6 C
București
duminică, noiembrie 27, 2022

Fulgii de ovăz beneficii sănătate, calorii nutriție

Trebuie să citești asta...

Ce sunt fulgii de ovăz și de ce este recomandat să îi includem în dieta noastră zilnică

Are consumul de fulgi de ovăz beneficii atât de sănătoase pe cât spun unii oameni? Sincer, DA. Fulgii de ovăz sunt plini de tot felul de substanțe nutritive care sunt majoritar benefice pentru sănătatea generală a corpului tău, motiv pentru care am decis să defalcăm câteva beneficii uimitoare ale consumului de fulgi de ovăz.

Fulgi de ovăz beneficii pentru sănătate
Fulgi de ovăz beneficii pentru sănătate

Aceste beneficii nu se referă doar la aspectele de sănătate ale consumului de fulgi de ovăz, ci și la confortul pe care îl oferă acest produs sănătos pentru micul dejun atunci când ai nevoie de o masă rapidă.

Fulgii de ovăz sunt un aliment fantastic pentru persoanele care doresc să evite micul dejun bogat în carbohidrați și zahăr. Sunt, de asemenea, o opțiune sănătoasă și sățioasă pentru cei care fac lucrurile din mers. Aflați despre beneficiile fulgilor de ovăz pentru sănătate și despre ce vă poate aduce pentru sănătate.

Fulgii de ovaz calorii si valori nutritionale

100 de grame de fulgi de ovaz contin 389 de calorii, 8% apa, 16,9 grame de proteine, 66,3 grame de carbohidrati, 10,6 grame de fibre si 6,9 grame de grasimi.( 1 )

389

In plus, in fulgii de ovaz exista trei tipuri de amidon, care actioneaza diferit fata de amidonul din alte cereale. Primul tip de amidon se gaseste in proportie de 7% si este usor de descompus si absorbit sub forma de glucoza. Cel de-al doilea tip de amidon (22%) este digerat mai lent, iar amidonul rezistent (25%) actioneaza ca o fibra: stimuleaza digestia si imbunatateste sanatatea intestinala.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune alimente în luna iulie: listă de fructe, legume și ierburi de sezon

Alti compusi care se gasesc in fulgii de ovaz sunt aventramidele, compusi fenolici specifici ovazului cu puternice proprietati antioxidante. Acestea ajuta la reducerea inflamatiei din artere si la reglarea tensiunii arteriale.

Compozitia fulgilor de ovaz contine, de asemenea, vitamine si minerale. Printre cele mai importante se numara vitaminele B1, B5 si E, acidul folic, magneziul, fosforul, cuprul, fierul si zincul.

Citeste si: 8 Alimente si băuturi pe care sa Nu le consumi regulat când ai artrită

Fulgi de ovăz beneficii pentru sanatate

Minunatii fulgi de ovăz provin din cereala cu acelasi nume, ovazul. Aceasta este o cereala integrala, adesea consumata la micul dejun sub forma de terci, datorita numeroaselor sale beneficii pentru organism. 

Fibrele alimentare si mineralele din ovaz impiedica multe afectiuni, cum ar fi bolile infectioase si cardiovasculare, si amelioreaza aspectul pielii atunci cand este folosit ca remediu extern.

Datorita procesului de productie delicat, aproape toti nutrientii din fulgii de ovaz raman activi. Din acest motiv, fulgii de ovaz sunt un ingredient esential in multe preparate vegetariene si non-vegetariene.

Faina de ovaz este, de asemenea, fara gluten, cu exceptia cazului in care a fost contaminata cu grau in timpul procesarii, si este recomandata persoanelor cu alergii sau intolerante la gluten.

CITEȘTE ȘI:
De ce avem nevoie de magneziu: 6 descoperiri științifice

Pe langa faptul ca este o sursa buna de nutrienti, fulgii de ovaz pot indeparta multe probleme de sanatate daca sunt inclusi in alimentatie. Iata care sunt beneficiile pe care le ofera organismului! ( 2 )

Protejeaza inima: Antioxidantii din fulgii de ovaz previn aparitia bolilor cardiovasculare, iar fibrele alimentare din fulgii de ovaz ajuta la reducerea colesterolului “rau” (LDL) fara a afecta nivelul colesterolului “bun” (HDL). Fulgii de ovaz contin, de asemenea, lignani, inclusiv enterolactoni, care protejeaza inima de bolile cardiovasculare comune. ( 3 )

1. Fulgii de ovaz ajuta la ameliorarea diabetului de tip 2

Beta-glucanul, o fibra solubila care se gaseste in fulgii de ovaz, ajuta la reglarea nivelului de zahar din sange, potrivit cercetatorilor canadieni. Intr-un studiu realizat de oamenii de stiinta de la Spitalul Universitar din Mannheim, Germania, acestia arata ca pacientii cu diabet de tip 2 si rezistenta severa la insulina au reusit sa isi reduca doza de insulina cu pana la 40% pentru a-si stabiliza nivelul de zahar din sange dupa ce au consumat zilnic fulgi de ovaz timp de patru saptamani.

2. Ovazul stimuleaza imunitatea la infectii

Fulgii de ovaz au fost studiati cu atentie in ceea ce priveste raspunsul imunitar al organismului la infectii. Beta-glucanul din fulgii de ovaz ajuta neutrofilele sa ajunga mai repede in zona infectata din organism si le imbunatateste capacitatea de a elimina bacteriile care provoaca infectia.

CITEȘTE ȘI:
Câte calorii trebuie să mănânce bărbații în fiecare zi

3. Consumul de ovaz imbunatateste calitatii somnului

Aminoacizii si alti nutrienti din fulgii de ovaz stimuleaza productia de melatonina, un hormon care favorizeaza somnul in organism. In plus, consumul de fulgi de ovaz stimuleaza productia de insulina, care ajuta caile neuronale sa primeasca triptofan, un aminoacid care actioneaza ca un sedativ cerebral. In plus, vitamina B6 din ovaz ajuta la reducerea stresului, un factor declansator al insomniei.

4. Ovazul combate constipatia

Fulgii de ovaz sunt o sursa importanta de fibre solubile si insolubile, care ajuta la reglarea digestiei si stimuleaza miscarile intestinale, prevenind astfel constipatia.

5. Fulgii de ovaz dau senzatia de satietate

Beta-glucanul din fulgii de ovaz va ajuta sa va simtiti satui mai mult timp, potrivit oamenilor de stiinta danezi. Aceste fibre solubile favorizeaza, de asemenea, eliberarea peptidei YY, un hormon produs in intestin atunci cand mancati. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea din Wollongongong, Australia, s-a demonstrat ca acest hormon al satietatii ajuta la reducerea numarului de calorii consumate si poate reduce riscul de obezitate.

Stimuleaza nivelul de energie: Deoarece carbohidratii sunt principala sursa de energie a organismului, expertii recomanda consumul de ovaz pentru un nivel bun de energie.

Carbohidratii din fulgii de ovaz sunt descompusi mult mai lent in organism, spre deosebire de carbohidratii din alte alimente, ceea ce inseamna ca nu cresc nivelul de zahar din sange la fel de repede ca, de exemplu, atunci cand mananci dulciuri.

CITEȘTE ȘI:
Germeni de năut: beneficii și contraindicații

In plus, vitaminele B (tiamina, niacina si acidul folic) care se gasesc in fulgii de ovaz lucreaza impreuna pentru a ajuta organismul sa metabolizeze energia. Surse studii stiintifice: 1 2 3

Citeste si: Ce este dopamina? Rolul ei in organism

Retete sanatoase cu fulgi de ovăz pentru micul dejun

Daca te-ai decis sa incluzi fulgii de ovaz in alimentatia ta, iata cum sa ii prepari rapid pentru un mic dejun sanatos si nutritiv.

Fulgi de ovaz cu banane
Fulgi de ovaz cu banane

1. Fulgi de ovaz cu banane

Fierbeti 65 de grame de fulgi de ovaz in 60-100 ml de apa, amestecand din cand in cand. Dupa ce a fiert, se lasa sa se raceasca. Adaugati 230 ml de lapte (puteti alege lapte de migdale), 1-2 lingurite de miere, banane feliate si cateva fructe de padure.

Omleta cu fulgi de ovaz
Omleta cu fulgi de ovaz

2. Omleta cu fulgi de ovaz

Gatiti 2 lingurite de fulgi de ovaz intr-o tigaie, fara a folosi ulei, si zdrobiti-i cu palmele. Se bat doua oua, se adauga ovazul si se pune amestecul in tigaia antiaderenta. Adaugati condimentele preferate, niste coriandru si cateva rosii cherry taiate cubulete. In acest fel, veti avea o omleta gustoasa si aromata.

Clatite cu fulgi de ovaz
Clatite cu fulgi de ovaz

3. Clatite cu fulgi de ovaz

Pentru a face acest desert delicios si sanatos, ai nevoie de 250 ml de lapte de migdale, soia sau ovaz, 140 de grame de faina de ovaz, 1 banana pasata, 2 oua, 1 lingurita de sare si 4 linguri de sirop de artar. Se amesteca bine ingredientele intr-un blender sau cu un mixer.

CITEȘTE ȘI:
Top 9 motive să reduci consumul de zahăr

Puneti o parte din amestec intr-o tigaie antiaderenta si gatiti timp de 2 minute pe fiecare parte.

Se poate manca ca atare sau cu fructe de padure proaspete, nuci tocate sau fulgi de cocos, in functie de preferinte.

Smoothie de fulgi de ovaz si fructe
Smoothie de fulgi de ovaz si fructe

Citeste si: Ulei de măsline Calorii Nutriție și Beneficii Sănătate

5. Smoothie de fulgi de ovaz si fructe

Puneti intr-un blender 2 lingurite de fulgi de ovaz, 1 banana, 1 mar taiat, 1 lingura de miere, 236 ml de lapte si o jumatate de lingurita de scortisoara. Se amesteca bine ingredientele in blender. Bautura se consuma imediat dupa preparare.

Citeste si: Top 15 alimente bogate în fier, doza zilnică și beneficii cheie

Fulgii de ovaz sunt benefici pentru problemele de piele

Pe langa numeroasele sale beneficii pentru organism, fulgii de ovaz pot fi folositi extern pentru a combate problemele pielii.

Daca suferiti de acnee, fulgii de ovaz pot fi exact remediul de care aveti nevoie. Acestea contin zinc, un mineral care ajuta la reducerea inflamatiei si la distrugerea bacteriilor de pe piele care cauzeaza acneea. De asemenea, acestea ajuta la absorbtia excesului de ulei, un alt factor declansator al acneei.

Ce trebuie sa faci: Fierbe 64 de grame de fulgi de ovaz in 70 ml de apa si amesteca pana cand obtii o pasta. Dupa ce se raceste, aplicati pasta pe fata, evitand zona ochilor, si lasati-o sa actioneze timp de 20 de minute.

CITEȘTE ȘI:
Bibanul: Beneficii sănătate, recomandări, nutriție & calorii

La final, indepartati-l cu apa calduta. Poti folosi aceasta masca de 2-3 ori pe saptamana pana cand observi o imbunatatire a acneei.

Fulgii de ovaz pot fi folositi si pentru a combate punctele negre. Contine saponine, care sunt compusi ce ajuta la curatarea pielii. Punctele negre sunt cauzate de porii infundate, dar fulgii de ovaz deschid porii si ii curata, lasand pielea curata si stralucitoare.

Ce trebuie sa faci:

Pentru a face masca, ai nevoie de 2 linguri de fulgi de ovaz, trei linguri de iaurt simplu si sucul de la o jumatate de lamaie. Se amesteca bine ingredientele pentru a obtine o compozitie omogena, apoi se aplica pe zona T – frunte, nas si barbie, zonele in care apar adesea punctele negre.

Lasa-l sa actioneze timp de 10-15 minute, apoi clateste-te pe fata cu apa calda. Masca poate fi aplicata de 2-3 ori pe saptamana.

Daca ai pielea uscata, fa o baie cu fulgi de ovaz si bicarbonat de sodiu. Fulgii de ovaz indeparteaza celulele moarte de la suprafata pielii si actioneaza ca un hidratant natural. In plus, pH-ul bland al fulgilor de ovaz ajuta la calmarea pielii iritate sau inflamate, combatand astfel uscaciunea.

Ce trebuie sa faci: Poti folosi fulgi de ovaz coloidal in baie pentru a trata pielea uscata. Pentru a obtine efectele dorite, pielea trebuie sa fie in contact cu aceasta pudra timp de cel putin 20 de minute. Baile cu fulgi de ovaz trebuie facute cel putin o data pe saptamana.

CITEȘTE ȘI:
Efectul alcoolului asupra glicemiei

Daca ai pielea uscata, fa o baie cu fulgi de ovaz si bicarbonat de sodiu. Fulgii de ovaz indeparteaza celulele moarte de la suprafata pielii si actioneaza ca un hidratant natural. In plus, pH-ul bland al fulgilor de ovaz ajuta la calmarea pielii iritate sau inflamate si, astfel, la combaterea uscaciunii.

Ce trebuie sa faci:

Poti folosi pudra de ovaz coloidal in baie pentru a trata pielea uscata. Pentru a obtine efectele dorite, pielea trebuie sa fie in contact cu aceasta pudra timp de cel putin 20 de minute. Baile cu fulgi de ovaz trebuie facute cel putin o data pe saptamana.

Deoarece fulgii de ovaz sunt una dintre cele mai sanatoase cereale, corpul tau iti va multumi daca ii consumi constant si nu doar ocazional. Incercati sugestiile noastre de retete de fulgi de ovaz bio.

A fost util articolul Fulgii de ovăz beneficii sănătate, calorii nutriție? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete