1.9 C
București
luni, decembrie 5, 2022

De ce colagenul este important pentru femei

Trebuie să citești asta...

Cuvântul colagen ne-a venit din greacă, iar în greacă kólla înseamnă lipici. Colagenul ține cu adevărat tot corpul: oasele, mușchii, articulațiile, organele interne și pielea. Pierdem colagen pe măsură ce îmbătrânim, din cauza obiceiurilor alimentare și de îngrijire precare. Haideți sa înțelegem de ce se întâmplă acest lucru și cum să încetinim procesul.

De ce afectează colagenul sănătatea pielii, a părului, a unghiilor?

Toate țesuturile din organism, la fel ca inul sau bumbacul, sunt alcătuite din filamente, fire lungi de molecule de proteine. Cea mai populară astfel de proteină este keratina, ea clipește adesea pe ambalajele șamponului. Și mai există și elastină, miozină, fibrină și colagen. Colagenul din țesuturi este cel mai mult, aproximativ 70%. El este responsabil pentru densitatea și rezistența lor.

Se pare că, datorită colagenului, avem oase puternice și articulații mobile, vasele de sânge trec corect sângele, iar ochii noștri văd bine. Atunci când există suficient colagen, suntem sănătoși și arătăm tineri. Pielea, de exemplu, este formată din 75% colagen și 5% elastină. Împreună, ele o fac să fie în formă și elastică.

De unde provine colagenul și cum să înțelegem că nu este suficient?

Organismul produce singur colagenul din aminoacizi, cu participarea vitaminelor și mineralelor. Aminoacizii sunt produsul final al descompunerii proteinelor pe care le obținem din alimente. Și există un proces de sinteză a colagenului direct în țesuturi, în cazul pielii, de exemplu, în dermă.

CITEȘTE ȘI:
Cum să-ți cureți porii pielii acasă cu ce găsești în bucătărie

Odată cu vârsta, organismul produce din ce în ce mai puțin colagen și, la un moment dat, se pare că îl cheltuim mai repede decât îl refacem. Începând cu vârsta de aproximativ 25 de ani, se pierde 1% din colagen pe an, iar femeile pierd până la 30% din tot colagenul în primii cinci ani de la menopauză. Aceste date sunt furnizate de dermatologul și cercetătorul Whitney Bowie.

Deficitul de colagen apare treptat. Pielea își pierde treptat elasticitatea și devine uscată, apar ridurile, venele de păianjen, vederea se deteriorează, articulațiile încep să se prăbușească treptat și să doară. Nu poți opri procesul, dar poți și ar trebui să ții cont de această caracteristică a organismului, să îți salvezi colagenul și să te ajuți să produci unul nou.

Cum să încetinești pierderea colagenului și să îți ajuți organismul să îl producă

Dușmanii noștri sunt timpul, obiceiurile proaste și ecologia proastă. Pierderea colagenului, potrivit portalului medical WebMd, este accelerată de radiațiile ultraviolete, de o dietă dezechilibrată și de substanțele toxice – fumul de țigară, aerul murdar.

De ce colagenul este important pentru femei

Soarele “ia” o cantitate mare de colagen din piele, așa că iubitorii de soare sunt sfătuiți să folosească creme de protecție solară cu un indice SPF ridicat.

Colagenul se pierde mai repede dacă:

CITEȘTE ȘI:
Foliculită: Cauze, simptome, diagnostic și tratament
  • locuiți într-un oraș mare cu aer poluat,
  • faceți plajă la soare sau într-un solar,
  • nu vă protejați pielea cu protecție solară (SPF 30 sau mai mare)
  • fumezi sau te expui pe termen lung la fumul de țigară
  • suferiți de malnutriție proteică,
  • vă răsfățați cu dulciuri.

Este puțin probabil ca crema și alte produse de îngrijire a pielii cu colagen să crească conținutul de colagen din piele. Corpul nostru nu știe cum să ia colagen gata preparat și să-l atașeze imediat acolo unde este nevoie. El știe doar cum să facă de la zero din propriul său material de construcție convenabil.

Se pare că, indiferent de ceea ce aplicați pe piele, aceasta va aștepta ca o cărămidă – aminoacizii, și o soluție – vitaminele D, C și alte substanțe necesare să fie livrate pe șantier, adică în dermă. Prin urmare, este mai bine să preferați o cremă hidratantă cu SPF 30+ decât o cremă cu colagen. Aceasta va ajuta la protejarea pielii de soare și, astfel, va păstra colagenul pe care îl are deja.

Consumul unei cantități suficiente de proteine animale și vegetale este o modalitate bună de a ajuta organismul să sintetizeze colagenul. Proteinele din alimente sunt descompuse în aminoacizi, iar aceștia sunt necesari în construcție.

CITEȘTE ȘI:
Uleiul de marula: Beneficii pentru păr și piele, utilizări și precauții

OMS recomandă consumul a 0,83 de grame de proteine pe zi pe kilogram de greutate corporală pentru cei care nu fac multă mișcare. Și 1 gram de proteine dacă persoana se mișcă suficient în timpul zilei. Dacă proteinele nu sunt consumate, de exemplu, din cauza restricțiilor dietetice, le puteți înlocui parțial cu proteine.

Ce să mănânci pentru a obține suficient colagen

De ce colagenul este important pentru femei

Echilibrează-ți meniul pentru a susține producția de colagen a organismului tău

Colagenul este derivat din aminoacizi numiți glicină, lizină, prolină și arginină. În acest proces sunt implicate și alte substanțe, cum ar fi vitamina C, zinc și cupru.

Pentru ca organismul să aibă din ce să producă colagen, este nevoie de alimente cu acești aminoacizi, vitamine și minerale.

Lizina se găsește în pește, carne, produse lactate, leguminoase. Cel mai mult se găsește în curcan, carne de vită, file de calamar, somon, somon roz, brânză tare. Iar cele mai bune surse vegetale de lizină sunt soia, lintea, năutul, avocado, pătrunjelul, migdalele și caju.

Arginina și glicina se găsesc în carnea de curcan și de pui, în carnea de vită și în somonul roz. Și, de asemenea – în nuci (migdale, alune, cedru, nuci, alune de pădure) și leguminoase: mac, mazăre, linte, soia.

CITEȘTE ȘI:
7 măști cu ulei de măsline care îți vor face sprâncenele cu adevărat frumoase

Prolina este, de asemenea, cea mai abundentă în alimentele bogate în proteine – carne, pește și produse lactate. De exemplu, se consumă în carnea de vită și de miel, în fructele de mare precum racii, calamarii, creveții, stridiile.

Vitamina C se găsește în legume și fructe: citrice, căpșuni, roșii, ardei roșii, varză, broccoli, frunze verzi, coriandru.

Zincul se găsește în carnea de pui, carnea roșie, fasole și năut, arahide și micul dejun cu cereale integrale.

Cuprul se găsește în ficat, rinichi, crustacee, nuci, fasole, spanac și busuioc.

Puncte cheie despre colagen

Colagenul este o proteină care este responsabilă pentru rezistența tuturor țesuturilor din organism. Indiferent de țesutul pe care îl luați – o articulație, un mușchi sau pielea, acesta va fi acolo mai mult de jumătate. Colagenul pe care organismul îl produce singur.

Pentru producerea colagenului, avem nevoie de aminoacizi, oligoelemente și de protecție împotriva factorilor nocivi care îl distrug mai repede decât îl poate produce organismul.

Cremele cu colagen nu ajută, dar o face o alimentație variată și sănătoasă. Aveți nevoie de alimente bogate în proteine, animale sau vegetale. Și, de asemenea – vitaminele C și D, oligoelementele cupru și zinc. Acestea se găsesc în carnea roșie, curcan, pește, leguminoase, nuci, produse lactate, fructe și legume.

CITEȘTE ȘI:
Cum să faci gheață cosmetică și de ce este utilă?

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete