3.6 C
București
vineri, decembrie 2, 2022

Postul intermitent – efecte asupra organismului. Cum vă ajută să pierdeți în greutate?

Trebuie să citești asta...

Postul intermitent este o metodă eficientă de pierdere în greutate care nu necesită numărarea caloriilor, evitarea anumitor alimente sau chiar exerciții fizice. Potrivit cercetărilor, rezultatul postului intermitent nu este doar normalizarea nivelului de hormoni, ci și încetinirea procesului de îmbătrânire.

In acest articol discutăm despre postul intermitent, ce este acesta și efectele sale asupra organismului. Ce beneficii importante se obțin pentru sănătate dacă ținem un astfel de post

Postul intermitent ce este beneficii rezultate
Postul intermitent ce este beneficii rezultate

Ce este postul intermitent?

Postul intermitent este o dietă care constă în întreruperea regulată a alimentației pentru o anumită perioadă de timp. De exemplu, postul parțial (dietele 16/8 și 14/10) este recomandat zilnic, în timp ce postul complet (24/0) nu este recomandat mai mult de o dată pe săptămână.

Postul intermitent funcționează prin optimizarea producției de insulină. De fapt, organismul devine mai puțin sensibil la carbohidrații cu indice glicemic ridicat – ceea ce reduce intensitatea senzației de foame și normalizează apetitul, ceea ce duce la pierderea în greutate.

Fiziologia postului intermitent se bazează pe efectul asupra sistemului hormonal al organismului. În plus față de efectul asupra insulinei, se normalizează producția hormonului foamei și saturația leptinei¹. În plus, odată cu antrenamentul de forță, crește sinteza hormonului de creștere – acesta este responsabil pentru arderea grăsimilor și creșterea masei musculare.

CITEȘTE ȘI:
Oamenii de știință au descoperit o genă care te face să te îngrași
Postul intermitent ce este
Postul intermitent ce este

Cercetări și feedback din partea medicilor

În 2016, omul de știință japonez Yoshinori Osumi a primit Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină pentru studiul său asupra postului intermitent. El a descoperit că perioadele de post au un efect pozitiv asupra reînnoirii celulelor și ajută la încetinirea procesului de îmbătrânire.

Studiile arată că postul ajută la eliminarea proteinelor și a organitelor defecte – în termeni simpli, a “gunoiului” acumulat. Atunci când energia este scăzută și celula este înfometată, aceasta distruge mai intens proteinele deteriorate sau vechi, transformându-le într-o sursă de energie. În cele din urmă, aceasta reînnoiește corpul.

Postul intermitent – principii

Esența postului intermitent constă în refuzul periodic de a mânca alimente. De exemplu, o dietă 14/10 presupune 10 ore de post pe zi (potrivită pentru începători), o dietă 16/8 pentru 16 ore și o dietă 20/4 pentru 20 de ore de post complet în fiecare zi.

Programul pornește de la premisa că cea mai mare parte a perioadei de post are loc noaptea, când persoana doarme. În plus, este necesar să refuzați micul dejun și cina târzie – sunt permise doar băuturi noncalorice. În timpul rămas, puteți mânca fără controlul caloriilor.

Variante și modele de post intermitent:

Există mai multe scheme și opțiuni pentru postul intermitent. Cea mai frecventă, așa-numita “dietă 16/8”, constă în a mânca exclusiv după un program de 12 până la 20 de ore (sau 10 până la 18 ore) – adică sărind peste micul dejun. Printre alte variante mentionam:

CITEȘTE ȘI:
Ar trebui să încercați dieta Lazy Keto? 6 argumente pro și contra pe care să le luați în considerare

De unde să începem?

Cel mai bine este să începeți postul intermitent cu modelul 14/10. În acest caz, puteți mânca doar în perioada de 10 ore – de exemplu, de la 8.00 la 18.00. Rețineți că, pentru a pierde în greutate, mărimea porției nu trebuie să se schimbe cu acest tip de post intermitent – de fapt, ar trebui să săriți peste cină.

Odată ce organismul s-a obișnuit să stea fără mâncare timp de 10 ore (aproximativ 4-5 zile), treceți la schema 16/8 – aceasta presupune renunțarea la micul dejun și, din nou, la cină. Puteți mânca, de exemplu, de la 10 la 18 ore sau de la 12 la 20 de ore. O altă opțiune pentru postul intermitent este o zi de post o dată pe săptămână.

Contraindicații pentru postul intermitent

Postul intermitent nu este permis în caz de insuficiență cardiovasculară, hepatită, ciroză, diabet zaharat, tirotoxicoză, tromboflebită, tuberculoză și hipotensiune. În plus, poate agrava problemele legate de vezica biliară, glanda suprarenală, ulcerul gastric și ulcerul duodenal.

Postul intermitent rezultate
Postul intermitent rezultate

Când să ne așteptăm la rezultate?

Strict vorbind, postul intermitent nu este deloc o dietă pentru pierderea în greutate, ci un stil de viață. Studiile științifice arată că postul intermitent (fără modificarea aportului caloric) duce la o pierdere în greutate de 3 până la 8% în 3 până la 24 de săptămâni.

CITEȘTE ȘI:
Ciupercile superalimente 9 beneficii de top

Dacă doriți să pierdeți mai repede din excesul de greutate, este recomandat să controlați caloriile și indicele glicemic al carbohidraților consumați – și să faceți regulat antrenamente cardio. În acest caz, rezultatul poate fi observat încă din a doua săptămână.

De asemenea, dorim să vă reamintim încă o dată că postul intermitent în modul 24/0 (“zi de post”) poate fi efectuat doar o dată pe săptămână – iar ieșirea dintr-un astfel de post necesită respectarea instrucțiunilor. În special, prima masă ar trebui să fie suficient de ușoară – de exemplu, suc de fructe și legume.

Concluzii:

Postul intermitent este o metodă populară de a pierde în greutate și de a accelera metabolismul prin normalizarea nivelurilor hormonale din organism. Dacă se urmează modelul 16/8, rezultatul sub formă de pierdere în greutate va fi vizibil încă din a doua săptămână – și nu necesită o reducere mare a aportului caloric zilnic.

Surse:

  1. Efecte benefice ale postului intermitent și ale restricției calorice asupra sistemelor cardiovasculare și cerebrovasculare, sursă
  2. 2016 Premiul Nobel pentru Fiziologie sau Medicină, sursă
  3. Postul intermitent vs restricția calorică zilnică pentru prevenirea diabetului de tip 2, sursă
Arată mai multe +
{{ content }}

A fost util articolul Postul intermitent – efecte asupra organismului. Cum vă ajută să pierdeți în greutate?? Împărtășiți-l cu prietenii dvs. pe rețelele de socializare! În acest fel, îi ajutați pe oameni să își îmbunătățească cunoștințele, iar pe noi să scriem mai multe articole utile și interesante.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -

Ultimele rețete