Detoxifierea ficatului în 6 pași simpli

Curățarea și detoxifierea ficatului ar putea fi cheia unei bune sănătăți. Aflați cum să vă susțineți ficatul într-un mod sănătos in 6 pași simpli.

Capacitatea organismului unei persoane de a elimina și expulza otrăvurile determină sănătatea și bunăstarea acesteia. Cele mai multe persoane au nevoie urgentă de o detoxifiere majoră din cauza expunerii la poluanții din mediul înconjurător, la produsele otrăvitoare de îngrijire corporală și la mesele procesate. Detoxifierea ficatului cu o cură este o abordare excelentă pentru a face acest lucru.

Ficatul este unul dintre mecanismele primare prin care organismul elimină otrăvurile. În realitate, ficatul este unul dintre principalele organe ale corpului care funcționează cel mai intens. Acesta muncește din greu pentru a ne curăța sângele, pentru a crea bila necesară pentru digestia grăsimilor, pentru a degrada hormonii și pentru a stoca vitamine, minerale și fier importante.

Atunci când funcția ficatului nostru este afectată, nu suntem în măsură să digerăm eficient mesele, în special grăsimile. De aceea, este esențial să evităm ficatul gras și să urmăm o dietă pentru detoxifierea ficatului pentru a elimina toxinele din organism.

10 lucruri despre ficat
10 Lucruri despre ficat

Care sunt funcțiile pe care le îndeplinește ficatul?

Printre activitățile vitale ale ficatului se numără:

  • Nutrienții ingerați de intestine sunt procesați astfel încât să poată fi absorbiți mai eficient.
  • Gestionarea compoziției sângelui pentru a obține un echilibru între proteine, grăsimi și zahăr
  • Eliminarea celulelor roșii învechite din sânge
  • Fabricarea moleculelor vitale care ajută la coagularea sângelui
  • Descompunerea și metabolizarea alcoolului și a medicamentelor
  • Fabricarea proteinelor și a colesterolului necesare
  • Toxinele, cum ar fi bilirubina, amoniacul și altele, sunt eliminate din circulație.
  • Stocarea mineralelor, a fierului și a vitaminei A

Oamenii de știință înțeleg că ficatul trebuie să fie capabil să funcționeze eficient pentru a avea grijă de organism. Atunci când majoritatea oamenilor se gândesc la bolile hepatice, se gândesc la ciroza cauzată de alcool. Ciroza este o boală medicală semnificativă, dar băutura nu este cauza principală, contrar credinței comune.

Într-adevăr, există o varietate de cauze non-alcoolice care pot contribui la ciroza hepatică și la afectarea ficatului, inclusiv

  • consumul de crustacee crude
  • unele produse farmaceutice (inclusiv paracetamolul)
  • malnutriția pe termen lung
  • consumul de ciuperci sălbatice toxice și expunerea la toxine
  • hepatita B (cronică)
  • Factori de risc

În prezent, suntem expuși la o multitudine de contaminanți de mediu în casele noastre, la locul de muncă și în alimentație. Menținerea unei funcții hepatice excelente este esențială pentru sănătatea și bunăstarea noastră generală.

CITEȘTE ȘI:
Dieta de 1200 de calorii, câtă grăsime trebuie să mănânc pe zi?

Unii dintre factorii de risc pentru o funcție hepatică deficitară sunt enumerați mai jos.

  • deficiența de potasiu
  • abuzul de o cantitate mare de alcool
  • utilizarea de medicamente intravenoase
  • toxine din mediul înconjurător și expunerea la anumite substanțe chimice industriale
  • relații sexuale neprotejate
  • obezitatea și o dietă bogată în grăsimi saturate și alimente procesate
  • piercing-uri pe corp sau tatuaje
  • niveluri ridicate de trigliceride în sânge.
  • medicamente pe bază de prescripție medicală, cum ar fi acetaminofenul
  • infecții cauzate de viruși
  • boli cauzate de autoimunitate
Detoxifierea ficatului în 6 pași simpli
Detoxifierea ficatului în 6 pași simpli

Semne care arată că ficatul dumneavoastră nu funcționează corect

Dacă ați observat în ultima vreme oricare dintre simptomele enumerate mai jos, este posibil să aveți funcția hepatică compromisă. Dacă vă identificați cu unul sau mai mulți dintre factorii de risc enumerați mai sus, este foarte important să examinați aceste simptome studiate.

  • Gaze și balonare
  • Arsuri la stomac și reflux de acid
  • Constipație
  • Piele și/sau ochi de culoare galbenă (un simptom al icterului)
  • Incapacitatea de a pierde kilograme
  • Tensiune arterială prea mare
  • Anxietate, tristețe sau stări de spirit
  • Urină care are o culoare închisă
  • Rozaceea
  • Epuizare cronică
  • Transpirație excesivă
  • Vânătăi ușoare
  • Lipsa poftei de mâncare

Din fericire, prin detoxifierea ficatului vă puteți ajuta ficatul să funcționeze mai bine. Puteți începe să vă simțiți mai bine în câteva de săptămâni, efectuând o curățare completă a ficatului.

Pentru a vă îmbunătăți sănătatea și energia, încercați detoxifierea naturală a ficatului
Pentru a vă îmbunătăți sănătatea și energia, încercați detoxifierea naturală a ficatului

Detoxifierea ficatului

Pentru a vă îmbunătăți sănătatea și energia, încercați această curățare naturală a ficatului:

Scapă de alimentele toxice din dieta ta

Dacă mănânci multe alimente procesate, îți pui în pericol sănătatea ficatului, deoarece aceste alimente luptă în mod fundamental împotriva sănătății ficatului. Uleiurile hidrogenate, zahărul procesat, mâncărurile fast food, sunt toate cunoscute ca fiind dăunătoare pentru corpul tău.

Uleiurile hidrogenate, cunoscute adesea sub numele de „grăsimi trans”, conțin mai multe grăsimi saturate. Pentru a îmbunătăți durata de depozitare, structura chimică a uleiului a fost modificată. Consumul de grăsimi trans crește semnificativ riscul de boli de inimă cu 25% sau mai mult. În plus, se crede că grăsimile trans interferează cu sistemul nostru imunitar și pot induce inflamații în tot corpul.

Nitrații și azotații, care sunt deseori prezenți în mâncărurile gata preparate, în alimentele de tip fast-food, au fost legați de probleme de sănătate semnificative. Acești compuși sunt folosiți pentru a conserva alimentele pentru a le prelungi durata de depozitare, a preveni dezvoltarea microbiană și a păstra culoarea. Înlocuiți imediat aceste mese cu alternative nutritive și prietenoase cu ficatul. Alimentele sănătoase au un gust fantastic și, cu puțină imaginație, puteți oferi familiei dvs. mese sănătoase pentru ficat.

CITEȘTE ȘI:
Ghid despre dietă vegană pentru începători

Pentru a înlocui mezelurile în prânzurile rapide și gustările după școală, prăjiți-vă singuri pieptul de pui și pieptul de curcan organic. Inlocuiți chipsurile și alte gustări procesate cu fructe proaspete, batoane de morcovi, migdale și batoane de granola făcute în casă.

  • Produs
  • Specificații
Caracteristici: produs bioGramaj: 250gfaina de migdale organica este produsa din migdale blansate uscate si macinate si are un gust placut, usor …
Tip produs

În afara unei diete nutritive, este esențial să vă asigurați că enzimele digestive funcționează corect. Deficiențele enzimelor hepatice pot duce, de asemenea, la boli hepatice și pot fi legate de alte tulburări digestive, cum ar fi boala Crohn.

Consumă suc de legume crude pentru detoxifierea ficatului

Ar putea fi dificil să consumi toate legumele proaspete necesare pentru o curățare a ficatului de succes. Puteți dobândi cu ușurință cele 4-5 porții de legume proaspete și organice de care aveți nevoie prin prepararea unui suc de o varietate de legume crude. Chiar și legumele care nu vă plac pot fi deghizate și savurate într-un suc de legume proaspete!

Prepararea sucurilor de legume cu o funcție hepatică slabă oferă avantajul suplimentar de a face ca legumele să fie mai ușor de digerat și mai ușor disponibile pentru absorbție.

Varza, conopida și varza de Bruxelles sunt alegeri excelente pentru curățarea ficatului. În timp ce această combinație poate părea neatrăgătoare, puteți adăuga în amestec alte legume pe care le iubiți, cum ar fi morcovii, castraveții, sfecla și verdețurile.

Toate aceste legume ajută la scăderea nivelului de acid din organism, ceea ce duce la un pH mai echilibrat. Experimentați cu combinațiile de gusturi preferate; se pot adăuga ierburi proaspete, cum ar fi pătrunjel, mentă și altele, pentru a face sucurile mai plăcute.

CITEȘTE ȘI:
Ce este endometrioza 9 Plante care ajută în cazul acestei boli

Încercați sucul de portocale, morcovi și ghimbir, potrivit pentru copii, pentru a stimula funcția hepatică. Conform cercetărilor, morcovii proaspeți, organici, sunt vitali pentru orice curățare a ficatului. În ficat, betacarotenul este transformat în vitamina A, care ajută la eliminarea toxinelor din organism și la reducerea grăsimii din ficat.

Conținutul ridicat de fibre promovează un tract digestiv sănătos și accelerează eliminarea toxinelor din organism. Rădăcina de ghimbir calmează tractul digestiv, reduce gazele intestinale și are substanțe chimice antiinflamatorii puternice. Portocalele proaspete nu numai că oferă o aromă acidă acestui fel de mâncare, dar și o cantitate considerabilă de vitamina C, un plus de vitamina A și vitamina B6.

Consumați o mulțime de alimente bogate în potasiu

Obțineți cei 4.700 mg de potasiu necesari pe zi? Probabil că nu. Mâncărurile bogate în potasiu ajută la scăderea tensiunii arteriale sistolice, a colesterolului și la promovarea unui sistem cardiovascular sănătos, precum și la curățarea ficatului. Dacă ați fost tentat să folosiți suplimente de potasiu, înlocuiți-le cu aceste mese hrănitoare.

Cartofii dulci sunt și ei un fel de cartofi.

În mod surprinzător, banana nu este cea mai bogată în potasiu. Este vorba de cartoful dulce. Un singur cartof dulce mediu oferă aproape 700 de miligrame de potasiu, pe lângă un nivel semnificativ de fibre și betacaroten.

Un cartof dulce conține doar 131 de calorii și este bogat în vitaminele B6, C, D, magneziu și fier. Deși este în mod inerent dulce, zaharurile sunt eliberate lent în circulație către ficat, ceea ce nu duce la creșterea glicemiei.

Sosuri făcute din roșii

Sub formă de sos, piure sau pastă, potasiul și alte elemente benefice din roșii sunt considerabil concentrate. 1 cană de piure de roșii, de exemplu, are 1.065 miligrame de potasiu, în schimb 1 cană de roșii crude conține doar 400 mg. Atunci când cumpărați sos, pastă sau piure de roșii, asigurați-vă că este produs din roșii organice.

CITEȘTE ȘI:
Ce este quercetina, beneficii, doza zilnică, prospect

Pentru a vă face propriul sos de roșii concentrat, tăiați roșiile organice în jumătate și prăjiți-le cu fața în jos într-un cuptor la 200°C timp de 30 de minute, sau până când pielea s-a zbârcit. Scoateți-le din cuptor și lăsați-le deoparte să se răcească. Îndepărtați pielițele și zdrobiți-le ușor într-un robot de bucătărie sau într-un blender. Dacă se dorește, se strecoară pentru a elimina semințele. Se toarnă într-un vas de gătit olandez și se gătește până când se îngroașă, aproximativ 1 până la 2 ore.

Spanac cu frunze verzi și sfeclă roșie

Frunzele de sfeclă roșie sunt bogate în antioxidanți și conțin aproximativ 1.300 mg de potasiu pe cană. Sfecla și frunzele de sfeclă pot fi folosite la rețete de sucuri de legume proaspete, tocate fin și adăugate crude în salate sau pur și simplu sărate ca și alte verdețuri. Sfecla roșie ajută, de asemenea, la curățarea vezicii biliare și la creșterea fluxului biliar.

Spanacul organic proaspăt este simplu de încorporat în dieta dumneavoastră și este bogat în potasiu, cu 840 miligrame pe porție.

Fasole

Potasiul, proteinele și fibrele sunt toate abundente în fasolea albă, fasolea roșie și fasolea de Lima. În rețeta ta preferată de humus, înlocuiește fasolea Garbanzo cu una dintre aceste fasole bogată în potasiu. Se potrivește bine cu morcovii și țelina.

Melasă obținută din maceratul de păstăi negre

Acest sirop delicios, complet natural, oferă 10% din aportul zilnic necesar de potasiu în doar 2 linguri. În afară de potasiu, melasa de păstăi negre conține fier, calciu, mangan și cupru.

CITEȘTE ȘI:
Nuca de cocos 17 beneficii dovedite pentru sănătate

Înlocuiți alți îndulcitori naturali cu melasa blackstrap pentru a o încorpora în dieta dvs. Este excelentă pentru prepararea sosurilor pentru grătar și pentru a acoperi fulgii de ovăz sau porridge de quinoa dimineața. Când se adaugă două lingurițe în cafea, bogăția cafelei este îmbunătățită, în timp ce aroma acidă este redusă.

Suc de banane într-un pahar cu fructe
Suc de banane într-un pahar cu fructe

Banane

În cele din urmă, la smoothie-ul dumneavoastră preferat, adăugați o banană. Cele 470 de miligrame de potasiu ale bananei sunt doar o parte din poveste, în comparație cu celelalte alimente bogate în potasiu de pe lista noastră. Bananele ajută la digestie și ajută la eliminarea toxinelor și a metalelor grele din organism, ambele fiind necesare în timpul unei curățări a ficatului.

Vă rugăm să rețineți că, dacă aveți un nivel ridicat de potasiu în rinichi, trebuie să consumați mese bogate în potasiu cu moderație.

Luați suplimente pentru susținerea ficatului si detoxifierea ficatului

Ciulinul de lapte este cunoscut ca „regele” ierburilor detoxifiante, ceea ce îl face o alegere excelentă pentru o curățare a ficatului. Ciulinul de lapte ajută la eliminarea din ficat a metalelor grele, a medicamentelor eliberate pe bază de rețetă, a contaminanților din mediul înconjurător și a alcoolului.

În plus, ajută la reducerea efectelor nocive ale chimioterapiei și radiațiilor asupra ficatului. Conform cercetărilor, componenta activă silimarină ajută la întărirea pereților celulari ai ficatului, promovând în același timp o regenerare sănătoasă.

Ciulinul de lapte poate fi administrat ca supliment sau ca ceai de detoxifiere a ficatului.

Rădăcina de păpădie

Majoritatea proprietarilor de case disprețuiesc păpădia, care apare în curțile lor în fiecare primăvară. Cu toate acestea, floarea și rădăcina sa sunt bogate în vitamine și minerale.

CITEȘTE ȘI:
Autofagia, ce este si cum să începi reînnoirea corpului

Rădăcina de păpădie are o acțiune diuretică naturală, permițând ficatului să elimine mai eficient toxinele. De asemenea, ajută la întărirea sistemului imunitar, la reglarea nivelului de zahăr din sânge, la ameliorarea arsurilor la stomac și la ameliorarea tulburărilor digestive.

Rădăcina de brusture, membră a aceleiași familii de plante ca și păpădia, poate ajuta la curățarea sistemului dumneavoastră prin curățarea sângelui și, prin urmare, la susținerea funcției hepatice. Rădăcina de păpădie și rădăcina de brusture, la fel ca și ciulinul de lapte, pot fi luate sub formă de suplimente sau ca ceai pentru detoxifierea ficatului.

Turmericul

Turmericul ameliorează durerile articulare, acționează ca un antidepresiv, îmbunătățește digestia, ajută la restabilirea unui echilibru sănătos al zahărului din sânge și promovează țesutul hepatic și metabolismul sănătos.

Turmericul este cercetat în prezent pentru o serie de beneficii pentru sănătate în cazul unor boli și tulburări precum boala Alzheimer, cancerul, depresia, osteoartrita, sănătatea sânilor, sănătatea prostatei și durerile cronice.

  • Produs
  • Specificații
Băutura vegană organică din lapte de cocos și cacao Turmeric Bio Latte este o băutură din lapte de cocos cu pulbere de turmeric, ușor de preparat și …
Tip produs

Suplimente pentru susținerea si detoxifierea ficatului

De asemenea, puteți cumpăra un supliment pentru susținerea ficatului care conține mai multe dintre aceste plante esențiale, inclusiv semințe de ciulin de lapte, rădăcină de păpădie, rădăcină de sfeclă și rădăcină de bupleurum, pentru a ajuta la curățarea ficatului, pentru a promova o funcție hepatică sănătoasă și pentru a acționa ca un antiinflamator.

Consumați ficat sau luați tablete de ficat

Vitaminele A și B, acidul folic, colina, fierul, cuprul, zincul, cromul și CoQ10 sunt abundente în ficatul provenit de la bovine sau pui tineri și sănătoși hrăniți cu iarbă. Una dintre cele mai dense mese cu nutrienți pe care le putem consuma este ficatul.

CITEȘTE ȘI:
Apă detoxifiantă cu mere și scorțișoară pentru accelerarea metabolismului

Rețetă pentru detoxifierea ficatului

Pe lângă alimentele sănătoase și nutrienții enumerați mai sus, vă puteți ajuta ficatul începând cu o cură rapidă de 24 de ore pentru ficat. Mâncați următoarele alimente timp de șapte zile înainte de această scurtă cură:

  • varză kale
  • varză
  • salată verde
  • conopidă broccoli
  • varza de Bruxelles
  • clementine
  • sparanghel
  • sfeclă roșie
  • țelină

Evitați mâncărurile procesate și consumați cu moderație carne organică crescută în aer liber, carbohidrați simpli și gluten. Această pregătire va ajuta la procesul de curățare.

Încercați o băutură de detoxifiere pe parcursul săptămânii, în timp ce vă pregătiți organismul. Vă crește vitalitatea și vă ajută la detoxifierea și curățarea ficatului. Oțetul de cidru de mere, sucul de lămâie, piperul cayenne, scorțișoara și apa sunt toate necesare în această rețetă.

Apoi, în timpul săptămânii de detoxifierea ficatului, încercați această băutură de detoxifiere a ficatului. Această rețetă va fi benefică pentru corpul tău în timp ce se curăță:

Băutura de detoxifiere a ficatului

  • Sucul de afine trebuie diluat cu 3 părți de apă la 1 parte de suc de afine.
  • Într-un infuzor de ceai, combinați 1/4 linguriță de nucșoară și ghimbir, precum și 1/2 linguriță de scorțișoară, și infuzați timp de 20 de minute în apă fierbinte.
  • Se lasă să se răcească la temperatura camerei înainte de servire.
  • Se amestecă cu sucul de la 3 portocale și 3 lămâi. Dacă combinația este prea acră, adăugați îndulcitorul complet natural preferat pentru a o echilibra.
  • Sorbiți pe tot parcursul zilei .

Ar trebui să beți cel puțin 2 litri din această combinație plus 2 litri de apă. Reintroduceți mesele pe care le-ați mâncat în pregătirea pentru curățarea ficatului după o zi de consum al amestecului de suc de afine.

Concluzii

Curățarea și detoxifierea ficatului și a colonului ajută la eliminarea din organism a pesticidelor, medicamentelor, metalelor grele și a produselor secundare ale terapiei împotriva cancerului, ceea ce duce la un ficat sănătos.
Faceți o cură de 24 de ore de curățare a ficatului în mod regulat pentru a vă menține ficatul sănătos de-a lungul timpului.
Mențineți o dietă nutritivă, cu un conținut scăzut de alimente procesate și bogat în legume, leguminoase și cereale integrale, indiferent dacă faceți sau nu o cură de ficat.

Echipa Organics folosește surse de înaltă calitate, inclusiv studii evaluate, pentru a susține informațiile din articolele noastre. Citiți procesul nostru editorial pentru a afla mai multe despre modul în care verificăm informațiile și menținem conținutul nostru exact, fiabil și demn de încredere.
Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!
A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.
Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături