3.8 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

6 Cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni

Trebuie să citești asta...

Sfatul experților dieteticieni cu privire la cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor.

Nutriționiștii împărtășesc cele șase obiceiuri de pregătire a meselor pe care le recomandă, inclusiv cum să pregătești mese sănătoase în avans, cum să porționezi corect alimentele și să le depozitezi corespunzător și cum să depozitezi fructele și legumele.

Fie că este vorba despre întreaga săptămână de lucru, zi de zi sau doar atunci când simțiți că este necesar, obiceiuri de pregătire a meselor vă pot ajuta să reglați ceea ce mâncați și să vă ajutați să vă mențineți pe drumul cel bun în ceea ce privește obiectivele personale de dietă.

Acest lucru se face, de obicei, prin utilizarea unor porțiuni de dimensiuni prestabilite, asigurându-vă că nu mâncați prea mult. Pregătirea meselor vă permite, de asemenea, să creați alimente pe care le veți savura cu adevărat, în timp ce profitați de toate beneficiile unei alimentații nutritive, aducând un element de distracție în acest proces.

Cea mai grea parte a pregătirii mesei, totuși, este să nu știi cum să începi. De cele mai multe ori, pare un proces plictisitor, ceea ce ar putea să vă facă să renunțați înainte de a încerca măcar.

Pregătiți micul dejun cu o seară înainte.

6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni
Shutterstock

Pregătirea micului dejun cu o seară înainte este un mod eficient de a lua micul dejun a doua zi dimineața. Economisește timp și este deosebit de bun mai ales dacă aveți un stil de viață în care vă deplasați în mod constant.

CITEȘTE ȘI:
Câte calorii trebuie să mănânce bărbații în fiecare zi

“Îmi place să amestec un smoothie cu o seară înainte și să-l păstrez într-un recipient sigilat”, spune Sydney Greene MS, RDN. “Doar agitați-l dimineața și aveți micul dejun la pachet.”

Pregătirea micului dejun în prealabil vă permite, de asemenea, să pregătiți ceva sănătos, în loc să luați un mic dejun rapid, preambalat, cum ar fi o gogoașă sau un baton zaharat. Potrivit Clinica Mayo, cei care mănâncă un mic dejun mai sănătos au mai multe șanse să consume mai multe vitamine și minerale, să își controleze greutatea și nivelul de zahăr din sânge și chiar să aibă performanțe mai bune la locul de muncă.

Pregătiți o dată, gătiți de două ori

6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni
6 Cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni. Shutterstock

“Trăiesc după acest principiu conform căruia încerc să încorporez legumele pregătite sau alte ingrediente dintr-o rețetă într-o masă a doua zi”, spune Julie Upton, MS, RD, cofondator al Appetite for Health. “Întotdeauna încerc să mă gândesc la ingredientele de care voi avea nevoie pentru mesele de astăzi, dar și pentru cele de mâine.”

De exemplu, dacă aveți o frittata de legume la cină, pregătiți de două ori mai multe legume, astfel încât să le puteți încorpora în ceva ce veți face a doua zi.

Un alt exemplu ar putea fi prepararea de burgeri vegetali într-o seară pentru cină, dar făcând doi în loc de unul, astfel încât să poată fi mâncați a doua zi la prânz sau la o altă cină. Dacă nu doriți să mai mâncați încă un burger, puteți adăuga chifteluța deja gătită la o salată sau la un amestec de legume, ca sursă de proteine.

CITEȘTE ȘI:
10 motive pentru a mânca pepene galben De ce este bun și pentru tine

Upton spune, de asemenea, că planificarea meselor bazate pe o dietă centrată pe plante, un stil de viață care plasează plantele ca punct central al unei mese – este grozavă, deoarece veți avea întotdeauna legume spălate și tăiate la îndemână în frigider.

Nu ascultați de social media

6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni
6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni. Shotterstock

“Știți acele conturi de social media care evidențiază mesele perfect pregătite pentru săptămâna în acele recipiente și anxietatea ta crește imediat pentru că te întrebi cum fac asta? Ei bine, lăsați-mă să vă spun ceva: eu sunt dietetician și nu am pregătit niciodată mesele în felul acesta și nici nu o voi face vreodată”, spune Laura Burak MS, RD, fondator al GetNaked® Nutrition, și autoarea cărții Slimdown with Smoothie.

Burak sugerează, de asemenea, să se elimine stigmatul a ceea ce “ar trebui” să arate o masă, ceea ce înseamnă că nu totul trebuie să fie perfect. Prânzul poate fi omletă și pâine prăjită sau o farfurie de gustare a unor biscuiți, brânză și fructe, iar cina poate fi un sandviș.

Dacă conține ingrediente de calitate și te satisface, asta e tot ce contează“, spune Burak.

Fierbeți niște ouă

6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni
Shutterstock

Ouale fierte tari conțin una dintre cele mai bogate surse de colină. Colina este un nutrient de care creierul și sistemul nervos au nevoie pentru a regla memoria, starea de spirit, controlul mușchilor și alte funcții. Adăugarea lor la dieta este o modalitate excelentă de a obține nutrienți cu puține calorii și cu multe proteine.

CITEȘTE ȘI:
Fasolea Borlotti: beneficii, calorii, nutriție

“Ouăle fierte tari sunt un aliment versatil pentru micul dejun, prânz sau gustare”, spune Greene. “Fierbeți șase într-o duminică și sunteți gata pentru toată săptămâna.”

Ouăle fierte pot rezista în frigider până la 7 zile, așa că este o idee excelentă de pregătire pentru a vă ține toată săptămâna. Le puteți mânca simple sau le puteți amesteca într-un fel de mâncare la alegere.

Pregătește-ți cămara

6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni
6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni

Când vine vorba de simplificarea alimentelor și a nutriției, învățarea unei mâini de mese rapide pe care să le puteți ține minte în minte este cheia pentru o pregătire sănătoasă a meselor și pentru o dietă mai sănătoasă în general. O modalitate de a face acest lucru este să aveți întotdeauna la îndemână produse neperisabile, în cazul în care trebuie să pregătiți ceva de ultim moment sau aveți nevoie de o masă de rezervă.

“Contrar a ceea ce ați putea crede, puteți face mese ușoare și rapide în câteva minute”, spune Burak. “Totul constă în a stoca câteva ingrediente de bază și în a învăța cum să le pui laolaltă.”

Gândiți-vă la câteva alimente de bază din cămară pe care să le păstrați întotdeauna stocate, astfel încât să puteți pregăti mese în mod realist în caz de criză atunci când nu mai aveți alimente proaspete.

CITEȘTE ȘI:
Fereastra alimentară – Noi cercetări privind importanța controlului timpului de masă

De exemplu, păstrați câteva conserve de fasole, o cutie de roșii zdrobite și câteva condimente uscate pentru a crea o bază pentru orice chili.

Fii versatil cu cumpărăturile tale

6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni
6 cele mai bune obiceiuri de pregătire a meselor recomandate de dieteticieni

Este un obicei util să cumpărați produse alimentare pe care știți că le veți folosi pentru mai multe feluri de mâncare. Vă economisește bani și nicio mâncare nu se va irosi.

Burak sugerează să faceți o listă de cinci până la zece articole pe care să le aveți mereu la îndemână, în funcție de preferințele alimentare individuale și ale familiei.

“Nu este nevoie să stocați zeci de articole diferite”, spune Burak. “Cumpărați articole pe care le puteți folosi în mai multe feluri de mâncare, etichetați-le și organizați-le în mod clar, astfel încât să nu adune praful. Câteva alimente nutritive pe care le țin întotdeauna la îndemână sunt ouăle fierte tari, kituri de salată și verdețuri deja spălate și gata de mâncat, legume tăiate și o mulțime de fructe care pot necesita doar o clătire rapidă.”

O altă sugestie este să vă gândiți la alimente portabile de tip “grab-and-go”, cum ar fi banane, pachete individuale de nuci, pachete de guacamole și humus, brânzeturi și iaurturi. De asemenea, păstrați la îndemână o pâine cu cereale și o cutie de biscuiți nutritivi pentru a crea sandvișuri și farfurii de degustare, precum și un borcan de unt de nuci sau semințe pentru a fi folosit ca un  adaos de proteine.

CITEȘTE ȘI:
Cât timp se păstrează salata verde proaspătă?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete