17.1 C
București
marți, martie 21, 2023

De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri științifice

Magneziul este un mineral esențial pe care organismul nu îl poate produce singur. Se găsește în multe alimente, dar adesea sunt necesare suplimente. Aflați despre beneficiile pentru sănătate ale magneziului și de ce este important pentru o dietă sănătoasă.

Trebuie să citești asta...

Magneziul este un mineral valoros. Se situează pe locul patru în organism și este al doilea după potasiu, sodiu și calciu. Corpul nostru nu o produce singur, așa că trebuie să o obținem din alimente sau din suplimente speciale. Pentru ce are nevoie corpul uman de magneziu?

Beneficiile magneziului

Magneziul este al 4-lea cel mai abundent mineral din corpul uman. Ajută la menținerea funcției normale a nervilor și mușchilor, susține un sistem imunitar sănătos, menține oasele puternice, reglează nivelul de zahăr din sânge și creează energie pentru a alimenta organismul.

Oamenii de știință au estimat că magneziul este implicat în peste 600 de reacții celulare, de la producerea ADN-ului până la ajutarea mușchilor să se contracte. În ciuda importanței sale, până la 68% dintre adulți nu consumă suficient de acest mineral. Acest lucru este evidențiat de un studiu din 2017 publicat în revista Scientifica.

Să înțelegem de ce organismul uman are nevoie de magneziu.

Menține creierul sănătos

La o persoană sănătoasă, magneziul se găsește în interiorul receptorilor NMDA, care sunt implicați în dezvoltarea sănătoasă a creierului și în transmiterea semnalelor de la o parte la alta a creierului. Acestea afectează, de asemenea, memoria și capacitatea de învățare a unei persoane.

Magneziul funcționează ca un “gardian”, împiedicând receptorii să răspundă la semnale slabe.

Dacă semnalele slabe nu sunt blocate, celulele nervoase vor suferi o stimulare inutilă, ceea ce poate duce la moartea lor și chiar la afectarea creierului.

CITEȘTE ȘI:
Cât de des poți mânca carne de porc? Beneficii, riscuri cum să o gătești și să o depozitezi?

Face ca inima să bată ritmic.

Magneziul este, de asemenea, necesar organismului uman pentru ca inima să bată sănătos. Acesta concurează în mod natural cu calciul pentru a face inima să bată.

Și ceea ce se întâmplă este că atunci când calciul intră în celulele musculare ale inimii, determină contracția fibrelor musculare, iar magneziul contracarează acest efect, ajutând celulele să se relaxeze. Aceste mișcări din celulele inimii sunt cele care mențin inima să bată sănătos.

Dacă organismul nu are magneziu, calciul poate suprastimula mușchiul cardiac, ceea ce duce la bătăi rapide sau neregulate ale inimii, care pun în pericol viața.

Implicat în funcția musculară.

De ce altceva ai nevoie de magneziu? Fără ea, nu vă puteți face mușchii să funcționeze corect.

În cazul în care cantitatea de mineral valoros din organism este insuficientă, mușchii se pot contracta prea mult, ceea ce duce la crampe și spasme. Acesta este tocmai unul dintre motivele pentru care magneziul este utilizat în tratamentul crampelor musculare și este adesea recomandat femeilor însărcinate.

Protejează oasele de rupere

Când oamenii vorbesc despre sănătatea oaselor, cel mai adesea menționează calciul. Dar fără magneziu, și oasele încep să sufere.

Intr-o cercetare, realizata în 2013 și publicata în revista Nutrients, oamenii de știință au ajuns la concluzia că un aport adecvat de magneziu din alimente a fost asociat cu o densitate osoasă mai mare și un risc mai mic de osteoporoză.

CITEȘTE ȘI:
14 activități energizante de făcut la țară sau in oraș

Susține digestia

Acest mineral valoros joacă, de asemenea, un rol important în susținerea digestiei. Stimulează producția de enzime care descompun proteinele, grăsimile și carbohidrații. Ajută la digestia și transformarea lor în energie.

Te face să te simți bine.

Magneziul este deseori numit “acordorul” sistemului nervos. Asta pentru că ajută la sintetizarea hormonilor bucuriei, endorfinele, neuropeptidele și catecolaminele. Buna dispoziție și o noapte de odihnă bună depind de ele.

Revizuirea cercetării din 2017, a demonstrat că nivelurile scăzute de magneziu la oameni sunt asociate cu niveluri mai ridicate de anxietate.

Fapt interesant

Prin lucrarea lui Harvard T.H. Chan School of Public Health, deficiența de magneziu este cel mai frecvent întâlnită la persoanele în vârstă, la pacienții cu boala Crohn și diabet zaharat și la cei care abuzează de alcool.

Cât de mult magneziu este necesar pentru sănătate

O deficiență a mineralului se poate manifesta prin oboseală severă, anxietate crescută, performanță redusă și probleme de memorie.

Persoana poate suferi de dureri de cap, poate avea dificultăți în a adormi sau se poate trezi frecvent în timpul nopții. Totodată, organele digestive pot funcționa defectuos.

Cât de mult magneziu este necesar pentru a preveni posibilele probleme?

Nivelurile de magneziu pentru copii

  • Sub vârsta de 6 luni, 30 mg pe zi.
  • Între 6 și 12 luni – 75 mg pe zi.
  • De la 1 la 3 ani – 80 mg pe zi.
  • De la 4 la 8 ani – 130 mg pe zi.
  • Între 9 și 13 ani – 240 mg pe zi.
CITEȘTE ȘI:
La ce este bun turmericul și ce poți găti cu el?

Nivelurile de magneziu pentru fete și femei

  • Vârsta între 14 și 18 ani – 360 mg pe zi.
  • Vârsta cuprinsă între 19 și 30 de ani – 310 mg pe zi.
  • După vârsta de 30 de ani – 320 mg pe zi.

Norma de magneziu pentru băieți și bărbați tineri

  • Între 14 și 18 ani – 410 mg pe zi.
  • Vârsta cuprinsă între 19 și 30 de ani – 400 mg pe zi.
  • Peste 30 de ani – 420 mg pe zi.

Notă! Valorile indicate sunt valori aproximative. Medicul dumneavoastră va stabili cât de mult magneziu are nevoie o persoană.

Ce alimente au cel mai mult magneziu

De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri științifice
De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri științifice

Unele persoane iau magneziu sub formă de supliment. Dar de ce să o faci când există atât de multe alimente delicioase și sănătoase bogate în acest mineral valoros?

  • Un sfert de cană de semințe de dovleac conține 46% din doza zilnică (în continuare, doza zilnică corespunde unei medii de 400 mg).
  • Într-o cană de spanac fiert – 39% din doza zilnică.
  • O cană de fasole neagră gătită – 30% din doza zilnică.
  • O porție de migdale (28 g) – 20% din doza zilnică.
  • O porție de caju (28 g) conține 20% din doza zilnică.
  • O treime dintr-un baton de ciocolată conține 16% din doza zilnică.
  • Într-o jumătate de avocado mic, 15% din doza zilnică.
  • În 100 g de brânză tofu – 13% din doza zilnică.
  • În două linguri de unt de arahide – 12% din doza zilnică.
  • În 100 g de somon, 9% din doza zilnică.
  • În două felii de pâine integrală – 12% din doza zilnică.
  • Un cartof de tip jacket – 11% din doza zilnică.
  • Într-o jumătate de cană de orez brun fiert – 11% din doza zilnică.
CITEȘTE ȘI:
7 Alimente bogate în iod de inclus in dietă

Poți obține prea mult magneziu din alimente? Experții sunt convinși că nu. Dacă o persoană este sănătoasă, rinichii săi vor elimina excesul de minerale din organism prin urină.

Sfatul Organics Food

Îmbogățește-ți dieta zilnică cu alimente cu magneziu pentru a te simți mai bine, pentru a munci productiv și pentru a avea o sănătate bună.

Țineți evidența cantității de nutrienți din dieta dumneavoastră? Scrieți în comentarii!

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Ultimele rețete