Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul

De ce nu slăbești când ții dietă? Care este motivul?

Ești și tu in situația in care te întrebi de ce nu slăbești când ții dietă? Pierderea în greutate nu înseamnă doar ceea ce mănânci și exerciții fizice. Este, de asemenea, despre mentalitatea ta și alți factori externi. Aflați cele 5 motive pentru care oamenii eșuează adesea în diete și cum le puteți evita.

Să slăbești nu este întotdeauna atât de ușor pe cât pare. Potrivit Centrelor pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), în timp ce aproximativ 17% dintre oamenii adulți din SUA țin dietă în orice zi, 42,4% dintre adulții americani sunt încă clasificați ca fiind obezi.

Cu toate acestea, motivele pentru care nu reușiți să țineți o dietă nu sunt întotdeauna la fel de evidente ca și cum v-ați răsfăța cu prea multe mese de excepție sau ați sări peste sala de sport.

Motive pentru care nu slăbești atunci când ții dietă

Citeste mai departe pentru a descoperi de ce spun experții că dieta ta ar putea să dea greș. Și dacă ești gata să slăbești o dată pentru totdeauna, verifică aceste 5 sfaturi subestimate de slăbit care chiar funcționează.

1. Mănânci prea multă mâncare

De ce nu slăbești când țin dietă? Care este motivul?
Bărbat care mănâncă fructe – Shutterstock

Chiar dacă dieta ta pare echilibrată din punct de vedere nutrițional, dacă încă consumi prea multe calorii din alimente sănătoase, poți vedea că progresul tău de pierdere în greutate se stabilizează – sau poți chiar să vezi că cifrele de pe cântar cresc.

CITEȘTE ȘI:
6 Moduri în care bananele topesc grăsimea din burtă, potrivit dieteticienilor

„Indiferent dacă mănânci 100 de calorii din legume sau 100 de calorii din dulciuri, din punct de vedere al greutății, tot 100 de calorii mănânci”, spune Christen Cupples Cooper, Ed.D., RD, director fondator și președinte al catedrei de nutriție și dietetică de la Pace University.

Asta nu înseamnă că toate alimentele sunt create la fel când vine vorba de sănătatea ta. În ceea ce privește nutriția, legumele, cu vitaminele, mineralele și fibrele lor, depășesc cu mult bomboanele, care sunt practic doar zahăr și substanțe chimice. Acesta este un motiv de ce nu slăbești când ții dietă

2. Nu mănânci suficiente proteine

Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul
Femeie care mănâncă paste – Shutterstock

De ce nu slăbești când ții dietă? Frustrant, nu? Ei bine, dacă mănânci mereu aceleași alimente sărace în calorii și bogate în carbohidrați, în speranța de a pierde câteva kilograme, s-ar putea să-ți faci un deserviciu.

A mânca prea puține proteine pentru a menține organismul în stare bună de sănătate poate frâna pierderea în greutate.

Adăugarea de proteine și modificarea puțin a dietei (adăugând unele alimente necunoscute care conțin diferite tipuri de nutrienți), poate ajuta la demararea pierderii în greutate.

3. Nu mănânci suficiente fibre

Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul
Bărbat care mănâncă cereale la micul dejun cu conținut ridicat de fibre- Shutterstock

Daca încă te întrebi de ce nu slăbești când ții dietă, dacă încerci, dar nu reușești să slăbești cu dieta ta, adăugarea de alimente bogate în fibre la planul tău de alimentație poate fi cheia pentru a sparge acel platou.

CITEȘTE ȘI:
Cod la cuptor cu cartofi și piure de mazăre

Atunci când încerci să slăbești, este esențial să mănânci multe fructe, legume și alimente cerealiere la toate mesele, deoarece acestea nu numai că sunt bogate în nutrienți, pline de vitamine și minerale esențiale.

Fibrele te ajută să te simți sătul și, prin urmare, este mai puțin probabil să iei gustări de dulciuri bogate în calorii între și după mese. Asta se întâmplă datorită conținutului lor de fibre și apă.

În fapt, un studiu din 2019 publicat în The Journal of Nutrition a constatat că aportul de fibre alimentare a fost asociat în mod semnificativ atât cu pierderea în greutate, cât și cu aderența continuă la o dietă hipocalorică în rândul subiecților adulți supraponderali și obezi din cadrul studiului.

4. Ai o sănătate intestinală precară

Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul
Ai o sănătate intestinală precară – Shutterstock

Un dezechilibru în cadrul bacteriilor intestinale ar putea avea repercusiuni serioase atunci când vine vorba de succesul dvs. de pierdere în greutate.

Microbiomul joacă un rol în procesul slăbire. Dacă cineva are o mulțime de bacterii rele [în intestin], digestia proteinelor și a grăsimilor poate fi afectată.

Dezechilibrele microbiene pot afecta, de asemenea, hormonii care cresc foamea, spune un studiu din 2020 publicat în Preventive Nutrition and Food Science, care a constatat că schimbările bacteriene care modifică peptidele din intestin pot crește foamea.

CITEȘTE ȘI:
Tămâia: beneficii sănătate, recomandări, contraindicații

Un dezechilibru în bacteriile intestinale ar putea avea repercusiuni serioase atunci când vine vorba de succesul tău privind slăbitul.

5. Te oprești din dietă imediat ce ai slăbit

Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul
Paste pizza carbohidrați

În timp ce atingerea obiectivului de slăbit poate fi un sentiment minunat, dacă nu mai acordați atenție consumului de alimente și obiceiurilor de exerciții fizice imediat ce ați slăbit, veți vedea că acele kilograme vor reveni.

În loc să te gândești la dieta ta ca la o soluție pe termen scurt, gândește-te la ea ca la o schimbare permanentă a vieții tale, și în bine.

Dacă nu vezi o schimbare a obiceiurilor alimentare ca pe una permanentă, vei face inevitabil ca kilogramele să revină. Te îngrași din nou și, de multe ori, chiar mai mult. Singura modalitate de a reuși este să oprești acest ciclu.

Puteți citi de asemenea:

Concluzii

Rezultatele slăbitului se văd in timp după săptămâni de dietă, alimentație sănătoasă și exerciții fizice. Fii disciplinat și răbdător cu tine! Fa din alimentația sănătoasă si fitness un obicei permanent.

CITEȘTE ȘI:
20 Combinații de alimente care te ajută să slăbești

Corpul fiecărei persoane este unic și ritmul în care pierdeți în greutate poate fi diferit de cel al altei persoane. Rămâi consecvent și amintește-ti de numeroasele beneficii ale atingerii și menținerii unei greutăți sănătoase, astfel încât să rămâi motivat pe toată durata călătoriei tale.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

A fost util articolul Ții dietă și totuși nu slăbești? Acesta ar putea fi motivul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături