3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Pâine de porumb: Beneficiile nutriționale și rețete

În timp ce mulți oameni cunosc pâinea de porumb, alții se pot întreba din ce este compusă și dacă o puteți include într-o dietă sănătoasă. Acest articol analizează modul în care este creată pâinea de porumb, ce nutrienți conține și cum vă afectează sănătatea.

Trebuie să citești asta...

Consumul de alimente autohtone fără conservanți și substanțe sintetice este sănătos. Aceasta caracterizează tocmai celebra pâine de porumb. O puteți prepara din boabe de porumb măcinate și pisate până la obținerea unei pudre cu textură nisipoasă.

Este o pâine rapidă făcută din făină de porumb și maia (porumb). O puteți transforma în diverse feluri, inclusiv în brioșe, clătite, caserole și multe altele. De asemenea, rămâne o reteta flexibilă și încântătoare.

Originile vegetale ale pâinii de porumb îmbunătățesc felul de mâncare. Făina de porumb, porumbul măcinat care formează baza pâinii de porumb, este o cereală integrală. De asemenea, făina de porumb este adesea fără gluten. Dacă pregătiți paine de porimb dintr-un amestec, asigurați-vă că nu adăugați făinuri suplimentare, în special dacă aveți boala celiacă sau sunteți intolerant la gluten.

Nota OrganicsFood

Painea de porumb a fost facuta incepand cu primii imigranți nord-americani ca o masă ușor de gătit și ușor de transportat. Cu toate acestea, puteți urmări originile cornbread-ului până la națiunile indigene americane, cum ar fi Iroquois, care au amestecat făină de porumb și apă pentru a face una dintre primele retete ale acestei pâini.

Valoarea nutrițională a pâinii de porumb

Conform USDA, 100 g de pâine de porumb făcută cu lapte cu conținut scăzut de grăsime (2%) are următorii nutrienți:

  • Energie: 266 kcal
  • Proteine: 6.7 g
  • Grăsimi: 7.1 g
  • Carbohidrați: 43.5 g
  • Calciu: 249 mg
  • Fier: 2,5 mg
  • Magneziu: 25 mg
  • Sodiu: 658 mg
  • Seleniu: 10.1 µg
  • Potasiu: 147 mg

Beneficiile pentru sănătate ale pâinii de porumb

Conține aminoacizi

Există 20 de aminoacizi, dintre care nouă sau zece sunt esențiali. Printre aceștia se numără histidina, izoleucina, leucina, lizina, metionina, fenilalanina, treonina, triptofanul și valina. Din păcate, cercetarile spun că, deoarece organismul uman nu poate sintetiza aminoacizi, trebuie să îi obțineți din alimentație sau din suplimente.

Proteinele sunt alcătuite din aminoacizi, care sunt componentele fundamentale de construcție. Ele acționează, de asemenea, ca coloană vertebrală azotată pentru unele celule, cum ar fi neurotransmițătorii și hormonii.

CITEȘTE ȘI:
Rețetă uzbecă cu miel Plov (pilaf)

Carnea, păsările de curte, ouăle, lactatele și peștele sunt cele mai răspândite surse de aminoacizi. Multe tipuri de pâine nu îi conțin pe toți, dar pâinea de porumb îi conține, după cum o demonstrează studiile.

Ajută la reglarea digestiei

Fibrele ajută, de asemenea, la reglarea mișcărilor intestinale și la eficiența sistemului digestiv. De exemplu, pâinea de porumb are fibre insolubile care nu sunt digerate sau absorbite de organism. Deși poate părea contraintuitiv pentru unii că ceva ce nu poți digera poate fi crucial pentru sănătatea digestivă.

Fibrele favorizează sănătatea intestinală prin scăderea incidenței hemoroizilor și pot chiar să diminueze riscul de cancer colorectal. De asemenea, controlează mișcările intestinale prin înmuierea scaunului și creșterea greutății și dimensiunii scaunului, toate acestea facilitând eliminarea scaunului și reducând la minimum riscul de constipație.

Posibile efecte secundare ale consumului de pâine de porumb

Exces de carbohidrați

Atunci când se prepară pâine de porumb dintr-un amestec comercial cu cereale rafinate, aceasta conține o mulțime de carbohidrați, în jur de 33 de grame pe felie, cu doar 2 grame de fibre. Carbohidrații sunt o sursă de energie esențială pentru organism. Cu toate acestea, este posibil ca persoanele cu diabet sau care urmează o dietă săracă în carbohidrați să fie nevoite să le monitorizeze consumul.

Riscul de inflamație

Oamenii fac de cele mai multe ori pâine de porumb cu făină rafinată. Făina folosită nu conține toate cele trei părți ale bobului de grâu. Nu numai că cerealele rafinate sunt mai sărace în fibre decât cele integrale. Ele duc, de asemenea, la niveluri mai mari de inflamație și de zahăr din sânge.

Alergii

Alergiile la porumb sunt mai puțin frecvente, dar ele există. Evitați să consumați pâine de porumb dacă sunteți alergic la porumb. Pentru a determina componentele, persoanele alergice la lapte sau ouă ar trebui să examineze eticheta oricărui amestec de pâine de porumb pe care îl folosesc. Aluatul va avea nevoie de lapte, ouă și unt dacă amestecul nu conține lapte sau ouă.

CITEȘTE ȘI:
Cum să gătești bine iepurele?

Pentru a prepara pâine de porumb făcută în casă, puteți folosi lapte fără lapte, margarină pe bază de plante și un înlocuitor de ouă. De asemenea, dacă aveți boala celiacă sau intoleranță la gluten, citiți eticheta oricărui amestec pe care îl cumpărați. Deși pâinea de porumb nu conține gluten în forma sa pură, anumite amestecuri au alte făinuri cu gluten.

Sodiu ridicat

Unele pâini de porumb, în special cele procesate sau cumpărate de la magazin, pot fi bogate în sare. Prin urmare, este esențial să citiți eticheta nutrițională înainte de a cumpăra amestecul de pâine de porumb din magazin.

Conform studiilor, consumul ridicat de sodiu poate determina creșterea tensiunii arteriale. Prin urmare, pacienții care suferă de hipertensiune trebuie să își limiteze consumul.

Nota OrganicsFood

Fibrele sunt esențiale în dieta dumneavoastră și v-ar putea ajuta să slăbiți. Fibrele sunt prezente atât în cerealele integrale, cât și în legume. De exemplu, fiecare porție de 60 g de pâine de porumb are 1,38 grame de fibre.

Pâinea de porumb fără adaos de făină rafinată și zaharuri poate fi o opțiune sănătoasă care vă menține sătulă mai mult timp decât o chiflă standard la cină. Cu toate acestea, pâinea de porumb are un indice glicemic moderat. Prin urmare, persoanele cu diabet ar trebui să limiteze consumul acestora.

Pâine de porumb: beneficiile nutriționale și rețete
Pâine de porumb: beneficiile nutriționale și rețete

Rețete pentru pâine de porumb făcută în casă

Pâine de porumb sudică

Este o pâine de porumb de bază. Cu toate acestea, cornbread din nord și cornbread din sud au diferențe subtile. De exemplu, pe cea din sud o puteți face cu făină de porumb albă sau galbenă, care are o notă de unt și folosește mai multe ouă, rezultând o textură asemănătoare unei prăjituri. În timp ce cea din nord folosește mai puține ouă, rezultând o textură mai sfărâmicioasă.

CITEȘTE ȘI:
Lapte de cocos: Beneficii, nutriție și rețete

Porție: 2-4 persoane

Timp de coacere: 30-40 minute

Ingrediente

  • Făină de porumb alb sau galben: 1 ½ cești
  • Făină pentru toate scopurile: 2 căni
  • Ouă: 4
  • Zahăr: 1½ căni (opțional)
  • Bicarbonat de sodiu: 1½ linguriță
  • Ulei vegetal: 1 cană
  • Sare: 1½ linguriță
  • Praf de copt: ¾ linguriță
  • Unt topit: după cum este necesar

Metoda

  • Preîncălziți cuptorul la 170°C
  • Ungeți o tavă de copt de 9 pe 13 inch.
  • Într-un castron, amestecați făina cu mălaiul și păstrați-o deoparte.
  • Într-un castron separat, combinați ouăle, zahărul, uleiul vegetal, bicarbonatul de sodiu, sarea și praful de copt.
  • Turnați aluatul în amestecul de făină și bateți până când se combină.
  • Se toarnă aluatul în tava pregătită și se transferă în cuptor.
  • Coaceți până când o scobitoare poate fi introdusă și scoasă fără reziduuri. Ar trebui să dureze între 30 și 40 de minute.
  • Scoateți pâinea de porumb din cuptor și ungeți-o cu unt topit cât este încă caldă. Apoi, este gata de servit.

Pâine de porumb tradițională și adevărată

Servire:: 3-4 persoane

Timp de coacere: 30-40 minute

Ingrediente

  • Făină de porumb galben: 2 căni
  • Ouă: 1
  • Bicarbonat de sodiu: ½ linguriță
  • Ulei vegetal: 3 linguri
  • Sare: 1 linguriță
  • Praf de copt: 1 linguriță
  • Lapte degresat/lapte de unt/iaurt: 1-1½ cană, după cum este necesar.

Metoda

  • Preîncălziți cuptorul la 225°C.
  • Ungeți o tavă de copt de 9 pe 13 inci.
  • Într-un castron, combinați ouăle, laptele/lapte/iaurt, uleiul vegetal, bicarbonatul de sodiu, sarea și praful de copt.
  • Turnați aluatul în făina de porumb și bateți până se combină.
  • Se toarnă aluatul în tava pregătită și se transferă în cuptor.
  • Coaceți până când o scobitoare poate fi introdusă și scoasă fără reziduuri. Ar trebui să dureze între 30 și 40 de minute.
  • Scoateți pâinea de porumb din cuptor și este gata de servit.
CITEȘTE ȘI:
Cum să alegi pește proaspăt în magazin

Rețetă sănătoasă de pâine de porumb

Este o versiune mai sănătoasă de cornbread care exclude zahărul și făina universală. Cu toate acestea, are același gust ca și pâinea de porumb tradițională. Poate fi păstrată la frigider până la 5 zile într-un ambalaj ermetic.

Porție: Se servește: 16 bucăți

Timp de gătire: 20 minute

Ingrediente

  • Făină de porumb măcinată: 1 ¼ cană
  • Făină integrală de grâu: ½ cană (puteți folosi un amestec de făină de mei pentru a o face fără gluten)
  • Praf de copt: 1 ½ linguriță
  • Bicarbonat de sodiu: ½ linguriță
  • Sare: ¼ linguriță
  • Unt nesărat sau ulei de cocos (ușor topit): 1 lingură
  • Ouă: 1 mare
  • Extract de vanilie: 1 linguriță
  • Iaurt grecesc degresat: ½ cană
  • Miere: 2 linguri
  • Lapte degresat: ¼ cană

Sfat: Pentru a o face mai interesantă, adăugați în aluat legume tăiate cubulețe sau pui/ germeni amestecați, diferite ierburi și condimente la alegere.

Metoda

  • Preîncălziți cuptorul la 125°C.
  • Pulverizați o tavă antiaderentă cu spray de gătit.
  • Bateți făina de porumb, făina, praful de copt, bicarbonatul de sodiu și sarea într-un castron.
  • Într-un alt bol, amestecați untul, oul și vanilia. Se adaugă iaurtul grecesc și se amestecă până când nu rămân cocoloașe. De asemenea, se amestecă și mierea.
  • Se adaugă alternativ amestecul de făină de porumb și laptele, începând și terminând cu amestecul de făină de porumb și amestecând până când se încorporează.
  • Se toarnă aluatul în tava pregătită. Coaceți timp de 18-20 de minute, până când marginile devin aurii.
  • Se răcește până când este la temperatura camerei, apoi se taie și se servește.

Pâine de porumb pentru copii

Cornbread este o mulțime de mulțumire pentru copii. Ei preferă pâinea de porumb în locul pâinii simple în orice zi. O modalitate excelentă de a încorpora pâinea de porumb în dieta lor este de a face o bază de pizza din pâine de porumb la domiciliu și de a o acoperi cu niște sos de pizza și brânză. De asemenea, completați-o cu câteva dintre legumele lor preferate și aveți gata o masă sănătoasă.

CITEȘTE ȘI:
Carnea de curcan este carnea pe care o recomandă nutriționiștii. De ce este mai sănătos decât puiul?

Acest fel de mâncare acoperă toate elementele esențiale pentru o masă echilibrată, așa că nu trebuie să vă faceți griji că le dați copiilor dvs. ceva nesănătos. Acest fel de mâncare este un câștig pentru toți, deoarece copiii dvs. se vor bucura de pizza, iar dvs. puteți fi siguri că le-ați oferit ceva sănătos.

Nota OrganicsFood

Cornbread necesită doar câteva ingrediente și este simplu de preparat, indiferent de experiența dumneavoastră în gătit. Deoarece folosește praf de copt în loc de drojdie, se ridică rapid. Prin urmare, poate fi preparată considerabil mai repede decât alte tipuri clasice de pâine. Sunt disponibile mai multe variante de pâine de porumb, astfel încât să puteți personaliza acest fel de mâncare în funcție de preferințele dumneavoastră. De exemplu, cei dornici de dulce o pot aromatiza cu fructe proaspete sau piure de fructe uscate înmuiate sau o pot stropi cu miere pură sau gem de casă.

Depozitare

Înfășurați pâinea de porumb în folie de aluminiu sau păstrați-o într-un recipient sigilat pentru a-și păstra pufozitatea și umiditatea. O puteți păstra pe raft timp de până la 2 zile dacă nu include garnituri suplimentare de brânză sau carne.

De asemenea, ar trebui să o păstrați în frigider dacă are topping-uri suplimentare. Ar trebui să păstrați pâinea de porumb departe de lumina directă a soarelui și de căldură. Ar trebui să o aruncați dacă începe să mucegăiască sau dacă emite un miros urât.

Concluzie

Puteți include mai multe varietăți de pâine de porumb în mesele de zi cu zi. Pâinea de porumb are o valoare nutritivă și beneficii similare cu cele ale făinii de porumb. Astfel, puteți include pâinea de porumb în alimentația dumneavoastră zilnică.

CITEȘTE ȘI:
Top alimente bogate în vitamina B12

Cu toate acestea, poate provoca boli legate de alergii sau hipertensiune arterială dacă sistemul dumneavoastră digestiv nu permite consumul de pâine de porumb.

De asemenea, o puteți asocia cu mâncăruri picante sau condimentate, cum ar fi fasolea coaptă, mazărea cu ochi negri, legume sotate, carne la grătar, orez, supe și tocănițe. Puteți asocia pâinea de porumb cu aproape orice și puteți avea un brunch sau o cină minunată cu invitatul dvs.

Întrebări frecvente (FAQ)

Care sunt beneficiile consumului de pâine de porumb?

Printre beneficiile pâinii de porumb se numără susținerea digestiei. De asemenea, conține aminoacizi, care ajută la furnizarea de energie organismului, ajută la repararea rănilor, la construirea mușchilor, la stimularea sistemului imunitar și multe altele.

Mai mult, pâinea de porumb făcută cu grâu integral în loc de făină rafinată, excluzând zahărul, devine mult mai sănătoasă decât alte pâini.

Pâinea de porumb este mai sănătoasă decât pâinea?

Pâinea albă este bogată în calorii, în timp ce pâinea de porumb are cu 60% mai puține calorii – pâinea albă are 238 de calorii la 100 de grame, în timp ce pâinea de porumb are 96 de calorii. Prin urmare, pâinea de porumb are mai mulți nutrienți decât pâinea albă. În consecință, puteți considera că este mai sănătoasă.

Este sănătos să mănânci pâine de porumb?

Pâinea de porumb, în general, nu este nesănătoasă. Ea include numeroși nutrienți vitali, în ciuda conținutului relativ ridicat de carbohidrați și sare. De asemenea, este personalizabilă și simplu de preparat. Prin urmare, o puteți consuma cu moderație, ca parte a unei diete echilibrate pentru o persoană sănătoasă.

Pâinea de porumb este greu de digerat?

Pâinea de porumb conține fibre, care nu sunt ușor de digerat sau de absorbit de către organism și care trec prin sistemul digestiv relativ intacte. Fibrele controlează, de asemenea, mișcările intestinale prin înmuierea și creșterea greutății și dimensiunii scaunului, toate acestea facilitând eliminarea scaunului. Astfel, ajută la funcțiile digestive.

Pâinea de porumb crește glicemia?

Cele mai multe rețete de pâine de porumb încorporează zahăr (în medie, 2/3 cană), ridicând semnificativ indicele glicemic. De asemenea, pâinea de porumb conține zahăr, care crește nivelul de zahăr din sânge. Cu toate acestea, consumată cu moderație, nu ar trebui să provoace niciun pericol pentru sănătate.

Pâinea de porumb este bună pentru slăbit?

Făina de porumb, componenta principală a pâinii de porumb, este o cereală integrală. Mâncărurile din cereale integrale furnizează fibre esențiale pentru alimentație. Chiar dacă pâinea de porumb are o cantitate bună de fibre, ea nu este totuși recomandată pentru pierderea în greutate din cauza conținutului ridicat de carbohidrați. Cu toate acestea, nu vă va crește greutatea dacă este consumată cu moderație.

Pâinea de porumb este bogată în carbohidrați?

Da, pâinea de porumb făcută dintr-un amestec comercial de cereale rafinate are un conținut ridicat de carbohidrați. Carbohidrații sunt o sursă de energie esențială pentru organism, dar persoanele cu diabet ar putea fi nevoite să limiteze aportul acestora.

Important: Articolele din acest site au rol informativ. Administratorii site-ului nu sunt responsabili pentru încercarea de a aplica o rețetă, un sfat sau o dietă și nici nu garantează că informațiile furnizate vă vor ajuta sau nu vă vor dăuna personal. Fiți prudenți și consultați întotdeauna un medic sau un nutriționist!

*Toate produsele recomandate de Aflaraspunsul.ro sunt selectate de către echipa noastră editorială. Unele dintre articolele noastre includ link-uri afiliate. Dacă cumpărați ceva prin intermediul unuia dintre aceste link-uri, ne ajutați să câștigăm un mic comision din partea vânzătorului și astfel sa susținem scrierea de articole utile și de calitate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete