12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

De ce sa faci exercitii aerobice? Top 13 beneficii

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

De cate exercitii aerobice aveti nevoie?

Tipurile de exercitii aerobice ca orice activitate, va face sangele sa circule si sa lucreze grupele mari de muschi. Sunt cunoscute si sub numele de activitate cardiovasculara. Exemplele de exercitii aerobice includ:

13 Beneficii ale exercitiilor aerobice

Imbunatatestc sanatatea cardiovasculara

Exercitiile aerobice sunt recomandate de de catre majoritatea medicilor persoanelor care sufera de boli de inima sau sunt expuse riscului de a suferi de boli de inima. Asta pentru ca exercitiile fizice va intaresc inima si o ajuta sa pompeze mai eficient sangele in tot corpul.

Exercitiile cardiovasculare pot ajuta, de asemenea, la scaderea tensiunii arteriale si la mentinerea arterelor libere prin cresterea colesterolului “bun” cu lipoproteine cu densitate mare (HDL) si scaderea nivelului de colesterol “rau” cu lipoproteine cu densitate mica (LDL) din sange.

Daca doriti in mod special sa reduceti tensiunea arteriala si colesterolul, incercati sa faceti 40 de minute de exercitii aerobice de intensitate moderata pana la intensitate viguroasa de 3 pana la 4 ori pe saptamana.

Exercitiile cardiovasculare scad tensiunea arteriala

Exercitiile cardiovasculare te pot ajuta sa gestionezi simptomele tensiunii arteriale ridicate. Asta pentru ca exercitiile fizice pot ajuta la scaderea tensiunii arteriale. Iata si alte modalitati de a reduce tensiunea arteriala fara medicamente.

CITEȘTE ȘI:
6 Moduri în care bananele topesc grăsimea din burtă, potrivit dieteticienilor

Ajuta la reglarea zaharului din sange

Activitatea fizica regulata ajuta la reglarea nivelurilor de insulina si la scaderea zaharului din sange, mentinand in acelasi timp greutatea corporala sub control. Intr-un studiu efectuat pe persoane cu diabet de tip 2, cercetatorii au descoperit ca orice forma de miscare, fie ea aeroba sau anaeroba, poate avea aceste efecte.

Exercitii aerobice pe bicicleta
De ce sa faci exercitii aerobice? Top 13 beneficii

Exercitiile aerobice reduc simptomele astmului

Exercitiile aerobice pot ajuta persoanele cu astm sa diminueze atat frecventa, cat si severitatea atacurilor de astm. Cu toate acestea, ar trebui sa discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a incepe o noua rutina de exercitii fizice daca aveti astm. Acestia va pot recomanda activitati specifice sau precautii pentru a va ajuta sa va mentineti in siguranta in timp ce faceti exercitii fizice.

Facand exercitii aerobice reduci durerea cronica

Daca suferiti de dureri cronice de spate, exercitiile cardiovasculare – in special activitatile cu impact redus, cum ar fi inotul sau aqua aerobicul – va pot ajutaTrusted Source sa va recapatati functia musculara si rezistenta. Exercitiile fizice va pot ajuta, de asemenea, sa pierdeti in greutate, ceea ce poate reduce si mai mult durerile cronice de spate.

Imbunatatesc calitatea somnului

Daca aveti probleme cu somnul noaptea, incercati exercitii cardiovasculare in timpul orelor de veghe. Un studiu efectuat pe persoane cu probleme cronice de somn a aratat ca un program regulat de exercitii fizice combinat cu educatia privind igiena somnului este un tratament eficient pentru insomnie.

CITEȘTE ȘI:
6 Uleiuri esențiale pentru disfuncția erectilă

Participantii s-au angajat in activitati aerobice timp de 16 saptamani si apoi au completat chestionare despre somnul si starea lor generala de spirit. Grupul care a participat la activitate a raportat o mai buna calitate si durata a somnului, precum si imbunatatiri in ceea ce priveste starea de veghe si vitalitatea lor in timpul zilei.

Cu toate acestea, efectuarea de exercitii fizice prea aproape de ora de culcare poate face mai dificil somnul. Incercati sa va terminati antrenamentul cu cel putin doua ore inainte de culcare.

Regleaza greutatea corporala

Este posibil sa fi auzit ca dieta si exercitiile fizice sunt elementele de baza pentru pierderea in greutate. Dar exercitiile aerobice singure pot detine puterea de a va ajuta sa pierdeti in greutate si sa o mentineti.

Intr-un studiuSursa de incredere, cercetatorii au cerut participantilor supraponderali sa isi pastreze aceeasi dieta, dar sa se angajeze in sesiuni de exercitii fizice care sa arda fie 400, fie 600 de calorii, de 5 ori pe saptamana, timp de 10 luni.

Rezultatele au aratat o pierdere semnificativa in greutate, intre 4,3 si 5,7 la suta din greutatea initiala, atat pentru barbati, cat si pentru femei. Majoritatea participantilor au mers pe jos sau au alergat pe benzi de alergare in majoritatea sesiunilor de exercitii. Daca nu aveti acces la o banda de alergare, incercati sa faceti cateva plimbari sau alergari rapide pe zi, cum ar fi in timpul pauzei de pranz sau inainte de cina.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile exercițiilor Dead Bug

In functie de greutatea si viteza dumneavoastra, este posibil sa aveti nevoie sa mergeti sau sa alergati pana la 5 km pentru a arde intre 400 si 600 de calorii. Reducerea caloriilor in plus fata de exercitiile aerobice poate reduce cantitatea de exercitii necesare pentru a pierde aceeasi cantitate de greutate.

Exercitii aerobice in piscina
De ce sa faci exercitii aerobice? Top 13 beneficii

Intareste sistemul imunitar

Cercetatorii de la Pennsylvania State University au examinat femeile active si sedentare si impactul exercitiilor fizice asupra sistemului lor imunitar.

Tuturor femeilor li s-a luat sange inainte, dupa si la diferite intervale de timp in zilele si saptamanile de dupa aceste sesiuni de exercitii fizice.

Rezultatele au aratat ca exercitiile aerobice regulate si moderate cresc anumiti anticorpi din sange, numiti imunoglobuline. Acest lucru intareste in cele din urma sistemul imunitar. Grupul de femei sedentare nu a inregistrat nicio imbunatatire a functiei sistemului imunitar, iar nivelul lor de cortizol a fost mult mai ridicat decat cel din grupurile active.

Imbunatatesc puterea de gandire si atentie creierului

Știati ca creierul incepe sa piarda tesut dupa ce ajungeti la varsta de 30 de ani? Oamenii de stiinta au descoperit ca exercitiile aerobice pot incetini aceasta pierdere si pot imbunatati performanta cognitiva.

Pentru a testa aceasta teorie, 55 de adulti mai in varsta au prezentat scanari de imagistica prin rezonanta magnetica (RMN) pentru evaluare. Participantii au fost apoi examinati pentru a le evalua starea de sanatate, inclusiv conditia fizica aerobica. Adultii care erau cei mai in forma au prezentat mai putine reduceri in zonele frontale, parietale si temporale ale creierului. In general, tesutul lor cerebral era mai robust.

CITEȘTE ȘI:
Cât trebuie să mergi pe jos să pierzi in greutate

Ce inseamna acest lucru pentru dumneavoastra? Exercitiile aerobice fac bine corpului si creierului.

Exercitiile aerobice stimuleaza starea de spirit

Miscarea corpului va poate imbunatati si starea de spirit. Intr-un studiu efectuat pe persoane cu depresie, participantii au mers pe o banda de alergare facand intervale timp de 30 de minute pe sesiune. Dupa 10 zile, au fost rugati sa raporteze orice schimbari in starea lor de spirit.

Toti participantii au raportat o reducere semnificativa a simptomelor de depresie. Aceste rezultate sugereaza ca angajarea in exercitii fizice, chiar si pentru o perioada scurta de timp, poate avea un impact mare asupra starii de spirit.

Nu trebuie sa asteptati aproape doua saptamani pentru a vedea imbunatatiri. Rezultatele studiului au relevat faptul ca si o singura sesiune de exercitii fizice poate fi suficienta pentru a va da un impuls.

Reduc riscul de caderi

Una din trei persoane de peste 65 de ani cade in fiecare an. Caderile pot duce la oase rupte si pot crea potential leziuni sau dizabilitati pe viata. Exercitiile fizice pot ajuta la reducerea riscului de cazaturi. Și daca sunteti ingrijorat ca sunteti prea batran pentru a incepe sa faceti exercitii fizice, nu fiti. Aveti multe de castigat.

Rezultatele unui studiu efectuat pe femei cu varste cuprinse intre 72 si 87 de ani au aratat ca dansul aerobic, de exemplu, poate reduce riscul de cadere prin promovarea unui echilibru si a unei agilitati mai bune. Femeile au facut exercitii timp de o ora, de 3 ori pe saptamana, timp de 12 saptamani in total. Sesiunile de dans au inclus o multime de miscari de ghemuire, echilibrul picioarelor si alte sarcini motrice grosiere de baza.

CITEȘTE ȘI:
Cum îți îmbunătățești rezistența corporală: Exerciții și nutriție

La finalul studiului, femeile din grupul de control au avut performante semnificativ mai bune la sarcini precum statul intr-un picior cu ochii inchisi. De asemenea, ele aveau o forta de prindere si o intindere mai buna, toate acestea fiind forte fizice importante care pot proteja corpul de caderi.

Asigurati-va ca discutati cu medicul dumneavoastra inainte de a incepe o noua rutina de antrenament si incepeti incet. Salile de fitness pot fi o modalitate excelenta de a face exercitii fizice in siguranta. Instructorul va poate spune daca faceti miscarile corect si va poate oferi, de asemenea, modificari, daca este necesar, pentru a reduce riscul de accidentare.

Flotari in sala de fitness
De ce sa faci exercitii aerobice? Top 13 beneficii

Sigure pentru majoritatea persoanelor, inclusiv pentru copii

Exercitiile cardiovasculare sunt recomandate pentru majoritatea grupurilor de persoane, chiar si pentru cei mai in varsta sau care au afectiuni cronice de sanatate. Cheia este sa lucrati cu medicul dumneavoastra pentru a gasi ceea ce functioneaza cel mai bine pentru dumneavoastra si este sigur in situatia dumneavoastra particulara.

Chiar si copiii ar trebui sa faca exercitii aerobice regulate. De fapt, recomandarile pentru copii sunt usor mai mari decat pentru adulti. Incercati sa va puneti copilul in miscare cel putin 60 de minute sau mai mult in fiecare zi. Activitatile moderate sunt bune, dar copiii ar trebui sa intre in zona viguroasa cel putin trei zile pe saptamana.

CITEȘTE ȘI:
Ce este extractul din frunze de măslin? Beneficii și dozaj

Cate exercitii aerobice ar trebui sa facem pe saptamana pentru a pierde in greutate?

Datorita studiilor efectuate in ultimele decenii si a experientei practice a sportivilor profesionisti, avem o idee destul de buna despre cum ar trebui sa abordam exercitiile aerobice intr-o saptamana. Pentru a pierde in greutate. Pentru a fi clar, exercitiile aerobice nu sunt “Sfantul Graal” al pierderii in greutate. În ciuda accesului modern in masa la informatii gratuite, majoritatea oamenilor inca identifica conceptual pierderea in greutate cu exercitiile aerobice fara sfarsit.

Exercitiul cardio poate fi cel mult unul dintre instrumentele folosite (cu moderatie) pentru pierderea in greutate. Nu cea principala si cu siguranta nu este necesara sau esentiala. În general, exercitiile aerobice trebuie facute cu moderatie. Sedentarismul, dupa cum stim, este plafonul inferior pentru foarte putine exercitii cardio.

Dar la ce punct este cardio excesiv? Dincolo de ce nivel devine inutila sau chiar periculoasa? Aceasta este exact intrebarea la care o echipa internationala de cercetatori a incercat sa raspunda intr-un studiu privind limitele benefice ale exercitiilor fizice , publicat in 2015 in Journal of the American College of Cardiology. Constatarile au aratat ca, pentru majoritatea populatiei sanatoase si active din punct de vedere recreativ, urmatoarele recomandari pot fi luate ca ghid.

Daca obiectivul tau este sa arati (si sa te simti) mai bine, prea mult cardio nu este intotdeauna cel mai bun. Bazarea exclusiva pe exercitiile aerobice nu garanteaza pierderea in greutate. De fapt, o dieta care asigura un echilibru energetic negativ (in care consumam mai putine calorii decat mancam) este necesara si esentiala.

CITEȘTE ȘI:
Curmalele pentru diabet: Beneficii și efecte secundare

Exercitiile aerobice (sau orice alt tip de exercitii fizice) reprezinta doar un ajutor suplimentar (pe langa dieta) pentru a crea un deficit caloric.

Exercitii aerobice la indemana si accesibile

Nu aveti nevoie de echipamente sofisticate sau de un abonament la o sala de sport pentru a va antrena. A face exercitii zilnice poate fi la fel de simplu ca o plimbare prin cartier sau o alergare cu un prieten pe un traseu local.

Alergare in aer liber
De ce sa faci exercitii aerobice? Top 13 beneficii

Modalitati de a face exercitii aerobice gratuite sau ieftine:

Verificati la scolile locale sau centrele comunitare pentru orele de functionare a piscinelor. Multe dintre ele ofera intrare gratuita pentru rezidenti sau au preturi destul mici. Unele centre ofera chiar si cursuri de fitness gratuite sau ieftine pentru publicul larg.

Navigati online pentru a gasi antrenamente gratuite pe site-uri precum YouTube. Fitness Blender, Yoga with Adriene si Blogilates sunt canale populare.

Verificati la angajatorul dvs. despre reduceri sau abonamente gratuite la salile de sport din zona.

A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete