24.5 C
București
sâmbătă, octombrie 1, 2022

Diferența între exercițiile aerobe și cele anaerobe

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Exercițiile aerobice și anaerobice sunt două tipuri diferite de exerciții fizice benefice pentru sănătate

Unora le place să ridice greutăți, iar altora le place să urmeze antrenamentele de spinning. Totul depinde de obiectivul și de gustul fiecăruia. Haideți sa vedem care este diferența între exercițiile aerobe și cele anaerobe.

Putem preciza în primul rând că principala diferență ține de modul în care organismul obține energie. Cu toate acestea, sunt multe alte lucruri de știut despre acest subiect. Descoperă-le continuând să citești!

Diferența între exercițiile aerobe și cele anaerobe
Diferența între exercițiile aerobe și cele anaerobe

Ce sunt exercițiile aerobice?

Mai întâi de toate, vom defini exercițiul aerobic. Practic, acestea sunt cele pe care le efectuăm la intensitate mică sau medie și pentru mai mult de 25 de minute. Organismul are nevoie de mult oxigen pentru a le efectua.

Îmbunătățim sistemul cardiovascular – prin accelerarea circulației sângelui și a respirației – atunci când facem exerciții aerobice. De asemenea, facilităm arderea grăsimilor. Ele sunt deci recomandate dacă intenția este de a pierde în greutate. Alte beneficii includ reducerea stresului, îmbunătățirea stimei de sine și eliminarea toxinelor prin respirație și transpirație.

Exercițiile aerobice cresc în plus rezistență la efort, eliberează endorfine în creier care oferă o senzație plăcută la sfârșitul unui curs sau rutină , cresc absorbția de calciu – și astfel întăresc oasele și articulațiile, reduc colesterolul și tensiunea arterială și protejează inima.

CITEȘTE ȘI:
Cât trebuie să mergi pe jos să pierzi in greutate

Exerciții aerobice sunt împărțite în 3 tipuri în funcție de intensitatea lor: ușoare moderate și puternice. Totul depinde de numărul de bătăi pe minut. Dacă depășim 85% din maximul „permis” de inimă, atunci trecem la exerciții anaerobe.

Câteva exemple de exerciții aerobice sunt alergarea, dansul, boxul, înotul, bicicleta, patinajul sau schi. La fel, acest grup include Crossfit, Zumba și mai multe sporturi de echipă populare precum fotbalul, tenisul, baschetul sau voleiul.

Înainte de a începe o clasă de aerobic, trebuie să vă încălziți mușchii. Acest lucru ajută la prevenirea rănilor și la reducerea durerii de după antrenament.

Diferența între exercițiile aerobe și cele anaerobe
Diferența între exercițiile aerobe și cele anaerobe

Ce sunt exercițiile anaerobe?

Acum este timpul să vorbim despre exercițiile anaerobe. Acestea sunt întotdeauna de intensitate ridicată și de scurtă durată, între 4 și 20 de minute.

Corpul nu are nevoie de oxigen suplimentar atunci când le efectuăm deoarece energia provine apoi, în mare parte, din forța și rezistența musculară / Cu alte cuvinte, din ATP, glucoză și fosfocreatină.

Alegem exercițiile anaerobe pentru a crește masa musculară sau pentru a “marca” mușchii. În plus, ne vom bucura de beneficii cum ar fi prevenirea problemelor de sănătate – boli cardiovasculare, artrită, dureri lombare, printre altele – îmbunătățirea rezistenței și a densității osoase, creșterea metabolismului, modularea corpului și îmbunătățirea aspectului.

CITEȘTE ȘI:
Lapte de cocos: Beneficii, nutriție și rețete

Ca și în cazul exercițiilor aerobice, trebuie să facem o încălzire conștientă și completă a fiecărei grupe de mușchi pe care urmează să lucrăm înainte de a face exerciții anaerobe. De asemenea, la sfârșitul ședinței este necesară stretchingul pentru a evita contracțiile.

De asemenea, este indicat să începeți cu greutăți mici și să creșteți sarcinile în timp. În acest fel, mușchii vor fi tonifiați și vor rămâne “acordați” și nu se vor obișnui cu stimularea repetată.

Exercitiile anaerobe nu sunt recomandate daca vrei sa slabesti, deoarece unul dintre cele mai frecvente efecte este invers, si anume kilogramele in plus. Acest lucru se întâmplă din cauza creșterii masei musculare.

Exercițiul ideal în acest caz este ridicarea greutăților. Exercițiile izometrice, care se execută cu greutatea corpului, sau tabatele, care includ intervale de exerciții de 20 de secunde și pauze de 10 secunde, sunt, de asemenea, anaerobe.

Alegeți cel mai potrivit tip de exercițiu pentru dvs

După cum se poate observa, principalele diferențe dintre exercițiile aerobe și anaerobe se referă la durată, intensitate și, mai ales, la cheltuiala energetică.

Pentru a afla ce tip de exerciții fizice sunt cele mai potrivite pentru starea și obiectivele dumneavoastră, aerobice sau anaerobice, vă recomandăm să consultați un specialist în activitate fizică. Expertul va putea să planifice o rutină adecvată și să vă ghideze prin fiecare dintre exercițiile pe care trebuie să le faceți. Nu mai ezitați și începeți să vă antrenați!

CITEȘTE ȘI:
6 Cele mai bune alimente care topesc grăsimea abdominală

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete