1.9 C
București
luni, decembrie 5, 2022

Germeni de năut: beneficii și contraindicații

Trebuie să citești asta...

Culturile de leguminoase germinate au un loc important într-o dietă sănătoasă. Boabele germinate au caracteristici complet diferite față de produsul uscat. În același timp, beneficiile sale cresc de câteva ori, iar sfera de aplicare nu este mai mică decât cea a tipurilor tradiționale. Boabele de năut germinate sunt folosite în scopuri culinare și medicinale. În diferite țări se numește năut sau năut de berbec.

Compoziție și calorii

Leguminoasele au o compoziție bogată, dar sunt considerate destul de grele de digerat. Inhibitorii enzimatici sunt de vină. Aceștia împiedică semințele să germineze devreme, iar în organismul uman provoacă flatulență și balonare dacă sunt consumate în cantități mari.

Dar în momentul germinării, când germenii nu depășesc 2-3 mm, mecanismele de protecție sunt deja dezactivate, iar proprietățile utile sunt sporite. În același timp, digestibilitatea devine, de asemenea, mult mai mare, iar efectele secundare aproape că dispar. În compoziție:

  • potasiu;
  • calciu;
  • fosfor;
  • brom;
  • magneziu;
  • clor;
  • sodiu;
  • seleniu;
  • Zinc;
  • cupru;
  • fier;
  • cobalt;
  • Vitaminele C, PP, K, grupul B;
  • retinol;
  • colină;
  • aminoacizi.

Conținutul ridicat de proteine face posibilă înlocuirea parțială a mazării de oaie cu carne. În același timp, senzația de sațietate este menținută pentru o perioadă lungă de timp, astfel încât produsul este adesea inclus în programele de corectare a greutății.

CITEȘTE ȘI:
12 Alimente bogate in fosfor: Beneficii și riscuri ale deficienței

Beneficiile năutului germinat

Beneficiile și efectele nocive ale năutului germinat

Includerea regulată a năutului sub formă germinată în meniu, are un efect pozitiv asupra sănătății. Năutul contribuie la normalizarea metabolismului, la întărirea sistemului cardiovascular, la prevenirea dezvoltării osteoporozei, îmbunătățind absorbția calciului și împiedicând leșierea acestuia din organism.

Având în vedere indicele glicemic scăzut și caracteristicile produsului în sine, care este asimilat la nivel maxim, acesta poate și ar trebui să fie inclus în dieta pentru diabet pentru a compensa deficitul de substanțe utile.

Germenii de mazăre de berbec se leagă și elimină radicalii liberi, abundența de fibre acționează ca un burete, curățând și stimulând peristaltismul intestinal.

Crește elasticitatea vaselor de sânge, curăță pereții, mărește lumenul, ceea ce servește ca o excelentă prevenire a accidentelor vasculare cerebrale și a atacurilor de cord. Crește stabilitatea mușchiului cardiac, îndepărtează excesul de bilă, elimină stagnarea fluidelor.

Produsul este recomandat pentru includerea în meniurile din programele de control și corecție a greutății. Stingând rapid pofta de mâncare cu o cantitate mică, germenii dau o explozie puternică de energie, cresc tonusul, accelerează metabolismul și stabilizează starea emoțională.

Năutul germinat este deosebit de util pentru bărbații care au o activitate fizică solicitantă. De asemenea, funcționează ca afrodiziac și stimulează libidoul și îi ajută pe sportivi să mențină creșterea musculară datorită conținutului său ridicat de proteine.

CITEȘTE ȘI:
Faina de năut: ce este, beneficii, calorii, efecte nocive și utilizări

Pentru femei, legumele germinate sunt de dorit să fie introduse în alimentație la orice vârstă, inclusiv în perioada menopauzei.

Germenii sunt, de asemenea, folosiți extern. Unguentul pe bază de făină de năut este eficient împotriva arsurilor, iritațiilor, diferitelor boli de piele. În cosmetologie, adăugarea germenilor de năut la măști crește valoarea nutritivă a acestora, făcând pielea îngrijită și catifelată.

Nocivități și restricții de utilizare

Este adevărat pentru orice produs că totul trebuie să fie cu moderație. Așadar, doza zilnică recomandată pentru germenii de leguminoase este de la 50 la 100 de grame. Cel mai adevărat ghid este cum vă simțiți. Pentru fiecare persoană, cantitatea este probabil să fie diferită. Pentru cei cărora le place gustul, puteți mânca mai mult, dar țineți cont de faptul că fasolea, chiar și germinată, este un aliment destul de greu și poate provoca creșterea gazelor.

O contraindicație absolută de utilizare este o intoleranță individuală la produs. Limitați cantitatea sau renunțați temporar la năut va trebui să, dacă există un istoric de:

  • tromboflebită;
  • Boala vezicii urinare;
  • Riscul de apariție a colelitiazei;
  • Gută;
  • exacerbarea bolilor gastrointestinale;
  • Probleme cu sistemul circulator.

Cum să încolțești năutul la domiciliu

Cumpărarea unui astfel de produs nu merită. În primul rând, este vândut numai în magazine specializate, în al doilea rând, este mult mai scump decât fasolea uscată și, în al treilea rând, calitatea nu este garantată, mai ales dacă luăm în considerare faptul că năutul germinat se păstrează doar 2-3 zile.

CITEȘTE ȘI:
Beneficiile pentru sănătate ale spanacului egiptean
Cum se încolțește năutul

Nu este nimic complicat în ceea ce privește procesul de germinare a propriilor năut:

  • Alegeți, îndepărtați semințele stricate și sparte.
  • Clătiți bine de 2 sau 3 ori.
  • Se pune într-un recipient de sticlă în așa fel încât năutul să ocupe 1/4 din borcan.
  • Se toarnă apă la temperatura camerei, se acoperă gâtul cu folie, folie, hârtie pergament, făcându-se câteva găuri pentru ca fasolea să respire.
  • După 4 ore, se scurge lichidul rezultat și se toarnă apă proaspătă, acoperind recipientul de sus cu tifon sau pânză de bumbac.

După 12-18 ore, vor apărea germeni. Odată ce acestea ating o dimensiune de 2-3 mm, aceasta este optimă. Se scurge apa, fasolea încolțită se usucă ușor pe un șervețel și se pune la frigider. Se păstrează într-un recipient închis, termenul de valabilitate al produsului este de 5 zile. Este bine să calculați porțiile astfel încât să le consumați în 2-3 zile, până atunci având pregătită o nouă serie.

Germenii sunt folosiți în multe moduri diferite. Se consumă cu puțină miere la micul dejun, se macină în făină și se coc prăjituri, se adaugă în supe, feluri principale și salate. Cel mai sănătos produs este cel fără tratament termic.

Urmărește-ne și pe:

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete