3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Este joggingul sau mersul pe jos eficient în ameliorarea depresiei și stresului?

Joggingul sau mersul pe jos este o formă sănătoasă de exerciții fizice care poate ajuta la reducerea stresului și la ameliorarea depresiei la multe persoane.

Trebuie să citești asta...

Este dovedit științific faptul că exercițiile și activitatea fizică ajută la combaterea depresiei și a stresului. Cel mai bun mod de a ne distrage atenția este să ne concentrăm pe deplin asupra tehnicii de mișcare atunci când suntem în aer liber. Dar ce este mai bun pentru sănătatea mentală – alergatul sau mersul pe jos?

Știați că, alături de alergare, mersul pe jos, yoga, înotul și dansul, grădinăritul este considerat un tip de exercițiu aerobic (trăiască aerul curat și orice activitate de cabană!) care ameliorează stresul și reduce nivelul general de anxietate? Mereu scriem despre asta. Astăzi am decis să vedem ce spun experții ce este mai eficient pentru stres – joggingul sau mersul pe jos?

Ce este mai eficient pentru stres – jogging sau mersul pe jos

Exercițiile aerobice îmbunătățesc de fapt capacitatea noastră de a face față stresului, iar multe studii pun accentul pe jogging. Alergarea este cea care implică mai eficient procesele care asigură rezistența la stres.

Experții cred că acest lucru se poate datora faptului că exercițiile aerobice cresc nivelul de serotonină și noradrenalină, determinând creierul să genereze noi neuroni.

Argumente și fapte pro mers pe jos

Nici antrenamentul de forță, nici antrenamentul funcțional și nici antrenamentul cu intervale de intensitate ridicată nu vor produce rezultate la fel de excelente ca alergarea sau mersul în aer liber. Stresul excesiv în sala de sport va “ucide” un organism deja stresat.

CITEȘTE ȘI:
Masa musculară: Nu-ți dori asta, lucrează pentru asta

Cardio, dacă o faci în mod regulat, te ajută să te relaxezi. Se crede că acest mecanism funcționează deja atunci când se fac exerciții fizice de trei ori pe săptămână timp de 30 de minute.

Atunci când comparăm alergarea și mersul pe jos, în primul rând, observăm un risc destul de ridicat de accidentare în cazul alergării.

Există studii în care s-a făcut o comparație directă: de exemplu, cercetătorii de la Cooper Clinic Preventive Medicine Center (Dallas, Texas, SUA) au examinat date destul de mari despre “mergători” și “alergători”. Aceștia au constatat că în rândul primilor (indiferent de vârstă), rata de accidentare a fost de numai 1%, în timp ce în rândul alergătorilor a fost de până la 25%.

Riscul scăzut de leziuni musculo-scheletice sugerează că mersul pe jos poate fi recomandat în condiții de siguranță pentru îmbunătățirea sănătății și a condiției fizice a persoanelor de toate vârstele, genurile și nivelurile de condiție fizică.

Pe de altă parte, există lucrări care arată că joggingul (alergarea) crește speranța de viață cu 5-6 ani atât la bărbați, cât și la femei.

Grădinărit, lucrări de grădinărit

Încă un aspect important

După cum puteți vedea, există argumente pro și contra atât pentru alergare, cât și pentru mersul pe jos. De asemenea, alergarea este pur și simplu contraindicată pentru unele persoane, așa că consultați-vă medicul înainte de a începe să alergați.

CITEȘTE ȘI:
Metabolic Fitness: Tot ce trebuie să știți

Bolile de inimă, problemele articulare, miopia și chiar excesul de greutate sunt contraindicații pentru această activitate fizică. Deformările piciorului și tulburările musculo-scheletice pot fi agravate de alergare, în timp ce mersul pe jos nu are un impact atât de mare.

Toată lumea știe cât de importanți sunt pantofii de alergare: nu este doar o chestiune de confort, ci și o chestiune de sănătate și de prevenire a posibilelor leziuni.

În timpul verii, alegerea pantofilor de mers pe jos trebuie luată deosebit de în serios: aceiași 10.000 de pași (adică aproape 8 kilometri!) în pantofi sau în alt fel de încălțăminte nu vor aduce sănătate organismului.

Principiile de bază sunt aceleași ca la alegerea pantofilor de alergare: alegeți mărimea și plinătatea potrivite; talpa trebuie să fie suficient de groasă, dar flexibilă – amortizarea suplimentară va fi o bună protecție pentru sistemul musculo-scheletal în timpul fazei de mers de la călcâi la vârf; asigurați-vă că talpa se flexează acolo unde piciorul se rostogolește în mod fiziologic.

Este joggingul sau mersul pe jos eficient în ameliorarea depresiei și stresului?

O atenție deosebită trebuie acordată picioarelor care sunt deja deformate. Înainte de a începe să faceți exerciții fizice, consultați un specialist (podiatru), s-ar putea ca în cazul dumneavoastră să fie nevoie de orteze – tălpi termoformate cu contact total – care să fie adaptate individual.

CITEȘTE ȘI:
Constipația cronică: simptome, cauze, tratament

Nu numai că distribuie uniform sarcina pe talpa piciorului și oferă o amortizare suplimentară în timpul mersului și alergării, dar corectează perfect și biomecanica mișcării.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete