18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Fructoza 9 beneficii pentru sanatate. Contraindicații

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Fructoza a fost produsă în scop comercial în urmă cu doar câteva decenii. În prezent, acest îndulcitor este utilizat în mod activ în industria alimentară și este inclus în multe produse dietetice. Pentru o lungă perioadă de timp, fructoza a fost considerată o alternativă bună la zahărul obișnuit. Recent au existat multe discuții și opinii despre acest îndulcitor.

Caracteristicile fructozei

Corpul nostru are nevoie de energie, care este furnizată de carbohidrații pe care îi obținem din alimente. În timpul procesului metabolic, orice carbohidrat este descompus în glucoză, care este principala sursă de energie din organism. Moleculele de glucoză în exces sunt legate în glicogen. Aceasta este o formă specială de stocare a energiei în corpul nostru, iar în esența sa este un lanț de sute de molecule de glucoză.

Glicogenul este depozitat în principal în mușchi și în ficat. Primul furnizează energie direct celulelor atunci când este nevoie de ea, cum ar fi în timpul activității fizice. Glicogenul, care este stocat în ficat, este utilizat pentru a menține nivelul de glucoză din sânge necesar pentru o activitate normală.

CITEȘTE ȘI:
Eglefinul: ce fel de pește este? 10 Rețete minunate de făcut

Atunci când se consumă fructoză, aceasta ajunge direct la ficat. Deoarece fructoza este un carbohidrat, ea este, de asemenea, descompusă în glucoză, din care se formează glicogenul. Dar numai dacă organismul are nevoie de ea. De exemplu, dacă urmați o dietă hipocalorică sau vă antrenați intens.

În viața reală, de obicei nu este așa. Oamenii au tendința de a mânca prea mult și, în același timp, depozitele de glicogen sunt umplute la capacitate maximă, iar excesul de fructoză se transformă în grăsime. Acest lucru duce la boli ale ficatului gras, obezitate, diabet de tip 2 și alte boli metabolice.

Adesea, persoanele care doresc să slăbească înlocuiesc dulciurile obișnuite din dieta lor cu produse presupuse dietetice pe bază de fructoză. Fructoza este destul de inofensivă, dacă nu se depășește norma zilnică recomandată – 50 de grame. Dar chestia este că este foarte ușor să o depășești, deoarece chiar și zahărul obișnuit este format din 50% fructoză, iar, de exemplu, mierea și siropul de porumb – cu 55%.

Nu uitați că producătorii adaugă zahăr în multe dintre cele mai comune produse pe care le consumăm zilnic. Mai mult, este posibil ca aceste produse să nu aibă nici măcar un gust dulce, cum ar fi pâinea, mazărea verde, cârnații sau diverse sosuri. Ca urmare, norma zilnică este depășită de câteva ori! Mai ales dacă mănânci prea mult.

CITEȘTE ȘI:
Top 14 alimente bogate în fier, doza zilnică și beneficii cheie
Caracteristicile fructozei
Caracteristicile fructozei

Proprietatile frucrozei

Fructoza este aproape de două ori mai dulce decât zahărul, are toate proprietățile acestuia, dar în același timp are jumătate din indicele glicemic. În plus, fructoza este absorbită fără participarea insulinei. Datorită acestor proprietăți, substanța este adesea folosită ca îndulcitor pentru diabetici și pentru persoanele care duc un stil de viață sănătos.

Îndulcitorul este o pudră incoloră cu un gust dulce distinct, cu un postgust bun și o aromă plăcută. Fructoza este bine solubilă în apă și se păstrează timp îndelungat. Este rezistent la temperaturi ridicate și poate fi folosit la prepararea diferitelor feluri de mâncare.

Acest înlocuitor de zahăr se găsește la vânzare sub formă de pudră, cuburi, tablete și sirop. Fructoza este o componentă a amestecurilor populare de înlocuitori de zahăr. Soluția de fructoză pentru perfuzie poate fi achiziționată de la farmacie.

Utilizarea fructozei in alimentatie

Acest înlocuitor de zahăr este utilizat pe scară largă ca înlocuitor al zahărului în alimentele sănătoase și ca îndulcitor în produsele farmaceutice:

  • Produsele de cofetărie care conțin fructoză sunt poziționate ca fiind dietetice și sănătoase
  • Îndulcitor de zahăr pentru diabetici
  • Fructoza este potrivită pentru a fi inclusă în alimente la o dietă săracă în carbohidrați, deoarece, deși este un carbohidrat, nu se acumulează în organism.
  • Acest îndulcitor este capabil să restabilească rapid forța în timpul activității fizice, deci este recomandat sportivilor și persoanelor care duc un stil de viață activ.
  • Fructoza este un înlocuitor popular al zahărului la domiciliu. Este folosita în produse de patiserie, deserturi și conserve pentru iarnă.
  • Fructoza este utilizată în medicamente pentru a conferi un gust dulce.
  • Fructoza este utilizată în medicină: în stări de șoc, intoxicație alcoolică, deshidratare, presiune intracraniană crescută, pentru nutriție parenterală pentru diverse afecțiuni și în perioadele preoperatorie și postoperatorie.
CITEȘTE ȘI:
6 Sfaturi pentru a începe o dietă pe bază de plante
Utilizare fructoza in alimente
Utilizare fructoza in alimente

Folosirea fructozei in produse

În orice magazin, printre produsele dietetice există produse cu fructoză. Ca înlocuitor al zahărului, se găsește în

  • Ciocolată și dulciuri
  • Biscuiți, napolitane și prăjituri cu mirodenii
  • Prăjituri și produse de patiserie
  • Bezele, bezele, bezele, halva
  • Gemuri, gemuri, marmelade
  • Băuturi carbogazoase, sucuri și nectaruri
  • Produse lactate
  • Inghețată
  • Sirop de porumb
  • Gumă de mestecat și acadele


În ceea ce privește aspectul și gustul, produsele cu fructoză nu diferă de cele convenționale cu zahăr în compoziția lor. Sunt la fel de dulci și chiar mai aromate, deoarece acest înlocuitor de zahăr sporește aroma și gustul fructelor și al fructelor de pădure.

Îndulcitorul se găsește în mod natural în fructele dulci, în fructele de pădure, în unele legume și în miere. Cel mai mare conținut de fructoză se regăsește în astfel de alimente:

Fructe, 100 gFructoza, gLegume, 100 gFructoza, g
Struguri7,7Varza alba1.6
Mere5.5Roșii1,2
Pere5.2Castraveți1.1
Cireșe4.5Morcov1.0
Cireașe dulce4.5Dovleac0,9
Pepene verde4.3Sfeclă0,1
Coacăze negre4.2Cartofi0,1
Tabel cantitati de fructoza in legume si fructe

Beneficiile fructozei

Printre proprietățile utile ale fructozei, gasim urmatoarele:

Instrucțiuni de folosire a fructozei

Prin proprietățile sale, fructoza este similară cu zahărul, astfel încât este utilizată în mod activ pentru fabricarea produselor alimentare la scară industrială. Adesea, fructoza este folosită și acasă, de exemplu, în diverse preparate, în coacere și deserturi. Ca și zahărul, este capabilă să se caramelizeze.

CITEȘTE ȘI:
Curmalele pentru diabet: Beneficii și efecte secundare

Fructoza este potrivită pentru tratamentul termic, dar își pierde proprietățile atunci când este expusă la temperaturi ridicate pentru o perioadă lungă de timp.

Conservarea alimentelor cu fructoză

Conservele de casă cu fructoză vor fi o alternativă ceva mai utilă la dulciurile cu zahăr. Dar merită să luăm în considerare faptul că biletele cu acest îndulcitor ar trebui să fie depozitate numai într-un loc răcoros și întunecat, în mod ideal – în frigider. Nu ar trebui să depozitați biletele cu fructoză mai mult de șase luni.

Cantitatea de fructoză care trebuie adăugată la conserve depinde de dulceața și aciditatea materiei prime originale. Dacă fructele sau boabele sunt acrișoare, trebuie adăugată mai multă fructoză. Sau mai puțin dacă fructele sunt dulci.

Este mai bine să vă ghidați după gustul dumneavoastră – siropul cu fructoză ar trebui să corespundă siropului de zahăr în ceea ce privește dulceața.

La prepararea diferitelor preparate, fructoza se adaugă la 1 kg de produse în următoarele cantități:

  • dulceata – 550-700 g
  • gem – 350 – 450 g
  • marmelada – 70 g


Atunci când se adaugă la compoturi, fructoza se utilizează în următoarele proporții:

CompotApa, lCantitate de fructe, gFructoza, g
Vișine1700125
Prune cu samburi180095
Prune fara samburi1650110
Mere170060
Afine0,540050
Tabel cantitate fructoza in compoturi
Dulceata cu fructoza
Dulceata cu fructoza

Dulceata cu fructoza utilizare generala

Pentru a pregăti dulceata cu fructoză, puteți alege orice fel de fructe sau fructe de pădure. Ingredientele se iau în următoarele proporții:

CITEȘTE ȘI:
7 Super Fructe pentru stimularea sănătății și a sistemului imunitar

Apa și indulcitorul se amestecă până se dizolvă cristalele, apoi se aduce la fierbere și se menține siropul la foc mic timp de cinci minute. Fructele selectate și spălate în prealabil se pun în sirop și se fierb împreună încă cinci minute. Fructele mai mari trebuie tăiate în bucăți mici.

După ce a trecut timpul, dulceata se toarnă în borcane curate, se acoperă cu capace și se trimite la sterilizare. Timpul depinde de volumul borcanelor: borcanele de jumătate de litru sunt sterilizate timp de zece minute, iar cele de un litru – cincisprezece minute.

Utilizarea fructozei in diabetul zaharat

Dozele de fructoză recomandate zilnic pentru pacienții diabetici:

Efecte secundare si contraindicații

În ciuda utilizării pe scară largă a fructozei în industrie și în gospodării, aceasta provoacă numeroase efecte secundare:

Contraindicațiile pentru utilizarea fructozei includ:

Acest îndulcitor trebuie administrat cu prudență:

Stevia - indulcitor inlocuitor fructoza si zahar
Stevia – indulcitor inlocuitor fructoza si zahar

Fructoza sau stevia

Atât fructoza, cât și stevia sunt îndulcitori naturali. Fructoza este un zahăr simplu care se găsește în fructele dulci și în miere. Stevia este o plantă ale cărei frunze sunt de 15-30 de ori mai dulci decât zahărul.

ProprietățiFructozăStevia
Coeficientul de dulceață1.7300
Conținut caloric la 100 g400
Index glicemic50
Tratament termicposibilposibil
Efect negativ asupra dințilordanu
Tabel comparatie fructoza cu stevie

După cum puteți vedea în tabel, îndulcitorii variază foarte mult în ceea ce privește proprietățile lor, stevia ocupând poziția de lider.

CITEȘTE ȘI:
Top 6 alimente gustoase care pot înlocui pâinea

Caracteristicile fructozei

Caracteristicile steviei

Fructoză sau sorbitol?

Ambele substanțe sunt înlocuitori populari ai zahărului și sunt utilizate în mod activ în industria alimentară. În plus, acestea nu sunt utilizate doar în produsele dietetice, ci și în scopuri generale.

Fructoza este o mono-zaharidă. Sorbitolul se referă la alcooli poliactivi. Ambele substanțe sunt considerate înlocuitori naturali ai zahărului și se găsesc în fructe. Sorbitolul este, de asemenea, produs de organismul uman în timpul metabolismului.

ProprietățiFructozăSorbitol
Coeficientul de dulceață1.70,6
Conținut caloric la 100 g400260
Index glicemic504
Tratament termicposibilposibil
Efect negativ asupra dințilordanu
Tabel comparatie fructoza si sorbitol

Caracteristicile sorbitolului

Ca îndulcitor, sorbitolul are avantaje față de fructoză. Nu provoacă fluctuații ale zahărului din sânge și este potrivit pentru nutriția persoanelor cu diabet. Dar rețineți că ambele substanțe sunt bogate în calorii. Aceasta înseamnă că nu sunt potrivite pentru lupta împotriva excesului de greutate.

Întrebări frecvente

Este fructoza din fructe rea?

Fructele conțin zaharuri naturale, care sunt un amestec de zaharoză, fructoză și glucoză. Mulți oameni au auzit că zahărul este rău și cred că acest lucru trebuie să se aplice, prin urmare, și fructelor. Dar fructoza este dăunătoare doar în cantități excesive, și nu atunci când provine din fructe.

Cât de multă fructoză pe zi este OK?

Conform analizei studiilor clinice care au evaluat aportul de fructoză, 25-40 g de fructoză pe zi este total sigur. “Cu toate acestea, dacă aveți malabsorbție de fructoză, trebuie să vă mențineți aportul de fructoză la mai puțin de 25g pe zi. Asta înseamnă trei până la șase banane sau două până la trei mere pe zi.

Este fructoza un zahăr fals?

Fructoza este un zahăr natural prezent în fructe, sucuri de fructe, anumite legume și miere. În aceste forme, zaharurile din fructoză pot face parte dintr-o dietă nutritivă.

Fructoza se transformă în grăsime?

Fructoza este transportată în celule prin intermediul unui transportor diferit de cel al glucozei. Odată ajunsă în ficat, fructoza poate furniza glicerol, coloana vertebrală a trigliceridelor (grăsimi), și poate crește formarea de grăsimi. Unele persoane pot avea o incapacitate de a absorbi complet fructoza atunci când este administrată într-o doză mare, de aproximativ 50 de grame.

Au bananele conținut scăzut de fructoză?

Persoanele care au intoleranță la fructoză ar trebui să limiteze alimentele bogate în fructoză, cum ar fi sucurile, merele, strugurii, pepenele galben, sparanghelul, mazărea și dovleceii. Unele alimente cu conținut scăzut de fructoză – cum ar fi bananele, afinele, căpșunile, morcovii, avocado, fasolea verde și salata verde – pot fi tolerate în cantități limitate la mese.

A fost util articolul Fructoza 9 beneficii pentru sanatate. Contraindicații? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete