12.6 C
București
miercuri, septembrie 28, 2022

Metionina: Beneficii pentru piele, păr și unghii

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Ce este metionona

Metionina (L-metionina) este un supliment nutrițional, precum și un aminoacid esențial care se găsește în alimente. Metionina este necesară pentru creșterea și repararea normală a țesuturilor corpului.

Metionina nu poate fi produsă de organism, ci trebuie obținută din alimentație; astfel, este considerată un aminoacid “esențial”.

Formula chimică a metioninei
Formula chimică a metioninei

Există două tipuri de metionină

  • L-metionină (care se găsește în mod natural) și
  • D-metionină.

Fiecare conține aceeași compoziție chimică, dar moleculele sunt imagini în oglindă. Un amestec al celor două se numește DL-metionină.

Metionina este un aminoacid care conține sulf și care îmbunătățește tonusul și elasticitatea pielii, favorizează un păr sănătos și întărește unghiile.

Suplimentele de metionină sunt luate în mod obișnuit pentru a trata diverse infecții și afecțiuni, dar există cercetări științifice limitate care să susțină eficacitatea suplimentelor pentru tratarea bolilor.

Se consideră că metionina este eficientă în tratamentul intoxicației cu Tylenol (paracetamol).

Alte denumiri

Alte denumiri pentru metionina includ:

  • D-metionină
  • DL metionină
  • DL-metionină
  • Acid L-2-amino-4-(metiltio)butiric
Metionina: beneficii pentru piele, păr și unghii
Metionină funcții alimente efecte secundare

Alimente bogate în metionină

Aproape toate alimentele care conțin proteine conțin metionină, însă cantitatea variază foarte mult. Ouăle, peștele și unele tipuri de carne conțin cantități mari din acest aminoacid.

CITEȘTE ȘI:
Indicele de masă corporală (IMC): ce este și cum se măsoară

Se estimează că aproximativ 8% din aminoacizii din albușul de ou sunt aminoacizi care conțin sulf (metionină și cisteină).

Această valoare este de aproximativ 5% în carnea de pui și de vită și de 4% în produsele lactate. Proteinele vegetale au, de obicei, cantități și mai mici din acești aminoacizi.

Unele cercetări au examinat, de asemenea, cantitatea totală de aminoacizi care conțin sulf (metionină și cisteină) în diferite tipuri de diete.

Cel mai mare conținut (6,8 grame pe zi) a fost raportat în dietele bogate în proteine, în timp ce aporturi mai mici au fost prezente în cazul vegetarienilor (3,0 grame pe zi) și al veganilor (2,3 grame pe zi).

În ciuda aportului scăzut în rândul vegetarienilor, anumite cercetări au arătat că aceștia au de fapt concentrații sanguine de metionină mai mari decât cei care mănâncă carne și pește.

Această constatare i-a determinat pe cercetători să concluzioneze că conținutul alimentar și concentrațiile de metionină din sânge nu sunt întotdeauna direct legate.

Cu toate acestea, aceste studii au constatat că veganii au atât un aport alimentar scăzut, cât și concentrații sanguine scăzute de metionină.

Metionina: beneficii pentru piele, păr

Pentru ce se utilizează metionina?

Sulful din metionină oferă organismului multe beneficii potențiale pentru sănătate.1 Acestea pot include:

  • Hrănește părul, pielea și unghiile
  • Protejarea celulelor de poluanți
  • Facilitarea procesului de detoxifiere
  • Încetinirea procesului de îmbătrânire
  • Ajută la absorbția altor nutrienți (cum ar fi seleniul și zincul)
  • Ajută la excreția metalelor grele (cum ar fi plumbul și mercurul) contribuind la procesul de excreție al organismului
  • Prevenirea acumulării în exces de grăsime în ficat (acționând ca un agent lipotrop – unul care facilitează descompunerea grăsimilor)
  • Scăderea nivelului de colesterol prin creșterea producției de lecitină în ficat
CITEȘTE ȘI:
Cuscus și Quinoa: Superman vs. Batman

Supradozaj de Tylenol (paracetamol)

Administrarea unei doze orale (prin gură) de metionină în decurs de 10 ore de la supradozajul de Tylenol (paracetamol) a fost utilizată în tratarea intoxicației cu paracetamol.

Se crede că metionina împiedică ca produsele secundare ale paracetamolului să afecteze ficatul în urma unui supradozaj de Tylenol. Cu toate acestea, se folosesc și alte tratamente, iar metionina poate să nu fie cea mai eficientă.

Cancer

Deși unele dintre cercetări sunt amestecate în ceea ce privește cancerul de colon și metionina, o meta-analiză din 2013 raportează: “Această meta-analiză indică faptul că aportul de metionină din alimentație poate fi asociat cu scăderea riscului de cancer colorectal, în special de cancer de colon. Sunt necesare mai multe studii prospective cu o perioadă lungă de urmărire pentru a confirma aceste constatări”.

Un studiu din 2016 a raportat: “Dintre cei 10 aminoacizi esențiali testați, privarea de metionină a provocat cele mai puternice efecte inhibitorii asupra migrației și invaziei acestor celule canceroase [de sân]”.

Unele studii arată că o dietă săracă în metionină ar putea fi benefică. Există tipuri specifice de celule canceroase care depind de metionină pentru a se dezvolta. Astfel, limitarea aportului de alimente care conțin metionină este benefică pentru cei care au anumite tipuri de cancer, deoarece duce la moartea celulelor canceroase.

CITEȘTE ȘI:
Vitamina C: 14 beneficii, dozaj și funcții în organism

Boala Alzheimer

Studiile sugerează că L-metionina poate contribui la îmbunătățirea memoriei și a funcțiilor cerebrale, dar, potrivit unui studiu publicat de Molecular Neurodegeneration, “Unele dovezi indică faptul că un exces de metionină poate fi dăunător și poate crește riscul de a dezvolta diabet de tip 2, boli de inimă, anumite tipuri de cancer, alterări ale creierului, cum ar fi schizofrenia, și tulburări de memorie.”

Cercetările privind L-metionina și boala Alzheimer au fost efectuate doar pe animale. Într-un studiu pe model de șoarece din 2015 s-a descoperit că o dietă îmbogățită cu L-metionină a dus la:

  • O creștere a amiloidului (o substanță care se acumulează în mod obișnuit în creierul celor cu boala Alzheimer)
  • O creștere a nivelului de proteină tau din creier (o creștere poate duce la plierea greșită a proteinei tau și adunarea împreună pentru a forma încurcături anormale tau, întâlnite la cei cu Alzheimer)
  • O creștere a stresului oxidativ și a răspunsului inflamator (ambele considerate că cresc riscul bolii Alzheimer)
  • Tulburări de memorie și pierderi de memorie

Autorii studiului au concluzionat: “Luate împreună, rezultatele studiului nostru indică faptul că o dietă îmbogățită cu L-metionină provoacă efecte în [care au loc într-un organism viu] și ar putea contribui la apariția bolii de tip Alzheimer la animalele de tip sălbatic “4.

CITEȘTE ȘI:
Dieta fără carbohidrați și slăbitul – Cât de eficientă este?

Alte utilizări

Metionina este administrată în mod obișnuit pentru alte afecțiuni, dar lipsesc rezultatele studiilor de cercetare clinică care să susțină siguranța și eficacitatea utilizării sale în aceste afecțiuni:

  • Herpes simplex și herpes zoster (zona zoster)
  • Simptomele menopauzei
  • Inflamația pancreasului
  • Probleme hepatice
  • Depresie
  • Alcoolism
  • Infecții ale tractului urinar (ITU)
  • Astm și alergii
  • Schizofrenie

Posibile efecte secundare

Metionina poate provoca mai multe reacții adverse ușoare, inclusiv greață și vărsături, somnolență și iritabilitate. De fapt, se pare că greața este un efect secundar foarte frecvent care poate apărea în urma administrării de suplimente de metionină.1

Contraindicații

O contraindicație este o condiție sau o circumstanță care indică faptul că o anumită tehnică sau un anumit medicament nu ar trebui să fie utilizat. Metionina este contraindicată pentru cei care au:

  • Leziuni hepatice
  • Encefalopatie hepatică (o scădere a funcției creierului cauzată de afectarea ficatului)
  • Boală hepatică severă (cum ar fi ciroza hepatică)
  • Acidoză (o stare excesivă de aciditate a corpului și aciditatea sângelui)
  • Sarcina și alăptarea (nu există suficiente date fiabile pentru a susține siguranța metioninei pentru dezvoltarea embrionilor sau sugarii care alăptează).
  • Ateroscleroza (întărirea arterelor): suplimentul nutrițional a fost asociat cu un risc crescut de boli de inimă, deoarece metionina poate crește nivelurile de homocisteină – homocisteina ridicată este asociată cu rezultate cardiovasculare slabe.
  • Schizofrenie: Se știe că doze mari de metionină (peste 20 g pe zi timp de cinci zile) provoacă confuzie, delir și agitație la cei cu schizofrenie.
  • Deficitul de metilentetrahidrofolat reductază (MTHFR) (o boală ereditară care implică o metodă anormală de procesare a riscului de boli de inimă)
CITEȘTE ȘI:
Ce este extractul din frunze de măslin? Beneficii și dozaj

Dozarea metioninei

Doza zilnică recomandată (RDA) pentru metionină (cu un alt aminoacid care conține numit cisteină) pentru adulți este de 14 mg/Kg de greutate corporală în fiecare zi.7

Este important să vă consultați cu un furnizor de asistență medicală în ceea ce privește doza și cât timp o persoană ia suplimente de metionină.

Rezultatele studiilor de cercetare clinică nu indică semne grave de toxicitate, cu excepția unor doze foarte mari de metionină.8 Dozele zilnice de 250 miligrame (mg), care reprezintă aproximativ 25% din doza zilnică recomandată de metionină, se pare că sunt sigure.7

Doza de metionină pentru adulți în cazul supradozajului de paracetamol este de 2,5 grame la fiecare patru ore (până la un total de 10 grame).9 Deoarece un supradozaj de Tylenol poate fi fatal, este esențial să se solicite ajutor medical de urgență, mai degrabă decât să se autotrateze.

Întrebări frecvente

Este metionina sigură pentru sugari sau copii?

Metionina poate fi sigură pentru sugari și copii, dar medicul trebuie consultat întotdeauna înainte de utilizare. Într-un studiu publicat de Journal of Nutrition, sugarii cărora li s-a administrat o cantitate de două până la cinci ori mai mare decât cea normală de metionină au prezentat semne de afectare a creșterii, dar nu au fost observate efecte adverse pe termen lung.

Care sunt sursele alimentare cu cel mai mare conținut de metionină?

Toate alimentele conțin o anumită cantitate de metionină, dar, potrivit revistei Nutrition and Metabolism, cele care conțin cea mai mare cantitate sunt peștele, carnea și ouăle.

Au nevoie vegetarienii să ia suplimente de metionină pentru a obține suficient sulf în dietă?

Interesant este faptul că cercetările au arătat că unii vegetarieni au concentrații sanguine de metionină mai mari decât cei care mănâncă carne, prin urmare nu toți vegetarienii trebuie neapărat să ia suplimente de metionină.

Concluzii

Când vine vorba de multe suplimente naturale, cum ar fi metionina, există o lipsă de date de cercetare clinică pentru a dovedi definitiv siguranța și eficacitatea, în special în studiile pe oameni.

CITEȘTE ȘI:
Salata cu frunze roșii: 9 Beneficii uimitoare

Acest lucru nu înseamnă că suplimentele nu sunt eficiente, ci este o indicație, mai degrabă, că este imperios necesară consultarea unui profesionist din domeniul medical pentru a asigura o utilizare sigură și eficientă a suplimentului.

Metionina este un nutrient unic, în sensul că unele beneficii provin din creșterea cantității de metionină din alimentație, iar alte beneficii provin dintr-o alimentație săracă în metionină.

La fel ca în cazul tuturor suplimentelor naturale și pe bază de plante, consultați întotdeauna un profesionist din domeniul sănătății înainte de a lua metionină.

Surse:

  1. National Center for Biotechnology Information. PubChem Database. Methionine.
  2. Park BK, Dear JW, Antoine DJ. Paracetamol (acetaminophen) poisoningBMJ Clin Evid. 2015;2015:2101.
  3. Cavuoto P, Fenech MF. A review of methionine dependency and the role of methionine restriction in cancer growth control and lifespan extension. Cancer Treat Rev. 2012;38(6):726-36. doi:10.1016/j.ctrv.2012.01.004
  4. Tapia-rojas C, Lindsay CB, Montecinos-oliva C, et al. Is L-methionine a trigger factor for Alzheimer’s-like neurodegeneration?: Changes in Aβ oligomers, tau phosphorylation, synaptic proteins, Wnt signaling and behavioral impairment in wild-type mice. Mol Neurodegener. 2015;10:62. doi:10.1186/s13024-015-0057-0
  5. Brustolin S, Giugliani R, Félix TM. Genetics of homocysteine metabolism and associated disorders. Braz J Med Biol Res. 2010;43(1):1-7.
  6. Cottington EM, LaMantia C, Stabler SP, Allen RH, Tangerman A, Wagner C, Zeisel SH, Mudd SH. Adverse event associated with methionine loading test: a case report. Arteriosclerosis, thrombosis, and vascular biology. 2002 Jun 1;22(6):1046-50. doi:10.1161/01.ATV.0000020400.25088.A7
  7. ME, Han B, . Are we getting enough sulfur in our diet?. Nutr Metab (Lond). 2007;4:24. doi:10.1186/1743-7075-4-24
CITEȘTE ȘI:
Ce să mănânci la micul dejun să ai o zi plină de energie
Arată mai multe +

A fost util articolul Metionina: Beneficii pentru piele, păr și unghii? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete