18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Top 7 motive pentru care trebuie să mănânci zilnic ciocolată

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Majoritatea pudrei de cacao folosită pentru producția de ciocolată provine din Africa de Vest, cu aproximativ 1,5 milioane de plantații.. Continentul european este cel mai mare producător și exportator de ciocolată din lume. Germania este cel mai mare consumator al său, urmată de Elveția.

Evoluția industriei de ciocolată de mai multe miliarde de dolari se datorează mai multor factori cheie. Unii dintre acești factori includ creșterea gradului de conștientizare a beneficiilor sale pentru sănătate și cererea persistentă de produse de cofetărie pe bază de ciocolată, ceea ce duce la achiziții impulsive.

Ciocolata neagră și albă, beneficii calorii nutriție
Ciocolata neagră și albă, beneficii calorii nutriție

Consumul de ciocolată este încurajat pentru compoziția sa de micronutrienți benefici pentru sănătate. Numeroase studii indică faptul că cacao oferă mai multe beneficii pentru sănătate, inclusiv prevenirea tulburărilor cardiometabolice.

De asemenea, consumul de ciocolată ajută la menținerea unui sistem imunitar activ și echilibrat, controlează eficient diabetul, protejează pielea împotriva daunelor solare și reduce stresul.

Istoria ciocolatei vine în mai multe versiuni. Cu toate acestea, cea mai mare parte a discuțiilor despre ciocolata că este nesănătoasă se datorează în principal conținutului său ridicat de grăsimi, zahăr sau calorii. Prin urmare, efectele secundare ale consumului excesiv de ciocolată includ obezitatea, hipertensiunea, migrena, diabetul și bolile coronariene.

Dar, mai întâi, să privim în detaliu originea ciocolatei și modul în care sunt făcute.

Istoria ciocolatei

Originea cuvântului „ciocolată” se întoarce la cuvântul aztec „Xocoatl”. Xocoatl se referea la o băutură amară fermentată sau preparată din boabe de cacao, sau Theobroma cacao, care înseamnă „hrana zeilor” în latină. Originea ciocolatei datează de aproximativ 3500 de ani, pe vremea olmecilor din America Latină, una dintre primele civilizații.

Olmecii au fost primii care au rafinat ciocolata din planta de cacao. Potrivit aztecilor și mayașilor, boabele de cacao posedă trăsături minunate și divine. Acestea erau potrivite pentru ocazii sacre precum căsătoria, nașterea și moartea.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Felie de lapte Kinder
Batoane de ciocolată maro și neagră
Ciocolata neagră și albă, beneficii calorii nutriție

Tipuri de ciocolată

Puteți clasifica ciocolata în ciocolată neagră, albă sau cu lapte. Ciocolata neagră conține 50-100% substanțe solide de cacao, unt de cacao și zahăr, în timp ce ciocolata cu lapte conține aproximativ 10-50% substanțe solide de cacao, unt de cacao, zahăr și lapte într-o formă sau alta. În mod clasic, ciocolata neagră este aproape lipsită de lapte.

Pot fi prezenți contaminanți încrucișați, cum ar fi urme de lapte, deoarece folosim aceleași mașini pentru a face ambele forme de ciocolată. Ciocolata alba conține o cantitate minima de substanțe solide de cacao compusa din unt de cacao, lapte si zahar.

Valoarea nutritivă a ciocolatei

Ciocolata neagră și albă, beneficii calorii nutriție
Ciocolata neagră și albă, beneficii calorii nutrițieciocolata neagră și albă, beneficii calorii nutriție

Ciocolata neagra

Ciocolata neagră conține de obicei aproximativ 70-85% substanțe solide de cacao. În plus, conține și alte câteva minerale esențiale în cantități diferite. Conform datelor puse la dispoziție de Departamentul Agriculturii al Statelor Unite (USDA), fiecare porție de 100 g de ciocolată neagră conține:

598
  • Calorii: 598kCal
  • Proteine: 7,79 g
  • Grăsimi: 42,6 g
  • Carbohidrați: 45,9 g
  • Fibre: 10,9 g
  • Zaharuri: 24 g
  • Magneziu: 228 mg
  • Fosfor: 308 mg
  • Calciu: 73 mg
  • Fer: 11,9 mg
  • Potasiu: 715 mg
  • Sodiu: 20 mg
  • Colesterol: 3 mg
  • Cofeină: 80 mg
Ciocolata alba si cu lapte
Ciocolata alba si cu lapte

Ciocolata cu lapte

În mod similar, conform USDA, câțiva dintre constituenții pentru o porție de 100 g de ciocolată cu lapte includ:

467
  • Energie: 467kCal
  • Proteine: 4,44 g
  • Grăsimi: 28,89 g
  • Carbohidrați: 55,56 g
  • Fibre: 2,2 g
  • zaharuri: 42,22 g
  • Zaharuri adaugate: 28,9 g
  • Calciu: 116 mg
  • Fer: 2,22 mg
  • Potasiu: 267 mg
  • Sodiu: 89 mg
  • Colesterol: 22 mg
  • Cofeina: 20 mg

Producătorii de ciocolată albă sau cu lapte susțin că consumul de ciocolată albă este mai sănătos. Acest lucru se datorează faptului că laptele oferă proteine și calciu. Cu toate acestea, susținătorii ciocolatei negre insistă asupra nivelurilor ridicate de antioxidanți și a conținutului mai mare de fier.

Beneficiile nutriționale ale ciocolatei

Deși se știe că provoacă creștere în greutate, există o multitudine de beneficii pentru sănătate care vin cu ciocolata, doar atunci când este consumată în cantități limitate și preparată cu ingrediente sănătoase.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Dulceata afine St. Dalfour

Unele dintre beneficii sunt:

Compoziție nutrițională ridicată

Ciocolata neagra este extrem de bogata in minerale, si anume zinc, fier, fosfor, magneziu, mangan si sodiu. De asemenea, conține diverși compuși cunoscuți ca posedă proprietăți antioxidante, și anume polifenoli și flavanoli. Antioxidanții previn stresul oxidativ, care este responsabil pentru deteriorarea celulelor și țesuturilor prin neutralizarea radicalilor liberi.

Conform diverselor studii efectuate asupra antioxidanților, stresul oxidativ promovează îmbătrânirea, boala Parkinson, bolile cardiovasculare și altele. Prin urmare, consumul controlat de ciocolată neagră, bogată în antioxidanți, s-a dovedit a fi benefic în evitarea unor astfel de condiții pe termen lung.

ORAC sau Oxygen Radical Absorbance Capacity este o măsurătoare utilizată pentru a măsura activitățile antioxidante din alimente. Testarea ORAC pe boabe de cacao crude, neprocesate, dezvăluie că este unul dintre puținele produse alimentare cu niveluri extraordinar de ridicate de activitate antioxidantă.

Booster de performanță

Ciocolata neagră cu conținut ridicat de cacao este bogată din punct de vedere nutrițional și joacă un rol important în îmbunătățirea performanței sportive. De asemenea, ciocolata neagră de bună calitate conține o mulțime de fibre solubile și acizi grași benefici, inclusiv acid palmitic, acid stearic și acid oleic.

În mod similar, cercetările efectuate asupra bicicliștilor din Marea Britanie de către Universitatea Kingston au susținut aceeași teorie. O probă de două minute a arătat că consumul de ciocolată neagră înainte de a merge pe bicicletă îmbunătățește performanța bicicliștilor. Drept urmare, bicicliștii tind să parcurgă distanțe suplimentare și să utilizeze mai puțin oxigen.

Efect asupra nivelurilor de colesterol LDL și HDL

Colesterolul este clasificat în două tipuri: lipoproteine cu densitate mare (HDL), denumită în mod obișnuit colesterolul „bun” și lipoproteine cu densitate joasă (LDL), colesterolul „rău”.

Un studiu publicat în The Journal of Nutrition recomandă că consumul de ciocolată ajută la scăderea LDL. Pentru persoanele cu colesterol ridicat, consumul de ciocolată a determinat creșterea nivelului de HDL și scăderea nivelului de LDL simultan.

În prezent, cercetătorii din întreaga lume studiază în mod activ efectele flavanolilor de cacao (CF) și sterolilor vegetali (PS) asupra nivelului de colesterol. Un studiu despre ciocolata neagră care conține CF și PS a susținut sănătatea cardiovasculară. Studiul a concluzionat, de asemenea, că includerea ciocolatei negre ca parte a unei diete sărace în calorii ar putea îmbunătăți tensiunea arterială și ar putea scădea nivelul colesterolului.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Biscuiti cu lapte si miere Arty RoStar

Controlul diabetului

Diabetul este una dintre bolile cronice cu cea mai rapidă răspândire din lume. Este, de asemenea, una dintre principalele cauze ale complicațiilor debilitante, cum ar fi atacurile de cord, accidentele vasculare cerebrale și insuficiența renală.

Mai multe studii de cercetare au arătat că consumul de ciocolată neagră de bună calitate, care conține aproximativ 80-100% cacao, fără zaharuri adăugate, îmbunătățește rezistența la insulină. Flavonoidele găsite în ciocolată îndeplinesc această funcție de modificare a metabolismului glucozei prin îmbunătățirea funcției endoteliale și reducerea stresului oxidativ. Prin urmare, posibilitatea sensibilității la insulină stabilește și efectul pozitiv al cacaoului asupra funcției endoteliale.

Un alt studiu publicat în 2013 a arătat relația dintre ciocolata neagră și diabet și funcția endotelială. Studiul a concluzionat că flavonoidele și cacao joacă un rol pozitiv în modularea mecanismelor asociate cu protecția cardiovasculară.

Reducerea riscurilor asociate cu tulburările cardiometabolice

Potrivit datelor publicate de OMS, în 2019, în întreaga lume se pierd în jur de 17,9 milioane de vieți din cauza bolilor cardiovasculare (CVD). Bolile cardiovasculare apar din cauza alimentației nesănătoase, a inactivității fizice, a consumului excesiv de tutun și alcool și a obezității.

Prin urmare, consumul zilnic de ciocolată neagră reduce semnificativ riscul de boli de inimă. În plus, antioxidanții găsiți în ciocolată oferă un grad ridicat de protecție împotriva oxidarii LDL. Această oxidare joacă un rol crucial în reducerea riscului de boli de inimă prin reducerea șanselor de depunere a colesterolului pe pereții arterelor.

Mai multe studii de cercetare pe termen lung efectuate asupra consumului de cacao au arătat rezultate promițătoare. De exemplu, într-un studiu efectuat pe 470 de bărbați în vârstă, consumul de ciocolată a redus episoadele fatale de boli de inimă cu aproape 50%.

În mod similar, un alt studiu a constatat că ciocolata neagră ar putea reduce un risc uluitor de 32% de acumulare a plăcii calcificate în vasele arteriale. În primul rând, totuși, consumați ciocolată de două sau mai multe ori pe săptămână.

CITEȘTE ȘI:
Cum să înlocuiești carnea în dieta ta

Funcția cognitivă îmbunătățită

În mod similar, studiile privind corelația dintre ciocolată și funcțiile cognitive au demonstrat și ele rezultate benefice. De exemplu, ciocolata îmbunătățește circulația sângelui în creier, ceea ce duce la creșterea memoriei și la îmbunătățirea abilităților cognitive.

De asemenea, studii echivalente au arătat că consumul a 2 căni de ciocolată caldă în fiecare zi joacă un rol important în menținerea sănătății creierului. În plus, ciocolata ajută, de asemenea, la prevenirea declinului memoriei și la îmbunătățirea deficiențelor cognitive în rândul populației în vârstă.

Un tratament eficient pentru boli precum demența și boala Alzheimer rămâne necunoscut chiar și după câțiva ani de cercetare și dezvoltare. Cea mai bună soluție la aceste nevoi dăunătoare este adoptarea de măsuri preventive. Cacao își joacă aici rolul ca un potențial produs alimentar preventiv.

Mai multe studii de cercetare au demonstrat, de asemenea, că Lavado, o componentă găsită în extractul de cacao, poate fi, de asemenea, benefic în tratamentul bolii Alzheimer. De exemplu, extractul de cacao Lavado a împiedicat peptida-β (Aβ) proteinei amiloidă să formeze structuri oligomerice aglomerate sau aglomerări anormale lipicioase în creierul uman. Acest proces previne progresia bolii Alzheimer prin rezistența la deteriorarea celulelor nervoase și la declinul cognitiv.

Studii similare au arătat, de asemenea, că consumul de flavonoide din cacao promovează fluxul sanguin îmbunătățit în creier. Se poate observa, de asemenea, cuplarea neurovasculară și o creștere a activității neuronale tranzitorii în creier. Întregul proces este crucial pentru îmbunătățirea memoriei episodice la adulții tineri și, în același timp, pentru prevenirea incidenței unor boli precum boala Alzheimer.

În plus, studiile au indicat, de asemenea, că stimulente precum teobromina și cofeina din cacao pot juca, de asemenea, un rol important în îmbunătățirea funcționării cognitive pe termen scurt a creierului.

Beneficii pentru dezvoltarea și creșterea fetală

Ciocolata neagră bogată în flavonoide este adesea asociată cu beneficiile sarcinii. Studiile au arătat că consumul de ciocolată în timpul sarcinii îmbunătățește circulația uteroplacentară și reduce riscul de preeclampsie. Preeclampsia este o complicație a sarcinii caracterizată prin afectarea unor organe precum rinichii și ficatul și hipertensiune arterială.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Carrefour Prajitura Coco LISS cu cocos & ciocolata

În mod similar, un alt studiu a mai relevat că consumul a 30 g de ciocolată de către femeile însărcinate s-a dovedit a fi foarte benefic pentru creșterea și dezvoltarea fătului. Cu toate acestea, toate aceste beneficii potențiale nu înseamnă neapărat să faci totul și să consumi tone de ciocolată în fiecare zi.

Ciocolata este întotdeauna plină de calorii și este extrem de ușor de consumat în exces. Conținutul ridicat de zahăr și creșterea în greutate sunt unele dintre cele mai frecvente efecte secundare ale supradozajului de ciocolată. Alte câteva efecte negative probabile ale ciocolatei includ dezvoltarea unei structuri osoase slabe și riscul de migrene.

Ciocolata conține și metale grele precum plumbul (Pb) și cadmiul (Cd). Prin urmare, consumul excesiv de produse din cacao poate duce la depunerea acestor metale, ceea ce poate duce la toxicitate pentru oase, rinichi sau alte tesuturi ale corpului. Într-o notă pozitivă, deoarece vestea despre sarcină vine și cu o listă lungă de alimente de evitat, aceste studii de cercetare sunt probabil să facă fericite multe viitoare mame.

Cum alegi ciocolata

Pentru a beneficia de beneficiile pentru sănătate ale ciocolatei menționate mai sus, există câteva lucruri de care trebuie să țineți cont atunci când alegeți tipul potrivit de ciocolată.

1. Concentrația de cacao

Este necesar să optezi pentru minim 70% ciocolată neagră iar preferința poate merge până la 99-100%. Cu cât procentul de cacao este mai mare, cu atât aroma amară este mai mare și șansele de a obține cei mai mulți flavanoli sunt mai mari.

2. Ingrediente

Primul ingredient ar trebui să fie cacao/cacao, masă de cacao sau lichior de cacao, deoarece acesta va oferi cele mai multe beneficii. Evitați ciocolata cu ingrediente inutile, cum ar fi substanțe chimice sintetice, zaharuri mari, lapte, grăsimi trans, arome sau orice nu recunoașteți.

3. Prelucrare

Cu cât ciocolata este procesată mai mult, cu atât va avea proprietăți mai puțin benefice pentru sănătate. Evitați ciocolatele care spun „procesate cu alcali”. Acest proces se mai numește și Dutching, care distruge mulți antioxidanți benefici.

CITEȘTE ȘI:
Alimente Naturale, Organice, ECO, BIO: adevărat sau fals?

4. Sursa

Pesticidele chimice afectează conținutul de antioxidanți al produsului final. Opteaza pentru produse din agricultura ecologica si fara pesticide.

Concluzie

Ciocolata are multe beneficii pentru sănătate, precum și riscuri. Prin urmare, este necesară menținerea unui consum rezonabil, pozitiv și moderat. Încorporarea ciocolatei poate ajuta pe cineva să profite de gama largă de beneficii pe care le oferă în mod natural acest produs alimentar.

Unul dintre cei mai importanți factori de luat în considerare înainte de a include ciocolata într-o dietă echilibrată este alegerea de cea mai bună calitate a ciocolatei și a altor produse din ciocolată. De asemenea, nu ar trebui să se aștepte ca organismul să obțină toți nutrienții benefici fără a le obține pe cei evitabili. În cele din urmă, să presupunem că cineva are dificultăți în a-și controla băutura. În acest caz, negativele ciocolatei vor depăși pe cele pozitive.

Cel mai bine este să solicitați ajutorul unui nutriționist calificat, dietetician sau expert în sănătate pentru a determina ce este potrivit pentru dvs. dacă intenționați să pierdeți în greutate sau să suferiți de zahăr din sânge. sau diabet. De obicei, sunt permise câteva bucăți de ciocolată în mijlocul meselor mici sau înainte de o activitate intensă. Căutați întotdeauna ciocolată de calitate premium pentru a obține beneficii maxime.

Întrebări frecvente (FAQ)

De ce mâncăm ciocolată când suntem stresați?

Consumul de ciocolată eliberează dopamină, un neurotransmițător din creier care joacă un rol important în reducerea nivelului de stres. Dopamina, cunoscută și ca „hormonul fericirii”, este responsabilă pentru experiența fericirii.

Este bine să mănânci ciocolată în fiecare zi?

Ideea de a mânca ciocolată în fiecare zi este foarte tentantă. Dar consumul excesiv sau consumul zilnic de ciocolată poate duce la mai multe afecțiuni precum creșterea în greutate, dezvoltarea pietrelor la rinichi, deteriorarea sănătății oaselor și acumularea de metale grele.

Consumul de ciocolată te face mai inteligent?

Oamenii cred că consumul de ciocolată la niveluri moderate poate îmbunătăți capacitatea creierului cu inteligență sporită pe termen lung. Studiile au stabilit că ciocolata amplifică în mod direct inteligența prin îmbunătățirea plasticității creierului, oferind în același timp „neuro-protecție”.

Ajută ciocolata memoria?

Prezența antioxidanților în ciocolată reduce riscul de a dezvolta probleme de sănătate mintală precum demența și boala Alzheimer. Prin urmare, consumul de ciocolată ar asigura protecția creierului pentru toată viața.

Ciocolata previne căderea părului?

Savurarea ciocolatei negre promovează creșterea părului și ajută la prevenirea căderii părului. Cacao este bogată în proantocianidine, un compus despre care se crede că promovează creșterea părului.

Ciocolata provoacă acnee?

Ciocolata a fost studiată de mai multe ori ca posibilă cauză a acneei. Ciocolata poate agrava acneea existentă sau poate promova noi erupții predispuse la acnee. Cu toate acestea, este mai bine să spunem că influența ciocolatei asupra dezvoltării acneei se reduce în principal la genetica unui individ.

Cum îmbunătățește ciocolata starea de spirit?

Cacaoa si ciocolata neagra contin triptofan, un aminoacid necesar creierului pentru a produce serotonina, un neurotransmitator. Serotonina joacă un rol important ca stabilizator al dispoziției și induce sentimente de fericire; Nivelul este direct proportional cu cantitatea de cacao; prin urmare, cu cât ciocolata este mai neagră, cu atât te simți mai fericit!

Este ciocolata bună pentru menstruație?

Ciocolata neagră ajută la ameliorarea durerii asociate cu ciclurile menstruale. Puține studii sugerează că ciocolata neagră servește mai bine decât ciocolata cu lapte în reducerea semnificativă a durerilor și crampelor menstruale. Se știe că magneziul găsit în ciocolata neagră ameliorează durerile și contracțiile uterine prin relaxarea mușchilor uterini. De asemenea, se crede că cuprul, un alt mineral găsit în ciocolată, joacă un rol în ameliorarea durerii. O porție de 40 până la 120 g de ciocolată neagră ajută la reducerea durerilor menstruale.

A fost util articolul Top 7 motive pentru care trebuie să mănânci zilnic ciocolată? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete