18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Cum să faci un smoothie – Tehnici și ingrediente de bază

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Este greu să te gândești la un dezavantaj al smoothie-urilor. Aceste băuturi amestecate nu numai că sunt rapide și ușor de preparat, dar sunt și portabile, pentru mese și gustări convenabile, pe drum.

Învățând cum să faci un smoothie, reprezintă o modalitate gustoasă de a vă atinge obiectivul zilnic de fructe și legume (uneori camuflând legumele alături de arome mai dulci de fructe). Per ansamblu, sunt o masă mixtă excelentă pentru toate scopurile.

Deși ați putea crede că prepararea unui smoothie este la fel de simplă ca și apăsarea unui buton pe blender, aruncând la întâmplare ingredientele în blender nu este o garanție a unui produs finit atrăgător. Credeți sau nu, există un pic de artă și știință în prepararea unui smoothie grozav.

Cum să faci un smoothie
Cum să faci un smoothie

Smoothie-urile realizate în principal din produse proaspete sau congelate pot crește consumul de fructe și legume, care oferă o gamă variată de vitamine esențiale, minerale, fibre și antioxidanți.

Împreună, acești nutrienți pot reduce inflamațiile, pot îmbunătăți digestia și pot scădea riscul de afecțiuni cronice, cum ar fi bolile de inimă, osteoporoza, obezitatea și declinul mental legat de vârstă (1).

Organizația Mondială a Sănătății (OMS) recomandă ca adulții să mănânce cel puțin 5 porții (aproximativ 400 de grame) de fructe și legume pe zi. Cu toate acestea, cei mai mulți oameni nu reușesc să atingă această țintă (1).

CITEȘTE ȘI:
3 Tipuri de brânză sănătoase pe care să le incluzi în dieta ta

Dacă vă dați seama că nu mâncați suficiente fructe sau legume, un smoothie poate fi o modalitate delicioasă de a include 2-3 porții în plus.

Noțiuni de bază despre cum să faci un smoothie

Smoothie-urile sunt cu adevărat un loc de întâlnire pentru o mare varietate de ingrediente și arome. Cu toate acestea, toți cei care s-au ales cu un smoothie de fructe și spanac care a căpătat o nuanță maro neplăcută pot confirma că unele combinații pur și simplu nu funcționează.

Pentru a vă asigura că faceți un smoothie care este delicios, sănătos și plăcut la vedere, veți dori să începeți cu câteva componente de bază: un lichid, o sursă de proteine, fructe și/sau legume, grăsimi sănătoase și potențiatori de aromă opționali.

Așezați aceste ingrediente în vasul blenderului, acoperiți bine și amestecați la viteză medie spre mare. În funcție de blenderul dvs. și de consistența ingredientelor, amestecul poate dura câteva minute pentru a deveni cu adevărat omogen.

În timp ce vă creați smoothie-ul perfect, țineți cont și de obiectivele personale de sănătate. Dacă urmăriți cantitatea de zahăr din smoothie, încercați să echilibrați fructele și legumele în mod corespunzător. Dacă vă preocupă gestionarea greutății, fiți atenți la porțiile de ingrediente bogate în calorii, cum ar fi untul de nuci și lactatele integrale.

CITEȘTE ȘI:
Cum să scapi de mirosurile neplăcute din frigider

Pentru sănătatea generală, cel mai bine este să păstrați la minimum adaosurile de zahăr, deci păstrați alegerile precum chipsurile de ciocolată sau sosul de caramel pentru o adăugare ocazională, nu regulată.

Urmează apoi întrebarea dacă să punem gheață sau nu. Regula generală pentru un smoothie plăcut de rece este un raport de aproximativ jumătate din ingredientele reci sau congelate și jumătate din cele necongelate.

Atunci când nu aveți fructe congelate la îndemână, mergeți mai departe și completați cu niște cuburi de gheață. (Cu fructe congelate, gheața nu va fi necesară decât dacă doriți o băutură mai mult asemănătoare cu un slushie).

Smoothie cu căpșuni și fructe de pădure
Smoothie cu căpșuni și fructe de pădure

Lichidul pentru prepararea smoothie-ului

Lichidul este elementul cheie al consistenței ideale a unui smoothie. Dacă este prea mult, veți obține o mizerie lichidă; dacă este prea puțin, nu veți putea să-l sorbiți cu paiul. Pentru un smoothie cu o singură porție, probabil că nu veți dori să depășiți 1 cană de lichid. Dacă nu sunteți sigur de modul în care un lichid va subția amestecul dvs. special de ingrediente, turnați-l în blender treptat, amintindu-vă că puteți adăuga oricând mai mult.

Un alt factor în echilibrul corect de lichide este conținutul de apă al fructelor și legumelor. Pentru smoothie-urile cu fructe bogate în apă, cum ar fi pepenele, căpșunile sau ananasul, sau legume precum castravetele, este posibil să aveți nevoie doar de o cantitate mică de lichid – sau deloc.

CITEȘTE ȘI:
Postul intermitent vs. alte diete

Luați în considerare următoarele opțiuni pentru baza lichidă:

Borcane cu smoothie din diferite ingrediente
Borcane cu smoothie din diferite ingrediente

Sursa de proteine

Orice smoothie poate fi cu ușurință îmbogățit cu proteine. (Deci, este un smoothie sau un shake de proteine? Dumneavoastră decideți).
Fie că doriți să vă realimentați după un antrenament sau pur și simplu doriți să vă măriți aportul zilnic de proteine, încercați aceste opțiuni care pot fi amestecate în smoothie-urile dvs:

Cantitatea de proteine pe care o puneți în smoothie-ul dumneavoastră depinde, desigur, de dumneavoastră, dar luați în considerare dimensiunile porțiilor pe măsură ce le adăugați. O porție de iaurt poate fi de până la 1 cană, dar o porție de pudră de proteine este, în general, doar o lingură de mărimea unei lingurițe.

Verificați etichetele produselor alimentare pentru a determina porțiile adecvate și luați în considerare modul în care proteina dvs. va interacționa cu lichidul din smoothie. (Nucile, de exemplu, pot absorbi lichidul, în timp ce iaurtul poate face ca smoothie-ul dvs. să fie mai subțire).

Smoothie în două culori în două pahare
Smoothie în două culori în două pahare

Fructe și legume

De la mere până la dovlecei, fructele și legumele adaugă vitamine, minerale și fibre în deliciul dumneavoastră mixat. Pentru o preparare profesionistă, cel mai bine este să includeți fructe congelate ori de câte ori este posibil. Fructele congelate vor îngroșa și răci amestecul pentru acel ahh răcoritor pe care îl cunoașteți și îl iubiți.

CITEȘTE ȘI:
Cum se taie un pepene verde

Totodată, dulceața lor poate ascunde alte arome, mai amare, din legume. De asemenea, fructele congelate sunt, de obicei, mai accesibile decât cele proaspete și se pot păstra pentru perioade mai lungi de timp.

Orice fruct congelat este un joc corect, dar, din nou, nu uitați să țineți cont de conținutul de apă. Atunci când folosiți fructe cu conținut ridicat de apă, cum ar fi fructele de pădure sau pepenii, începeți cu cantități mai mici de lichid.

Fructele pe care să le încercați în smoothie-uri includ:

Strecurarea legumelor în smoothie-uri necesită un pic mai multă strategie, deoarece acestea pot influența culoarea și textura. Dacă nu vă deranjează un smoothie cu puțină pulpă, puteți arunca chiar și legume crocante, cum ar fi ardeii sau țelina, într-un blender de mare putere, împreună cu proteinele, grăsimile și lichidul. În caz contrar, rămâi la alegeri mai fragede, cum ar fi spanacul sau castravetele decojit.

Obținerea unei culori atractive cu ajutorul legumelor poate necesita, de asemenea, unele experimente. Sfecla amestecată, de exemplu, creează un roz superb, dar verdețurile precum spanacul și varza kale se pot confrunta cu fructele de pădure pentru o culoare noroioasă inestetică. Testați și modificați pentru a obține un aspect care să vă placă.

CITEȘTE ȘI:
Motivul nr. 1 pentru care cei mai longevivi oameni din lume nu mănâncă singuri

Cum să faci un smoothie: următoarele legume sunt ingrediente de bază.

Pentru a amplifica cremozitatea și pentru a echilibra macronutrienții din smoothie-ul tău, este în regulă să adaugi puțină grăsime sănătoasă. De asemenea, grăsimile sănătoase sunt sățioase, așa că nu veți ajunge la o gustare la doar câteva minute după ce ați terminat smoothie-ul. Ingredientele care conțin grăsimi polinesaturate sau mononesaturate sunt alegeri deosebit de bune. Următoarele grăsimi (în cantități cu porțiuni controlate) sunt adaosuri remarcabile pentru smoothie-uri:

În cele din urmă, dar nu în ultimul rând, dacă vă simțiți curajoși, puteți întotdeauna să vă îmbogățiți smoothie-ul cu extra-uri delicioase. Pentru mai multă aromă și textură, presărați un strop din oricare dintre următoarele:

Smoothie de banane si portocale
Smoothie de banane si portocale

Faceți-vă propriile amestecuri de smoothie

Smoothie-urile sunt convenabile pentru început, dar pachetele de smoothie pre-făcute pot simplifica și mai mult diminețile sau după-amiezele aglomerate. De ce să nu vă asamblați singuri? În pungi de plastic cu fermoar sau de silicon, puneți cantitatea dorită de fructe congelate, sursa de proteine și grăsimi sănătoase. Ascundeți pungile în congelator pentru o depozitare ușoară. Nu uitați să le etichetați cu o dată!

Când sunteți gata să amestecați, goliți pachetul de smoothie în blender, adăugați o bază lichidă, apoi amestecați. Luați în considerare:

A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete