteți simți gustul și mirosul de arahide în acest ulei, care are un gust aromat. Acest ulei, care este util la temperaturi ridicate, este rezistent la temperaturi ridicate.

8. Ulei de susan

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Uleiul de susan are, de obicei, o aromă înțepătoare. Bogat în acizi grași unici și multipli, acest ulei nu conține alți nutrienți importanți. Uleiul de susan cu un punct de fum ridicat poate fi utilizat la temperaturi ridicate.

9. Ulei de șofrănel

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Punctul de fum al uleiului de șofrănel este de aproximativ 265°C. Uleiul de șofrănel se obține din planta de șofrănel din familia margaretelor. Uleiul de șofrănel este sărac în grăsimi saturate și bogat în acizi grași nesaturați.

Există cercetări care arată că uleiul de șofrănel poate reduce inflamația, poate controla glicemia și poate fi benefic în obezitate și diabet de tip 2 la femeile aflate la postmenopauză. Acest ulei are un gust neutru și poate fi folosit în sosuri și la prăjit.

CITEȘTE ȘI:
Cum să alegi pește proaspăt în magazin

10. Ulei de canola

Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Uleiul de canola este obținut din semințe de rapiță, o plantă cu flori, și conține grăsimi mononesaturate și grăsimi polinesaturate. Acest ulei are un punct de fum ridicat și poate fi folosit la gătit la temperaturi ridicate. Cu toate acestea, ar fi bine să optați pentru uleiuri presate la rece, deoarece valoarea nutritivă scade atunci când acest ulei este prelucrat prea mult.

Gătitul cu uleiuri antiinflamatorii este o modalitate excelentă de a vă bucura de beneficiile alimentelor pentru sănătate. Cu toate acestea, deoarece aceste uleiuri au arome diferite, ele dau rezultate diferite în diferite feluri de mâncare. Așadar, experimentați pentru a găsi uleiurile al căror gust vă place. Atunci când alegeți un ulei bun, mâncarea dvs. va avea un gust delicios, iar organismul dvs. va avea beneficii.

Surse

https://time.com/5342337/best-worst-cooking-oils-for-your-health/

https://www.healthline.com/nutrition/best-cooking-oils

Articolele de pe acest site au doar scop informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica vreo rețetă, sfat sau dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau vă vor face rău personal. Fiți precauți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision de la vânzător și astfel să susținem scrierea de articole utile și de calitate.

CITEȘTE ȘI:
Piure de avocado bebeluși 6 luni 1 an

Citește și aceste articole:

Urmărește-ne și pe:
- Advertisement -

Ultimele rețete