18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

10 efecte nocive ale săritului peste micul dejun

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Ați auzit cu toții că micul dejun este cea mai importantă masă a zilei. Dar câți dintre voi respectă acest lucru? În încercarea de a reduce aportul net de calorii și de a ne îndeplini obiectivul visat de a fi subțire, o mare parte dintre noi are tendința de a sări peste micul dejun.

Nu putem fi în dezacord cu faptul că acest lucru va da rezultate, dar doar temporare. Deci, de ce este rău? Haideti sa vedem 10 efecte nocive ale săritului peste micul dejun

10 efecte nocive ale săritului peste micul dejun
10 Efecte nocive ale săritului peste micul dejun

Efectele săritului peste micul dejun

Acest articol vorbește despre care sunt cele 10 efecte nocive ale săritului peste micul dejun.

1. Este rău pentru inimă

Potrivit unui studiu publicat în JAMA, bărbații care sar peste micul dejun au cu aproximativ 27% mai multe șanse de a suferi un atac de cord în comparație cu cei care mănâncă micul dejun.

Medicii care au condus cercetarea, povestesc că rata de risc nu este atât de îngrijorătoare. Ei susțin, de asemenea, faptul că răsfățul unui mic dejun sănătos ar putea de fapt micșora riscul de atac de cord. [1]

Persoanele care evită micul dejun sunt, de asemenea, cunoscute ca având o susceptibilitate crescută la hipertensiune arterială, ceea ce duce la înfundarea arterelor.

Acest lucru, pe de altă parte, îi expune la un risc crescut de a dezvolta afecțiuni cardiovasculare cronice, inclusiv accidente vasculare cerebrale.

CITEȘTE ȘI:
Cum să faci un smoothie – Tehnici și ingrediente de bază

2. Un risc mai mare de diabet de tip 2

Școala de Sănătate Publică a Universității Harvard a realizat un studiu care a urmărit să găsească o corelație între obiceiurile alimentare și sănătate. 46.289 de femei au participat la cercetarea desfășurată timp de aproximativ șase ani.

Rezultatele studiului au fost uimitoare. Conform rezultatului, femeile care aveau obiceiul de a evita micul dejun aveau un risc mai mare de a dezvolta diabet de tip 2, decât femeile care își luau micul dejun zilnic.

Chiar mai rău, femeile care lucrează și care au sărit peste mesele de dimineață au avut cu 54% mai multe șanse de a dezvolta diabet de tip 2. [2]

Căpșuni, portocale și clătite pe farfurii la micul dejun
Căpșuni, portocale și clătite pe farfurii la micul dejun Photo by Randy Fath

3. Sărirea peste micul dejun poate cauza creșterea în greutate

Dacă sunteți într-un regim de slăbire și aveți obiceiul de a sări peste micul dejun, gândiți-vă mai bine acum. Potrivit studiilor efectuate cu privire la impactul negativ al lipsei micului dejun, persoanele care ratează masa de dimineață au șanse mai mari de a se îngrășa, ceea ce contravine obiectivului dumneavoastră de slăbire. Sunteți confuz? Citiți mai departe.

Sărirea micului dejun stimulează pofta de alimente dulci și grase. În plus, din moment ce senzația de foame va fi destul de intensă, ajungeți să vă înfruptați din tot ceea ce întâlniți pe parcursul zilei.

CITEȘTE ȘI:
Alimente bogate în potasiu, beneficii, simptome deficit

Cu cât nivelul de foame este mai ridicat, cu atât cantitatea de alimente ingerate va fi mai mare. Și, aceasta depășește uneori aportul caloric zilnic recomandat.

O practică constantă de a sări peste micul dejun va duce în cele din urmă la creșterea în greutate și nu la pierderea în greutate. [3]

4. Impactul negativ asupra stării de spirit și a nivelului de energie

Potrivit unui studiu apărut în 1999 într-o revistă numită Physiological Behavior, evitarea micului dejun poate avea un impact negativ asupra energiei și stării de spirit. Echipa de cercetători britanici a făcut un studiu pe 144 de persoane sănătoase care au fost supuse unui post peste noapte.

Grupul a fost împărțit în trei. Un grup a primit un mic dejun sănătos și moderat, al doilea grup doar cafea, iar al treilea grup nu a primit micul dejun. Grupurile au fost apoi monitorizate timp de câteva ore.

Potrivit studiului, grupul căruia nu i s-a oferit micul dejun a prezentat cele mai slabe abilități de memorie și cele mai ridicate niveluri de oboseală. Nu a existat nicio diferență semnificativă între celelalte două grupuri.

Baza de referință: Evitarea micului dejun ar putea să vă scadă nivelul de energie și să vă afecteze negativ memoria. [4]

5. Risc mărit de cancer

Sărirea peste micul dejun vă poate face să faceți excese alimentare în timpul zilei. Acest lucru, la rândul său, deschide calea pentru creșterea prevalenței obezității. [5] Conform unei cercetări care a fost realizată de Cancer Research UK, s-a constatat că o persoană supraponderală sau obeză are un risc crescut de a dezvolta cancer. [6]

CITEȘTE ȘI:
16 Cele mai bune alimente pentru diabet

6. Afectează funcționarea cognitivă

Includerea micului dejun în regimul alimentar zilnic vă conferă o mai bună funcționare cognitivă. Un studiu a fost realizat pe un grup de adolescenți cu vârste cuprinse între 12 și 15 ani în cadrul a două teste.

Într-unul dintre studii, grupului i s-a permis să ia micul dejun, iar în cel de-al doilea studiu, grupului i s-a cerut să se abțină de la masa de dimineață. Rezultatele au fost interesante.

Grupul, atunci când a urmat un regim de mic dejun, a prezentat o acuratețe mai bună la un test de căutare vizuală, în timp ce lipsa micului dejun a îngreunat cu rezultatele.

Constatarea: Includerea micului dejun stimulează funcția cognitivă. [7] Deși studiul a fost realizat pe adolescenți, acesta poate fi extins cu ușurință și la adulți.

7. Ar putea provoca migrene

Hipoglicemia este termenul medical folosit pentru a indica un nivel scăzut nivel de zahăr din sânge. Hipoglicemia este unul dintre multele efecte nocive ale săritului peste micul dejun ce declanșează o scădere masivă a nivelului de zahăr, declanșând, la rândul său, eliberarea de hormoni care ar putea compensa nivelul scăzut de glucoză.

Aceasta, pe de altă parte, crește nivelul tensiunii arteriale, declanșând migrene și dureri de cap. [8]

Incidența este mai mare atunci când săriți peste micul dejun, deoarece este prima masă a zilei pe care o consumați după aproape 12 ore de post. Așadar, dacă doriți să țineți la distanță aceste dureri de cap, asigurați-vă că luați micul dejun.

CITEȘTE ȘI:
Salata cu frunze roșii: 9 Beneficii uimitoare

8. Declanșează căderea părului

Unul dintre efecte nocive ale săritului peste micul dejun duce la căderea părului. Da, o masă care conține niveluri periculos de scăzute de proteine ar putea afecta nivelurile de cheratină, evitând creșterea părului și declanșând căderea acestuia.

Micul dejun este masa prin excelență a oricărei zile și are un rol major în promovarea creșterii foliculilor de păr. [9] Așadar, dacă doriți să vă bucurați de un păr luxuriant, puternic și cu zero căderi de păr, atunci ar trebui să vă răsfățați zilnic cu un mic dejun bogat în proteine.

9. Ar putea să vă afecteze metabolismul

Vă va porni vreodată mașina dacă nu există combustibil? Nu, nu-i așa? În mod similar, aveți nevoie de micul dejun pentru a da metabolismului dvs. un start. Este prima masă a zilei cu care vă hrăniți corpul, după ce acesta se odihnește timp de aproximativ 12 ore.

Conform diferitelor studii efectuate cu privire la importanța micului dejun, persoanele care iau această masă au un nivel mai ridicat al metabolismului în repaus. [10]

10. Înrăutățește mahmureala

Este perfect în regulă dacă ați exagerat cu consumul de alcool în noaptea precedentă. Vă puteți folosi de un mic dejun hrănitor pentru a vă alunga mahmureala. Un mic dejun sănătos bogat în fier, acid folic și alte minerale și vitamine vă va ajuta organismul să compenseze nutrienții pierduți. De asemenea, vă va crește nivelul de energie. [11].

CITEȘTE ȘI:
Retenția de apă in organism: Cauze și 7 metode să reduci excesul

Să nu uitați acest lucru – săritul peste micul dejun ar putea înrăutăți mahmureala prin scăderea nivelului de zahăr [12], invitând la dureri de cap și greață. Așadar, luați doar un mic dejun sănătos pentru a depăși mahmureala.

Concluzii

Aceste efecte negative ale săritului peste micul dejun sunt suficient de bune pentru a convinge o persoană să înceapă să mănânce micul dejun. Tu sari peste micul dejun? Ați experimentat alte efecte în afară de cele menționate mai sus? Împărtășiți cu noi în secțiunea de comentarii de mai jos!

{{ content }}

A fost util articolul 10 efecte nocive ale săritului peste micul dejun? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete