Graviola: Beneficii sănătate și Nutriție

Graviola, o sursă bogată de nutrienți și folosită în medicina populară ca leac natural pentru multe boli.

Timp de secole, fructul arborelui graviola a fost folosit pentru a susține un sistem imunitar sănătos. Se crede că este una dintre cele mai puternice surse naturale de polifenoli și antrachinone. Aflați mai multe despre beneficii sănătate, nutriție și ce spun cercetatorii despre acest fruct.

Ce este graviola

Fructul graviola de formă neobișnuită – arată ca o căpșună supradimensionată care s-a încrucișat cu un măr și a crescut cu spini – este originar din America Centrală și de Sud și este o delicatesă populară și dulce acolo. graviola are gustul unei combinații de căpșuni, ananas și citrice.

Graviola: beneficii  sănătate și nutriție
Graviola: Beneficii sănătate și Nutriție

Un membru al familiei de mere de cremă, fructul provine de la Annona muricata, un arbore veșnic cu frunze late și este cunoscut pentru beneficiile sale pentru sănătate, care pot include reducerea inflamației, îmbunătățirea sistemului imunitar și ameliorarea simptomelor digestive.

Date nutriționale Graviola

O cană de pulpă de graviola (225 g) furnizează 148 de calorii, 2,3 g de proteine, 37,8 g de carbohidrați și 0,7 g de grăsimi. graviola este o sursă excelentă de vitamina C, fibre și potasiu. Următoarele informații nutriționale sunt furnizate de USDA.1

  • Calorii: 148
  • Grăsimi: 0,7 g
  • Sodiu: 31,5 mg
  • Carbohidrați: 37,8 g
  • Fibre: 7,4 g
  • Zaharuri: 30,5 g
  • Proteine: 2,3 g
  • Vitamina C: 46,4 mg
  • Potasiu: 626 mg
CITEȘTE ȘI:
3 Sfaturi pentru postul intermitent

Carbohidrați

Graviola conține aproape 38 de grame de carbohidrați pe cană. Carbohidrații din graviola provin din zaharuri naturale și conține peste 7 grame de fibre pe porție (aproximativ un sfert din doza zilnică recomandată). Indicele glicemic al graviola este scăzut.2

Grasimi

Acest fruct este foarte sărac în grăsimi, oferind mai puțin de un gram pe porție.

Proteină

Graviola, ca majoritatea fructelor, nu este o sursă bună de proteine. O singură porție conține doar 2,3 grame de proteine. Așa că va trebui să încorporați în dieta dumneavoastră alte surse de proteine, cum ar fi somonul, carnea slabă și legumele, pentru a vă satisface nevoile zilnice.

Vitamine si minerale

Graviola este plină de micronutrienți. O cană oferă 46,4 mg de vitamina C. USDA recomandă un aport de 90 mg pe zi pentru a susține sistemul imunitar. graviola oferă, de asemenea, 626 mg de potasiu pentru reglarea tensiunii arteriale și recuperarea rapidă la antrenament.

Graviola este o sursă de carbohidrați bogată în fibre și oferă multă vitamina C și potasiu. La fel ca majoritatea fructelor, este săracă în grăsimi, calorii și proteine.

Beneficii pentru sănătate

Graviola, cunoscută și sub numele de graviola sau guanabana, poate oferi, de asemenea, o serie de alte beneficii pentru sănătate. De exemplu, ceaiul de graviola – făcut din frunzele (nu din fructul) plantei graviola – este adesea folosit pentru a trata infecțiile (atât bacteriene, cât și virale) care provoacă simptome asemănătoare răcelii.

CITEȘTE ȘI:
Lămâia un fruct care stimulează imunitatea, sănătatea pielii și slăbitul

Unii oameni îl folosesc pentru a trata bolile cu transmitere sexuală, cum ar fi herpesul.

Nu există suficiente dovezi științifice care să susțină aceste utilizări, deși studiile arată că unele extracte de graviola pot oferi sprijin pentru sistemul imunitar.

Potential de prevenire a cancerului

Un studiu din 2018 a raportat că extractele din fructele de graviola și din scoarța, rădăcinile și frunzele arborelui au potențialul terapeutic de a combate cancerul și alte boli nemaligne.

Cu toate acestea, nu există suficiente date umane care să susțină această afirmație. Experții de la Cancer Treatment Centers of America avertizează împotriva utilizării graviola ca luptător împotriva cancerului și notează că graviola este asociată cu numeroase afirmații nefondate.

Medicamentele dezvoltate pe baza compușilor din planta graviola au mai multe șanse de a fi eficiente decât simpla consumare a fructului sau a ceaiului făcut din frunzele sale.

Promovează sănătatea digestivă

Datorită conținutului său ridicat de fibre, graviola poate ajuta la o digestie corectă. Sucul fructului poate acționa, de asemenea, ca un diuretic și curăță tractul gastro-intestinal prin eliminarea excesului de sodiu din organism. S-a demonstrat că un extract de graviola ajută la vindecarea ulcerelor gastrice la animalele de laborator.

Combate inflamația

La fel ca majoritatea fructelor și legumelor, graviola este o sursă bună de antioxidanți, care ar putea ajuta organismul să repare leziunile celulare și să combată inflamațiile.

CITEȘTE ȘI:
Fructele de catina – 8 Beneficii si remedii naturale.
Graviola: beneficii  sănătate și nutriție
Graviola: Beneficii sănătate și Nutriție

Alergii

În literatura medicală nu au fost raportate cazuri de alergie la graviola. Dar orice aliment care conține proteine poate fi teoretic alergenic. Dacă prezentați simptome de alergie alimentară (cum ar fi mâncărimi, umflături sau urticarie), consultați un medic pentru diagnostic.

Efecte adverse

Ar trebui să evitați să consumați graviola sau să beți fructele sub formă de ceai dacă vi se aplică oricare dintre următoarele:

  • Aveți diabet, deoarece graviola are efect de scădere a zahărului din sânge la animalele de laborator.
  • Luați medicamente pentru a reduce hipertensiunea arterială, deoarece graviola s-a dovedit că are efecte aditive atunci când este luată împreună cu medicamente pentru această problemă de sănătate.
  • Ai o boală de ficat.
  • Ai o boală de rinichi.

Studiile efectuate pe animale de laborator au arătat că compușii din graviola provoacă tulburări de mișcare și mieloneuropatie, o boală cu simptome asemănătoare cu boala Parkinson.

Soiuri

În unele regiuni, se cultivă atât graviola „dulce” (mai puțin acidă), cât și cea „acră”. Versiunea dulce este mai probabil să fie consumată crudă.

Ceaiul de graviola este preparat din frunzele arborelui graviola. În mod tradițional, acesta a fost folosit pentru a relaxa organismul și a diminua stresul.

Când este cel mai bine de consumat

Acest fruct tropical este disponibil mai ales în America Centrală și de Sud. Cu toate acestea, unele magazine alimentare au graviola congelată.

CITEȘTE ȘI:
Iodul – importanța pentru organism, beneficii sănătate

Puteți înlocui graviola cu cherimoya, o alternativă populară care este disponibilă online și în unele magazine alimentare. Cherimoya are un gust similar cu graviola, deoarece provine tot din familia merelor pentru cremă și oferă o valoare nutritivă comparabilă. Cu toate acestea, cherimoya nu are potențialul de combatere a cancerului al graviola sau aceleași proprietăți antiinflamatorii.

Dacă nu găsiți cherimoya sau graviola, puteți crea profilul de aromă al graviola amestecând părți egale de căpșuni, ananas și banane.

Depozitarea și siguranța alimentelor

Puteți păstra fructele de graviola întregi, necoapte, la temperatura camerei. Fructele coapte se vor păstra câteva zile la frigider.

Cum se pregătește graviola

Deoarece fructul este local la tropice, nu veți găsi graviola în abundență în Europa. Dacă puneți mâna pe fruct, îl puteți mânca ca atare, ca pe orice fruct crud. De asemenea, puteți încorpora graviola în siropuri, smoothie-uri și alte deserturi, cum ar fi înghețata, bomboanele și băuturile dulci.

Întrebări frecvente

Poți să bei în fiecare zi suc de graviola?

Graviola nu este sigură pentru oameni ca supliment sau ca aliment sau băutură în cantități mari. Vă recomandam să evitați suplimentele și ceaiul de graviola. Dacă mâncați pulpă, deserturi sau beți suc, încercați să vă limitați la ½ cană câteva zile pe săptămână.

Este graviola bună pentru slăbit?

Soursop (Graviola) conține o combinație ridicată de vitamine B, cunoscute pentru optimizarea metabolismului organismului. Acest lucru poate duce la o ardere mai pasivă a grăsimilor și oferă organismului un plus de energie, ceea ce ajută la eforturile de a face exerciții fizice și de a rămâne activ.

Este soursop bun pentru tensiunea arterială ridicată?

Soursop (Annona muricata) este o plantă care este folosită în mod tradițional pentru menținerea sănătății, precum și pentru prevenirea și tratarea bolilor. Aceasta poate reduce tensiunea arterială și acidul uric și este benefică pentru funcțiile renale și cardiovasculare.

Surse:

  1. FoodData Central. U.S Department of Agriculture. Soursop, raw.
  2. Uchôa Passos T, Alves de Carvalho Sampaio H, Dantas Sabry MO, Pereira de Melo ML, Magalhães Coelho MA, de Oliveira Lima JW. Glycemic index and glycemic load of tropical fruits and the potential risk for chronic diseasesFood Sci Technol (Campinas). 2014;36(1):66-73. doi:10.1590/1678-457X.6449
  3. Kim GT, Tran NK, Choi EH, et al. Immunomodulatory efficacy of standardized Annona muricata (graviola) leaf extract via activation of mitogen-activated protein kinase pathways in RAW 264.7 macrophagesEvid Based Complement Alternat Med. 2016;2016:2905127. doi:10.1155/2016/2905127
  4. Qazi AK, Siddiqui, JA, Jahan R, et al. Emerging therapeutic potential of graviola and its constituents in cancersCarcinogenesis. 2018;39(4):522-533. doi:10.1093/carcin/bgy024
  5. Cancer Treatment Centers of America. Experts warn against using soursop to fight cancer.
  6. Ioannis P, Anastasis S, Andreas Y. Graviola: A systematic review on its anticancer propertiesAm J Cancer Prev. 2015;3(6):128-131. doi:10.12691/ajcp-3-6-5.
  7. Chan WJ, McLachlan AJ, Hanrahan JR, Harnett JE. The safety and tolerability of Annona muricata leaf extract: A systematic reviewJ Pharm Pharmacol. 2020;72(1):1-16. doi:10.1111/jphp.13182
  8. Zamudio-Cuevas Y, Díaz-Sobac R, Vázquez-Luna A, et al. The antioxidant activity of soursop decreases the expression of a member of the NADPH oxidase familyFood Funct. 2014;5(2):303-9. doi:10.1039/c3fo60135h
  9. Memorial Sloan Kettering Cancer Center. Graviola.
  10. Cancer Research UK. Graviola (soursop).
CITEȘTE ȘI:
Cum păstrezi pâinea și produsele de patiserie proaspete
Arată mai multe +
Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

A fost util articolul Graviola: Beneficii sănătate și Nutriție? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături