Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Trebuie să vezi asta

vegis.ro%20

Nu există niciodată o lipsă de tendințe de dietă și fitness care pretind că dețin cheia pentru o pierdere în greutate simplă și pe termen lung. Dieta ketogenică (cu conținut scăzut de carbohidrați, cu conținut ridicat de grăsimi), dieta carnivoră (consumând numai carne și alte produse de origine animală) și postul intermitent (mâncând numai într-un interval de timp sau în anumite zile). sunt unele dintre cele mai recente și proeminente mode de dietă proeminente.

Pe de altă parte, dieta de resetare hormonală pretinde că restabilește hormonii care funcționează defectuos la oameni.

Ce este dieta de resetare a hormonilor?

Dieta de resetare a hormonilor este un program de 21 de zile, în trei etape, care combină dieta, exercițiile fizice, suplimentele nutritive și curățarea pentru a promova echilibrul hormonal și un organism mai sănătos. Aceasta dietă controlează ceea ce mănânci și când să mănânci pentru a obține cele mai bune rezultate din hormonii tăi.

Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?
Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Mecanismul unei diete de resetare a hormonilor

Prima fază începe prin detoxifierea organismului prin eliminarea a numeroase grupe alimentare. Aceste alimente includ glutenul, lactatele de vacă, diverse uleiuri, arahidele, zahărul, îndulcitorii artificiali, carnea roșie, citricele, alcoolul și cofeina.

Pe asemenea, pe parcursul acestei faze, trebuie să luați alimente antiinflamatorii și suplimente precum acizi grași omega și probiotice.

În faza a doua, veți reintroduce diverse alimente în timp ce monitorizați reacția organismului dumneavoastră la fiecare dintre ele. Această fază este în continuare limitativă, cerându-vă să evitați alimentele “perturbatoare de hormoni”. Printre aceste elemente se numără peștele cu niveluri ridicate de mercur, carnea și cafeaua neorganică, fructele uscate, cum ar fi stafidele și curmalele, arahidele și siropul de porumb cu conținut ridicat de fructoză.

Alimentele procesate, îndulcitorii artificiali, nitrații și cerealele rafinate sunt, de asemenea, interzise în această perioadă.

Faza a treia include mai multă activitate fizică, cum ar fi antrenamentul cardiovascular și de forță, menținând în același timp aceeași dietă ca în faza a doua.

Cele mai bune alimente care combat oboseala
Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Alimente pe care le puteți mânca în cadrul unei diete de resetare hormonală

Legume

Legumele sunt cele mai vitale alimente care trebuie consumate pentru o dietă de resetare hormonală. Persoanele care urmează dieta de resetare hormonală ar trebui să consume cel puțin o livră de legume zilnic. Aceste legume ar trebui să fie organice, de sezon și cultivate local, dacă este posibil.

CITEȘTE ȘI:
Murele: 6 beneficii pentru sănătate + Nutriție

Printre acestea se numără țelina, morcovii, spanacul, varza kale, broccoli, sparanghelul, varza de Bruxelles, dovleacul, conopida, salata verde, ardeii grași, bok choy, ridichile, dovleacul, castraveții, napii și alte legume vor fi din belșug.

Dacă folosiți legume congelate într-o supă sau într-o altă rețetă, asigurați-vă că nu conțin zahăr și substanțe chimice.

Fructe cu conținut scăzut de fructoză

Pe parcursul dietei de resetare hormonală, va fi necesar să evitați fructele cu mult zahăr. Pe de altă parte, vă puteți bucura de fructe cu un conținut scăzut de fructoză, cum ar fi lămâile, limetele, nuca de cocos, avocado, măslinele și fructele de pădure sunt câteva exemple.

Aceste legume trebuie să fie de preferință organice, de sezon și cultivate cât mai aproape de casă. De asemenea, puteți cumpăra lămâi în vrac dacă intenționați să beți zilnic apă cu lămâie ca parte a dietei dumneavoastră.

Ouă

Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?
Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Consumul de ouă organice, crescute în aer liber, poate fi o sursă excelentă de proteine și grăsimi sănătoase. Găinile crescute în aer liber la tară, cărora li se permite să se plimbe liber sunt mai sănătoase decât găinile ținute în cuști închise, iar ouăle lor sunt mai hrănitoare.

Acestea sunt mai bogate în vitamina A și grăsimi omega-3 și sunt lipsite de bacterii. Ar trebui să mâncați numai ouă organice crescute în aer liber în timp ce urmați dieta de resetare a hormonilor.

Alimente pentru păsări de curte

Farfurie cu mancare de ciuperci
Farfurie cu mancare de ciuperci

Această dietă interzice consumul de carne roșie. Pe de altă parte, puteți consuma carne de pasăre, cum ar fi puiul și curcanul, atâta timp cât este organică și crescută în aer liber.

Puii și curcanii sunt mai sănătoși atunci când sunt liberi să se plimbe și să își caute hrana, iar carnea lor este mai gustoasă și de o calitate mai excelentă, deoarece este lipsită de antibiotice.

CITEȘTE ȘI:
Orezul brun: Este benefic pentru sănătatea noastră?

Pești de apă rece

Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?
Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Includeți în alimentația dumneavoastră pește de apă rece, în special cel sălbatic, mai degrabă decât cel de crescătorie. Acești pești sunt mai săraci în mercur și mai bogați în acizi grași omega-3, care sunt benefici pentru sănătatea dumneavoastră.

Codul, somonul din Alaska, macroul, macroul, păstrăvul, sardinele, anșoa, heringul, sturionul, crabul, scoicile, stridiile și scoicile, toate sunt alegeri excelente. Bulionul de oase de pește organic este, de asemenea, un adaos sănătos la dieta dumneavoastră și poate fi folosit pentru a face supe delicioase.

Frunze de Stevia sau îndulcitori Stevia pură

Tot ce trebuie să știi despre îndulcitorii stevia
Tot ce trebuie să știi despre îndulcitorii Stevia

Dacă vă place ciocolata neagră, veți fi bucuroși să aflați că este permisă și că există o gamă largă de idei de deserturi pentru a vă satisface. Cu toate acestea, conform acestei diete, îndulcitorii precum frunzele de stevia sau îndulcitorii puri de stevia sunt înlocuitori mai buni pentru zahăr.

Alimente de evitat într-o dietă de resetare hormonală

Produse lactate

Laptele și derivatele sale sunt considerate unul dintre cele mai bogate în nutrienți alimente disponibile. Mulți oameni cred că produsele lactate sunt superalimente care îi pot ajuta să piardă în greutate. Cu toate acestea, ele vă pot perturba echilibrul hormonal. Laptele poate provoca iritații gastrointestinale și perturbări hormonale.

Consumul excesiv de lapte crește nivelul trigliceridelor, ceea ce vă poate afecta sănătatea. De asemenea, pentru a satisface cererea excesivă de lapte și de produse lactate, animalele sunt injectate cu hormoni și antibiotice, ceea ce ne perturbă echilibrul hormonal. Dacă ai probleme cu hormonii, cel mai bine este să eviți produsele lactate.

Carnea roșie

Grăsimile saturate și hidrogenate din carnea roșie sunt periculoase și ar trebui să le evitați. Totodată, consumul de carne roșie crește producția de estrogen, ceea ce poate crește dezechilibrele hormonale.

Cofeina

Cofeina stimulează producția de cortizol în organism. Consumul de cofeină crește nivelul de cortizol din organism, punând organismul în stare de alertă. Pe de altă parte, prea multe băuturi energizante (care includ cofeină) sau prea multe cești de cafea ar putea provoca dezechilibre hormonale.

CITEȘTE ȘI:
6 Moduri în care bananele topesc grăsimea din burtă, potrivit dieteticienilor

Dulciuri zaharoase

Este posibil să fie unul dintre cele mai rele alimente pentru perturbarea hormonilor. Prezența zahărului în organism determină o creștere a nivelului de insulină, iar insulina se ocupă de metabolizarea zahărului pe care îl consumați.

Supraalimentarea alimentelor dulci provoacă o sensibilitate la leptină și grelină care scade treptat în timp, iar acești doi hormoni afectează apetitul și semnalează satisfacția.

Alimente procesate și rafinate

Glutenul și zahărul sunt cea mai proastă dintre toate perechile posibile și sporesc vulnerabilitatea la bolile autoimune prin creșterea inflamației și stresarea glandelor suprarenale.

Biscuiții, biscuiții și pâinea sunt toate nesănătoase și cresc în greutate, ceea ce provoacă un dezechilibru hormonal sever și afectează nivelul de testosteron. Alimentele procesate dau și ele peste cap hormonii.

Cârnații, mâncărurile gata preparate și alimentele instant sunt bogate în sodiu și conservanți, provocând un dezechilibru electrolitic în organism și perturbând sănătatea hormonală.

Alcoolul

Atunci când se încearcă corectarea unui dezechilibru hormonal, alcoolul este unul dintre principalele lucruri care trebuie eliminate din alimentație. Acesta interferează cu fabricarea insulinei și dăunează hormonilor sexuali din organism.

La bărbați, scade producția de testosteron, în timp ce, la femei, perturbă ciclul menstrual. De asemenea, alcoolul afectează hormonii de stres.

Inițial, alcoolul vă face fericiți datorită producției de serotonină, dar atunci când serotonina se epuizează, este posibil să aveți o cădere negativă. De asemenea, afectează hipotalamusul și glanda pituitară, două dintre cele mai importante zone ale creierului care produc hormoni. Dacă o persoană stă o lună fără alcool, nivelul hormonilor săi va reveni la normal.

Nota Organics Food

Dieta de 21 de zile de resetare hormonală are ca scop resetarea hormonilor metabolici și încurajarea reducerii greutății prin eliminarea cărnii, alcoolului, fructelor, făinii/carbohidraților rafinați și a produselor lactate în favoarea unei diete de eliminare.

Se concentrează pe consumul de alimente sănătoase, cum ar fi legumele și proteinele. Cu toate acestea, acest plan de dietă este adesea sărac în calorii și, probabil, vă va lăsa o senzație de foame. Totodată, nu există dovezi științifice care să susțină afirmația.

CITEȘTE ȘI:
Planul de dieta și alimentele sănătoase pentru creșterea în greutate

Înainte de a trece la o dietă de resetare hormonală, consultați-vă medicul sau dieteticianul.

Avantajele dietei de resetare hormonală

Motivează activitatea fizică

Femeie facand exercitii fizice acasa
Sportul regleaza nivelul glicemiei in sange

Conform cercetarilor, încurajarea exercițiilor fizice este o componentă crucială a sănătății generale și a succesului în ceea ce privește pierderea în greutate. Această dietă pune accentul pe activitate și implică activități care vă fac plăcere, ceea ce face mai probabil să vă țineți de ea pe termen lung.

Pe de altă parte, cei care nu fac exerciții fizice în mod obișnuit ar trebui să obțină sfaturi medicale și să înceapă încet pentru a evita rănirea.

Pune accentul pe alimentele integrale

Sunt cerealele integrale bune pentru a slabi
Sunt cerealele integrale bune pentru a slabi

Dieta de resetare hormonală pune accentul pe alimente integrale, multe legume și proteine slabe, toate acestea fiind componente esențiale ale unei diete sănătoase. Cu toate acestea, multe alte alimente procesate și zaharuri adăugate nu își au locul în dietă.

Sănătate mintală

Bunastare
Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Concentrându-se pe sănătatea mintală, gestionarea stresului și dormind suficient, toate acestea sunt componente critice care vă pot ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea. Acestea pot afecta, de asemenea, hormonii de reglare a greutății corporale prin scăderea nivelului de cortizol, care crește odată cu stresul.

Un studiu arată că nivelurile ridicate ale hormonului cortizol sunt asociate cu creșterea obezității abdominale.

Motivează alegeri mai sănătoase

Dieta de resetare a hormonilor vă permite să mâncați o varietate de alimente sănătoase. De exemplu, oamenii pot primi cantitatea corespunzătoare de produse sănătoase concentrându-se pe legume. Totodată, fasolea și legumele ajută la pierderea în greutate și oferă multe alte avantaje pentru sănătate.

Argumente contra dietei de resetare a hormonilor

Dieta de resetare a hormonilor are, totuși, anumite dezavantaje. Accentul pe care îl pune pe programări și teste poate fi excesiv de stresant pentru unele persoane. Pentru unele persoane poate fi o provocare să respecte un plan de a mânca regulat și de a-și monitoriza regulat hormonii. Testarea hormonilor necesită mult timp, incluzând vizite medicale, recoltări de sânge și teste de salivă, și necesită mult timp.

CITEȘTE ȘI:
Tipuri de diete vegetariene și beneficiile lor

Există puține dovezi științifice care să susțină afirmațiile dietei hormonale privind o pierdere în greutate de 12 kilograme în două săptămâni, ceea ce este nerealist și nesustenabil pentru majoritatea oamenilor.

Orice pierdere în greutate obținută cu această dietă ar putea fi imposibil de gestionat pe termen lung.

Nota Organics Food

Dieta încurajează alimentele naturale, sănătoase și exercițiile fizice regulate ca fiind componente esențiale ale pierderii în greutate și ale bunăstării generale. Totodată, punerea accentului pe sănătatea mentală, gestionarea stresului și somnul suficient sunt elemente esențiale care vă pot ajuta să vă îmbunătățiți sănătatea și care pot avea un impact și asupra hormonilor care vă controlează greutatea corporală.

Oamenii o pot găsi prea restrictivă, deoarece această dietă elimină puține alimente, iar tulburările alimentare pot rezulta din diete excesiv de restrictive.

Este dieta de resetare a hormonilor benefică pentru tine?

Alegerea alimentelor sănătoase și integrale pentru cea mai mare parte a dietei dvs. este strălucită pentru sănătatea generală și pierderea în greutate. Excluderea grupurilor de alimente, cum ar fi lactatele, puține fructe și cereale, este inutilă pentru pierderea în greutate și poate dăuna sănătății și succesului pe termen lung al pierderii în greutate.

Potrivit Serviciului Național de Sănătate, pentru a reduce greutatea, trebuie să respectați o dietă care vă limitează la 1.000 până la 1.200 de calorii pe zi. Acest obiectiv caloric este cu mult sub limita sugerată, care variază în funcție de sex, vârstă și gradul de activitate.

Pierderea în greutate trebuie să aibă loc la unu până la două kilograme pe săptămână, punând accentul pe un amestec de ajustări alimentare și activitate. Dieta de resetare hormonală pretinde că ajută oamenii să piardă 12 kilograme în două săptămâni, ceea ce este mult mai rapid decât ceea ce este considerat sigur și sustenabil.

Totodată, deoarece componenta de activitate încorporează faza a treia, pierderea în greutate din faza întâi este atribuită exclusiv modificărilor alimentare.

CITEȘTE ȘI:
Broccoli, cea mai sănătoasă legumă de pe planetă?

O mare parte din pierderea în greutate în prima fază este cel mai probabil atribuită greutății apei. Cu toate acestea, nu este o soluție de pierdere în greutate pe termen lung și este probabil să reapară după perioada inițială sau atunci când vă reluați obiceiurile alimentare obișnuite.

Concluzii

Dieta de resetare a hormonilor este o dietă de 21 de zile care interzice anumite alimente sau grupuri dietetice. Ca urmare, sunt afectate creșterea și dezvoltarea, metabolismul, digestia, fertilitatea, stresul, dispoziția, energia, foamea, greutatea și alți factori.

Vă poate ajuta să pierdeți în greutate, deoarece pune accentul pe consumul de alimente sănătoase, minim procesate și pe un somn suficient, activitate fizică și îngrijire a sănătății mentale. Poate avea chiar unele efecte benefice asupra hormonilor tăi, deși ar trebui să îi testezi înainte și după dietă pentru a fi sigur.

Puteți include cele mai delicate componente ale acestei diete – cum ar fi concentrarea pe alimente sănătoase, mișcarea mai mult, dormitul suficient și lucrul la sănătatea dvs. mintală și la gestionarea stresului – într-o abordare durabilă care funcționează pentru sănătatea dvs. optimă.

Întrebări frecvente (FAQ)

Cum îmi pot reseta hormonii în mod natural?

Există o varietate de tehnici naturale pentru a vă ajuta să vă resetați hormonii, inclusiv consumând proteine adecvate. Consumul unei cantități suficiente de proteine determină crearea de hormoni peptidici, dintre care unii scad foamea și vă fac să vă simțiți sătul.

Alte modalități de resetare a hormonilor includ exerciții fizice regulate, reducerea consumului de zahăr, reducerea la minimum a stresului și un somn suficient.

În ce constă dieta de resetare hormonală?

Dieta de resetare hormonală elimină carnea, alcoolul, fructele bogate în fructoză, cerealele cu gluten și lactatele pentru a restabili dezechilibrele hormonale. Sunt permise ouăle organice, carnea slabă, cerealele fără gluten, peștele de apă rece și unele legume.

Cât timp durează resetarea hormonilor?

Dieta de resetare a hormonilor echilibrează nivelurile hormonale în 6 săptămâni, dar acest lucru variază, deoarece fiecare persoană este unică. Conform cercetărilor, vă puteți echilibra hormonii în mai puțin de patru luni dacă adoptați o strategie holistică, bine pusă la punct.

Care sunt cei șase hormoni care ard grăsimile?

Cei 6 hormoni de ardere a grăsimilor includ hormonii tiroidieni, adrenalina, glucagonul, adiponectina, hormonii androgeni și hormonii de creștere și întinerire.

Aceștia ajută să devenim slabi și musculoși în două moduri: Ei promovează pierderea de grăsime prin încurajarea formării de mușchi activi metabolic și stimulează direct metabolismul sau descompunerea depozitelor de grăsime corporală pentru energie.

Ce este hormonul feminin de ardere a grăsimilor?

La femei, hormonii leptină, insulină, estrogeni, androgeni și hormoni de creștere afectează arderea grăsimilor. Dintre aceștia, leptina joacă un rol vital în echilibrul energetic al organismului și reglează pofta de mân