12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Cât de mult ar trebui să mănânce un copil la o masă și ce fel de alimente pentru a avea un meniu sănătos

O nutriție adecvată este esențială pentru o creștere și o dezvoltare sănătoasă. Pentru a-i ajuta pe copii să primească o cantitate corectă de alimente, acesta este un ghid privind Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copii mici pentru o nutriție adecvată.

Cantitatea de informații despre nutriția copiilor mici și numărul de produse legate de nutriție comercializate pentru părinții copiilor mici pot fi copleșitoare. Pe lângă asta, părinții și copiii lor mici nu sunt scutiți de efectele culturii alimentare. Este ușor să vă faceți griji cu privire la cantitățile de vitamine și de alți nutrienți pe care copilul dumneavoastră mic le primește în dieta sa în fiecare zi.

Deși edițiile anterioare ale Ghidului dietetic pentru americani (Dietary Guidelines for Americans – DGA) al Departamentului de Agricultură al SUA (USDA) și al Departamentului de Sănătate și Servicii Umane (HHS) nu au inclus îndrumări nutriționale pentru copiii mici, ediția 2020-2025 a introdus recomandări pentru copiii sub 2 ani

Deși sunt multe de știut despre hrănirea copiilor mici, DGA este un bun punct de plecare, deoarece oferă acum câteva orientări de bază privind nevoile nutritive generale ale copiilor mici și modul de satisfacere a acestor nevoi cu alimente.

Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată
Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată

Noțiuni de bază de nutriție pentru copii

În timp ce recomandările sunt furnizate de obicei sub forma unor cerințe zilnice, în practică, aportul de nutrienți al unui copil mic ar trebui să fie evaluat pe parcursul unei săptămâni sau două, mai degrabă decât pe parcursul unei singure zile.

La fel ca și adulții, este normal ca cei mici să aibă preferințe și opinii despre alimente, precum și modificări ale preferințelor și apetitului în funcție de zi. Ideea este să urmăriți să respectați recomandările în medie.

În plus, orientările în jurul “mărimii porțiilor” oferă o privire asupra conținutului de nutrienți al unui aliment folosind o cantitate de referință care este familiară (cum ar fi linguri sau cești), dar o porție este doar atât – o referință.

CITEȘTE ȘI:
Cum tratam febra la copii, cauze, simptome

Mărimile porțiilor nu sunt menite să fie un plan pentru cât de mult “trebuie” să mănânce un copil mic dintr-un aliment.

Controalele periodice la medicul pediatru al copilului dumneavoastră vor semnala probabil orice probleme de creștere sau de dezvoltare, așa că, deși este important să luați în considerare nutriția copilului dumneavoastră mic, în general nu este nevoie să urmăriți cu sârguință aportul acestuia.

Fundamentul unei alimentații sănătoase pentru copiii mici este o relație sănătoasă cu alimentele și construirea unei legături puternice cu corpul lor și încrederea în el.

Orientările dietetice în practică

Dacă ne uităm la copiii mici cu vârsta cuprinsă între 12 și 23 de luni, majoritatea consumă mai puține legume și alimente bogate în proteine decât recomandă ghidul.

Copiii mici cu vârsta cuprinsă între 2 și 3 ani consumă mai puțin decât cantitățile recomandate de legume și produse lactate, în timp ce zahărul și sodiul par să fie consumate în cantități mai mari decât cele recomandate.

Ce înseamnă acest lucru pentru alimentația copilului dumneavoastră mic? Continuați să oferiți legume și lactate, pe lângă o varietate de alte alimente la mese. Atunci când puteți, optați pentru alimente cu mai puțin zahăr și sodiu adăugate.

Expunerea copiilor la o varietate de alimente într-un mediu lipsit de prejudecăți este importantă pentru sănătatea actuală și viitoare a copilului dumneavoastră.

Studiile arată că stabilirea unor obiceiuri alimentare care includ o varietate de alimente consumate în medii sigure și pozitive atunci când copiii sunt foarte mici – exact atunci când se formează preferințele alimentare – poate stabili un model de alegeri alimentare bogate în nutrienți pe măsură ce cresc și devin adulți, reducându-le riscul unei serii de boli cronice.

CITEȘTE ȘI:
10 sfaturi pentru a preveni otrăvirea accidentală a copiilor mici

În general, categoriile de alimente de mai jos oferă o idee despre varietatea la care copiii ar trebui să fie expuși în mod regulat pentru a obține nutrienții necesari pentru creștere și dezvoltare.

Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată
Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată

Produse lactate

Se recomandă ca micuții cu vârste cuprinse între 12 și 23 de luni să primească între 140 și 160 de grame de lapte (până la 2 căni) în fiecare zi și până la 200 de grame (2 1/2 căni) pe zi între 2 și 3 ani.

Respectarea acestei recomandări poate consta și în oferirea a două-trei porții de lapte, brânză sau iaurt (și alimente preparate cu acestea) în fiecare zi sau includerea regulată de alimente ne-lactoase care sunt bogate în principalele substanțe nutritive pe care le oferă lactatele (cum ar fi calciu, vitamina D, proteine și grăsimi).

Până când copilul dumneavoastră împlinește vârsta de 2 ani, rămâneți la opțiunile cu grăsime integrală atunci când îi oferiți lapte și produse lactate. După vârsta de 2 ani, DGA recomandă trecerea la lapte cu conținut scăzut de grăsimi sau degresat, dar este important să luați în considerare ceea ce îi place cel mai mult copilului dumneavoastră, deoarece acesta este ceea ce va mânca și bea de fapt.

Deoarece laptele cu arome contribuie cu o cantitate mai mare de zaharuri adăugate, este ideal să oferiți doar lapte, iaurt și brânză simple.

Dacă folosiți o alternativă la lactate, asigurați-vă că este îmbogățită atât cu calciu, cât și cu vitamina D. De asemenea, veți dori să verificați conținutul de proteine. Opțiunile non-lactoase, cum ar fi laptele de soia, conțin în mod natural proteine, dar altele trebuie să li se adauge.

Alimente proteice

Aportul dietetic de referință (DRI) pentru proteine pentru copiii cu vârste cuprinse la 1-3 ani este de 13 grame pe zi. Această cantitate poate fi găsită în aproximativ 50 de grame de alimente bogate în proteine în fiecare zi. Această cerință poate fi îndeplinită cu câteva porții de alimente bogate în proteine sau cu mai multe porții de alimente mai puțin bogate în proteine pe parcursul zilei.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile artelor marțiale pentru copii

Alimentele care îl pot ajuta pe cel mic să își îndeplinească necesarul de proteine includ:

  • Fasole și linte, 8 până la 9 g la 1/2 cană de fasole gătită
  • Carne, păsări de curte și fructe de mare, 7 g per 30 de grame
  • Ouă, 6 g per ou de dimensiuni mari
  • Iaurt, 5 g la 200 de ml
  • Cereale integrale (quinoa, orez brun, ovăz), 3 până la 4 g la 1/2 cană gătită
  • Tofu, 3 g per 30 de grame
  • Nuci și semințe (tocate), 2 până la 3 g per 2 linguri

Pentru a reduce aportul de sodiu, oferiți mai des carne la cuptor sau la grătar decât mezeluri sau carne cu conținut ridicat de grăsimi, cum ar fi hot dog, șuncă și mezeluri.

Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată
Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată

Cereale

Copiii mici ar trebui să primească între 75 și 100 de grame de cereale în fiecare zi. În timp ce asta nu înseamnă prea mult pentru majoritatea dintre noi în ceea ce privește cerealele, această recomandare se rezumă la includerea unui aliment pe bază de cereale la majoritatea meselor.

DGA afirmă că cel puțin jumătate din aportul de cereale ar trebui să fie sub formă de cereale integrale, cum ar fi pâinea integrală, orezul brun, ovăzul integral și alte alimente minim procesate. Aceste alimente oferă mai multe fibre și nutrienți decât omologii lor rafinați.

În timp ce cerealele integrale și alimentele obținute din acestea oferă mai mulți nutrienți, rețineți că textura și aromele opțiunilor din cereale integrale pot să nu fie imediat în concordanță cu preferințele unui copil mic. Continuați să-i dați copilului dumneavoastră mic alimente din cereale integrale pentru a-l familiariza și a-i oferi varietate.

Porții de 30 grame de alimente din cereale
AlimenteDimensiunea porției
Pâine1 felie
Cereale, gata de consum1 cană
Crackers7
Pancake1 (4/7 cm)
Paste, fierte1/2 cană
Orez, fiert1/2 ceașcă
Tortilla, de porumb sau de făină1 mică

Legume

Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată
Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată

Recomandările sugerează să se urmărească o cantitate de 2/3 până la 1 cană de legume în fiecare zi. Câte legume poate mânca un copil mic va varia în funcție de vârstă, precum și de preferințe.

CITEȘTE ȘI:
Ce condimente și mirodenii se adaugă la kebab?

Încercați să oferiți o varietate de legume pe parcursul săptămânii și nu uitați că, chiar dacă un copil nu mănâncă o anumită legumă, faptul că o aveți pe masă contează pentru expunere. Poate fi nevoie de mai mult de 15-20 de prezentări înainte ca un copil să se simtă în siguranță și suficient de familiarizat cu un aliment pentru a-l încerca.

Alegerea în funcție de culoare facilitează oferirea unei varietăți. Gândiți-vă la legume portocalii (morcovi, dovleac, cartofi dulci) într-o zi, la legume verzi (spanac, broccoli, verdețuri) în ziua următoare, la legume cu pulpă albă (castraveți, dovlecei, cartofi) în ziua următoare și așa mai departe.

Noul DGA include următoarele alimente în grupa legumelor:

  • Legume de culoare verde închis
  • Legume portocalii și roșii
  • Fasole, mazăre și linte
  • Legume cu amidon, cum ar fi cartofii, porumbul și cartofii dulci

Fructe

Ghidul recomandă ca și copiii mici să mănânce între 1/2 și 1 cană de fructe în fiecare zi. Cea mai mare parte din acestea ar trebui să provină din fructe întregi (fie proaspete, fie congelate), nu din suc de fructe, astfel încât copilul dumneavoastră să nu rateze fibrele necesare. Atât DGA, cât și Academia Americană de Pediatrie (AAP) recomandă limitarea consumului de suc la 4 uncii pe zi.

Grăsimi și uleiuri

Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată
Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată

Potrivit Asociației Americane a Inimii, copiii mici ar trebui să aibă ca obiectiv ca aproximativ 30% din aportul lor energetic să provină din grăsimi. Această recomandare ajunge să fie de aproximativ 25-35 de grame de grăsimi și uleiuri pe zi.

CITEȘTE ȘI:
Tocană de varză și dovleac: Rețetă pas cu pas

Cea mai mare parte a acestor grăsimi va fi furnizată în alte alimente pe care le oferiți copilului dumneavoastră, cum ar fi untul de arahide de pe sandvișul lor, uleiul folosit pentru a prăji legume, grăsimea din somon, untul de pe o ruladă și așa mai departe.

Includeți surse de grăsimi în dieta copilului dumneavoastră, cum ar fi nucile, avocado și peștele gras (somonul și tonul sunt câteva dintre ele). Când gătiți, folosiți grăsimi precum uleiul de măsline și uleiul de avocado. Optați pentru untul hrănit cu iarbă pentru a spori nutriția tuturor celor din familie.

Alte recomandari

Cum rămâne cu alimentele care nu se încadrează perfect într-una dintre aceste categorii, cum ar fi dulciurile? Realitatea este că, chiar dacă ghidurile sugerează evitarea dulciurilor pentru copiii mai mici, aceștia vor da probabil peste ele în viața de zi cu zi.

Prin faptul că nu atribuim o valoare morală niciunui aliment și că vorbim despre alimente în mod neutru, ne putem ajuta copiii să își asculte corpul în legătură cu ceea ce își doresc, ceea ce aleg și ceea ce îi face să se simtă cel mai bine.

Noile cercetări recomandă ca micuții sub 2 ani să nu fie hrăniți cu zaharuri adăugate, ceea ce exclude alimente precum prăjituri, bomboane, înghețată și băuturi îndulcite.

În general, faptul de a nu oferi aceste alimente copiilor sub 2 ani poate ajuta la reducerea la minimum a zahărului adăugat în alimentația lor. Cu toate acestea, a avea un plan pentru modul în care să introduceți aceste alimente ca opțiuni după vârsta de 2 ani este important pentru a păstra relația sănătoasă a copilului dumneavoastră cu mâncarea.

DGA sugerează să limitați zahărul adăugat la mai puțin de 10% din totalul caloriilor. Cu toate acestea, alți experți în sănătate sugerează că această limită ar trebui să fie chiar mai mică. Asociația Americană a Inimii (AHA) recomandă ca nu mai mult de 6% din calorii să provină din zaharuri adăugate.

CITEȘTE ȘI:
Cum să faci corect prima baie a nou-născutului

Despre densitatea nutrienților

Densitatea nutritivă este termenul utilizat pentru a descrie cantitatea de nutrienți pe care o furnizează un aliment într-o anumită cantitate.

Unele alimente conțin mai mulți nutrienți într-un pachet mai mic decât altele. Acest lucru poate fi util pentru copiii mici care ar putea mânca cantități mai mici pe parcursul zilei.

De exemplu, doar 1/2 cană de brânză ricotta contează ca o cană întreagă de lapte. Aceasta îndeplinește jumătate din necesarul de lapte al copilului dumneavoastră pentru o zi. Adăugați la aceasta o felie de brânză tare, iar necesarul de lactate al copilului dumneavoastră mic a fost îndeplinit cu alimente care sunt mai dense decât cele 2 cești de lapte recomandate.

Dacă aveți un copil care mănâncă puțin, alegerea unor alimente mai dense din punct de vedere nutrițional și care ocupă mai puțin loc în burtă poate fi utilă pentru a-i susține nevoile nutriționale.

Este important să vă amintiți că, în mod natural, copiii se opresc din mâncat atunci când sunt sătui. Faptul că sunt presați să mănânce mai mult decât își doresc îi poate face să nu asculte semnalele interne ale corpului lor.

Este de asemenea important de reținut că durata de atenție a unui copil mic poate fi măsurată în doar câteva minute, așa că să te aștepți ca ei să stea la masă pentru a lua masa timp de 30 de minute poate să nu fie realist.

Cel mai bun sfat este să-i oferiți copilului dumneavoastră o varietate de opțiuni la fiecare masă și gustare, inclusiv cel puțin un lucru despre care știți că îi place, și să-i permiteți copilului dumneavoastră să aleagă din aceste opțiuni ce și cât mănâncă.

DGA notează că produsele îmbogățite comercializate pentru sugari și copii mici nu sunt necesare pentru a satisface cerințele nutriționale ale copiilor mici, atâta timp cât se fac alegeri alimentare dense în nutrienți.

CITEȘTE ȘI:
De ce zâmbesc bebelușii în somn?

Concluzii

Pentru majoritatea copiilor mici, oferirea unei varietăți de alimente nutritive va fi suficientă pentru a le satisface nevoile de creștere și dezvoltare.

Pe lângă aportul de nutrienți, un aspect vital al încurajării unei “alimentații sănătoase” în cazul copiilor mici și al copiilor de vârstă mică este susținerea unei relații sănătoase cu alimentele.

Faceți tot posibilul să evitați să clasificați alimentele ca fiind “bune” sau “rele”, “sănătoase” sau “nesănătoase” și “curate” sau “mizerii”. Vorbiți, mai degrabă, despre felul în care au gust alimentele, despre culorile pe care copilul dumneavoastră le vede pe masă și despre texturile pe care le simte.

Acum că știți cât de mult din fiecare grupă de alimente ar trebui să primească în medie pe zi copilul dvs. cel mic, încercați să vă relaxați și să vă distrați cu alimentele. Asigurați-vă că ora mesei este pozitivă și că este vorba despre descoperirea de alimente noi. La urma urmei, această etapă durează atât de puțin timp.

Așadar, nu vă faceți griji dacă copilul dvs. nu mănâncă întreaga cantitate de cereale recomandată astăzi; probabil că o va face mâine, așa că continuați să îi oferiți. Aportul lor pe parcursul a mai multor zile sau a unei săptămâni este mai important decât ceea ce mănâncă într-o anumită zi.

Surse:

  1. Departamentul Agriculturii al SUA și Departamentul Sănătății și Serviciilor Umane din SUA. Orientări alimentare pentru americani . Ediția a 9-a.
  2. Mennella JA, Trabulsi JC. Alimente complementare și experiențe de aromă: stabilirea bazei . Ann Nutr Metab. 2012;60 Suppl 2:40-50. doi:10.1159/000335337
  3. Academia Americană de Pediatrie. Unde stăm: suc de fructe.
  4. Asociația Americană a Inimii. Orientările federale privind alimentația subliniază obiceiurile alimentare sănătoase, dar nu folosesc zaharuri adăugate .
Arată mai multe +

A fost util articolul Dimensiunile porțiilor de mancare pentru copiii mici pentru o nutriție adecvată? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete