12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

L-Arginina: Beneficii, efecte secundare, dozare și dietă

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Ce este L-Arginina? Efecte secundare, dozare, dietă și interacțiuni

L-arginina este un aminoacid care poate ajuta la producerea de oxid nitric, care poate relaxa vasele de sânge și poate îmbunătăți fluxul sanguin. Aflați mai multe despre beneficiile L-argininei, posibilele efecte secundare și dozajul acesteia .

L-arginina este un aminoacid care ajută organismul să producă proteine. Acesta poate fi obținut în mod natural în alimentație și se găsește, de asemenea, sub formă de supliment alimentar. Alimentele bogate în L-arginină includ proteine vegetale și animale, cum ar fi produsele lactate, carnea, carnea de pasăre, peștele și nucile.

L-arginina: beneficii, efecte secundare, dozare și dietă

L-arginina ajută, de asemenea, la eliminarea amoniacului (un produs rezidual) din organism și stimulează eliberarea de insulină. Spre deosebire de, corpul dumneavoastră folosește arginina pentru a produce oxid nitric (un compus care relaxează vasele de sânge). Deși unele studii sugerează că L-arginina poate fi benefică pentru anumite afecțiuni de sănătate, alte cercetări arată că L-arginina poate avea efecte nocive asupra unor persoane.

Beneficii L-Arginina

Prin îmbunătățirea fluxului sanguin în organism, unii susținători susțin că L-arginina poate ajuta la afecțiunile cardiace, cum ar fi durerile în piept (angina pectorală), tensiunea arterială ridicată, crampele și slăbiciunea picioarelor din cauza arterelor obstrucționate (o afecțiune cunoscută sub numele de claudicație intermitentă) și disfuncția erectilă (ED).

Unii oameni o folosesc pentru a stimula sistemul imunitar, pentru a îmbunătăți performanța sportivă, pentru a scurta timpul de recuperare după o intervenție chirurgicală și pentru a promova pierderea în greutate. L-arginina este, de asemenea, utilizată pentru culturism.

CITEȘTE ȘI:
Cum să alegeți un filtru de apă de uz casnic eficient

Există, de asemenea, unele dovezi că L-arginina poate ajuta în cazul cistitei interstițiale și al preeclampsiei.

În acest moment, există puține studii clinice care să testeze potențialele beneficii ale L-argininei. Iată o privire asupra câtorva constatări din cercetările disponibile:

Disfuncție erectilă

Unele cercetări au examinat dacă suplimentele de L-arginină pot fi benefice pentru bărbații cu disfuncție erectilă, cunoscută și sub numele de ED.

Se crede că aceasta îmbunătățește oxidul nitric și – la rândul său – relaxează mușchii din jurul vaselor de sânge care alimentează penisul. Ca urmare, vasele de sânge din penis se dilată, crescând fluxul sanguin, ceea ce poate ajuta la menținerea unei erecții.

Într-un studiu din 2017 publicat în revista Andrology, de exemplu, nivelurile de L-arginină și L-citrulină (un alt aminoacid) au fost măsurate la persoanele cu disfuncție erectilă.

Cercetătorii au constatat că nivelurile ambilor aminoacizi erau mai scăzute la bărbații cu disfuncție erectilă decât la cei fără disfuncție erectilă.

Câteva studii mici au explorat utilizarea L-argininei în combinație cu extractul de scoarță de pin maritim francez (Pycnogenol®).

Boala de inima

Susținătorii au sugerat că L-arginina ar putea proteja inima și ar putea fi benefică pentru persoanele cu boli de inimă, însă un studiu publicat în Journal of the American Medical Association în 2006 a constatat că arginina nu a îmbunătățit rigiditatea vaselor de sânge sau funcția cardiacă la persoanele de 60 de ani sau mai în vârstă care au luat arginină în combinație cu tratamentul standard după un atac de cord.

CITEȘTE ȘI:
Fibrilația atrială – Simptome, cauze, prevenție

Alte cercetări publicate în 2016 sugerează că suplimentarea cu arginină ar putea crește riscul de boli de inimă. Până când nu vom ști mai multe, suplimentele de L-arginină nu pot fi recomandate ca tratament pentru bolile de inimă.

Terapie de nutriție

Administrarea de L-arginină în combinație cu un acid gras omega-3 și nucleotide a fost explorată pentru a reduce timpul de recuperare, pentru a proteja împotriva infecțiilor și pentru a promova vindecarea rănilor după o intervenție chirurgicală.

Suplimentul în combinație cu alte suplimente a fost, de asemenea, utilizat pentru a crește masa corporală slabă la persoanele cu cancer.

L-arginina: beneficii, efecte secundare, dozare și dietă
L-arginina: beneficii, efecte secundare, dozare și dietă

Efecte secundare posibile

L-arginina poate provoca o serie de reacții adverse, inclusiv indigestie, greață, dureri de cap, balonare, diaree, gută, anomalii ale sângelui, alergii, inflamație a căilor respiratorii, agravare a simptomelor de astm, scăderea sensibilității la insulină și tensiune arterială scăzută.

Dozele mari pot crește acidul gastric, astfel încât poate agrava arsurile la stomac, ulcerele sau tulburările digestive cauzate de medicamente. În distincție, L-arginina poate agrava simptomele la persoanele cu herpes.

L-arginina poate interacționa cu anumite medicamente, cum ar fi medicamentele pentru tensiunea arterială, medicamentele pentru diabet sau medicamentele utilizate pentru tratarea disfuncției erectile.

Dacă aveți diabet sau boli de inimă, evitați să luați L-arginină.

Ca și în cazul multor alte suplimente, L-arginina nu a fost testată pentru siguranță la femeile însărcinate, la mamele care alăptează, la copii și la cei cu afecțiuni medicale sau care iau medicamente.

CITEȘTE ȘI:
13 Cele mai rele alimente pentru corpul tău, potrivit științei

Dozare și preparare

Nu există o doză standard recomandată de L-arginină. Doza potrivită pentru dumneavoastră poate depinde de factori precum vârsta, sexul și istoricul medical.

Diferite doze de L-arginină au fost studiate în cadrul unor cercetări care au investigat efectul acesteia asupra diferitelor afecțiuni. De exemplu, pentru durerile toracice, a fost utilizată o doză de 2-6 grame de trei ori pe zi, timp de până la o lună.

Pentru disfuncția erectilă, a fost utilizată o doză de cinci grame pe zi. Iar în studiile care au investigat hipertensiunea arterială, s-a folosit o doză de 4-24 de grame pe zi timp de 2-24 de săptămâni.

Vorbiți cu medicul pentru a obține sfaturi personalizate.

Dietă și interacțiuni

În cele mai multe cazuri, organismul menține o cantitate adecvată de L-arginină pe cont propriu. Cu toate acestea, arsurile grave, infecțiile și rănile pot epuiza rezervele de arginină ale organismului. În aceste condiții, este necesar să se asigure un aport adecvat pentru a face față cerințelor crescute.

L-arginina se găsește în alimentele pe care le consumați, inclusiv în carnea roșie, carnea de pasăre, peștele, lintea și produsele lactate. Luați în considerare posibilitatea de a adăuga în dieta mai mult pui, curcan, bucăți slabe de carne de vită, soia, semințe de dovleac, arahide, linte, homar, creveți, spanac sau alge marine.

CITEȘTE ȘI:
Dieta fără carbohidrați și slăbitul – Cât de eficientă este?

Din cauza evoluției cercetărilor privind relația dintre L-arginină și bolile de inimă, evitați să luați suplimente dacă nu v-ați consultat mai întâi cu furnizorul de servicii medicale cu privire la posibilele beneficii și riscuri.

Sarcina și alăptarea

L-arginina este utilizată în sarcină în anumite circumstanțe, inclusiv în preeclampsie.

Suplimentarea cu acest supliment în timpul sarcinii este de obicei prescrisă și monitorizată de un furnizor de asistență medicală pentru un motiv specific, cum ar fi preeclampsia sau riscul de preeclampsie și restricție de creștere intrauterină (IUGR).

Există unele dovezi că suplimentele de L-arginină pot îmbunătăți rezultatele sarcinii, precum și sănătatea fetală și maternă la femeile atât din zonele cu resurse ridicate, cât și din cele cu resurse reduse.

Acest lucru se datorează faptului că, în timpul sarcinii, nevoia organismului de L-arginină crește din cauza dezvoltării fetale și a creșterii placentei. Este posibil ca această nevoie crescută să nu fie satisfăcută prin alimentație, în special în cazul femeilor care trăiesc în medii cu resurse reduse, fără acces la alimente bogate în proteine.

În plus, deși cererea crescută de arginină în timpul sarcinii poate fi asigurată prin dietă, în anumite circumstanțe pot fi necesare suplimente de proteine sau aminoacizi individuali.

CITEȘTE ȘI:
Lapte de capră: beneficii sănătate, nutriție, utilizări

Acestea pot include femei care urmează diete restrictive sau care se confruntă cu greață și vărsături severe în timpul sarcinii, făcându-le incapabile să satisfacă cerințele prin aportul alimentar.

Cu toate acestea, suplimentele în timpul sarcinii ar trebui să fie întotdeauna aprobate și monitorizate de către un furnizor de servicii medicale. Dacă sunteți însărcinată și sunteți interesată să luați suplimente de L-arginină, consultați furnizorul de servicii medicale pentru sfaturi.

Suplimentele de L-arginină nu au fost cercetate la femeile care alăptează. Din acest motiv, este important să vă întrebați furnizorul de servicii medicale dacă administrarea de suplimente de L-arginină este sigură și necesară pentru nevoile dumneavoastră individuale în timpul alăptării.

Alternative

După consum, intestinul și ficatul metabolizează rapid L-arginina înainte ca aceasta să aibă șansa de a ajunge la circulația sistemică. Din acest motiv, unii susțin că L-citrulina, un precursor al L-argininei, poate fi o alegere mai bună pentru creșterea nivelului de arginină.

L-arginina: beneficii, efecte secundare, dozare și dietă
L-arginina: beneficii, efecte secundare, dozare și dietă

L-citrulina este un aminoacid care poate fi folosit ca alternativă la L-arginina atunci când este luat ca supliment.

L-citrulina este un aminoacid neesențial care este un precursor al L-argininei. L-citrulina este transformată în L-arginină printr- o serie de reacții enzimatice care au loc în principal în rinichi.

Cercetările arată că suplimentele de L-citrulină pot crește nivelul corpului de L-arginină. De fapt, unele studii arată că L-citrulina este mai eficientă în creșterea nivelului de arginină decât suplimentele cu L-arginină.

CITEȘTE ȘI:
10 combinații de alimente care fac rău sănătății tale

Cercetările au arătat, de asemenea, că suplimentele de L-citrulină pot oferi beneficii similare cu cele ale suplimentelor de L-arginină.

De exemplu, în mod similar cu L-arginina, s-a demonstrat că L-citrulina ajută la reducerea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea disfuncției erectile în unele studii.

În plus, studiile arată că atunci când L-citrulina este utilizată singură sau în combinație cu L- arginina, poate îmbunătăți performanța atletică și poate îmbunătăți recuperarea musculară la sportivi.

În plus, unele dintre aceste studii au descoperit că suplimentele de citrulină pot fi mai eficiente decât suplimentele de L-arginină în îmbunătățirea performanței atletice.

Prin urmare, sportivii pot beneficia mai mult de L-citrulină sau de o combinație de L-arginină și L-citrulină decât numai L-arginină.

Surse:

  1. Barassi A, Corsi romanelli MM, Pezzilli R, et al. Levels of l-arginine and l-citrulline in patients with erectile dysfunction of different etiologyAndrology. 2017;5(2):256-261. doi:10.1111/andr.12293
  2. Kobori Y, Suzuki K, Iwahata T, et al. Improvement of seminal quality and sexual function of men with oligoasthenoteratozoospermia syndrome following supplementation with L-arginine and Pycnogenol®Arch Ital Urol Androl. 2015;87(3):190-3. doi:10.4081/aiua.2015.3.190
  3. Schulman SP, Becker LC, Kass DA, et al. L-arginine therapy in acute myocardial infarction: the Vascular Interaction With Age in Myocardial Infarction (VINTAGE MI) randomized clinical trialJAMA. 2006;295(1):58-64. doi:10.1001/jama.295.1.58
  4. Au yeung SL, Lin SL, Lam HS, Schooling CM. Effect of l-arginine, asymmetric dimethylarginine, and symmetric dimethylarginine on ischemic heart disease risk: A Mendelian randomization study. Am Heart J. 2016;182:54-61. doi:10.1016/j.ahj.2016.07.021
  5. Alexander JW, Supp DM. Role of Arginine and Omega-3 Fatty Acids in Wound Healing and InfectionAdv Wound Care (New Rochelle). 2014;3(11):682–690. doi:10.1089/wound.2013.0469
  6. Jonker R, Engelen MP, Deutz NE. Role of specific dietary amino acids in clinical conditions. Br J Nutr. 2012;108 Suppl 2:S139-48. doi:10.1017/S0007114512002358
  7. Natural Standard. Natural Standard Herb & Supplement Guide – E-Book An Evidence-Based Reference. St Louis: Elsevier Health Sciences; 2016.
CITEȘTE ȘI:
Constipația în sarcină: cauze, tratamente și remedii la domiciliu
Arată mai multe +

A fost util articolul L-Arginina: Beneficii, efecte secundare, dozare și dietă? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete