12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Diferența dintre fructe si legume structura, aroma și valoare nutritivă

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Care este diferența dintre fructe și legume? Deși marea majoritate a oamenilor sunt conștienți de faptul că fructele și legumele sunt benefice pentru sănătate, doar câțiva cunosc bine diferențele dintre ele. Există diferențe semnificative între fructe și legume în ceea ce privește structura, aroma și valoarea nutritivă.

Acest articol va examina diferențele mai subtile dintre fructe și leguminoase, precum și beneficiile pentru sănătate pe care ambele alimente le pot oferi oamenilor.

Dacă citiți orice sfat legat de sănătate, aproape sigur veți întâlni fraza “mâncați multe fructe și legume”. Cele două grupe de alimente sunt adesea legate între ele, dar care este diferența dintre ele și care este raportul adecvat de fructe vs. legume pentru dieta dumneavoastră?

Fructele sunt simplu de inclus în dieta dumneavoastră, deoarece sunt în mod inerent dulci și gustoase, dar multe persoane se luptă să consume suficiente legume. Pentru a vă optimiza aportul de nutrienți, consumați-le pe amândouă și păstrați-vă farfuria colorată.

Diferența dintre fructe si legume structura, aroma și valoare nutritivă

Fructe si legume care este diferența

Care este diferența dintre fructe și legume?

Fructele și legumele sunt componente esențiale ale unei diete bine echilibrate, dar care este diferența dintre cele două? Deși majoritatea oamenilor clasifică cele două mese în funcție de gustul lor, fructele fiind mai dulci, iar legumele fiind mai aromate, acest lucru nu este strict corect.

CITEȘTE ȘI:
Cum gătești baconul? 4 Moduri de a-l prăji corect

Categorizarea fructelor față de legume se bazează pe secțiunea plantei din care provin. Fructele sunt produse de florile plantei, în timp ce legumele sunt produse de alte secțiuni ale plantei. O altă diferență este că fructele au semințe, în timp ce legumele au frunze și tulpini.

Raportul optim între fructe și legume

Fructele și legumele ar trebui să reprezinte jumătate din farfurie la fiecare masă, conform Ghidului dietetic pentru americani al Statelor Unite. Suntem sfătuiți să consumăm cinci porții de fructe și legume în fiecare zi, sau 800 de grame, dar există un raport ideal între fructe și legume?

Răspunsul la această întrebare depinde de persoana pe care o întrebați. De exemplu, Asociația Americană a Inimii recomandă ca la fiecare masă să încărcați cel puțin jumătate din farfurie cu fructe și legume.

Deoarece fructele conțin mai multe zaharuri și calorii decât legumele, raportul optim poate fi mai aproape de două porții de fructe și trei porții de legume (sau mai mult) în fiecare zi. Cu siguranță puteți mânca fructe în exces și să luați mult mai multe calorii decât vă dați seama într-o singură ședință.

Legumele sunt, de obicei, mai puțin calorice și mai bogate în nutrienți, așa că mâncați o mulțime de frunze verzi și legume hidratante, cum ar fi castraveții.

CITEȘTE ȘI:
Cum să faci un smoothie – Tehnici și ingrediente de bază

Realitatea este că cei mai mulți dintre noi nu au probleme în a mânca suficiente fructe într-o zi, deoarece acestea sunt delicioase și sățioase. Există, de asemenea, o “dietă frugivoră”, care constă în a mânca fructe toată ziua.

Legumele, pe de altă parte, sunt frecvent ceva ce oamenii trebuie să se forțeze să mănânce. Dacă nu găsiți legume proaspete de înaltă calitate, optați pentru legume congelate pe care le puteți adăuga pur și simplu la mese. Păstrați-le în congelator, astfel încât să aveți mereu la îndemână o porție de legume.

Diferența dintre fructe si legume - coș cu fructe proaspete
Coș cu fructe proaspete

Fructele sunt adesea identificate greșit ca legume (și invers)

Probabil că știți ce este un fruct și ce este o legumă. Fructele sunt dulci sunt plăcute, iubite de cei mici și adesea incluse în produsele de panificație sau în salatele de vară. Legumele, pe de altă parte, sunt de obicei condimentate și folosite în mese savuroase, cum ar fi fripturile, tocanele și supele.

Cu toate acestea, există anumite fructe care sunt adesea identificate greșit ca fiind legume. Iată o listă de fructe care sunt adesea identificate greșit ca fiind (și preparate ca) legume:

Deși confuzia dintre fructe și legume este de obicei asociată cu fructele etichetate greșit ca legume, nu există multe (sau chiar deloc) fructe care sunt etichetate greșit. Unele legume au o aromă mai dulce decât altele, dar sunt totuși numite legume din punct de vedere botanic, deoarece nu provin din floarea plantei, nu au semințe și au o tulpină sau frunze.

CITEȘTE ȘI:
Dieta săracă în carbohidrați – 8 beneficii majore!

Cartofii dulci, rutabagii și sfecla sunt exemple de legume dulci. Aceste legume sunt adesea folosite pentru a crea produse dulci sau pentru a adăuga dulceață în salate, supe și alte feluri de mâncare.

Diferența dintre fructe si legume – Contrast nutrițional

Fructele și legumele sunt în general considerate ca făcând parte dintr-o dietă sănătoasă, deoarece includ cantități mari de fibre, vitamine și minerale (în special electroliți), precum și substanțe fitochimice care oferă antioxidanți.

Ambele categorii de alimente sunt în mod inerent sărace în sodiu, sărace în grăsimi și bogate în conținut de apă. Fructele au mai multe zaharuri naturale și au mai multe calorii decât legumele.

Suntem adesea sfătuiți să “mâncăm curcubeul”, deoarece fructele și legumele de diferite culori conțin nutrienți diferiți. Citricele, de exemplu, includ vitamina C și betacaroten, în timp ce fructele de pădure au antociani antiinflamatori, iar frunzele verzi conțin luteină. Acești nutrienți au avantaje distincte care susțin starea generală de bine.

Multe fructe și legume sunt considerate superalimente datorită valorii lor nutritive, inclusiv următoarele:

Legume proaspete în coș
Legume proaspete în coș

Diferența dintre fructe si legume – Beneficii

Contribuie la controlul bolilor

Există o multitudine de dovezi științifice care demonstrează că consumul unei varietăți de fructe și legume ajută la prevenirea bolilor. Potrivit unui studiu, un consum deficitar de fructe și legume este legat de boli cronice precum:

CITEȘTE ȘI:
5 factori nocivi pentru sănătate când muncești la birou

Consumul a aproximativ cinci porții de fructe și legume în fiecare zi ajută la promovarea unei sănătăți optime, dar experții consideră că cele mai bune fructe și legume pentru combaterea bolilor sunt legumele crucifere, legumele cu frunze verzi, citricele și fructele de pădure de culoare închisă.

Ajută la gestionarea greutății

Fructele și legumele sunt de obicei sărace în calorii, dar sunt satisfăcătoare și bogate în nutrienți. Potrivit cercetărilor, încorporarea acestor elemente care promovează sănătatea în dieta dumneavoastră vă va ajuta să vă mențineți o greutate sănătoasă.

Potrivit unei cercetări publicate în American Journal of Clinical Nutrition, consumul de fructe și legume ajută la gestionarea greutății și ajută la atenuarea creșterilor legate genetic ale IMC.

Bogate în fibre

Studiile au demonstrat că o dietă bogată în fibre oferă o multitudine de avantaje pentru sănătate, printre care:

Fructele și legumele abundă în fibre solubile, care creează un material asemănător unui gel pe care bacteriile din colon îl digeră. Consumul de fibre solubile favorizează o bună digestie, sănătatea intestinală și sănătatea sistemului imunitar.

Furnizează antioxidanți

Există o mulțime de studii care arată că conținutul nutrițional al fructelor și legumelor, care abundă în mod natural în antioxidanți, vitamine și fitochimicale, este ceea ce le oferă avantajele lor.

CITEȘTE ȘI:
Sunt nitrații periculoși pentru sănătate și sunt necesare nitrațimetrele?

Antioxidanții sunt substanțe chimice care previn oxidarea, care poate cauza boli. Consumul de alimente bogate în antioxidanți poate ajuta la::

Să încetinească simptomele îmbătrânirii, să ajute la detoxifiere și să protejeze organismul împotriva bolilor de inimă și a dificultăților cognitive.
Să încurajeze o durată de viață mai lungă

Riscuri și efecte secundare

Există riscuri și potențiale efecte secundare ale consumului de fructe și legume? Nu, cu excepția cazului în care aveți o alergie alimentară.

Acestea sunt extrem de bune pentru dumneavoastră și ajută la prevenirea bolilor, promovând în același timp o îmbătrânire sănătoasă.

Pentru a reitera, rețineți că fructele nu sunt lipsite de zahăr sau calorii, așa că, deși două-trei porții pe zi sunt excelente pentru sănătate, nu doriți să mergeți prea departe.

Concluzie – Diferența dintre fructe si legume

Fructele și legumele sunt o piatră de temelie o dietă sănătoasă și nutritivă.
Cum faci diferența între un fruct și o legumă? Fructele provin din flori de plante. Legumele provin din alte părți.

În plus, fructele conțin semințe, în timp ce legumele conțin frunze și tulpini.
Consumul optim de fructe vs. legume nu este clar, dar se recomandă două-trei porții din fiecare pe zi (sau mai mult). De fapt, experții recomandă ca fructele și legumele să cuprindă jumătate din farfuria ta la fiecare masă.

CITEȘTE ȘI:
Ulei de măsline Calorii Nutriție și Beneficii Sănătate

Datorită conținutului ridicat de nutrienți, inclusiv vitamine, minerale, antioxidanți și fibre, fructele și legumele ajută la combaterea bolilor, sprijină gestionarea sănătoasă a greutății și, în general, ajută la îmbunătățirea tuturor aspectelor legate de sănătate.

A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete