3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Deficitul de magneziu la femei. Cum le afectează sănătatea și starea de spirit

Trebuie să citești asta...

Folosirea alimentelor cu magneziu este deosebit de importantă pentru femei – lipsa acestui mineral afectează negativ starea sistemului cardiovascular, a pielii, a mușchilor, a creierului și poate fi asociată și cu un risc crescut de osteoporoză (mai ales după menopauză).

Discutam in articolul următor despre deficitul de magneziu la femei si cum le afectează pe acestea sănătatea și starea de spirit

Deficitul de magneziu la femei. Cum le afectează sănătatea și starea de spiritstarea de spirit? ” class=”wp-image-18015″/>
Deficitul de magneziu la femei. Cum le afectează sănătatea și starea de spirit?

Deficitul cronic de magneziu în dieta zilnică este un fenomen destul de frecvent. Statisticile arată că doar 25-30% dintre oameni consumă suficient de acest mineral. Cu toate acestea, magneziul este unul dintre cei mai importanți electroliți din organism și al doilea mineral ca mărime din organism.

Magneziul în corpul femeilor

Magneziul este un mineral esențial pentru buna funcționare a organismului. Acesta joacă un rol esențial în utilizarea glucozei, activează producția de proteine (inclusiv colagenul), reglează sistemul nervos central și creierul și ajută la menținerea unor niveluri normale de colesterol.

În total, magneziul este implicat în peste 300 de procese fiziologice diferite – inclusiv, promovează reînnoirea țesutului osos și previne pierderea acestuia (o condiție care provoacă apariția osteoporozei la femei după împlinirea vârstei de 50 de ani).

Experții atrag atenția că deficitul de magneziu se poate exprima prin perturbarea sistemului nervos – provocând tulburări de somn și iritabilitate. De fapt, o carență este asociată cu o lipsă de energie în celule – ceea ce provoacă hiperexcitabilitate și epuizează organismul.

CITEȘTE ȘI:
Chipsurile de varză Kale: beneficii pentru sănătate

Legătura magneziului cu activitatea inimii

Magneziul și alți electroliți (potasiu, calciu etc.) sunt necesari pentru ca organismul să transmită impulsurile nervoase, contracția musculară și să regleze nivelul pH-ului din sânge – ceea ce afectează atât activitatea inimii, cât și a întregului sistem vascular al organismului.

Lipsa magneziului duce la slăbirea mușchilor și la pierderea elasticității vasculare. Se știe2 că concentrația acestui mineral în miocardul celor care au murit din cauza bolilor cardiovasculare este de două ori mai mică decât la pacienții cu decese din alte cauze.

Printre altele, deficitul de magneziu din alimentație poate fi asociat cu accelerarea procesului de îmbătrânire a fibroblastelor, încetinirea sintezei fibrelor de colagen și elastină și deteriorarea caracteristicilor mecanice ale țesuturilor – atât ale inimii și ale altor organe interne, cât și ale pielii.

Cum afectează magneziul starea de spirit?

Importanța magneziului pentru femeile după 50 de ani

S-a descoperit că simptomele deficitului de magneziu sunt similare cu cele ale menopauzei – bufeuri și transpirații nocturne, senzație de presiune în cap și în corp, dureri musculare și articulare, parestezii, dureri de cap, amețeli și leșinuri, dificultăți de respirație, pierderea sensibilității la nivelul picioarelor și al mâinilor …

La împlinirea vârstei de 45-50 de ani, aceste afecțiuni se pot suprapune – agravând starea de sănătate precară și provocând riscuri suplimentare pentru sistemul cardiovascular și sistemul osos (reamintim din nou că lipsa magneziului afectează absorbția calciului).

CITEȘTE ȘI:
Arahidele, calorii nutriție și beneficii pentru sănătate

Citește si: Ce sunt grăsimile trans? Riscuri pentru sănătate

Ce alimente conțin magneziu?

Alimente cu continut de magneziu
Alimente cu conținut de magneziu

Deficitul de magneziu în alimentația zilnică este o problemă despre care se vorbește încă din anii 1950. În 1995, Organizația Mondială a Sănătății a recunoscut că lipsa magneziului reprezintă un risc semnificativ pentru sănătate, afirmând că, de la începutul secolului XX, utilizarea acestui mineral a scăzut de peste două ori.

Se crede că nu mai mult de un sfert din populație primește zilnic cantitatea necesară de mineral din dieta zilnică. O dietă tipică ce conține carne, cartofi și produse din grâu (pâine, paste, produse de patiserie) nu acoperă valoarea zilnică.

În ciuda faptului că multe alimente sunt bogate în magneziu, dieta orășeanului tipic rareori conține suficient de multe dintre acestea. Pentru a evita carențele unui mineral important, asigurați-vă că consumați suficient din următoarele alimente bogate în magneziu:

Concluzie

Deficitul de magneziu din alimentație este una dintre cele mai frecvente tulburări alimentare. Cu toate acestea, lipsa acestui mineral este extrem de dăunătoare pentru organism – mai ales pentru femeile după vârsta de 50 de ani. Consecințele sunt perturbarea sistemului vascular, slăbirea oaselor și o stare de spirit constant proastă.

Surse:

  1. 7 semne și simptome ale deficienței de magneziu, sursa
  2. The effect of magnesium deficiency on the female reproductive system. Kuznetsova I.V., link
  3. The role of magnesium in a woman’s life, link
  4. WHO: Calcium and Magnesium in Drinking-water Public health significance, pdf
CITEȘTE ȘI:
12 cele mai bune tipuri de făină fără gluten pe care trebuie sa le incerci
Arată mai multe +
{{ content }}

A fost util articolul Deficitul de magneziu la femei. Cum le afectează sănătatea și starea de spirit? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete