18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Metabolic Fitness: Tot ce trebuie să știți

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Metabolismul este un proces de susținere a vieții. Fiecare reacție din corpul uman formează o parte integrantă a unui organism. De la descompunerea alimentelor până la transportul oxigenului – toate fac parte din metabolism.

Sănătatea metabolică sau fitness-ul este o parte esențială a sănătății generale. Sănătatea metabolică decide modul în care organismul dumneavoastră reacționează la alimente și la exerciții fizice.

Un organism sănătos din punct de vedere metabolic se asigură că organismul poate procesa eficient alimentele fără a provoca anomalii ale nivelului de zahăr din sânge, colesterol și insulină.

Tehnologia de monitorizare continuă a glucozei (CGM) ajută la informarea clienților în cazul în care nivelul glicemiei lor crește peste limitele așteptate. Totodată, un dispozitiv de monitorizare a glucozei numit BIOS vă poate ajuta să înțelegeți relația unică pe care o are organismul cuiva cu diverse alimente.

Acesta devine poarta de intrare în prevenirea bolilor metabolice. Drept urmare, antrenorii HealthifyMe vă pot ajuta să creați programe de dietă mai bune și mai individualizate pentru a vă controla și stabiliza vârfurile de glicemie și pentru a învăța ce alimente sunt cele mai bune pentru corpul dumneavoastră.

Deși indivizii pot depune același efort, rezultatele ar putea varia din cauza ritmurilor metabolice diferite. Îmbunătățirea sănătății metabolice ar putea fi cea mai ușoară modalitate de a vedea rezultatele dorite. A fi în formă din punct de vedere metabolic reduce, de asemenea, riscul de boli cronice și de obezitate. Acest articol explorează conceptele metabolismului și modul în care se poate obține o bună sănătate metabolică.

Potrivit cercetarilor, metabolismul se referă la totalitatea reacțiilor din corpul organismelor vii. Acestea sunt reacții de menținere a vieții. Cele trei scopuri principale ale metabolismului sunt:

  • Conversia alimentelor în energie disponibilă pentru a pune în funcțiune procesele celulare
  • Transformarea alimentelor în blocuri de proteine, lipide, acizi nucleici și unii carbohidrați
  • Eliminarea deșeurilor metabolice
CITEȘTE ȘI:
Urmărirea metabolismului : Merită să ții evidența

Organismele se pot dezvolta și procrea datorită acestor procese catalizate de enzime. De asemenea, ele permit menținerea structurilor lor și reacția la mediul înconjurător.

Cele două forme primare ale metabolismului sunt catabolismul și anabolismul. Reacțiile anabolice sunt reacții pozitive sau de construcție care utilizează energia pentru a produce compuși complecși din compuși simpli.

Pe de altă parte, reacțiile catabolice sunt reacții adverse sau de descompunere. Reacțiile catabolice implică descompunerea compușilor complecși în compuși simpli cu producerea de energie. De exemplu, formarea corpilor cetonici din grăsimi este o reacție catabolică.

Rata metabolică bazală, cunoscută și sub numele de rata la care organismul dumneavoastră produce energie, este influențată de sex, rasă, exerciții fizice, alimentație, vârstă și boli. Hormonii tiroidieni controlează, de asemenea, Rata metabolică bazală.

Ecuația Harris-Benedict este cea mai frecvent utilizată ecuație pentru a calcula rata metabolică bazală. Această ecuație ia în considerare vârsta, înălțimea și masa persoanei.

Conform cercetarilor, vârsta este unul dintre cei mai critici factori care afectează metabolismul. Rata metabolică bazală scade aproape liniar odată cu vârsta: cu cât vârsta este mai mare, cu atât metabolismul este mai mic.

Metabolismul scade, odată cu creșterea greutății corporale, iar persoanele obeze ard mai puține calorii decât persoanele cu greutate ideală. Genetica joacă, de asemenea, un rol masiv în metabolism. De exemplu, unele persoane sunt predispuse la rezistență la insulină, ceea ce duce la dereglări metabolice.

Potrivit cercetarilor, capacitatea mitocondrială de utilizare a substratului definește aptitudinea metabolică. Prin urmare, persoanele cu o aptitudine metabolică ridicată utilizează mai frecvent grăsimile în timpul odihnei și al exercițiilor fizice.

A avea o aptitudine metabolică se traduce prin a depune un efort minim pentru câștiguri maxime. Un organism metabolic apt se asigură în mod eficient că reacțiile catabolice produc maximum de energie din mai puțină hrană. Totodată, înseamnă că un metabolism bun te ajută să funcționezi în mod optim atât fizic, cât și psihic.

CITEȘTE ȘI:
Cele mai bune 6 sfaturi pentru construirea mușchilor

Rezistența la insulină

Consecința principală a dereglării metabolice este rezistența la insulină, care reprezintă incapacitatea insulinei de a optimiza absorbția eficientă a glucozei de către țesuturi. Aceasta este cauza principală a diabetului de tip 2. Rezistența la insulină contribuie la hiperglicemie în diabetul de tip 2. De asemenea, aceasta joacă un rol în stocarea excesivă și necorespunzătoare a grăsimilor în ficat și în țesutul adipos.

Această depozitare necorespunzătoare a grăsimilor în ficat creează o buclă de feedback negativ și agravează și mai mult rezistența la insulină. Rezistența la insulină minimizează, de asemenea, flexibilitatea metabolică, adică capacitatea organismului de a comuta între substraturile metabolice.

Această comutare depinde de substratul care este cel mai ușor disponibil. Organismul își pierde capacitatea de a trece de la utilizarea glucozei, atunci când aceasta este ușor disponibilă, la utilizarea grăsimilor în perioadele de înfometare. Acest lucru îngreunează metabolismul general al organismului.

Organismul nostru încearcă, de asemenea, să producă insulină pentru a compensa disfuncția insulinei, ceea ce duce la o stare cunoscută sub numele de hiperinsulinemie. Hiperinsulinemia duce la disfuncții metabolice care duc la obezitate. Această schimbare este foarte apreciată la persoanele care trec de la un stil de viață foarte activ la unul inactiv, care prezintă o creștere rapidă a nivelului de insulină și o creștere ulterioară în greutate.

Sindromul metabolic

Dereglarea metabolică poate duce la sindromul metabolic. Acesta este o acumulare a mai multor tulburări, care cresc riscul ca indivizii să dezvolte boli cronice precum diabetul zaharat și afecțiunile cardiovasculare. Conform cercetarilor, sindromul metabolic poate fi diagnosticat pe baza următoarelor criterii:

  • Măsura taliei este mai mare de 35 de centimetri pentru femei și mai mare de 40 de centimetri pentru bărbați.
  • Trigliceride crescute în sânge de cel puțin 150 mg/dL sau mai mult
  • Colesterol lipoproteic cu densitate mare (HDL) redus, mai mic de 40 mg/dL la bărbați sau mai mic de 50 mg/dL la femei
  • Glicemie ridicată la post de l00 mg/dL sau mai mare
  • Valori ale tensiunii arteriale sistolice de 130 mmHg sau mai mari sau diastolice de 85 mmHg sau mai mari
CITEȘTE ȘI:
Cum se măsoară procentul de grăsime corporală?

Nota Organics Food

A fi în formă din punct de vedere metabolic vă ajută să duceți o viață sănătoasă. Este punctul în care corpul tău funcționează la cel mai înalt nivel fără a provoca anomalii. Un metabolism bun previne creșterea nedorită în greutate și alte afecțiuni metabolice cronice.

Pe măsură ce greutatea corporală crește, metabolismul scade în general. Persoanele obeze consumă mai puțină energie decât persoanele cu o greutate sănătoasă.

Rata metabolismului este diferită pentru fiecare individ. Unele persoane au o rată metabolică excelentă, în timp ce altele au un metabolism mai lent. Persoanele cu metabolism mai lent își pot stimula metabolismul urmând aceste sfaturi esențiale:

Faceți exerciții fizice

Exercițiile fizice regulate pot stimula metabolismul, reducând în același timp complicațiile metabolice precum obezitatea și diabetul de tip 2. Conform acestei cercetari, mușchiul scheletic este un țesut extraordinar de elastic, iar capacitatea metabolică se schimbă rapid atunci când nivelul de activitate fizică se modifică. Totodată, capacitatea de metabolizare a glucozei se îmbunătățește în mușchii antrenați.

Puteți începe întotdeauna cu exerciții ușoare și puteți crește dacă sunteți începător. Intensitatea antrenamentului este mai puțin importantă decât consecvența. Activitățile viguroase nu sunt, de asemenea, recomandate începătorilor, deoarece ar putea duce la apariția unor micro-schelere și ar putea provoca spasme musculare.

Mersul pe jos

Cel mai bun exercițiu pentru a începe este mersul pe jos. Mersul pe jos este una dintre cele mai de bază, dar eficiente strategii pentru a pierde în greutate. Îmbunătățește capacitatea cardiovasculară și metabolică. De asemenea, a avut influență în prevenirea și tratarea sindromului metabolic.

CITEȘTE ȘI:
Cum îți schimbă exercițiile fizice creierul, îți stimulează memoria și te ajută să gândești mai bine

Totodată, cercetarile au dovedit că mersul pe jos ajută la creșterea nivelului unui hormon cunoscut sub numele de adiponectină, care ajută la îmbunătățirea sensibilității la insulină și la reducerea inflamației.

Antrenamente aerobice

Antrenamentele aerobice sunt cele care cresc ritmul cardiac și consumul de oxigen de către țesuturi. Ele sunt cunoscute ca medicamente naturale împotriva tulburărilor metabolice.

Conform unor studii, antrenamentele aerobice stimulează metabolismul și sunt potrivite pentru sănătatea cardiovasculară. Exercițiile aerobice includ înotul, dansul, joggingul, ciclismul și săriturile. Puteți alege antrenamentul dorit și vă puteți îmbunătăți rezistența și metabolismul.

Antrenamente de mare intensitate

Conform cercetarilor, antrenamentele de intensitate ridicată sunt o modalitate puternică de a crește capacitatea și metabolismul întregului organism.

Mușchii antrenați prin antrenamente de intensitate ridicată au o capacitate sporită de a oxida grăsimile și carbohidrații. Cu toate acestea, așa cum s-a menționat anterior, este mai bine să se înceapă cu exerciții de intensitate scăzută și să se treacă la antrenamente de intensitate ridicată.

Dormiți corespunzător

Cercetarile arată că somnul și sănătatea metabolică sunt foarte strâns legate. Obținerea unui somn adecvat ajută la menținerea homeostaziei metabolice, în timp ce privarea de somn și alterarea ritmurilor circadiene provoacă dereglări metabolice.

Privarea de somn afectează hormonii implicați în metabolisme, cum ar fi hormonii de creștere și cortizolul. Acești hormoni reglează glucoza, iar orice modificare a acestora poate duce la o scădere a metabolismului și poate provoca stocarea grăsimilor.

Hormonii de creștere și cortizolul se eliberează în timpul somnului. Leptina, un hormon care afectează în principal apetitul, este în general suprimată în timpul somnului și previne foamea pe timp de noapte.

CITEȘTE ȘI:
Masa musculară: Nu-ți dori asta, lucrează pentru asta

Privarea de somn duce la creșterea nivelurilor de leptină care provoacă valuri de foame și provoacă dereglarea ritmului circadian, ceea ce duce la tulburări metabolice. Prin urmare, este esențial să dormiți în mod corespunzător pentru a vă menține metabolismul.

Modificări ale regimului alimentar

Deoarece oamenilor le place ca lucrurile să fie simple, există o dorință de a identifica dieta unică care va face totul mai bine. Din păcate, lucrurile sunt rareori atât de simple. Cum nu există o mărime unică care să se potrivească tuturor, nu există o dietă potrivită pentru toată lumea. Există câteva intervenții dietetice specifice care au funcționat pentru un număr mai mare de persoane:

Dieta mediteraneană

Dieta mediteraneană încurajează de obicei consumul de fructe, legume, cereale integrale, leguminoase, nuci, semințe și grăsimi sănătoase pentru inimă. Alimentele ambalate, zahărul adăugat și cerealele rafinate sunt restricționate.

Sursa principală de grăsimi este uleiul de măsline într-o dietă mediteraneană. Potrivit cercetarea, aderența la dieta mediteraneană și schimbarea stilului de viață nesănătos au un impact semnificativ asupra factorilor afectați de sindromul metabolic. Prin urmare, dieta mediteraneană poate fi primul pas în tratarea acestei boli.

Dieta bogată în proteine

Conform cercetarea, o dietă bogată în proteine ajută la creșterea sațietății și astfel ajută la pierderea în greutate. Studii arată, de asemenea, că proteinele creează un efect termogenic mai mare, adică căldura produsă ca urmare a cheltuielilor energetice. Ca urmare, aceasta duce la o creștere generală a metabolismului în comparație cu carbohidrații sau grăsimile.

Postul intermitent

Postul intermitent se mai numește și restricție energetică intermitentă. Este un model care presupune restricționarea caloriilor pe parcursul unei anumite perioade. Postul intermitent stimulează metabolismul prin corectarea ritmului circadian și prin schimbarea compoziției microbiotei intestinale.

CITEȘTE ȘI:
Indicele de masă corporală (IMC): ce este și cum se măsoară

Acesta mobilizează depozitele de grăsime, ceea ce duce ulterior la pierderea în greutate. Reduce nivelul de insulină, care este principalul responsabil pentru transformarea glucozei în glicogen și grăsimi. Postul intermitent crește, de asemenea, nivelul de cortizol din corpul nostru, care contracarează efectele insulinei.

Stresul

Conform cercetare, expunerea cronică la stresul de mediu determină hiperactivarea axei hipotalamo-hipofizo-adrenocorticale (HPA). Ca urmare, aceasta poate provoca dereglări metabolice și, în cele din urmă, duce la tulburări cronice. Prin urmare, este esențial să vă acordați un timp pentru a vă detensiona pentru a permite organismului dumneavoastră să funcționeze mai bine.

Puteți face acest lucru prin adoptarea unor activități de autoîngrijire sau puteți alege un hobby care vă ajută să vă relaxați. Grădinăritul, coloratul sau pictura sunt unele dintre cele mai populare opțiuni. De asemenea, puteți investi timp în învățarea unui instrument sau puteți dansa pe melodiile preferate.

Este important să nu vă lăsați pradă timpului petrecut în fața ecranelor cu scuza timpului pentru mine. Cercetarile au dovedit că un timp mai mare petrecut în fața ecranului are o corelație negativă cu sănătatea mintală.

În cazul în care doriți să faceți exerciții fizice pentru a vă de-stresa, vă acoperim. Citiți acest articol pentru a afla mai multe.

Nota Organics Food

Metabolismul depinde de factori precum vârsta, dieta, bolile, înălțimea, greutatea și genetica. Trei lucruri sunt de cea mai mare importanță pentru a construi un corp metabolic potrivit: Dieta, exercițiile fizice și somnul. Atunci când este supus unei activități fizice, crește metabolismul țesutului muscular.

Păstrarea somnului și a ritmurilor circadiene sub control vă va ajuta să fiți metabolic apt. Prin urmare, obțineți acele ore de somn recomandate pentru a vă menține sănătos. A avea o dietă adecvată și a vă detensiona poate ajuta, de asemenea, la stimularea metabolismului și a aptitudinii metabolice.

CITEȘTE ȘI:
Cine arde caloriile mai repede și când. Poate fi acest proces accelerat?

Concluzie

Metabolismul reprezintă totalitatea reacțiilor din corpul organismelor vii. Cele două forme primare ale metabolismului sunt catabolismul și anabolismul. Reacțiile anabolice sunt reacții pozitive care ajută la formarea unor compuși complecși din compuși mai simpli. În schimb, reacțiile catabolice fac exact contrariul.

Consecința principală a dereglării metabolice este rezistența la insulină. Totodată, aceasta duce la stocarea anormală a grăsimilor în ficat, la incapacitatea organismului de a schimba substraturile metabolice.

A fi în formă din punct de vedere metabolic este esențial, deoarece sănătatea ta generală depinde de metabolismul tău. Este o modalitate simplă de a fi eficient la maximum, depunând un efort minim.

A fi sănătos din punct de vedere metabolic înseamnă, de asemenea, că organismul dumneavoastră nu este predispus la tulburări cronice precum hipertensiunea, hipertrigliceridemia, obezitatea și diabetul zaharat de tip 2.

Trei factori, dieta, exercițiile fizice și somnul, sunt cruciali pentru a dezvolta un corp care este metabolic sănătos. Pentru începători, mersul pe jos și exercițiile aerobice sunt potrivite. Pentru a vă păstra sănătatea intactă, dobândiți cantitatea de somn recomandată și fiți fără stres.

Citește și aceste articole:

Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Organicsfood.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

Urmărește-ne și pe:
- Advertisement -

Ultimele rețete