Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă

Această rețetă sănătoasă și ușoară de ovăz peste noapte este micul dejun perfect

Iată tot ce trebuie să știi despre ovăzul peste noapte – cea mai bună rețetă de bază, proporția potrivită, plus sugestii de variante diferite. Fulgii de ovăz sunt delicioși, atât de ușor de făcut și perfecți pentru micul dejun.

Iubiți fulgii de ovăz, dar renunțați la ei în timpul lunilor călduroase de vară, deoarece gândul de a mânca un bol aburind de fulgi de ovăz vă face să transpirați doar gândindu-vă la el! Te înțeleg și am o soluție… ovăz peste noapte!

Sunt un fan al fulgilor de ovăz calzi, dar ovăzul peste noapte a ocupat un loc special în inima mea de când l-am descoperit în 2009. Sunt atât de ușor de preparat, iar combinațiile de arome sunt cu adevărat infinite. Îmi place că pot să pregătesc totul cu o seară înainte și să mă trezesc cu un mic dejun delicios.

Am experimentat cu atât de multe arome diferite, dar în această postare vreau să vă răspund la toate întrebările pe care le aveți despre ovăzul peste noapte și să vă împărtășesc rețeta mea de bază.

Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă
Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă

Ingrediente ovăz peste noapte

Fulgii de ovăz sunt o necesitate pentru ovăz peste noapte. Aceștia absorb lichidul peste noapte, ceea ce vă oferă o textură cremoasă minunată. Ovăzul instant, cel cu fierbere rapidă nu funcționează, deoarece nu absorb lichidul în același mod în care o fac fulgii de ovăz.

CITEȘTE ȘI:
Bol pentru micul dejun sănătos și savuros

Lapte – Poți face ovăz peste noapte cu orice tip de lapte preferi. Mie personal îmi plac opțiunile non-diabetice și de obicei folosesc lapte de migdale neîndulcit pentru ovăzurile mele peste noapte.

Iaurt – Iaurtul conferă ovăzului peste noapte o textură extra cremoasă, adăugând în același timp un pic de proteine. Mie personal îmi place să folosesc iaurt grecesc simplu, deoarece este cel mai bogat în proteine și cel mai mic în zahăr. Pentru a face ovăz peste noapte vegan sau fără lapte puteți folosi un iaurt vegan sau puteți sări peste iaurt cu totul și să folosiți lapte suplimentar.

Semințe de chia – Semințele de chia sunt opționale, dar mie îmi plac pentru că adaugă un pic de fibre, proteine și acizi grași omega-3 și ajută la absorbția unei părți din lichid, ceea ce dă ovăzului o consistență mai groasă.

Adaosuri + topping-uri – Aici este locul unde puteți deveni creativi. La fel ca în cazul fulgilor de ovăz obișnuiți, există câteva adaosuri clasice, cum ar fi extractul de vanilie, scorțișoara măcinată, siropul de arțar (sau mierea) și un vârf de cuțit de sare de mare, care într-adevăr ridică aroma și fac ca ovăzul peste noapte să fie super gustos.

Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă
Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă

Cantități rețeta de ovăz peste noapte

„Rețeta” de bază pentru ovăz peste noapte este atât de simplă! Cel mai greu este să obții raportul corect între ovăz și lichid, dar dacă urmezi rețetele mele vei fi gata!

CITEȘTE ȘI:
Rețetă de humus cu roșii uscate si coriandru

Eu urmăresc un raport de 1:1 între fulgi de ovăz și lapte, plus jumătate din cantitatea de iaurt. Astfel, pentru 1 cană de ovăz, folosesc 1 cană de lapte + 1/2 cană de iaurt (sau încă 1/2 cană de lapte).

Pentru această rețetă, am sărit peste iaurt și am folosit lapte în plus. Acest lucru pare să dea ovăzului consistența perfectă, nu prea groasă, dar nici supă.

Pentru lichid, eu aleg de obicei laptele vegetal, cum ar fi laptele de migdale, dar puteți folosi orice lapte aveți la îndemână și, dacă doriți cu adevărat să experimentați, puteți încerca să folosiți diferite lichide, cum ar fi sucul de fructe.

Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă
Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă

Fii creativ!

După cum am spus, puteți amesteca diferite ingrediente sau puteți adăuga topping-uri pentru a duce ovăzul peste noapte la un alt nivel. Mai jos vă împărtășesc rețeta mea de bază de ovăz peste noapte.

Și doar pentru a vă da frâu liber creativității… iată câteva amestecuri și garnituri amuzante pe care să le adăugați la rețeta de bază de ovăz peste noapte:

  • Fructe – nu puteți da greș cu banane și fructe de pădure, dar aproape orice fruct va funcționa
  • Unt de nuci – eu folosesc cel mai des unt de arahide și unt de migdale, dar orice unt de nuci/semințe este excelent, inclusiv untul de nucă de cocos
  • Nuci și semințe – migdale, alune, nuci pecan, nuci, semințe de floarea-soarelui, nucă de cocos, alune, semințe de dovleac… opțiunile tale sunt nelimitate
  • Granola – Imi place să adaug granola crocantă pe ovăzurile mele peste noapte.
  • Proteine – o lingură de iaurt grecesc sau brânză de vaci va adăuga o cantitate bună de proteine
  • Ciocolată – eu sunt adepta strecurarii de puțină ciocolată în micul dejun. Îmi place să folosesc chipsurile de ciocolată pentru că sunt sărace în zahăr și carbohidrați, dar orice chips de ciocolată sau chiar un baton de ciocolată mărunțit va funcționa
CITEȘTE ȘI:
Pâine prăjită frantuzească. Pain Perdu

Se amestecă, se înmoaie peste noapte și se savurează!

După ce ați amestecat toate ingredientele, pur și simplu acoperiți și puneți ovăzul la frigider pentru a se înmuia peste noapte.

În dimineața următoare, luați ovăzul de peste noapte din frigider, amestecați bine amestecul și puneți deasupra toppingurile preferate. În acest moment, puteți pur și simplu să vă înfruptați, deoarece ovăzul peste noapte este menit să fie consumat rece.

Întrebări frecvente

Cât timp trebuie să se înmoaie Overnight Oats?

Având în vedere numele, ai presupune că ovăzul peste noapte trebuie să se înmoaie peste noapte, dar de fapt, dacă te grăbești, îl poți face în 2-4 ore. Deși este nevoie de ceva timp pentru ca ovăzul să absoarbă lichidul, acesta nu trebuie neapărat să fie înmuiat peste noapte.

Recomand cel puțin 8 ore pentru ovăz adevărat peste noapte, dar au fost dimineți în care am decis că vreau ovăz peste noapte pentru micul dejun, chiar dacă nu l-am pregătit cu o seară înainte. Când se întâmplă acest lucru, îi fac în dimineața zilei și las ovăzul să se înmoaie doar 2-4 ore.

Cu această înmuiere rapidă, nu este la fel de moale ca ovăzul de peste zi care a stat la înmuiat mai mult timp și este un pic mai lichid, dar tot delicios.

Cât timp ovăzul peste noapte rămâne proaspăt?

Atunci când este depozitat într-un recipient ermetic în frigider, ovăzul de peste zi ar trebui să reziste până la 5 zile. Se vor înmuia mai mult cu cât stau mai mult timp, așa că eu consider că sunt mai buni în zilele 1-3, dar sunt în continuare siguri pentru a fi mâncați în zilele 4 și 5.

Acestea fiind spuse, ovăzul peste noapte este excelent pentru pregătirea mesei. Nu ezitați să faceți un lot întreg pentru săptămâna de duminică.

Poți să mănânci ovăzul peste noapte fierbinte?

Răspuns scurt, da! Puteți încălzi cu siguranță ovăzul peste noapte, dar scopul ovăzului peste noapte este să îl mâncați rece, ca pe un muesli. Chiar dacă ți se pare că ovăzul rece sună ciudat, îți recomand să încerci înainte de a-l da deoparte.

Dacă pur și simplu nu puteți manca ovăz rece, puteți oricând să il încălziți. Doar puneți ovăzul peste noapte în cuptorul cu microunde, 30 de secunde până când ovăzul este cald în întregime și savurați.

Ovăzul peste noapte vă poate ajuta să pierdeți în greutate?

Permiteți-mi să încep prin a spune, ovăzul nu este cheia pentru a pierde în greutate, dar fulgii de ovăz sunt o opțiune excelentă atunci când încercați să mâncați sănătos și să pierdeți în greutate!

Este plin de fibre, dar vă recomand să îl asociați cu proteine pentru a preveni niveluri ridicate de zahăr din sânge. Îmi place să amestec pudra de proteine sau iaurt grecesc direct în ovăzul meu de peste zi.

Dacă doriți să vă mențineți consumul de zahăr la un nivel scăzut, puteți omite oricând siropul de arțar/mierea din rețetele de ovăz peste noapte sau puteți folosi o alternativă de zahăr, cum ar fi stevia pentru a îndulci ovăzul. Va trebui doar să vă jucați cu cât de mult să adăugați în funcție de preferințele dvs.

Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă

Rețeta de ovăz peste noapte perfectă

Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectăOrganics Food
Iată rețeta de bază pentru ovăz peste noapte cu fulgi de ovăz, lapte, iaurt și semințe de chia. Este delicios, atât de ușor de făcut și perfect pentru pregătirea micului dejun.
Nici o recenzie inca
Timp de Pregatire 5 mins
Timp de odihnă 8 hrs
Fel Mic dejun
Bucătărie Internationala
Porții 1
Calorii 282 kcal

Ingrediente Reteta
 

Instructiuni de preparare
 

  • Adăugați ovăzul, laptele, iaurtul, siropul de arțar, semințele de chia, vanilia și sarea de mare într-un borcan sau recipient de depozitare cu capac. Amestecați ingredientele împreună. Puneți în frigider peste noapte. Dacă vă grăbiți, puteți scurta timpul de înmuiere la 2-4 ore.
  • A doua zi dimineața (sau când sunteți gata să mâncați), scoateți capacul și amestecați bine ovăzul. Dacă vi se pare prea gros, puteți să adăugați încă puțin lapte pentru a slăbi amestecul. Acoperiți cu toppingurile preferate și savurați. Puteți mânca ovăzul direct din borcan sau îl puteți turna într-un bol pentru servire.

Note Suplimentare:

Ovazul ar trebui să reziste până la 5 zile în frigider, într-un recipient închis ermetic.
Amestecați 1 lingură de chipsuri de ciocolată în amestecul de ovăz peste noapte atunci când îl pregătiți și apoi presărați ovăzul cu restul chipsurilor de ciocolată pentru a servi.
Amestecați 1/2 lingură de unt de arahide în amestecul de ovăz peste noapte atunci când îl pregătiți și apoi stropiți ovăzul cu restul de unt de arahide pentru a servi.
Amestecați 2 linguri de fructe de pădure în amestecul de ovăz peste noapte atunci când îl pregătiți și apoi acoperiți ovăzul cu fructele de pădure rămase pentru a servi.

Calorii & Valori Nutriționale

Rețeta de ovăz peste noapte perfectă
Calcul per Portie
Calorii
 
282
kcal
14
%
% Valori Zilnice*
Grasimi
 
13
g
20
%
Grasimi Saturate
 
2
g
13
%
Grasimi Trans
 
1
g
Grasimi Polynesaturate
 
4
g
Grasimi Mononesaturate
 
5
g
Colesterol
 
3
mg
1
%
Sodium
 
643
mg
28
%
Potasium
 
287
mg
8
%
Carbohidrati
 
29
g
10
%
Fibre
 
6
g
25
%
Zahar
 
9
g
10
%
Proteine
 
13
g
26
%
Vitamina A
 
22
IU
0
%
Vitamina B1
 
1
mg
67
%
Vitamina B2
 
1
mg
59
%
Vitamina B3
 
3
mg
15
%
Vitamina B5
 
1
mg
10
%
Vitamina B6
 
1
mg
50
%
Vitamina B12
 
1
µg
17
%
Vitamina C
 
1
mg
1
%
Vitamina E
 
2
mg
13
%
Vitamina K
 
7
µg
7
%
Calciu
 
255
mg
26
%
Fier
 
2
mg
11
%
*Valorile zilnice în procente se bazează pe o dietă de 2000 de calorii. Informațiile nutriționale sunt o estimare aproximativă conform USDA Nutrition. Acestea pot varia în funcție de produsele folosite.
Etichete mic dejun sanatos, ovaz, ovaz la mic dejun
Ați încercat această rețetă?Arata-le si celolalti cat de tare e @Organicsfood.ro sau eticheteaza #organicsfood.ro!

A fost gustoasă rețeta Cum să faci rețeta de ovăz peste noapte perfectă? Împărtășiți-o cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

Organics Food
Logo
Resetare parolă
Coș de cumpărături