18.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Modalități naturale de scădere a nivelului de colesterol din organism

Nivelurile scăzute de colesterol sunt importante pentru sănătatea inimii. Aflați cum să reduceți colesterolul în mod natural cu ajutorul unei diete sănătoase, al exercițiilor fizice și al schimbărilor în stilul de viață.

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

În termenii cei mai simpli, colesterolul este o substanță ceroasă prezentă în sângele dumneavoastră. Este esențial pentru formarea de celule sănătoase în corpul dumneavoastră. Deși este o componentă crucială a sângelui, un exces poate duce la probleme de sănătate cardiacă. Astfel, a avea constant un nivel ridicat de colesterol vă poate pune inima în pericol. De asemenea, un nivel ridicat de colesterol poate duce la depunerea de grăsime în vasele tale de sânge.

Ca urmare, acesta restricționează fluxul de sânge prin artere. Aceste depozite se pot rupe în orice moment și pot forma cheaguri. Într-o astfel de situație, puteți suferi un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

Puteți moșteni genetic un nivel ridicat de colesterol. Acesta poate proveni și din practicile sedentare ale stilului de viață. Deși colesterolul ridicat este o problemă de sănătate, îl puteți trata.

Cel mai bun mod de a o face este prin schimbarea obiceiurilor alimentare, deoarece unele alimente vă pot ajuta să reglați colesterolul. De asemenea, exercițiile fizice regulate ar putea face minuni pentru dumneavoastră. În unele cazuri, s-ar putea să aveți nevoie de medicamente, dar, de obicei, ar trebui să le evitați. Prin intermediul acestui articol, discutăm despre tot ceea ce ar trebui să știți despre colesterol.

Tipuri de colesterol

Există două tipuri de colesterol, colesterolul HDL și colesterolul LDL. Acestea sunt separate în două părți în funcție de rata de lipoproteine. O lipoproteină este un grup de proteine solubile amestecate cu lipide în plasma sanguină

Colesterolul HDL (colesterol bun)

HDL se referă la lipoproteina de înaltă densitate. Este colesterolul bun, deoarece nivelul ridicat de colesterol HDL vă protejează împotriva riscului coronarian de atac de cord și accident vascular cerebral. De asemenea, ajută la eliminarea altor forme dăunătoare de colesterol din sânge. De asemenea, absoarbe colesterolul și îl transportă către ficat. Organismul elimină apoi excesul de colesterol. Ca urmare, un nivel ridicat de colesterol HDL scade riscul de boli coronariene și de accidente vasculare cerebrale.

Colesterolul LDL (colesterol rău)

Colesterolul LDL se referă la colesterolul cu densitate scăzută. Este cunoscut și sub numele de colesterol rău, deoarece un nivel ridicat de colesterol LDL poate crește riscul mai multor boli de inimă. De asemenea, un nivel ridicat de colesterol LDL se poate acumula pe pereții vaselor de sânge sub formă de placă. Placa îngustează interiorul vaselor de sânge. Mai mult, aceasta cauzează dificultăți în circulația sângelui prin inimă către celelalte organe ale corpului. Acest blocaj poate provoca dureri în piept și atac de cord.

CITEȘTE ȘI:
Cum să-ți faci obiceiuri noi și sănătoase care rămân

Ce cauzează nivelurile ridicate sau anormale de colesterol?

Mai mulți factori pot împiedica nivelul colesterolului din organism. De exemplu, vârsta, greutatea, dieta, genetica, bolile, medicamentele și stilul de viață sunt principalii factori care afectează nivelul de colesterol din organism.

Vârsta

În general, colesterolul crește odată cu vârsta. Adolescenții, adulții și tinerii tind să aibă un risc mai mare de colesterol ridicat. Acest lucru se datorează faptului că organismul își pierde treptat capacitatea de a procesa colesterolul. Bărbații de peste 45 de ani și femeile de peste 55 de ani au adesea niveluri ridicate de colesterol.

Dieta

Dieta este o cauză semnificativă care afectează nivelul de colesterol din organism. O dietă alcătuită din carbohidrați, grăsimi saturate și grăsimi trans crește nivelul de colesterol LDL. În același timp, scade nivelul colesterolului HDL.

Greutatea

Riscul de niveluri ridicate de colesterol crește odată cu creșterea greutății corporale. De asemenea, acumularea de grăsimi în organism duce la creșterea nivelului de colesterol, sporind riscul de atac de cord și de accident vascular cerebral.

Afecțiuni medicale, bolile

Mai multe boli sau afecțiuni medicale tind să afecteze nivelul de colesterol din organism. De exemplu, afecțiuni medicale precum diabetul, rezistența la insulină, sindromul metabolic, obezitatea, hipotiroidismul și bolile renale pot perturba nivelurile de colesterol LDL și HDL. Ca urmare, acestea cresc riscul de a avea un nivel ridicat de colesterol

Menopauza

Femeile au tendința de a risca niveluri ridicate de colesterol după menopauză, deoarece pierd protecția suplimentară oferită de scăderea nivelului de estrogen.

Medicamentele

Mai multe medicamente sunt capabile să crească nivelul de colesterol LDL în organism. De exemplu, tiazidele, diureticele, pilulele contraceptive, antidepresivele și unele medicamente împotriva HIV pot provoca o creștere temporară a nivelului de colesterol LDL și elimină excesul de lichid din organism.

Genele

Puteți moșteni un nivel ridicat, scăzut sau o combinație de niveluri de colesterol de la unul sau ambii părinți. Prin urmare, ar trebui să vă consultați medicul dacă aveți un istoric familial de niveluri ridicate de colesterol sau de boli cardiovasculare.

CITEȘTE ȘI:
Petele întunecate în jurul gurii: 9 remedii de casă

Stilul de viață

Anumite stiluri de viață / obiceiuri zilnice ar putea afecta nivelul de colesterol din organism. De exemplu, factorii legați de stilul de viață, cum ar fi un mediu stresant, mai puține exerciții fizice, fumatul și mai puțin somn, determină creșterea colesterolului LDL și scăderea colesterolului HDL într-o anumită măsură

Modalități de scădere a nivelului de colesterol

Modalități naturale de scădere a nivelului de colesterol din organism

1. Grăsimi mononesaturate

O dietă bogată în grăsimi mononesaturate are un impact pozitiv asupra nivelului de colesterol. Grăsimile mononesaturate mențin colesterolul din sânge prin scăderea colesterolului LDL. De asemenea, are ca rezultat un risc redus de boli de inimă și de accident vascular cerebral. O dietă bogată în grăsimi mononesaturate înlocuiește grăsimile saturate din organism, ceea ce duce la o scădere cu 6% până la 10% a nivelului de colesterol LDL și total

Potrivit cercetărilor, o dietă săracă în grăsimi scade nivelul de colesterol din organism. Cu toate acestea, scade colesterolul HDL și crește trigliceridele, ceea ce poate afecta negativ organismul.

O altă cercetare arată că o dietă bogată în grăsimi mononesaturate are efecte benefice asupra organismului. Aceasta scade colesterolul LDL și crește nivelul colesterolului HDL. Prin urmare, consultați un expert care face orice modificare a dietei.

Oxidarea colesterolului poate reacționa cu radicalii liberi din organism, ducând la înfundarea arterelor. S-a dovedit că grăsimile mononesaturate reduc oxidarea colesterolului, prevenind riscul de atac de cord și accidente vasculare cerebrale.

Puteți include ulei de măsline, nuci bogate în grăsimi nesaturate, ulei de canola, avocado, măsline și unt de nuci pentru a oferi organismului cantitatea necesară de grăsimi mononesaturate

Carbohidrații pot crește trigliceridele și pot scădea colesterolul HDL. Între timp, grăsimile mononesaturate modifică lipoproteinele, crescând colesterolul HDL și scăzând trigliceridele.

2. Dieta bogată în Omega-3

O dietă bogată în omega-3 are un impact pozitiv asupra nivelului de colesterol din organism. Aceasta deoarece omega-3 ajută la dezvoltarea celulelor și menține sănătatea celulelor. De asemenea, scade colesterolul LDL și trigliceridele din organism. Ca urmare, reduce riscul de boli coronariene și de accidente vasculare cerebrale.

O dietă bogată în omega-3 ajută la menținerea unui nivel sănătos al colesterolului și crește nivelul colesterolului HDL. Prin urmare, reduce riscul de boli cardiovasculare precum atacurile de cord. De asemenea, potrivit unui studiu, consumul de pește bogat în acizi grași omega-3 de două ori pe săptămână poate reduce semnificativ nivelul trigliceridelor.

CITEȘTE ȘI:
Fructele de pădure și fructele te ajută să ai dinții mai albi

Conform unui alt studiu efectuat pe 4220 de adulți, o modificare a dietei prin înlocuirea a 5% din caloriile provenite din carbohidrați cu grăsimi polinesaturate a dat rezultate excelente. Această înlocuire a caloriilor din carbohidrați cu grăsimi polinesaturate a dus la reducerea nivelului de glucoză și de insulină din sânge. În cele din urmă, a redus riscul de diabet de tip 2.

Peștii precum tonul, somonul, macroul, heringul, crustaceele și creveții sunt surse excelente de omega-3. Ca urmare, aceștia pot contribui la reducerea riscului de boli de inimă și la scăderea nivelului de colesterol.

3. Pierderea în greutate

Obezitatea poate duce la niveluri ridicate de colesterol, ceea ce duce la un risc mai mare de boli coronariene. De exemplu, câștigarea fiecărui kilogram de grăsime în exces produce aproximativ 10 mg de colesterol în exces pe zi. Prin urmare, pierderea în greutate poate ajuta la reducerea nivelului de colesterol. De asemenea, un studiu a arătat că persoanele care au pierdut 5-10% din greutatea corporală au observat o reducere considerabilă a nivelului de colesterol și trigliceride

Pierderea în greutate poate oferi un beneficiu substanțial în controlul colesterolului. De asemenea, poate ajuta la creșterea colesterolului HDL, reducând în același timp colesterolul LDL. Reducerea aportului caloric, consumul de mai multe fibre și reducerea aportului zilnic de grăsimi saturate pot facilita pierderea în greutate, menținând în același timp nivelul colesterolului

4. Limitarea fumatului

Fumatul poate duce la boli coronariene dăunătoare, deoarece perturbă manipularea colesterolului de către organism. Celulele imunitare ale fumătorilor nu pot returna colesterolul la ficat folosind sângele din pereții vaselor. Aceste celule se numesc celule imunitare disfuncționale, ceea ce duce la înfundarea arterelor.

Acroleina este un compus chimic nociv prezent în țigări. La absorbția în fluxul sanguin prin plămâni, acesta poate diminua transportul colesterolului HDL în organism. Acest lucru crește în cele din urmă colesterolul LDL, ceea ce duce la riscul de boli coronariene.

5. Reducerea consumului de alcool

Alcoolul și colesterolul nu au nicio legătură directă între ele. Cu toate acestea, consumul excesiv de alcool poate provoca daune grele ficatului și poate scădea nivelul colesterolului HDL. De asemenea, poate crește riscul de coagulare a sângelui, accidente vasculare cerebrale și insuficiență cardiacă

CITEȘTE ȘI:
7 alimente și băuturi utile când ești deshidratat

Tipurile specifice de alcool au un impact diferit asupra nivelului de colesterol. De exemplu, berea crește nivelul colesterolului LDL și al trigliceridelor. Lichiorul, cum ar fi romul și vodca, crește, de asemenea, nivelul trigliceridelor.

De asemenea, conținutul excesiv de calorii din acestea duce și el la riscul de boli de inimă. Prin urmare, ar trebui să evitați să consumați alcool. Cu toate acestea, chiar dacă consumați alcool, ar trebui să vă limitați consumul, deoarece nivelul colesterolului crește odată cu consumul crescut de alcool.

6. Steroli și stanoli din plante

Sterolii și stanolii vegetali sunt colesterol derivat din plante. Este similar cu colesterolul care se absoarbe prin alimentație. Sterolii și stanolii vegetali reduc riscul de boli de inimă prin scăderea colesterolului LDL din organism. Atunci când sterolii și stanolii vegetali sunt absorbiți prin alimentație, aceștia inhibă absorbția colesterolului în organism.

Unele suplimente disponibile vă pot oferi steroli și stanoli vegetali. Totuși, o anumită cantitate de steroli și stanoli vegetali este prezentă în uleiurile vegetale și adăugată în mai multe alte uleiuri și înlocuitori de unt.

Unele studii clinice arată că un consum de 1,5-3 grame de steroli și stanoli vegetali s-a dovedit util în reducerea concentrației de LDL cu 7,5-12%. De asemenea, consumul lor împreună cu mesele dumneavoastră poate reduce generos colesterolul.

Riscuri asociate cu niveluri ridicate de colesterol

Boala coronariană

Mai multe boli coronariene pot fi rezultatul unui nivel ridicat de colesterol. Nivelurile ridicate de colesterol duc la acumularea de plăci pe pereții arterelor, ceea ce duce la îngustarea în continuare a arterelor. Aceasta cauzează dificultăți în circulația sângelui care duc la atac de cord și accidente vasculare cerebrale.

Tensiune arterială ridicată

Nivelurile ridicate de colesterol provoacă tensiune arterială ridicată. De asemenea, atunci când arterele se îngustează, fluxul sanguin al inimii către alte organe devine dificil. Ca urmare, inima încearcă să pompeze sângele cu o forță crescută, ceea ce duce la apariția tensiunii arteriale.

Boala vasculară periferică

Boala vasculară periferică este o boală a vaselor de sânge. Aceasta afectează în general vasele de sânge conectate indirect cu inima și creierul. În cazul bolii vasculare periferice, aceste vase de sânge se înfundă cu plăci.

CITEȘTE ȘI:
Apă detoxifiantă cu mere și scorțișoară pentru accelerarea metabolismului

Insuficiență renală

În unele cazuri, insuficiența renală apare din cauza colesterolului ridicat. Nivelurile ridicate de colesterol determină acumularea de plăci în vasele de sânge conectate cu rinichii care scad aportul de sânge, ceea ce duce la contracție și cicatrizare.

Anevrism

Un anevrism este, de asemenea, o cauză a morții subite. O umflătură se dezvoltă în căptușeala interioară a vaselor de sânge slăbite, ceea ce duce la spargerea acestora.

Accident vascular cerebral

Un accident vascular cerebral apare atunci când arterele se blochează și nu lasă spațiu pentru ca sângele să treacă spre creier. Restrângerea fluxului de sânge către acea parte a creierului provoacă un accident vascular cerebral.

Crampe abdominale

Acumularea de colesterol în ficat și splină duce la mărirea ficatului și a splinei. Aceasta provoacă stres asupra cavității abdominale, ceea ce duce la dureri abdominale.

Concluzie

Colesterolul este un lipid amfifatic care aparține familiei de lipide steroidiene. Există două tipuri de colesterol: colesterolul HDL (colesterolul bun) se referă la colesterolul de înaltă densitate, iar LDL (colesterolul rău) se referă la colesterolul de joasă densitate.

Un nivel ridicat de colesterol LDL în organism determină un risc sever de boli coronariene, atac de cord și accidente vasculare cerebrale. Pe de altă parte, colesterolul HDL ajută la eliminarea efectului altor tipuri de colesterol dăunător din organism. Mai mulți factori afectează nivelul de colesterol din organism. De exemplu, factori precum vârsta, dieta, genetica, medicamentele, stilul de viață și bolile afectează nivelul colesterolului

Riscurile specifice asociate cu un nivel ridicat de colesterol duc în cele din urmă la moarte subită. De asemenea, boli precum boala coronariană, boala vasculară periferică și anevrismul apar la persoanele cu niveluri ridicate de colesterol

Prin urmare, ar trebui să urmați o dietă bogată în grăsimi mononesaturate și polinesaturate. De asemenea, ar trebui să eliminați fumatul și consumul de alcool. Acest lucru vă poate ajuta în mod excepțional să gestionați nivelul de colesterol din organism. De asemenea, ar trebui să urmați un stil de viață activ.

Întrebări frecvente (FAQ)

Ce reduce rapid colesterolul?

Adaptarea la schimbări specifice ale stilului de viață, cum ar fi consumul de grăsimi mononesaturate și diete bogate în omega3, pierderea excesului de greutate și practicarea regulată a exercițiilor fizice ajută la reducerea rapidă a colesterolului. O dietă bogată în grăsimi mononesaturate poate chiar să reducă nivelul colesterolului rău cu 6%-10%.

Dacă sunteți un fumător cu un nivel ridicat de colesterol, ar trebui să renunțați la fumat pentru a vedea schimbări mai rapide ale nivelului de colesterol. În plus, limitarea consumului de alcool este, de asemenea, utilă pentru a reduce nivelul de colesterol din organism.

Care sunt cele mai rele alimente pentru colesterolul ridicat?

Dacă aveți colesterolul ridicat, ar trebui să restricționați foarte mult consumul de alimente bogate în grăsimi saturate, grăsimi trans și grăsimi hidrogenate. Unele alegeri alimentare nesănătoase pentru colesterol sunt gustările prăjite, untul, brânza, chipsurile, gogoșile, biscuiții și margarina. În general, alimentele bogate în zahăr, sare și grăsimi nesănătoase sunt cele mai proaste alimente pentru colesterol

Apa potabilă poate reduce colesterolul?

Consumul de apă nu are un impact direct sau nu reduce nivelul colesterolului. Cu toate acestea, consumul de apă din abundență împreună cu exerciții fizice regulate stimulează metabolismul.

Un metabolism sănătos vă sprijină organismul să lupte împotriva colesterolului. Va trebui, de asemenea, să faceți schimbări specifice în alimentație pentru a vedea rezultate semnificative. Băutul de apă singură nu va reduce colesterolul

Cum pot scădea colesterolul în 7 zile?

Schimbările în alimentație și în stilul de viață dețin o importanță primordială în reducerea colesterolului. Cu toate acestea, ele nu dau rezultate peste noapte. Pentru a vedea o reducere rapidă a nivelului de colesterol, ar trebui să începeți prin a mânca bine.

De exemplu, ar trebui să reduceți grăsimile saturate din alimentația dumneavoastră și să eliminați grăsimile trans, să adăugați în dieta dumneavoastră mai mulți acizi grași omega3, fructe, cereale integrale și legume cu frunze verzi. Aceste schimbări alimentare vă vor ajuta să experimentați o îmbunătățire semnificativă a nivelului de colesterol

Este cafeaua rea pentru colesterol?

Deși cafeaua nu conține colesterol, consumul excesiv de cafea ar putea provoca o potențială creștere a nivelului de colesterol din sânge. Acest lucru se datorează faptului că, Diterpenele, un tip de compus chimic din cafea, suprimă descompunerea colesterolului. Ca urmare, crește nivelul colesterolului total și al LDL (colesterolul rău). Cu toate acestea, un consum moderat de cafea nu afectează negativ nivelul colesterolului

Care sunt semnele de avertizare ale colesterolului ridicat?

Semnele de avertizare ale colesterolului ridicat diferă de la o persoană la alta. Nu toată lumea experimentează aceleași simptome. Semnele de avertizare comune includ hipertensiune prelungită, obezitate, dureri în piept sau angină pectorală, greață, oboseală extremă și dificultăți de respirație. În cazurile severe, colesterolul ridicat stimulează semnele unui accident vascular cerebral sau ale unui atac de cord

Bananele scad colesterolul?

Bananele au zero colesterol. Conținutul de fibre și potasiu din banane ajută la reducerea nivelului de colesterol și a tensiunii arteriale. Cu toate acestea, consumul de banane singur nu poate reduce nivelul colesterolului. Trebuie să treceți la o dietă sănătoasă și la exerciții fizice regulate pentru a reduce eficient nivelul colesterolului.

Sunt ouăle bune pentru colesterol?

Gălbenușurile de ou conțin în mod natural colesterol, dar acesta are un efect neglijabil asupra colesterolului din sânge. În comparație cu alimentele bogate în grăsimi saturate și trans, consumul de ouă nu este deosebit de dăunător, deoarece acestea nu cresc colesterolul. Cu toate acestea, ar trebui să le consumați cu moderație.

Fulgii de ovăz Quaker sunt buni pentru colesterolul ridicat?

Da, fulgii de ovăz Quaker sunt buni pentru colesterol. Ovăzul conține beta-glucan, un tip de fibre solubile care ajută la reducerea nivelului de colesterol rău din sânge. În plus, fibrele solubile din ovăz reduc absorbția colesterolului în sânge. Consumul unei singure cești de fulgi de ovăz fierți pe zi poate reduce nivelul colesterolului cu 5 până la 8%.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete