12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Fasolea Borlotti: beneficii, calorii, nutriție

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Fasolea Borlotti (Phaseolus Vulgaris) este o leguminoasă cu un conținut nutrițional ridicat și o listă lungă de avantaje pentru sănătate. Este cultivata de ani de zile în întreaga lume și din ce în ce mai populară. Se remarcă printre celelalte fasole datorită conținutului ridicat de proteine, care este cel mai ridicat dintre toate alimentele de origine vegetală.

Ce este Fasolea Borlotti

Fasolea Borlotti este o leguminoasă cu un profil nutrițional ridicat. Prin urmare, este o fasole versatilă care ajută la realizarea diferitelor mâncăruri sănătoase. Fasolea Borlotti este moale și densă și are o senzație cremoasă și mătăsoasă.

Această fasole funcționează bine în chilis, fasole la cuptor, supe și iahnie. De asemenea, se produce o excelentă fasole prăjită, datorită texturii sale cremoase. Fasolea Borlotti conține o cantitate mare de complex de vitamine B.

Este bogata în antioxidanți, minerale și fibre alimentare. De asemenea, acesta este motivul pentru care aceste fasole sunt atât de benefice pentru sănătatea ta. Fasolea Borlotti este dulce și cu aromă blândă, la fel ca multe alte tipuri de fasole. Au o textură robustă care poate fi folosită singură sau în combinație cu alte alimente.

Nota Organics Food

Oamenii au cultivat fasolea Borlotti în Columbia sub denumirea de fasole cargamanto. Alte denumiri pentru fasolea Borlotti includ fasolea romană, fasolea saluggia, fasolea gadhra și fasolea rosecoco. Mai târziu, oamenii au cultivat această fasole columbiană în întreaga lume pentru a produce soiurile Madeira, Borlotti, Wren’s Egg și alte soiuri. Acestea sunt bine cunoscute datorită culorii lor frumoase, roșie și maro.

Fasolea borlotti: beneficii, calorii, nutriție
Fasolea borlotti: beneficii, calorii, nutriție

Proprietăți nutriționale ale fasolei Borlotti

În conformitate cu USDA, 100 de grame de boabe Borlotti conțin următoarele valori nutriționale.

  • Energie: 136 kcal
  • Apă: 64.6 g
  • Proteine: 9.34 g
  • Total lipide (grăsimi): 0.46 g
  • Carbohidrați: 24.5 g
  • Fibre, total dietetic: 8.6 g

Vitamine și minerale

Sunt prezente diverse vitamine și minerale:

  • Calciu: 50 mg
  • Fier: 2.09 mg
  • Magneziu: 50 mg
  • Fosfor: 135 mg
  • Potasiu: 387 mg
  • Zinc: 1.14 mg
  • Seleniu: 1,3 µg
  • Tiamina: 0,21 mg
  • Folat, total: 207 µg

Informații nutriționale

O porție de 1 cană de fasole Borlotti oferă aproximativ 24,5 grame de carbohidrați complecși. Cu toate acestea, cea mai mare parte a carbohidraților din aceste fasole sunt amidon și fibre dietetice. Fibrele dietetice stimulează sațietatea, scad colesterolul, reduc riscul de boli de inimă și îmbunătățesc sănătatea intestinală.

CITEȘTE ȘI:
Lapte de cocos: Beneficii, nutriție și rețete

Carbohidrații sub formă de amidon oferă energie instantanee organismului.Un indice glicemic pentru fasolea Borlotti nu este disponibil în baza de date glicemică. Cu toate acestea, fasolea uscată fiartă are un indice glicemic de 37 și o încărcătură glicemică de 11, ceea ce indică faptul că este un aliment cu indice glicemic scăzut. O încărcătură glicemică ajută la analiza efectului alimentelor asupra nivelului de zahăr din sânge.

  • Boabele Borlotti sunt sărace în grăsimi prin natura lor. De asemenea, fasolea Borlotti are 9,34 grame de proteine per porție, puțin mai mult decât fasolea roșie sau fasolea pinto.
  • O porție de 1 cană de fasole Borlotti asigură 52% din aportul zilnic recomandat de folat. Folatul ajută la producerea de globule roșii, la formarea ADN-ului și la prevenirea anumitor dizabilități congenitale.
  • Fasolea Borlotti conține, de asemenea, tiamină, care este necesară pentru a transforma alimentele în energie și pentru a menține buna funcționare a creierului.
  • Veți obține, de asemenea, mangan, un nutrient care ajută la formarea oaselor, la metabolismul colesterolului, la sănătatea sistemului nervos și la funcționarea creierului.
  • Boabele Borlotti au fier, vital pentru formarea celulelor roșii din sânge, care transportă oxigenul în tot corpul tău.
  • Magneziul este necesar pentru producția de energie și controlul zahărului din sânge.
  • Potasiul ajută la contracararea efectelor sodiului asupra tensiunii arteriale.
  • Cuprul este esențial pentru menținerea sănătății vaselor de sânge și a nervilor dumneavoastră.
  • De asemenea, Fasolea Borlotti conține calciu, vitamina B6, zinc pentru diviziunea celulară și vindecarea rănilor.

Nota Organics Food

Boabele Borlotti sunt bogate în substanțe nutritive, inclusiv tiamina, care ajută organismul nostru să transforme alimentele în energie, magneziul și fosforul, care ajută la formarea ADN-ului, și manganul, un antioxidant puternic.

Fasolea Borlotti este bogată în fitonutrienți care diminuează riscul de boli cronice, inclusiv cancerul. De asemenea, fasolea Borlotti are o proteină sănătoasă pentru inimă, deoarece nu conține colesterol și doar cantități infime de sodiu.

Fasolea borlotti: beneficii, calorii, nutriție
Fasolea borlotti: beneficii, calorii, nutriție

Beneficiile pentru sănătate ale fasolei Borlotti

Îmbunătățirea performanțelor organismului

Fiecare porție de fasole Borlotti conține aproximativ jumătate din necesarul zilnic de proteine (9,34 g). Acest nutrient este necesar pentru a forma țesuturile și mușchii din organism. De asemenea, contribuie la producerea tuturor substanțelor necesare pentru ca organismul să funcționeze corect, inclusiv a celulelor, hormonilor și enzimelor.

CITEȘTE ȘI:
Pâine de porumb: Beneficiile nutriționale și rețete

Vitaminele B1, B2 și B3 joacă un rol important în metabolism, transformând energia nutrienților în energie corporală. De asemenea, vitaminele B3 și B5 ajută la formarea ADN-ului, ARN-ului și a fibrelor nervoase.

Promovează circulația sângelui

Potrivit unui studiu, boabele Borlotti sunt bogate în cupru și fier, care ajută la dezvoltarea celulelor roșii din sânge. Cu toate acestea, fierul și cuprul sunt principalele minerale responsabile de formarea celulelor sanguine și de furnizarea de oxigen în organism. Vitaminele B6 și acidul folic joacă, de asemenea, un rol în acest proces.

Ajută la controlul greutății

Boabele Borlotti au un conținut scăzut de calorii, cu doar 335 de calorii pe 100 gm. În același timp, au un conținut ridicat de carbohidrați și fibre. Ca urmare, fasolea Borlotti este potrivită pentru o dietă de slăbire și pentru menținerea unei greutăți sănătoase.

Mai multe studii arată că creșterea consumului de fibre alimentare scade absorbția de energie prin diluarea disponibilității energetice a unei diete, menținând în același timp alți nutrienți esențiali. De asemenea, o dietă bogată în fibre vă menține sătul pentru perioade îndelungate, ceea ce vă ajută să pierdeți în greutate.

Îmbunătățește sănătatea inimii și previne bolile cardiovasculare

Fibrele alimentare sunt vitale pentru scăderea colesterolului rău și pentru protejarea inimii. De exemplu, studii arată că boabele Borlotti sunt bogate în antioxidanți și elemente antiinflamatorii care, combinate cu acizii grași omega-3, ajută la menținerea sănătății cardiovasculare.

Potasiul ajută la echilibrul fluidelor corporale și chiar contracarează efectele sodiului. Potasiul ajută, de asemenea, la relaxarea vaselor de sânge și la promovarea fluxului sanguin prin scăderea rigidității și contracției vaselor de sânge, eliberând sistemul cardiovascular de stres.

Ajută la digestie

Boabele Borlotti sunt o sursă ideală de fibre alimentare. Ajută la îmbunătățirea mișcărilor intestinale prin absorbția apei din intestine și înmuierea scaunului. Astfel, rezultând o eliminare lină a scaunului. De asemenea, o cercetare sugerează că aportul de fibre alimentare crește frecvența de eliminare a scaunelor la pacienții cu constipație.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Porumb dulce boabe conserva

Fibrele alimentare asigură volumul scaunului și ajută la eliminarea acestuia din organism. Fibrele ajută, de asemenea, la probleme precum diareea.

Prevenirea diabetului

Un studiu arată impactul dietelor bogate în fibre asupra mortalității, a gestionării glicemiei și a altor factori de risc cardiometabolic la persoanele cu prediabet sau diabet.

Fibrele alimentare din aceste fasole au un indice glicemic scăzut de 35, ceea ce înseamnă că carbohidrații sunt descompuse mai lent în zahăr, prevenind astfel vârfurile de insulină după mese. Prin urmare, persoanele cu diabet pot folosi fasolea Borlotti pentru a-și controla nivelul de zahăr din sânge.

Proprietăți anticancerigene

Conținutul ridicat de nutrienți valoroși, în special vitamine și minerale, promovează sănătatea generală și rezistența sistemului imunitar. De exemplu, vitaminele din complexul B și acidul folic sunt esențiale pentru sinteza celulară a organismului. Conform unor studii recente studii, seleniul și antioxidanții care se găsesc în fasole pot inhiba formarea celulelor canceroase.

Îmbunătățește și protejează sănătatea creierului

Studii arată că una dintre componentele complexului de vitamine B care se găsește în fasole este piridoxina. Piridoxina interacționează cu receptorii neuronali din creier pentru a vă gestiona starea de spirit și bunăstarea mentală în general.

Fasolea Borlotti ajută, de asemenea, la tratarea altor afecțiuni, cum ar fi durerile de cap, stresul și iritabilitatea. De asemenea, vitamina B3 (Niacina) contribuie la crearea de energie, la sănătatea mentală și la funcționarea sistemului nervos.

Benefică pentru femeile însărcinate

Boabele Borlotti au un nivel ridicat de acid folic, de 100 g, asigurând 147% din valoarea zilnică necesară a acestei vitamine. Unele studii sugerează că crearea de ADN, ARN, celule sanguine și aminoacizi specifici de către făt depinde de aceste vitamine. Astfel, femeile însărcinate ar trebui să consume aceste fasole pentru a evita deficiența de acid folic, care poate provoca anomalii la naștere.

Excelentă pentru creșterea masei musculare

Boabele de fasole Borlotti sunt bogate în proteine, un ingredient vital care ajută la formarea țesuturilor corporale și la creșterea musculară. Este o proteină de înaltă calitate, deoarece conține toți cei nouă aminoacizi esențiali.

CITEȘTE ȘI:
Graviola: Beneficii sănătate și Nutriție

Fasolea borlotti include 9,6 grame de proteine la 100 de grame, iar cercetările arată relația dintre consumul de fasole cu creșterea masei musculare.

Nota Organics Food

În general, fasolea este o sursă bogată de proteine de origine vegetală și este bogată în fibre, ceea ce are numeroase avantaje pentru sănătate. De asemenea, o dietă bogată în fibre vă menține sătul pentru perioade îndelungate, ceea ce poate ajuta la pierderea în greutate.

Boabele de fasolea Borlotti conțin, de asemenea, fosfor, care este necesar pentru membrana celulară și sinteza ADN-ului. Femeile însărcinate ar trebui să consume aceste boabe pentru a evita deficiența de acid folic, care poate duce la anomalii congenitale.

Rețete de casă pentru fasole cu merișoare

Masala de fasole Borlotti (sos)

Se servește: 12 porții Timp de preparare: 8 hr 20 minTimp de gătire: 1 oră 2 min

Ingrediente

Pentru Masala

  • Ulei: 1 linguriță
  • Ceapă: 1½ căni – tocată
  • Roșii: 1½ căni – tocate
  • Usturoi: 5 căței
  • Ghimbir: bucată de ½ inch
  • Ardei iute verde: 2

Pentru sos

  • Ulei: 1 linguriță
  • Cuișoare: 2
  • Scorțișoară: o bucată mică
  • Turmeric: un vârf de cuțit
  • Sare: după gust
  • Pudră de chili: ½ linguriță
  • Pudră de coriandru: 1 linguriță
  • Fasole Borlotti: pachet de 16 oz (înmuiată peste noapte)
  • pastă de tomate: 1 lingură
  • Chana masala: 1 linguriță
  • Cilantro: pentru a decora

Mod de preparare

  • Se înmoaie fasolea peste noapte și se fierbe. Pentru a găti fasolea, folosiți o oală sub presiune.
  • Pasați grosier aproximativ o cană de fasole gătită.
  • Într-o tigaie, combinați ingredientele masala și ceapa. Fierbeți la foc mic până când ceapa este moale.
  • Pentru sos, încălziți uleiul și adăugați cuișoarele și scorțișoara.
  • Adăugați masala preparată, sarea, turmericul, pudra de ardei iute, pudra de coriandru, fasolea gătită, fasolea pasată, pasta de tomate, channa masala și aproximativ 2 – 3 căni de apă.
  • Se fierbe timp de 10 – 15 minute sau până când sosul atinge consistența dorită, apoi se ia de pe foc.
  • Se ornează cu frunze de coriandru și se servește fierbinte.

Supă de fasole cu merișoare

Se servește: 2-3 porțiiTimp de preparare: 20 min

CITEȘTE ȘI:
Tot ce trebuie să știi despre îndulcitorii Stevia

Ingrediente

  • Luați o cană de fasole albă, cum ar fi navy, cannellini sau great northern, înmuiată câteva ore, acoperită cu apă și gătită timp de aproximativ 30-45 de minute până când se înmoaie.
  • Merișoare: 1½ căni
  • Morcovi tăiați în felii: 2 (medii)
  • Pudră de curry: 2 lingurițe
  • Ghimbir măcinat: 1 linguriță
  • Zahăr: ¼ cană
  • Sare și piper negru măcinat după gust
  • Cilantro sau ceapă de primăvară pentru garnitură

Mod de preparare

  • Puneți morcovii și Fasolea Borlotti într-o cratiță. Adăugați 3 căni de apă și dați în clocot. Acoperiți și fierbeți timp de 15-20 de minute la foc mediu-jos sau până când morcovii se fierb.
  • Amestecați morcovii și Fasolea Borlotti într-un blender până la omogenizare. Când amestecați lichide fierbinți, fiți extrem de precauți și urmați instrucțiunile producătorului.
  • Întoarceți în cratiță cu amestecul de morcovi și afine. Combinați pudra de ghimbir, pudra de curry, piperul negru, zahărul și sarea într-un bol de amestecare.
  • Aduceți din nou apa la fierbere, apoi adăugați fasolea scursă. Păstrați bulionul de fasole pentru a subția supa, dacă este necesar.
  • Odată ce supa fierbe, reduceți focul la foc mic și lăsați-o să fiarbă timp de 10 minute.
  • Finalizați cu frunze de coriandru, ceapă de primăvară sau ambele pentru a orna supa. Serviți-o fierbinte.

Depozitarea și siguranța alimentelor

Puteți depozita fasolea uscată într-un recipient etanș în cămară sau într-un alt loc răcoros și întunecat. Legumele ar trebui să se păstreze proaspete până la 12 luni dacă sunt depozitate corespunzător. Atunci când este refrigerată într-un recipient etanș, fasolea Borlotti gătită se va păstra timp de aproximativ trei zile.

Încercați să le folosiți în termen de șase luni de la cumpărare, deoarece fasolea veche se gătește mai greu și își pierde o parte din valoarea nutritivă. Un recipient din sticlă, porțelan sau oțel inoxidabil, cu capac etanș, poate ajuta la păstrarea fasolei gătite în frigider timp de până la 5 zile.

Fasolea gătită poate fi, de asemenea, congelată și păstrată în congelator timp de până la 6 luni.

Dezavantaje potențiale ale fasolei Borlotti

Oamenii pot fi alergici la boabele de fasole Borlotti, deși acest lucru este mai puțin frecvent. Boabele Borlotti nu sunt un alergen alimentar tipic. Unele persoane pot avea reacții alergice la boabele Borlotti, deoarece acestea sunt o leguminoasă ca și arahidele și soia – două dintre primele opt alimente alergene.

CITEȘTE ȘI:
Calorii Conserva fasole Green Country Kaufland

Dacă credeți că ați putea avea o alergie la fasole, discutați cu medicul dumneavoastră despre măsurile preventive.

Concluzie

Fasolea Borlotti este o leguminoasă cu un conținut ridicat de vitamine, o aromă dulce, ușoară și o textură substanțială care funcționează bine ca atare sau în combinație cu alte ingrediente. Pielea lor roșie și maro minunat de vârtoasă și textura cremoasă le face celebre.

De asemenea, este bogată în vitamine din complexul B, acid folic, potasiu, fosfor și riboflavină. Prin urmare, aduce beneficii sănătății generale, inclusiv funcțiilor cardiace și cerebrale.

Aceasta, minimizează riscurile cardiovasculare, ajută la controlul greutății, este potrivit pentru femeile însărcinate, are calități anticancerigene și ajută la evitarea diabetului.

Întrebări frecvente (FAQ)

Este fasolea Borlotti bună pentru slăbit?

Da, fasolea Borlotti este bună pentru pierderea în greutate, deoarece are un conținut scăzut de calorii, carbohidrați și fibre. O dietă bogată în fibre vă menține sătulă pentru perioade îndelungate, ceea ce vă poate ajuta să pierdeți în greutate.

Fasolea Borlotti este bună pentru sănătate?

O porție de fasole Borlotti oferă 14% din necesarul zilnic de fosfor și tiamină. Fierul, magneziul, potasiul și cuprul sunt abundente în fasole. Cu toate acestea, are un conținut mai scăzut de calciu, vitamina B6, zinc și riboflavină.

Sunt toxice boabele Borlotti?

Da, boabele Borlotti sunt toxice în formă crudă, iar boabele crude sau insuficient gătite conțin toxine precum acizii fenolici, pe care le puteți distruge rapid prin gătire.

Cu toate acestea, boabele Borlotti sunt sigure pentru consum dacă sunt luate în cantități moderate. Consumul excesiv de fasole Borlotti poate provoca probleme digestive, cum ar fi flatulența.

Fasolea Borlotti are carbohidrați?

Da, conform USDA, fasolea Borlotti conține 24,5 g de carbohidrați net la o porție de 100 g. Majoritatea carbohidraților din fasolea Borlotti sunt amidon și fibre alimentare. Carbohidrații sub formă de amidon oferă energie instantanee organismului. Cu toate acestea, pentru a menține greutatea corporală, consumați-o cu moderație, deoarece are un conținut ridicat de carbohidrați.

Care este diferența dintre fasolea pinto și fasolea Borlotti?

A. Fasolea Borlotti este o leguminoasă mică, cu pete de un roșu intens, care seamănă cu fasolea pinto. Fasolea Borlotti este originară din Italia. Fasolea seamănă cu fasolea pinto, dar are mai degrabă o textură cremoasă și un gust asemănător cu cel al castanelor. Au același aspect pestriț și le puteți folosi în aceleași rețete.

Fasolea Pinto și fasolea Borlotti au amândouă o aromă de nucă. Fasolea Pinto este o leguminoasă pătată din America Centrală și de Sud, printre cele mai populare în Statele Unite și Mexic.

Fasolea Borlotti este la fel ca fasolea roșie?

A. Deși fasolea Borlotti și fasolea de rinichi sunt asemănătoare ca structură și formă, fasolea Borlotti este de formă ovală și de dimensiuni medii, cu o coajă pestriță de culoare cafeniu și roșie. Fasolea Borlotti are o textură cremoasă și o aromă asemănătoare cu cea a castanelor.

Borlotti conține mai mult zinc, magneziu și vitaminele B1 și acid folic. În schimb, fasolea roșie este o fasole mare în formă de rinichi, cu suprafețe luxuriante și lucioase. Are o textură fermă și o puteți folosi în supe sau în alte feluri de mâncare care necesită perioade mai lungi de gătire. De asemenea, fasolea roșie este mai bogată în cupru, potasiu, fosfor, fier, calciu și vitaminele B3, B6 și K.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

CITEȘTE ȘI:
Lapte de soia: 6 beneficii majore pentru sănătate

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete