Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!

Avocado este un aliment delicios, sănătos, care este adesea consumat de persoanele cu diabet

Mulți își pun întrebarea: este avocado bun pentru diabeticisau nu? Avocado este bogat în grăsimi sănătoase, fibre, minerale, vitamine și antioxidanți, ceea ce îl face un excelent plus pentru o dieta sanatoasa. Citiți în continuare pentru mai multe informații despre cum acest fruct popular poate fi savurat în siguranță de către diabetici.

Avocado este un superaliment cu aspect neobișnuit. Acest fruct cu pielea de culoare verde închis sau uneori negricioasă are un interior verde-crem. Pulpa este netedă și onctuoasă, are o aromă subtilă de nucă și are o textură asemănătoare cu cea a unei banane ferme și coapte.

Avocado are o multitudine de minerale, vitamine și antioxidanți și este cunoscut pentru că conține o abundență de grăsimi sănătoase. Prin urmare, este o alegere excelentă pentru persoanele cu diabet. Este potrivit atât pentru diabetul de tip 1, cât și pentru cel de tip 2.

Avocado este un fruct în formă de pară care aparține familiei fructelor de pădure. Nuanța pielii exterioare variază de la verde-gălbui-verde la maro sau violet. Pulpa moale are o culoare galben-verde pal, în timp ce pulpa tare este galben-verde pal. Pulpa este netedă și onctuoasă, are o aromă subtilă de nucă și are o textură asemănătoare cu cea a unei banane ferme și coapte.

Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!
Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!

Este avocado sigur pentru diabetici?

Alimentele bogate în carbohidrați sunt în cele din urmă transformate în glucoză în timpul digestiei, ceea ce duce la o creștere a nivelului de zahăr din sânge. Avocado are un indice glicemic de 15, ceea ce îl face un fruct potrivit pentru persoanele cu diabet. Grăsimile mononesaturate (MUFA) reprezintă cea mai mare parte a grăsimilor din avocado, ceea ce ajută la scăderea colesterolului rău (VLDL). Cu toate acestea, trebuie să fiți atenți când vine vorba de mărimea porției acestui fruct, deoarece este foarte dens caloric.

CITEȘTE ȘI:
Afinele: Beneficii sănătate, nutritie & calorii

Avocado, fiind un aliment bogat în fibre, ajută la absorbția treptată a substanțelor nutritive și, prin urmare, reglează nivelul de glucoză din sânge. În plus, conținutul său ridicat de potasiu ajută la reglarea tensiunii arteriale și îmbunătățește contracțiile musculare. De asemenea, conține acid folic, care ajută la reducerea nivelului de homocisteină, care are ca rezultat nivelul de zahăr din sânge.

Avocado vă poate ajuta să vă atingeți obiectivele privind glicemia și să evitați problemele legate de diabet, ca parte a unei diete sănătoase. Ar trebui să consumați proteine și legume adecvate, să beți multă apă, să vă implicați într-o activitate fizică regulată, să dormiți suficient și să gestionați stresul, la fel ca și adăugarea avocado la aportul dumneavoastră.

Conform USDA, valoarea nutrițională a 100 de grame de avocado crud este următoarea:

În ceea ce privește persoanele cu diabet, alimentele cu IG scăzut sunt ideale. Iar avocado are un indice glicemic de 15, de aceea este potrivit pentru persoanele cu diabet.

Avocado este un aliment delicios, sănătos, care este adesea consumat de persoanele cu diabet. Să explorăm cum se poate integra într-o dietă pentru diabetici.
Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!

Beneficiile de sănătate ale avocado

Ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge

Conform studiilor, avocado crește sensibilitatea la insulină. Sensibilitatea la insulină este frecventă la persoanele cu diabet zaharat de tip 2, ceea ce înseamnă că este ineficientă, deși insulina este prezentă în organism. Avocado ajută la creșterea acțiunii insulinei în organism, ceea ce ar putea ajuta la tratamentul diabetului. Prin urmare, adăugarea de avocado duce la scăderea nivelului de glucoză din sânge.

CITEȘTE ȘI:
Obiceiuri de mic dejun pentru un intestin sănătos

De asemenea, au un indice glicemic scăzut de 15, ceea ce înseamnă că nu provoacă creșteri bruște ale nivelului de zahăr din sânge atunci când sunt consumate. Au, de asemenea, un IG sau indice glicemic scăzut de 15, ceea ce înseamnă că nu provoacă vârfuri bruște ale nivelului de zahăr din sânge atunci când sunt consumate.

Reduce inflamația

Inflamația cronică de grad scăzut este un semn distinctiv al tulburărilor cronice, cum ar fi diabetul. Aceasta poate duce la o varietate de probleme legate de diabet. Un studiu arată că avocado are proprietăți antiinflamatorii care ajută la reducerea inflamației. De asemenea, sunt bogate în antioxidanți, care protejează numeroase țesuturi și organe din organism de efectele negative ale speciilor chimice toxice cunoscute sub numele de radicali liberi.

Sănătos pentru inimă

Avocado este bogat în grăsimi sănătoase pentru inimă, cunoscute și sub numele de grăsimi bune, bune pentru inimă. Un avocado cu o greutate de aproximativ 150 g conține 14,7 grame de grăsimi mononesaturate și 2,73 grame de grăsimi polinesaturate. Aceste grăsimi sunt benefice pentru sănătatea dumneavoastră, deoarece ajută la menținerea sănătății inimii și a vaselor de sânge și reduc riscul de hipertensiune arterială, boli de inimă și accident vascular cerebral.

De asemenea, conținutul de potasiu din avocado dilată vasele de sânge și, de asemenea, ajută la o inimă sănătoasă. Toate beneficiile pentru sănătatea inimii ale avocado sunt bazate pe cercetări.

CITEȘTE ȘI:
7 alimente pe care să le eviți ca să slăbești

Potrivit studiilor, avocado ajută la gestionarea tensiunii arteriale prin promovarea sănătății vaselor de sânge și a inimii, prin reglarea nivelului de colesterol din sânge și prin scăderea tensiunii arteriale. Aceștia includ minerale (cum ar fi potasiul) și antioxidanți care ajută la reglarea tensiunii arteriale. Persoanele cu diabet care au tensiune arterială ridicată au probleme de sănătate suplimentare.

Avocado ajută la sațietate

Avocado are un conținut ridicat de grăsimi și fibre, ceea ce îl ajută să ofere sațietate sau o senzație de sațietate. Ajută la depășirea poftelor alimentare frecvente și a supraalimentației, ceea ce duce la modificări ale glicemiei. Avocado este principalul responsabil pentru sațietatea pentru perioade îndelungate, datorită conținutului ridicat de grăsimi sănătoase și fibre.

Întărește imunitatea

Avocado are un conținut ridicat de micronutrienți, care sunt minerale și vitamine esențiale care ajută persoanele cu diabet să rămână sănătoase. Fierul, calciul, magneziul, fosforul, potasiul și zincul se numără printre mineralele din avocado, în timp ce vitamina C, vitaminele B, vitaminele K și E se numără printre vitamine. Aceste substanțe nutritive ajută la întărirea imunității, la menținerea sănătății și la reducerea problemelor legate de diabet.

Îmbunătățește sănătatea intestinului

Sănătatea intestinului este crucială pentru controlul nivelului de zahăr din sânge și pentru stimularea imunității. Un avocado are aproximativ 10 grame de fibre, care ajută la susținerea mișcărilor intestinale regulate și la creșterea bacteriilor bune din intestin. Avocado poate ajuta la ameliorarea constipației, care este predominantă la persoanele cu diabet.

CITEȘTE ȘI:
Smoothie de afine cu mandarine

Ajută la managementul greutății

Un IMC mai mare crește probabilitatea rezistenței la insulină și, ca urmare, a diabetului. De asemenea, pierderea în greutate în mod sănătos reglează tensiunea arterială. Studiile arată că avocado vă poate ajuta să pierdeți în greutate. Diverse metode de reducere a greutății prin consumul de avocado includ reducerea foametei și creșterea ratei metabolice. Când mănânci avocado, totuși, trebuie să fii atent la mărimea porțiilor.

Avocado îți păstrează nervii sănătoși

Afectarea nervilor este o problemă tipică în rândul persoanelor cu diabet. Avocado include mai multe substanțe nutritive (cum ar fi vitamina B6 și antioxidanți) care protejează nervii și îmbunătățesc sănătatea acestora.

Protejează împotriva retinopatiei diabetice

Retinopatia diabetică, edemul macular diabetic, cataracta și glaucomul sunt doar câteva dintre bolile oculare care pot afecta persoanele cu diabet. Bolile oculare diabetice sunt termenul generic pentru toate aceste afecțiuni. Avocado este benefic pentru sănătatea ochilor, deoarece conține antioxidanți precum luteina, care protejează ochii. Avocado ajută la reglarea tensiunii arteriale, a zahărului și a nivelului de colesterol, toate acestea fiind esențiale în prevenirea afecțiunilor oculare diabetice.

Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!
Fructe de avocado

Factorii de risc ai consumului de avocado

Avocado nu are prea multe efecte adverse pe cont propriu. Dar, așa cum spune proverbul, „prea mult dintr-un lucru bun este, în cele din urmă, un lucru rău”; consumul excesiv de avocado vă poate dăuna. Nu uitați că, în cele din urmă, avocado are o cantitate bună de calorii și un procent mare din aceste calorii provin din grăsimi.

Așadar, consumul în exces al acestor avocado va duce la un aport exagerat de calorii de care organismul tău nu are nevoie și vei perturba raportul dintre proteine, carbohidrați, grăsimi și fibre.

CITEȘTE ȘI:
Curmalele pentru diabet: Beneficii și efecte secundare

Dacă aveți vreo boală de ficat, este indicat să consumați avocado doar după ce vă consultați nutriționistul sau medicul, din cauza conținutului ridicat de grăsimi.

Concluzie

Indiferent de tipul de diabet, puteți include avocado într-un plan de dietă pentru diabet (tip I, tip II sau diabet gestațional). Aceste fructe versatile vă pot ajuta să vă gestionați nivelul de zahăr din sânge și să vă păstrați sănătatea generală prin includerea lor în aportul regulat de calorii. De asemenea, îl puteți folosi în diverse mese, inclusiv în sandvișuri, salate, smoothie-uri și milkshake-uri.

În timp ce avocado este considerat un superaliment și are multe substanțe nutritive, nu vă puteți baza doar pe el pentru a vă ajuta să vă controlați diabetul și nivelul de zahăr din sânge. Gestionarea diabetului depinde de aportul alimentar total, de activitatea fizică și de mai mulți alți factori. De asemenea, nu este obligatoriu să vă bazați doar pe avocado pentru grăsimi sănătoase dacă acestea sunt peste bugetul dvs. – nucile și semințele vă pot ajuta să le oferiți.

Întrebări frecvente (FAQ)

Persoanele cu diabet pot mânca avocado?

Da, persoanele cu diabet pot mânca avocado. Acesta are un conținut ridicat de fibre și grăsimi. Indicele glicemic al avocado este de 15, ceea ce îl face un aliment cu indice glicemic scăzut. În plus, conține acid folic, care ajută la reducerea nivelului de homocisteină, care are ca rezultat nivelul de zahăr din sânge.

Este avocado bogat în zahăr?

Nu, avocado nu este bogat în zahăr. În schimb, ajută la reducerea nivelului de zahăr din sânge. De asemenea, are un conținut ridicat de fibre și grăsimi. Indicele glicemic al avocado este de 15, ceea ce îl face un aliment cu indice glicemic scăzut. În plus, conține acid folic, care ajută la reducerea nivelului de homocisteină, care are ca rezultat nivelul de zahăr din sânge.

Pot să mănânc două avocado pe zi?

Nu, două avocado pot duce la un conținut ridicat de grăsimi în sânge, ceea ce poate avea efecte adverse. Un avocado mediu poate fi consumat zilnic de un adult sănătos. Dacă suferiți de complicații, trebuie să consultați un dietetician calificat în ceea ce privește doza de avocado pe care trebuie să o consumați zilnic.

Care sunt dezavantajele consumului de avocado?

Câțiva factori de risc care trebuie luați în considerare atunci când se consumă avocado sunt, în primul rând, mărimea porției sale. Aceasta trebuie să fie limitată și verificată în mod regulat. Consumul de avocado împreună cu multe alimente grase, cum ar fi maioneza, brânza, untul etc., poate duce la un nivel ridicat de grăsimi în sânge și poate provoca efecte adverse.

Persoanele cu afecțiuni hepatice ar trebui să consume avocado doar după ce se consultă cu un nutriționist calificat. Avocado are cantități mari de grăsimi. Nu ar trebui să se consume alimente bogate în grăsimi pentru bolile hepatice.

Are avocado zahăr natural?

Potrivit USDA, 100 de grame de avocado au mai puțin de un gram de zahăr. Cu toate acestea, acest lucru se datorează faptului că cea mai mare parte a conținutului de carbohidrați se află într-o formă insolubilă. De asemenea, avocado are semnificativ mai puțin zahăr natural și ajută la reducerea nivelului de zahăr din sânge.

De asemenea, are un conținut ridicat de fibre și grăsimi. Ca urmare, indicele glicemic al avocado este de 15, ceea ce îl face un aliment cu indice glicemic scăzut. În plus, conține acid folic, care ajută la reducerea nivelului de homocisteină, care are ca rezultat nivelul de zahăr din sânge.

Ce se întâmplă dacă mănânci avocado în fiecare zi?

Consumul unui avocado în fiecare zi va avea ca rezultat un organism mai sănătos. Un avocado mediu poate fi consumat zilnic de un adult sănătos. Cu toate acestea, dacă suferiți de orice complicații, trebuie să consultați un dietetician calificat în ceea ce privește doza de avocado pe care trebuie să o consumați zilnic.

Când avocado nu este bun pentru tine?

Dacă suferiți de vreo boală, consumați avocado după ce ați consultat un nutriționist calificat. Avocado are cantități mari de grăsimi, iar pentru unele afecțiuni, inclusiv pentru bolile hepatice, nu se pot consuma alimente bogate în grăsimi.

Articole foarte utile:

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

A fost util articolul Este avocado bun pentru diabetici? Să aflăm!? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături