21.5 C
București
duminică, octombrie 2, 2022

Mustarul Dijon, un condiment francez clasic

Trebuie să citești asta...

Organics Food
Organics Foodhttps://organicsfood.ro
Corpul tău este un templu, doar dacă îl tratezi ca atare. Mănâncă sănătos, gândește sănătos, trăiește mult și intens! Optând pentru o alimentație sănătoasă, îi asiguri organismului tău combustibilul și catalizatorii de care are nevoie pentru o viață plină de energie și bucurie.

Numit uneori muștar francez, muștarul dijon este un condiment versatil care a fost folosit de secole. Gustul său picant și înțepător este asemănător cu hreanul, dar mai blând, iar culoarea sa variază de la galben la maro-roșcat. Aflați care sunt beneficiile pentru sănătate ale acestui produs de bază francez.

Mustar dijon in borcan laga recipiente cu boabe de mustar
Mustar dijon in borcan laga recipiente cu boabe de mustar

Ce este Mustarul Dijon

Adesea considerat un partener al ketchup-ului, muștarul este un condiment clasic. Există mai multe tipuri de muștar, fiecare cu propriile arome și culori unice care le disting. Dintre acestea, muștarul Dijon este un tip popular.

Acest muștar are origini franceze și o culoare galben-maronie. Aroma este adesea descrisă ca fiind intensă, picantă, savuroasă și subtil condimentată. Se deosebește de muștarul obișnuit prin faptul că se prepară de obicei cu vin alb sau oțet de vin împreună cu semințe de muștar maro sau negru în loc de semințe albe.

Nutriție mustar Dijon

Aceste informații nutriționale pentru o lingura de muștar Dijon sunt furnizate de USDA.

3.1
  • Calorii: 3.1
  • Grăsimi: 0.2 grame
  • Sodiu: 50 mg
  • Carbohidrați: 0.3 grame
  • Fibre: 0 grame
  • Zaharuri: 0 grame
  • Proteine: 0.2 grame

Beneficiile pentru sănătate ale muștarului

Componentele fenolice și alți nutrienți valoroși pot fi prezenți în diferite părți ale plantei de muștar, cum ar fi semințele, frunzele și uleiul, care pot oferi în mod colectiv o serie de beneficii pentru sănătate cu o aromă unică. Eficacitatea plantei de muștar pentru uz terapeutic este discutată mai jos. Să aruncăm o privire în detaliu asupra lor. [1]

CITEȘTE ȘI:
Scorțișoara beneficii pentru sănătate

1. Poate ameliora simptomele psoriazisului

Micile semințe de muștar ar putea fi eficiente împotriva psoriazisului, care este o afecțiune autoimună inflamatorie cronică. Un studiu realizat de o echipă de cercetători chinezi a demonstrat eficacitatea semințelor de muștar ca posibil agent antiinflamator și ca parte a viitoarelor tratamente pentru psoriazis. Potrivit studiului, utilizarea acestor semințe poate stimula, de asemenea, activitățile enzimelor benefice, ceea ce ar putea încuraja acțiunea de vindecare împotriva legumelor conduse de psoriazis.[2]

2. Poate oferi ușurare în cazul dermatitei de contact

Semințele de muștar pot oferi o ameliorare terapeutică în cazul dermatitei de contact, care este o afecțiune în care pielea dezvoltă o erupție cutanată cu mâncărimi atunci când intră în contact cu un alergen.

Un studiu pe animale publicat în Journal of Southern Medical University a sugerat că consumul de semințe de muștar poate ajuta la vindecarea simptomelor asociate cu dermatita de contact, cum ar fi vindecarea țesuturilor și reducerea umflăturii urechilor. Cu toate acestea, sunt necesare mai multe studii pentru a stabili eficacitatea sa la om. [3]

3. Poate îmbunătăți sănătatea cardiovasculară

Semințele de muștar pot fi o sursă bogată de antioxidanți, cum ar fi kaempferolul, carotenoidele și izorhamnetina, precum și alți compuși vegetali esențiali care pot ajuta organismul împotriva oricărui tip de daune și boli. Aceste flavonoide pot ajuta, de asemenea, la reducerea riscului de boli coronariene.

Uleiul de muștar, extras din aceste semințe, este, de asemenea, cunoscut ca fiind o opțiune mai sănătoasă pentru inimă decât majoritatea celorlalte uleiuri de gătit.

CITEȘTE ȘI:
Câtă sare poți consuma pe zi? Noile reglementări FDA

Un studiu randomizat publicat în Clinical Trials Journal a arătat că, atunci când pacienților cu afecțiuni cardiace grave și suspectați de atac de cord li s-a administrat ulei de muștar în cantități moderate, aceștia ar fi putut demonstra rezultate pozitive în ceea ce privește reducerea ratei aritmiei cardiace, scăderea măririi ventriculului și a durerilor toracice asociate cu acesta. [4]

4. Poate oferi ameliorare a tulburărilor respiratorii

Semințele de muștar au fost dintotdeauna apreciate pentru efectele lor terapeutice împotriva răcelii și a problemelor de sinuzită. Este considerat un minunat decongestionant și expectorant, care poate ajuta la curățarea mucusului din căile respiratorii.

De veacuri, diferite remedii casnice au implicat utilizarea semințelor sau a uleiului de muștar pentru tratarea unei serii de afecțiuni legate de sinusuri, datorită proprietăților sale de generare a căldurii.

În timpul unei crize de astm, masarea unui amestec de ulei de muștar și o cantitate mică de camfor poate favoriza o respirație ușoară prin descompunerea flegmei.

O altă carte intitulată “The Encyclopedia of Healing Foods” sugerează că cataplasma făcută din semințele sale a fost folosită încă din vechime pentru a oferi ușurare în cazul bronșitei și pentru a stimula circulația sănătoasă a sângelui în organism.

5. Poate ameliora durerile

Cataplasma, făcută din semințe de muștar poate ajuta la reducerea durerilor și spasmelor, de asemenea. Muștarul poate avea proprietăți rubefaciante (care produc roșeață) și, prin urmare, atunci când este aplicat sub formă de plasture, poate exercita efecte analgezice și ar putea oferi ușurare în cazul durerilor musculare.

CITEȘTE ȘI:
Focaccia, calorii nutriție și beneficii pentru sănătate

De ce să folosiți o alternativă?

Muștarul Dijon este văzut ca o opțiune ceva mai elevată care vine în borcane sau sticle în majoritatea magazinelor alimentare și este adesea adăugat la pansamente pentru salate, sosuri, supe, pane și multe altele. Dacă nu aveți muștar Dijon la îndemână sau dacă preferați un alt tip de muștar, încercați aceste alternative la muștarul Dijon.

Pot exista cazuri în care este necesar un înlocuitor pentru muștarul Dijon. Printre motivele comune se numără alergia la muștar și preferințele personale, dar și rămânerea fără muștar Dijon este valabilă.

Alergiile la muștar nu sunt frecvente, dar pot fi grave. Între 2% și 10% din populația generală suferă de alergii alimentare. Persoanele care sunt alergice la muștar pot avea o reacție alergică care le pune viața în pericol, cu simptome precum senzația de apăsare în piept, respirație șuierătoare și greață. Persoanele cu alergii la polen, nuci, semințe și leguminoase pot fi sensibile și la muștar.

Muștarul Dijon poate avea un gust intens și oarecum picant. Din acest motiv, unii pot prefera un tip de muștar mai blând sau un alt condiment.

Înlocuitori populari

Alte tipuri de muștar sunt înlocuitori excelenți ai muștarului dijon, deoarece sunt, de asemenea, fabricate cu semințe de muștar și au, de obicei, o consistență cremoasă similară. Cele mai multe pot fi înlocuite în cantități egale. Alte condimente pot fi, de asemenea, folosite ca alternativă, în funcție de rețetă, mai ales dacă aveți o alergie la muștar.

CITEȘTE ȘI:
La ce este bun turmericul și ce poți găti cu el?

1. Muștarul măcinat cu piatră

Muștarul măcinat cu piatră este considerat cel mai bun înlocuitor al muștarului Dijon. La fel ca Dijon, muștarul măcinat cu piatră este, de asemenea, fabricat cu semințe de muștar maro, ceea ce îi conferă o aromă distinctă în comparație cu tipurile mai blânde de muștar fabricate cu semințe de muștar alb.

Muștarul măcinat cu piatră este exact cum sună – rezultatul semințelor de muștar brun măcinate fin. Se poate adăuga și vin alb, ceea ce îl face mai asemănător cu muștarul Dijon.

Din punct de vedere nutrițional, muștarul măcinat cu piatră conține mai multe calorii, grăsimi și carbohidrați decât muștarul Dijon. De asemenea, poate conține mai mult sodiu și sare, în funcție de ingrediente. Deoarece ingredientele muștarului măcinat cu piatră sunt, de obicei, destul de simple, puteți găsi probabil unul care să se alinieze cu obiectivele dvs. nutriționale.

2. Muștarul galben

Muștarul galben este condimentul clasic care se potrivește bine cu ketchup-ul. Este ceea ce probabil veți adăuga la hot-dog, corn-dog și burgeri. Dacă nu aveți muștar Dijon în cămară, puteți apela oricând la muștarul galben – este de încredere, accesibil, accesibil și ușor de lucrat. Nu este la fel de sărac în calorii, carbohidrați, grăsimi și zahăr ca muștarul Dijon, dar este totuși destul de scăzut în aceste valori nutriționale.

Pentru că muștarul galben este ca o tablă albă, îl puteți, de asemenea, amplifica acasă pentru a semăna mai mult cu muștarul Dijon. De exemplu, puteți adăuga oțet de vin alb pentru a-i da mai multă savoare. Deoarece muștarul galben este făcut cu semințe de muștar alb în loc de negru sau maro, aroma va fi ușor diferită, totuși.

CITEȘTE ȘI:
7 cauze pentru grăsimea de pe burtă

3. Muștar brun picant

Unii spun că muștarul de Dijon are o ușoară iuțeală. Acest lucru se datorează condimentelor care se adaugă la muștarul Dijon pentru a adăuga o aromă mai intensă. Dacă elementul picant al muștarului Dijon vă atrage, puteți să-l ridicați puțin mai sus optând pentru muștar brun picant în locul acestuia.

După cum sugerează și numele, muștarul brun picant este preparat cu semințe de muștar brun, care este similar cu muștarul Dijon. Dacă vă plac mâncărurile picante, folosiți muștarul brun picant în proporție de 1:1 ca muștarul Dijon.

Muștarul brun picant și muștarul Dijon sunt similare din punct de vedere nutrițional. Cu toate acestea, muștarul brun picant poate fi mai bogat în sodiu.

4. Sos de hrean

Dacă dumneavoastră sau o persoană dragă are o alergie la muștar, înlocuirea muștarului Dijon cu alte tipuri de muștar poate să nu fie o opțiune. În acest caz, alte condimente pot funcționa.

Sosul de hrean este un înlocuitor potrivit al muștarului Dijon, deoarece are o aromă picantă similară și o consistență cremoasă. La fel ca muștarul Dijon, acesta este de obicei preparat cu un anumit tip de oțet.

O porție comparabilă de sos de hrean va adăuga mai multe calorii, grăsimi și sodiu decât muștarul Dijon. Sosul de hrean conține, de asemenea, produse lactate, astfel încât este posibil să nu fie o opțiune pentru cei cu alergii sau intoleranțe la lactate.

CITEȘTE ȘI:
Fasolea roșie: Beneficii sănătate, nutriție, rețete

Întrebări frecvente

Ce este special la muștarul Dijon?

Muștarul Dijon are o aromă picantă, ascuțită și puternică, cu un pic de condimente. Rețetele comerciale realizate astăzi folosesc un ingredient cu un nivel scăzut de aciditate în muștar, ceea ce permite ca puterea semințelor de muștar să iasă în evidență

De ce este muștarul Dijon atât de picant?

În muștarul său neted, cu semințe brune, oțetul obișnuit a fost înlocuit cu verjuice – un suc acid obținut din struguri necoapte. Aciditatea încetinește reacția care produce iuțeala intensă a muștarului, așa că trecerea la un lichid mai puțin acid îi conferă muștarului Dijon un profil robust, o iuțeală intensificată și o aromă mai înțepătoare.

Pot folosi muștar galben în loc de muștar Dijon?

Muștarul galben este mai dulce, mai acrișor și mai acid decât Dijon, dar este un ingredient de bază în bucătărie. Este și accesibil! Puteți folosi muștar galben în loc de Dijon în proporție de 1:1.

Care sunt beneficiile consumului de muștar?

Profilul nutrițional al muștarului se mândrește cu un aport abundent de minerale esențiale, inclusiv calciu, fier, mangan, fosfor și zinc. Pe lângă faptul că este o sursă foarte bună de acizi grași omega-3, acesta furnizează, de asemenea, tiriptofan, fosfor, fier și proteine. Semințele de muștar sunt, de asemenea, o sursă foarte bună de seleniu

Muștarul Dijon are hrean în el?

Nu. Mustarul Dijon își trage numele de la orașul francez Dijon, unde muștarul era făcut din semințe de muștar măcinate și suc de vin nefermentat, ceea ce făcea din el un condiment fierbinte și îndrăzneț. … Un mustar Dijon excelent este îndrăzneț și gros, cu o aromă intensă de muștar, o notă de sare și acid și o iuțeală plăcută, de tip wasabi-horseradish, care persistă.

Concluzii

Muștarul Dijon este un condiment și un ingredient îndrăgit în rețete savuroase, cunoscut pentru aroma sa unică și textura cremoasă. Este folosit cel mai frecvent în pansamente pentru salate și vinagrette, dar poate fi folosit și ca parte a unei pane sau marinade pentru carne. Deși nu este la fel de des folosit ca muștarul galben, muștarul Dijon și-a câștigat un loc în majoritatea bucătăriilor.

CITEȘTE ȘI:
Semințele de susan, beneficii pentru sănătate, calorii și nutriție

Cu toate acestea, pot exista momente în care se justifică un înlocuitor al muștarului Dijon. Alergiile, preferințele personale și lipsa de disponibilitate sunt motive comune pentru a folosi o alternativă la muștarul Dijon.

Surse:

  1. Pałgan K, Żbikowska-Gotz M, Bartuzi Z. Dangerous anaphylactic reaction to mustardArch Med Sci. 2018;14(2):477-479. doi:10.5114/aoms.2016.60580
  2. USDA, FoodData Central. Dijon mustard.
  3. USDA, FoodData Central. Stone ground mustard.
  4. USDA, FoodData Central. Mustard, prepared, yellow.
  5. USDA, FoodData Central. SPICY BROWN MUSTARD. Published September 20, 2017.
  6. USDA, FoodData Central. Sauce, horseradish. Published April 1, 2019.
Arată mai multe +

A fost util articolul Mustarul Dijon, un condiment francez clasic? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete