3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

De ce ne îngrășăm la sfârșitul toamnei și iarna? Răspunsul este mai complicat decât credeți.

Trebuie să citești asta...

Sfârșitul toamnei și iarna sunt cele mai grele perioade pentru organism. Fără soare, frig, ploaie alternând cu zăpadă, ger. Apar răcelile și, de foarte multe ori, apar și kilogramele în plus. De ce începem să ne îngrășăm când este frig? Pentru că nu avem nevoie să stocăm grăsime pentru a adormi iarna. Deci, care este scopul?

Răspunsul pare simplu. Vremea de afară nu este favorabilă activității. Suntem prea leneși să ieșim afară intenționat. Suntem mai dispuși să ne petrecem serile în fața televizorului decât în aer liber. Adăugați la asta gustările în timp ce vă uitați la serialul preferat. Suntem mai predispuși să luăm o brioșă. Încercăm să ne încălzim cu ceaiuri pe care le îndulcim generos cu zahăr sau, în cel mai bun caz, cu miere, în speranța că nu vom lua un virus…

Pe lângă păcatele alimentare și lipsa dorinței de a face exerciții fizice, anotimpurile de toamnă și de iarnă în sine au, din păcate, influența lor asupra creșterii în greutate. Toate acestea se datorează mai multor factori:

Deficiența de vitamina D

Capacitatea de sintetizare a vitaminei D în timpul toamnei și iernii este semnificativ redusă. Motivul? Mai multe zile înnorate, mai puține ieșiri în aer liber, ca să nu mai vorbim de faptul că ne îmbrăcăm prea călduros, acoperindu-ne cu grijă împotriva frigului și limitând astfel expunerea pielii noastre la soare. Toate acestea au ca efect reducerea sintezei vitaminelor în corpul nostru.

CITEȘTE ȘI:
Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?
De ce ne îngrășăm la sfârșitul toamnei și iarna? Răspunsul este mai complicat decât credeți.

Vitamina D accelerează arderea grăsimilor. Se crede că acest lucru se datorează reducerii secreției de cortizol, hormonul stresului, responsabil, printre altele, de acumularea de grăsime în jurul burții. Atunci când suntem deficitari în vitamina D, avem o mare dorință de a mânca. Acest lucru se datorează faptului că vitamina D afectează secreția de leptină, hormonul responsabil pentru sațietate.

Deficitul de vitamina D este, de asemenea, asociat cu o secreție crescută de parathormon și calcitriol. Acești hormoni fac ca organismul nostru să stocheze grăsimi în loc să le ardă. Prin urmare, trebuie să ne amintim că trebuie să avem o dietă sănătoasă bogată în vitamina D și că un supliment de vitamina D este pur și simplu necesar în timpul toamnei și iernii.

Niveluri reduse de serotonină

Serotonina este o substanță foarte importantă, responsabilă de starea noastră de spirit și de sistemul digestiv. În zilele înnorate, nivelul de serotonină scade semnificativ. Ca urmare, starea noastră de spirit este, de asemenea, scăzută.

Pentru a o îmbunătăți, deseori, instinctiv, tânjim după dulciuri, deoarece zahărul este esențial pentru producția de serotonină, iar consumul de ciocolată crește de fapt nivelul de serotonină, ceea ce ne îmbunătățește starea de spirit.

Repetarea regulată a acestui mecanism duce, în esență, la un consum prea mare de calorii pe parcursul zilei și la o creștere a acumulării de grăsime corporală.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina B3 niacina: 10 beneficii, utilizări și surse alimentare
De ce ne îngrășăm la sfârșitul toamnei și iarna? Răspunsul este mai complicat decât credeți.

Creșterea nivelului de melatonină

Situația este similară cu melatonina – acest hormon este un derivat al serotoninei și este produs în corpul nostru de către glanda pineală pe timp de noapte. Pe măsură ce serile devin mai lungi, corpul nostru începe să producă un exces de melatonină. Melatonina ne reglează ritmul circadian al somnului, metabolismul carbohidraților din organism și funcția tiroidiană.

Un exces de melatonină provoacă tristețe, somnolență și lipsă de motivație. Melatonina crește, de asemenea, în mod semnificativ pofta de mâncare. Senzația de foame crește atunci când nivelul său este ridicat. Ca urmare, ne dorim mai des să mâncăm ceva.

Ce pot face pentru a preveni acest lucru?

Mai presus de toate, să nu ne fie teamă să fim activi nici în timpul sezonului de toamnă și iarnă. Pe lângă numeroasele beneficii cunoscute, a fi activi toamna și iarna ne stimulează imunitatea și crește secreția de serotonină. Astfel, prin activitatea fizică, putem elimina nu mai puțin de doi factori care influențează creșterea în greutate în această perioadă.

De ce ne îngrășăm la sfârșitul toamnei și iarna? Răspunsul este mai complicat decât credeți.

Să nu uităm să avem o dietă sănătoasă și echilibrată. Este un mit faptul că organismul nostru are nevoie de mai multe calorii toamna și iarna. Nevoile noastre de energie sunt aceleași ca primăvara și vara. Dacă activitatea noastră scade drastic, nevoile noastre energetice sunt și mai mici.

CITEȘTE ȘI:
Fasolea roșie: Beneficii sănătate, nutriție, rețete

Suplimentarea cu vitamina D este un element foarte important pentru a evita efectul acumulării câtorva kilograme în plus nedorite în timpul sezonului rece.

Cum poți lupta împotriva secreției excesive de melatonină? De asemenea, activitatea fizică poate fi de ajutor. Ne va face să dispară toate stările de spirit sumbre.

Verifică-te:

  • Petreceți mult timp afară toamna și iarna?
  • Îți limitezi mișcările în această perioadă?
  • Cât de des te duci după făină și dulciuri?

Citește și aceste articole:

De ce ne îngrășăm la sfârșitul toamnei și iarna? Răspunsul este mai complicat decât credeți.

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

Vă mulțumim că ați citit! Dacă acest articol vi se pare util și interesant, vă rugăm să îl distribuiți pe rețelele de socializare pentru a fi citit și de alții. În acest fel ne ajutați și ne motivați să scriem mai multe articole interesante.

- Advertisement -

Ultimele rețete