18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

13 lucruri pentru o viață mai sănătoasă pe care poate nu le știai

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

V-ați dorit o viață mai sănătoasă, ați încercat un plan de alimentație sănătoasă sau o “dietă” în trecut și ați căzut din căruță, atunci nu sunteți singur. Citeste aici 13 lucruri despre alimentație si o viață mai sănătoasă pe care poate nu le știai

O viața mai sănătoasă este o alegere, dar este și un obicei, iar obiceiurile au nevoie de timp pentru a se schimba. Nu este neapărat vorba de a renunța la un obicei vechi, pentru că asta înseamnă că se așteaptă foarte mult de la creier, cel mai simplu mod de a schimba un obicei este să îl înlocuiești. 

Aici intervin aceste 13 sfaturi. Dacă puteți ajunge la o gustare sănătoasă în loc de junk food și intrați într-o rutină pozitivă cu mâncarea sănătoasă, aceasta devine ușoară și nu o corvoadă. De asemenea, pentru o alimentatie si o viața mai sănătoasă nu este vorba de a mânca mai puțină mâncare, ci de a mânca alimente care te umplu și te lasă satisfăcut.

Să ai grijă de alimentația ta poate fi ușor și simplu, de aceea facem ceea ce facem. Iată o listă de lucruri pe care să le încercați, să le schimbați și să le adăugați pentru o viața mai sănătoasă pentru a vedea beneficii imediate în ceea ce privește energia, somnul, pierderea în greutate și concentrarea!

Modalități rapide de a vă începe călătoria spre o viața mai sănătoasă

13 lucruri pentru o viață mai sănătoasă pe care poate nu le știai
Tanara care bea apa in timpul unui antrenament pe malul marii

Pentru viața mai sănătoasă, păstrați-vă hidratat 

Apa este perfectă atunci când începeți o dietă sănătoasă. Trebuie doar să fiți deshidratat cu 3% înainte ca aceasta să înceapă să vă afecteze corpul și creierul. Băutura din belșug vă ajută să vă simțiți mai sătul și sprijină organismul în eliminarea toxinelor. 

CITEȘTE ȘI:
5 moduri de a scăpa de burtă după naștere

O recomandare bună este să vă începeți ziua cu o jumătate de litru de apă cu puțin suc de lămâie în ea, un impuls pentru hidratare după ce nu ați băut toată noaptea și poate fi considerat ca având o “baie internă” la prima oră a dimineții. 

Doi tineri plimbandu-se in parc tinandu-se de mana
Doi tineri plimbandu-se in parc tinandu-se de mana

Plimbați-vă în mod regulat

Corpul este conceput pentru a se mișca! Intensificarea mersului pe jos, chiar și ușor, vă poate ajuta să vă atingeți obiectivele de sănătate și ajută la scăderea tensiunii arteriale, la ameliorarea stresului și a depresiei, precum și la punerea în mișcare a circulației. 

10.000 de pași este cantitatea zilnică recomandată, dar cel mai bine este să începeți de unde sunteți și să creșteți în 2-3 săptămâni. Asigurați-vă că aveți niște pantofi confortabili cu care să începeți. 

Doamna consultand ingredientele si nutrientii de pe spatele unui produs in supermarket
O femeie care citește eticheta unui produs alimentar în timp ce își face cumpărăturile în supermarketul local.

Luați în considerare ingredientele

V-ați uitat vreodată pe spatele pachetului uneia dintre gustările dvs. preferate și ați citit ingredientele – ați reușit să le recunoașteți pe toate? Există atât de multe ingrediente în unele produse încât nu este de mirare că ne îngrășăm și că ne este greu să ne dăm seama de mărimea corectă a porțiilor. 

Dacă optați pentru produse la care cunoașteți toate ingredientele, mese sănătoase, preparate cu alimente “reale”, înseamnă că știți ce introduceți în organism, iar corpul dumneavoastră vă va mulțumi pentru asta. 

CITEȘTE ȘI:
Dieta de 1200 de calorii, câtă grăsime trebuie să mănânc pe zi?

Pentru viața mai sănătoasă, bucurați-vă de diversitate

Deși creierului și corpului le place rutina, le place și diversitatea – de aceea avem pofte de a mânca ceva la pachet sau de a ieși la cină în oraș, este o schimbare plăcută față de a mânca aceeași mâncare veche din cămară. 

În loc să cedăm în fața poftelor care duc la alimente cu conținut caloric ridicat și cu un nivel nutrițional scăzut, putem introduce varietatea în alte moduri. Având ceva diferit la cină și la prânz în fiecare zi, putem mânca alimente care sunt mai interesante, dar și nutritive. 

Familie care savureaza impreuna micul dejun
Familie care savureaza impreuna micul dejun

Pentru o viață mai sănătoasă, mâncați micul dejun

Unii oameni cred că săritul peste micul dejun este bun pentru tine pentru că te ajută să slăbești. De fapt, acest lucru nu este adevărat. Un mic dejun echilibrat este, probabil, cea mai importantă masă a zilei, iar o alegere bună la micul dejun vă poate pregăti bine pentru restul zilei.

Puteți citi o mulțime de informații diferite despre, micul dejun bogat în carbohidrați și micul dejun cu un conținut scăzut de carbohidrați, dar alegerea corectă pentru majoritatea oamenilor este să aibă un mic dejun care să țină de foame cel puțin 3-4 ore și ceva la care să vă puteți ține pe termen lung.

CITEȘTE ȘI:
5 Moduri de a reduce zahărul adăugat din dieta noastră

Mâncând micul dejun în mod regulat, veți constata că vă treziți flămând, deoarece corpul dumneavoastră se obișnuiește să fie hrănit la o anumită oră, iar metabolismul dumneavoastră este gata să pornească!

Citiți articolele noastre

Articolele noastre sunt un prim pas important atunci când vă decideți să treceți la o dietă mai sănătoasă. Acesta vă arată fiecare grupă de alimente pe care trebuie să le consumați pentru o dietă echilibrată și cum să consumați și cantitatea corectă de calorii.

Este un punct de plecare excelent pentru a vedea unde vă puteți îmbunătăți obiceiurile alimentare actuale și pentru a vedea ce mese pe care le consumați includ toate grupele majore de nutrienți, fără a face totul în jurul unei grupe sau alteia.

Doamna ce savureaza incet o salata deliciosa
Doamna ce savureaza incet o salata deliciosa

Pentru o viață mai sănătoasă mâncați mai încet

Ia-ți mai mult timp pentru a mânca alimentele, astfel încât organismul tău să aibă mai mult timp pentru a le digera și procesa. Mâncatul mai lent vă permite să acordați mai multă atenție gusturilor și aromelor atunci când mâncați, ajutându-vă să vă simțiți mai satisfăcut.

Mâncatul conștient a devenit mai popular în ultima vreme, iar principiul principal este să vă concentrați asupra mâncării și să observați ce mâncați, cât de mult mestecați și cât de sătul vă simțiți. 

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune 10 uleiuri antiinflamatorii pentru gătit

Mâncatul în grabă sau în timp ce încerci să faci mai multe lucruri în același timp este o modalitate obișnuită prin care oamenii mănâncă prea mult și nu se simt satisfăcuți de mâncarea lor.

Dacă aveți televizorul deschis în timp ce mâncați sau mâncați la birou la serviciu, corpul și creierul dvs. acordă mai puțină atenție mâncării, așa că este mai probabil să vă apuce o senzație de foame sau să vă doriți o gustare dulce la jumătatea după-amiezii. 

O tânără serioasă se oprește în raionul de lactate de la magazinul alimentar pentru a citi eticheta de pe un recipient de iaurt. Ea are în mână o listă de cumpărături și un telefon inteligent.
O tânără serioasă se oprește în raionul de lactate de la magazinul alimentar pentru a citi eticheta de pe un recipient de iaurt. Ea are în mână o listă de cumpărături și un telefon inteligent.

Lista de cumpărături

Cei mai mulți oameni știu, probabil, că a merge la cumpărături de alimente atunci când le este foame poate fi o rețetă pentru dezastru. De aceea, pregătirea unei liste în prealabil vă poate salva mult timp și vă poate salva de alegeri proaste atunci când ajungeți acolo. 

Atunci când vă planificați mesele pentru săptămâna viitoare puteți vedea ce se potrivește cu ce, mai degrabă decât să aveți doar o listă de alimente și să veniți acasă gândindu-vă “ce fac cu astea”. Căutați surse de inspirație pe internet și încercați să alegeți alimente care vă vor satisface și în același timp vă vor oferi varietate. 

Pentru o viață mai sănătoasă coaceți, nu prăjiți 

Prăjirea are o reputație proastă. Fie că este vorba de utilizarea uleiului potrivit, de gătitul la temperatura potrivită și de alegerea alimentelor potrivite. Unele lucruri au un gust mai bun prăjite, dar multe lucruri pot fi gătite la fel de bine și la fel de gustoase dacă sunt gătite la cuptor sau la grătar. 

CITEȘTE ȘI:
Sirop de arțar sau miere: Care este mai sănătos?

Schimbările simple, cum ar fi modul de a găti și de a pregăti mâncarea, se vor vedea foarte repede în viața dumneavoastră!

Calculator de nutrienti si calorii pentru retete
Calculator de nutrienti si calorii pentru retete

Nutrienții în detrimentul caloriilor

Schimbarea modului în care mâncăm și reducerea consumului de junk food ne oferă posibilitatea de a include mult mai multe vitamine și minerale în alimentația noastră. Având varietate și incluzând mai multe fructe și legume, corpul nostru ne va mulțumi. 

Alimentele naturale pe care le consumăm, cum ar fi nucile, ouăle și legumele cu frunze verzi, ne oferă vitamine care ne ajută părul și unghiile să crească, pielea să arate limpede și sănătoasă, iar digestia să funcționeze la maximum.

Data viitoare când sunteți tentați să vă înfruptați din junk food, gândiți-vă la ceea ce adăugați la sănătatea dumneavoastră.

Cuplu luand masa in oras. Imagine cu o farfurie de mancare gatita sanatos
Cuplu luând masa în oraș. Imagine a unei farfurii de mâncare gătită sănătos.

Alegeți restaurante sănătoase

Nimeni nu este perfect tot timpul. Cu toții avem momente în care vrem să “trișăm” sau să ieșim la cină în oraș și ne facem griji cu privire la ceea ce putem mânca pentru a ne menține stilul de viață sănătos.

S-ar putea să aveți un restaurant sau un restaurant la pachet preferat pe care vă place să îl vizitați împreună cu familia dumneavoastră.

În loc să evitați complet restaurantele, ați putea să vă uitați la ceea ce aveți în meniu în schimb, s-ar putea să existe restaurante mai sănătoase în apropierea dumneavoastră care se concentrează pe o alimentație sănătoasă. Sau vă puteți simți încrezător să faceți alegeri diferite în localul dvs. preferat. 

CITEȘTE ȘI:
Cu ce să înlocuiești cafeaua cu 5 băuturi alternative fierbinți

De exemplu, dacă de obicei mergeți la localul dvs. (sau comandați la domiciliu) și comandați ciorba friptura, desert, de ce nu ați alege doar o singură opțiune? Acest lucru înseamnă că un răsfăț sau o cină în oraș poate fi în continuare plăcută, dar și că vă mențineți pe calea unei alimentații sănătoase.

Unele restaurante și takeaway-uri pot transforma o masă în calorii pentru o zi și nu trebuie să fie așa! 

Salată cu roșii, castraveți, pătrunjel, ceapă, măsline și crutoane pe masa de lemn
Salată cu roșii, castraveți, pătrunjel, ceapă, măsline și crutoane pe masa de lemn

Verdele mai întâi

Nu toată lumea este un fan al legumelor, dar nu există nicio îndoială cât de benefice sunt acestea pentru noi. Există modalități de a le include în obiceiurile dumneavoastră alimentare fără să vă simțiți ca un iepure. Creând o oarecare varietate și gătindu-le bine (sau punându-le să fie gătite pentru tine!) puteți să vă bucurați de ele fără să vă simțiți ca și cum ați mânca de fiecare dată varza fiartă a bunicii. 

Dacă le mâncați la începutul mesei, puteți profita de beneficiile vitaminelor și ale nutriției, dar încă vă simțiți flămând înainte de a vă convinge să renunțați la ele. 

O tânără gătește o supă delicioasă și energizantă acasă
O tânără gătește o supă delicioasă și energizantă acasă

Pentru o viață mai sănătoasă gătiți des

Trecerea la un stil de viață mai sănătos în ceea ce privește alimentația poate părea o provocare până când devine noul tău obicei și înlocuiește nevoia de a comanda un takeaway sau de a scoate un pachet de biscuiți în fața televizorului.

CITEȘTE ȘI:
Ceaiul sau cafeaua te deshidratează?

Schimbarea stilului de viață alimentar nu înseamnă să vă restricționați sau să mâncați mult mai puțin, s-ar putea chiar să vă dați seama că trebuie să mâncați mai mult la început, pe măsură ce vă obișnuiți, ceea ce înseamnă să folosiți gustări sănătoase pentru a umple golurile în locul alimentelor nesănătoase.

S-ar putea să aveți impresia că mâncați mai des. Credeți-ne, dacă sunt gustări sănătoase și împreună cu multă apă, aceasta este o schimbare bună față de ciocolată și chipsuri. 

O viața mai sănătoasă si o alimentație sănătoasă nu înseamnă să renunțați la toate lucrurile care vă plac sau să vă restricționați puternic dieta. Este vorba de a găsi alimente reale care să vă placă și de a oferi organismului dumneavoastră nutriția de care are nevoie pentru a arăta și a se simți cel mai bine. 


A fost util articolul? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete