Grăsimea abdominală din ce alimente provine?

Trebuie să vezi asta

vegis.ro%20

Probabil că sunteți familiarizați cu termenii de grăsime subcutanată și grăsime viscerală, dar există un nou cuvânt la modă pe care trebuie să îl cunoașteți: grăsimea abdominală. Aflați ce este. Ce alimente să elimini si ce sa mănânci dacă o ai? Și cum poți să o pierzi?

O circumferinta taliei mai mare de 90 cm la femei si de 100 cm la barbati este considerata grasime abdominala
Circumferinta taliei mai mare de 90 cm la femei si de 100 cm la bărbați este considerată grăsime abdominală

Grăsimea abdominală este formată de un exces de calorii – compoziția dietei joacă, de asemenea, un rol. Dovezile disponibile sugerează că consumul unei cantități excesive de carbohidrați rapizi în alimentație, precum și lipsa grăsimilor vegetale, pot agrava obezitatea.

Recomandările tipice pentru eliminarea grăsimii abdominale se concentrează pe creșterea consumului de fibre, precum și pe controlul tipului de carbohidrați și grăsimi alimentare consumate. În plus, este necesară o concentrare sporită pentru a reduce cantitatea de sare consumată.

De ce se formează grăsimea abdominală?

Grăsimea abdominală se referă la depozitele de grăsime care se formează în interiorul cavității abdominale.

De fapt, creșterea abdominală este asociată cu o creștere a cantității de grăsime care înconjoară organele interne. Vestea proastă este că acest tip de grăsime poate avea un impact negativ asupra nivelului hormonal, perturbând metabolismul și ducând la apariția unor boli cronice.

Lipsa de activitate este, cel mai probabil, cea mai frecventă cauză a excesului de grăsime abdominală. Amintiți-vă că Organizația Mondială a Sănătății2 recomandă 150 de minute de activitate fizică pe săptămână pentru menținerea sănătății, nu pentru pierderea în greutate.

CITEȘTE ȘI:
Băuturi care cresc inflamația în organism
Lipsa fructelor si legumelor si un surplus de grasimi saturate și sare duc la grasime abdominala
Lipsa fructelor si legumelor si un surplus de grăsimi saturate și sare duc la grăsime abdominala

Ce alimente provoacă acest răspuns?

Conceptul de dietă “occidentală” este acceptat în literatura științifică3 – o dietă bogată în carne grasă, alimente rafinate și gustări dulci. Conform cercetărilor, o astfel de dietă are un impact negativ asupra parametrilor de sănătate, în special asupra sensibilității la insulină.

Conform datelor științifice, dieta “occidentală” este asociată cu un risc cu 30% mai mare de a dezvolta diabet – în comparație cu o dietă bogată în legume și cereale. Este rezonabil să presupunem că o astfel de dietă va duce la un aport mai mare de grăsime abdominală.

Ce tip de alimente creste grăsimea abdominală :

Care este mai exact problema cu dieta “occidentală”?

Principalele caracteristici ale dietei “occidentale” sunt lipsa fructelor și legumelor, precum și excesul de grăsimi saturate și de sare. Porțiile sunt mari (cu un exces de calorii), iar gustările și băuturile zaharoase sunt consumate între mese.

Deși manualul de nutriție al OMS recomandă limitarea zaharurilor libere la 10% din aportul caloric total, cifrele reale în rândul rușilor sunt de aproximativ patru ori mai mari. Zahărul se găsește în sucuri, sucuri, prăjituri, produse de patiserie, cereale pentru micul dejun, cereale instant, iaurturi dulci și alte alimente.

Potrivit OMS, grăsimile saturate ar trebui să fie limitate la 10% din aportul caloric total, deoarece excesul lor este legat de creșterea nivelului de colesterol rău și, în unele cazuri, de un risc crescut de apariție a bolilor cardiovasculare.

CITEȘTE ȘI:
Congestia nazală: Cauze, simptome, diagnostic și tratament

Excesul de sare în alimentație, precum și grăsimea abdominală

Consumul excesiv de sodiu (o componentă a sării comestibile) este legat de retenția de lichide în organism, ceea ce crește sarcina asupra vaselor, ceea ce duce la creșterea tensiunii arteriale. Sarea in exces are, de asemenea, un impact negativ asupra sintezei colagenului, reducând elasticitatea țesuturilor.

Printre altele, principalele surse de sare – semifabricate din carne, brânzeturi, nuci prăjite, biscuiți și snacks-uri – conțin frecvent cantități excesive de grăsimi trans, grăsimi saturate și carbohidrați rafinați (procesați), pe lângă lipsa fibrelor, a vitaminelor și a mineralelor.

Pentru a vă menține sănătatea, OMS vă recomandă să monitorizați cu atenție cantitatea de sare din alimentația dumneavoastră, evitând în totalitate produsele semifinite din carne și gustările sărate.

Pierderea grăsimii abdominale necesită schimbări în alimentația zilnică
Pierderea grăsimii abdominale necesită schimbări în alimentația zilnică

Cum scapi de grăsimea de pe burtă?

Potrivit cercetărilor, pierderea grăsimii abdominale necesită schimbări în alimentația zilnică, precum și exerciții fizice regulate. În plus, dieta este importantă – iar oamenii supraestimează frecvent cantitatea de energie necesară pentru sport.

Potrivit datelor, după 16 săptămâni, subiecții care au urmat dieta au pierdut până la 12% din grăsimea abdominală, în timp ce cei care au urmat dieta și au făcut exerciții fizice au reușit să piardă aproximativ 15% din depozitele de grăsime abdominală.

În același timp, oamenii de știință notează că durata respectării dietei, mai degrabă decât severitatea dietei, joacă cel mai important rol. Chiar și modificările minore ale dietei au un impact semnificativ pe termen lung. Cu alte cuvinte, importantă este trecerea constantă la o alimentație adecvată, nu dieta.

CITEȘTE ȘI:
Autofagia, ce este si cum să începi reînnoirea corpului

De unde să încep?

Dacă doriți să pierdeți grăsimea de pe burtă, trebuie să eliminați imediat excesul de carbohidrați, grăsimi saturate și sare. Luați în considerare cum să depășiți pofta de zahăr și dulciuri, mai degrabă decât cum să pierdeți un anumit număr de kilograme.

Creșterea activității zilnice va fi următorul pas. Cu toate acestea, este o greșeală să credeți că exercițiile fizice ard calorii și astfel ajută la pierderea în greutate. În realitate, mecanismul este mult mai complex: activitatea fizică este necesară pentru a restabili răspunsul țesuturilor corpului la insulină, leptină, cortizol și alți hormoni.

În cele din urmă, considerați dieta ca pe un mijloc de normalizare a parametrilor de sănătate, mai degrabă decât ca pe un mijloc de pierdere în greutate de urgență. O nutriție adecvată este esențială pentru organism tot timpul – nu doar atunci când doriți să pierdeți grăsime de pe burtă.

Concluzii:

Grăsimea abdominală se referă la depozitele de grăsime care se formează în interiorul cavității abdominale. Acumularea unei astfel de grăsimi este cauzată de un exces de calorii, precum și de consumul excesiv de carbohidrați, grăsimi saturate și sare.

Pentru a elimina în siguranță grăsimea, va fi necesară o strategie pe termen lung, cu trecerea la o alimentație adecvată.

CITEȘTE ȘI:
Arderea grăsimilor în timpul mersului pe jos

Surse:

  1. Pericolele grsimii de pe burtă, sursa
  2. OMS: recomandări de nutriție adecvată, link
  3. Obezitatea și dieta occidentală: Cum am ajuns aici, sursa
  4. Asocierea dintre tiparele alimentare și riscul de prediabet într-o populație chineză de vârstă mijlocie, sursa
  5. Efectul dietei cu sau fără exerciții fizice asupra grăsimii abdominale la femeile aflate în postmenopauză – un studiu randomizat, sursa
Arată mai multe +
{{ content }}

A fost util articolul Grăsimea abdominală din ce alimente provine? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

notino.ro%20

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

vegis.ro

Ultimele Rețete