12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Cuscus și Quinoa: Superman vs. Batman

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Cuscusul și Quinoa două dintre cele mai populare cereale. Care este cel mai bună pentru tine

În acest articol, vom explora diferitele tipuri de cuscus și quinoa, cum să le gătești și de ce sunt atât de grozave. Aflați diferențele dintre cuscus și quinoa, două dintre cele mai populare cereale din lume. Cuscusul este adesea confundat cu quinoa atunci când sunt de fapt foarte diferite.

Valoarea nutritivă a cușcușului și a quinoa

Prin ce se deosebim quinoa și cușcușul în ceea ce privește beneficiile și sănătatea? Vom începe cu cele mai importante trei puncte:

  • Quinoa este sămânța (ca și hrișca și susanul) unei plante străvechi, în timp ce cușcușul este o boabe de grâu prelucrate, de fapt, griș.
  • Quinoa nu conține gluten, în timp ce cușcușul îl conține.
  • Quinoa are mai multe fibre și proteine. Cușcușul conține mai puține grăsimi și calorii.

Dacă cușcușul sau quinoa este “mai bun” pentru tine depinde de starea ta de sănătate, de nivelul de activitate și de stilul tău de viață.

Atât quinoa, cât și cușcușul sunt bogate în nutrienți. Dar quinoa are mai multe fibre și proteine. Ceea ce înseamnă că dacă mâncați quinoa vă veți simți mai mult timp sătul – toate lucrurile fiind egale (metoda de gătit, greutatea și alte ingrediente).

CITEȘTE ȘI:
Semințele de dovleac combat diabetul, bolile de inimă și celulele canceroase

De asemenea, vă veți menține stabil nivelul de zahăr din sânge mai mult timp. Acest beneficiu al quinoa va fi apreciat de persoanele cu risc de diabet.

Adăugarea de sare sau de grăsimi saturate în preparatele din quinoa și cuscus face ca ambele produse să fie mai puțin sănătoase. Este mai bine să completați astfel de feluri de mâncare cu condimente, condimente naturale și legume. Acolo facem ca gustul să fie mai variat, iar mâncarea sănătoasă să nu se plictisească pentru o perioadă lungă de timp. Un avantaj incontestabil al quinoa și al cușcușului: acestea absorb aromele și aromele alimentelor care le însoțesc și care sunt gătite împreună cu ele.

Cuscus si quinoa valori nutritionale
Cuscus si quinoa valori nutritionale

Beneficiile Quinoa

Quinoa este originară din Anzi, mai precis din bazinul lacului Titicaca, între Peru și Bolivia. În prezent, cultivarea sa s-a răspândit în peste 70 de țări, din India până în Europa, din Kenya până în SUA și așa mai departe.

Deși numită de incași “mama tuturor cerealelor“, quinoa nu este o cereală. Planta aparține genului Chenopodium, familia Amaranthaceae, și este o rudă a spanacului și a amarantului.

Se consumă din semințe, care au proprietăți nutritive speciale. Există zeci de specii de quinoa. Cea mai frecventă este cea albă, dar se poate găsi și quinoa roșie sau neagră.

CITEȘTE ȘI:
Ce sunt antioxidanții și cât de mult ar trebui să mănânci din ei?

Semințele de quinoa sunt bogate nu numai în proteine. Acestea conțin 9 aminoacizi esențiali; o sursă de acid folic, fier și magneziu. Quinoa conține, de asemenea, compuși vegetali benefici, flavone.

Studiile arată că unele flavone au efecte antiinflamatorii și antioxidante. Prin alimentarea regulată a organismului cu antioxidanți, vă ajutați să vă mențineți celulele sănătoase și să reduceți riscul de cancer și alte probleme de sănătate.

Există, de asemenea, doi compuși superstar în quinoa din grupul flavonoidelor. Acestea se numesc quercetină și kaempferol. Prin protecția împotriva virușilor, bacteriilor și ciupercilor, perechea sprijină sistemul imunitar prin reducerea riscului de infecții. Iar fibrele pe care le-am menționat mai devreme încă hrănesc bacteriile “bune” din intestin, care sprijină sistemul imunitar.

Quinoa albă conține mai mult fier. Roșu este lider în ceea ce privește conținutul de grăsimi și proteine. Quinoa neagră este considerată un produs mai dietetic. Are mai puține grăsimi și proteine vegetale în comparație cu semințele de alte culori.

Tipuri de quinoa
Tipuri de quinoa

Comparați. Cușcușul este făcut din semolă. Pentru aceasta, boabele de grâu măcinate (în esență, semolina) sunt umezite, rulate în bile mici și uscate. Unii cred că cuscusul nici măcar nu este un griș, ci o micropastă.

De altfel, cușcușul se face uneori nu numai din grâu, ci și din orz și chiar din orez. Cușcușul de grâu tare are gluten, așa că persoanele care nu îl tolerează nu ar trebui să mănânce cușcuș.

CITEȘTE ȘI:
Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul

Utilizarea Quinoa

Quinoa este un produs versatil. Are un gust de nucă și o consistență plăcută. Quinoa poate fi folosită în mâncăruri pentru gustări (dulci și sărate), în terciuri dulci și deserturi.

Câteva feluri de mâncare populare cu quinoa:

  • Quinoa cu fasole albă și spanac la micul dejun. Dacă se dorește, se poate adăuga un ou, de preferință un ou poșat sau, în varianta slabă, un avocado.
  • Salată de quinoa cu spanac, roșii și nuci
  • Terci cald și dulce de quinoa cu scorțișoară și fructe de sezon și/sau fructe de pădure
  • Ardei umpluți, unde quinoa este un înlocuitor minunat pentru orez
  • Burgeri vegetarieni cu quinoa și chifteluță de fasole
Mancare cu cuscus si quinoa
Mancare cu cuscus si quinoa

Scurta istorie a cușcușului

Folosirea cușcușului este o modalitate bună de a crește consumul de alimente din cereale integrale. Cușcușul este un aliment de bază în bucătăria nord-africană, inclusiv în Tunisia, Algeria, Maroc, Mauritania și Libia, și este mai puțin obișnuit în Orientul Mijlociu și Sicilia.

Într-un sondaj realizat în 2011 de TNS Sofres pentru revista Vie Pratique Gourmand, cuscusul a fost clasat pe locul al treilea în topul preferințelor francezilor.

Numele de cușcuș provine de la cuvântul seksu sau kesksu, care înseamnă “rotund” sau ” circular”. Numele și pronunția cușcușului variază în întreaga lume. Una dintre cele mai vechi referințe scrise despre cușcuș este cartea de bucate nord-africană din secolul al XIII-lea, The Maghreb and Al-Andalus Cookbook, care conține cea mai cunoscută rețetă de cușcuș din lume.

CITEȘTE ȘI:
7 cauze pentru grăsimea de pe burtă

Astăzi, cușcușul este cunoscut și ca un fel de mâncare nord-africană; există patru mențiuni despre cușcuș în istoria siriană din secolul al XIII-lea. Acesta afirmă că “cușcușul s-a răspândit rapid, dar, în general, este un fel de mâncare comun printre tripolitani”.

Cușcușul a fost introdus în Turcia din Siria în secolul al XVI-lea, iar în prezent este consumat în multe părți din sudul Turciei. Este, de asemenea, o parte tradițională a bucătăriei din Trapani. În unele regiuni, se prepară din făină de grâu măcinată, orz măcinat sau mei măcinat.

Cuscus boabe
Cuscus boabe

Beneficiile cușcușului

Într-un studiu din 2020, persoanele care au inclus în mod regulat cereale integrale în meniul lor au avut un risc cu 29% mai mic de a dezvolta diabet de tip 2 decât persoanele care au consumat cantități minime de cereale integrale.

O trecere în revistă a studiilor din 2016 a constatat că consumul a trei porții de cereale integrale pe zi reduce riscul de mortalitate prin boli de inimă, cancer, boli ale SNC și boli respiratorii.

Utilizarea cușcușului

Folosiți cușcușul ca bază pentru salate calde, adăugând, de exemplu, creveți sau mazăre verde și sparanghel, ciuperci, ulei de susan și vinete și roșii prăjite.

Joacă-te cu armonia dintre sărat și dulce într-un singur fel de mâncare. Pregătiți o salată de cușcuș, struguri, năut, mere și branza. Pentru o versiune mai slabă, folosiți tofu în loc de branza. Puteți avea un produs din soia moale (mătăsos) sau tare.

CITEȘTE ȘI:
Orezul Basmati Beneficii pentru sănătate

Puteți face o salată ușoară cu avocado, roșii și cușcuș. Se fierbe cușcușul în bulion de legume sau de ciuperci și se amestecă cu fasole roșie (poate fi chiar din conservă), roșii și o bucățică mică de ardei iute, dacă se dorește.

Reteta cuscus cu legume
Reteta cuscus cu legume

Puteți adăuga la cușcuș cartofi dulci, ardei grași, pețioli și tuberculi de țelină, morcovi, dovlecei, fructe uscate, nuci, miere sau sirop de arțar.

Ce zici de bulgur?

Este unul dintre cele mai vechi alimente – se presupune că a fost îndrăgit de regele asirian Ashurnatsirapal II, care a trăit în secolul IX î.Hr. Principala sa diferență față de cușcușul și semolina este tehnologia de fabricare – bulgurul este fabricat din grâu tratat în prealabil cu apă clocotită sau cu abur și apoi mărunțit.

Până la mijlocul secolului trecut, boabele erau fierte în cuve mari până se înmoaie, apoi erau uscate timp de câteva zile, decojite și zdrobite. În primul rând, se păstra mult mai mult timp și, în al doilea rând, dobândea o aromă unică de nucă.

În prezent, bulgurul este fiert la abur și rupt în mai multe fracțiuni care sunt folosite în scopuri diferite: bulgurul întreg este folosit pentru pilaf, bulgurul fin este folosit în supe și salate, iar cel mai fin măcinat este folosit pentru a face terciuri.

CITEȘTE ȘI:
Reflexologia 5 Beneficii ale practicării

Bulgurul este o altă cereală integrală care (din punct de vedere culinar) poate fi înlocuită cu quinoa și cușcuș sau viceversa. Textura bulgurului nu este foarte diferită de cea a cușcușului și a quinoa. Bucătarii sfătuiesc să adauge bulgur la mâncărurile de cușcuș sau quinoa pentru a diversifica un fel de mâncare. În acest fel, veți extinde și nutrienții.

Tabule cu bulgur
Tabule cu bulgur

În comparație cu cușcușul și quinoa, bulgurul este excepțional de bogat în fibre – 5 g în 100 g de bulgur fiert. Cu toate acestea, bulgurul are ceva mai puține proteine: 3,08 g la 100 g de produs, dar și caloriile sunt mai puține – 83 kcal.”

A fost util articolul Cuscus și Quinoa: Superman vs. Batman? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete